Czerwona zielona fala

Data: 2012-05-04 23:15:21
Autor: Marcin Jan
Czerwona zielona fala
W dniu 2012-05-04 19:36, jerzu pisze:
Dzisiaj, z powodu braku lepszego zajęcia, przejchałem sobie ulicą
Puławską w Warszawie odcinek od Dworca Południowego do Pl. Unii
Lubelskiej. Niby nic, ale postanowiłem zrobić to z dozwoloną
prędkością 50 km/h. I niby nic w tym dziwnego, ale w połowie drogi już
czułem lekkie poddenerwowanie. Otóż jadąc z taką prędkością (+/-5
km/h) stoimy na _każdym_ skrzyzowaniu z sygnalizacją świetlną. Tyle
słowem zachęty do repsektowania przepisów.

Uwaga: cross-post!

a widzisz, a w Chorzowie są specjalnie wyświetlacze które podają prędkość z jaką należy jechać aby trafić na skrzyżowaniu na  zielone.
Zwykle jest to 50-60 km/h. Oczywiście mało kto tam tyle jedzie (droga po dwa pasy), więc potem "**uje stoją w tych jeba*y korkach";).

Natomiast zastanawiam się dlaczego pod Katowickim tunelem jest ograniczenie (przynajmniej za dnia) do 70km/h. Tunel nowoczesny, kamery, drogi ucieczkowe, system wentylacji, etc. i naprawdę nie wiem czym się różni ta droga od drogi która po obu stronach zabudowana jest ekranami. A najbardziej rozwala mnie fakt jak za tunelem w odległości ok 400 m na prawym pasie jest korek a w całym tunelu wyświetlana jest dopuszczalna prędkość 30 km/h. Ach żeby nie było jest jednym z nielicznych którzy jadą tam przepisowo, a jak!. Widzę też że dużo aut z rejestracją SK śmiga tam o wiele szybciej - czyżby ten fotoradar to pic na wodę? Czy ktoś wie w którym miejscu robi pomiar?
Pozdrawiam
Marcin jan

Data: 2012-05-04 23:42:03
Autor: jerzu
Czerwona zielona fala
On Fri, 04 May 2012 23:15:21 +0200, Marcin Jan <tonieemail@gazeta.pl>
wrote:

[...]

Ciesz się, w Warszawie jest 50 km/h w tunelu wzdłuż Wisły ;)

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2012-05-04 23:56:11
Autor: DoQ
Czerwona zielona fala
W dniu 04-05-2012 23:42, jerzu pisze:
Ciesz się, w Warszawie jest 50 km/h w tunelu wzdłuż Wisły ;)

Słusznie, to bardzo niebezpieczne miejsce!

--
Pozdr.

Data: 2012-05-05 11:12:30
Autor: The_EaGle
Czerwona zielona fala
W dniu 2012-05-04 23:56, DoQ pisze:
W dniu 04-05-2012 23:42, jerzu pisze:
Ciesz się, w Warszawie jest 50 km/h w tunelu wzdłuż Wisły ;)

Słusznie, to bardzo niebezpieczne miejsce!

  Ograniczenie do 50km/h stoi tam TYLKO dlatego że taką prędkość są w stanie wyświetlić tablice świetlne kupione za ponad 100tys zł kiedy jeszcze cała wisłostrada miała takie ograniczenie. Tablice wyświetlają 50 albo 30 (i o ile pamiętam STOP) w razie np pożaru.
Same tablice stoją przed skrzyżowaniem z Karową więc i tak nic nie mogą ograniczać ale takie właśnie głupie wytłumaczenie kiedyś padło z ust rzecznika ZDM. Być może te tablice to całość systemu informującego dot wjazdu do tunelu bez nich tunel mógłby nie spełniać wcześniejszych wymagań.

Rafał

Data: 2012-05-05 11:20:52
Autor: Shrek
Czerwona zielona fala
On 2012-05-05 11:12, The_EaGle wrote:
[...]

I z jednej i z drugiej storny stoją zaraz za tymi świetlnymi 50 "hardwarowe" wiec z zasady nic te świetlne nie dają. Dla legalistów to nawet nie są znaki drogowe;)

Shrek

Data: 2012-05-05 20:21:12
Autor: Jarek Hirny
Czerwona zielona fala
A screaming came across the sky, when Shrek wrote:

[...]

Jak również i z jednej i z drugiej strony jest między wyświetlaczem i
tunelem skrzyżowanie kasujące ograniczenie wyświetlaczowe.

Jarek
--
http://agnus.jogger.pl

Data: 2012-05-05 20:25:31
Autor: Shrek
Czerwona zielona fala
On 2012-05-05 20:21, Jarek Hirny wrote:
[...]

Dokładnie - 50 są zaraz za nimi.

To jeszcze nic - jest sporo znaków odłołania ograniczenia do 50 za którymi jest... 50 (i 60 w nocy). Tak było na zjeździe z Krasińskiego na Wisłostradę (teraz podnieśli do 80) i policja lubila wyprowadzać ludzi z błędu...

Shrek.

Data: 2012-05-05 13:55:43
Autor: Shrek
Czerwona zielona fala
On 2012-05-05 13:42, jerzu wrote:
On Sat, 05 May 2012 11:12:30 +0200, The_EaGle<gga@do.pl>  wrote:

[...]

Bzdura. Bzdura obalona wielokrotnie na pl.regionalne.warszawa.

Konkretnie to że 50 w tunelu jest spowodowana wyświetlaczami jest bzdurą (choć kto tam wie co Galas sobie myśli). Natomiast że wyświetlacze potrafią tylko 30 i 50 wyswietlic to najprawdziwsza prawda. Co do stopu to nie mam pojęcia, a cena 100 tysięcy wydaje się zaniżona:P

Shrek.

Data: 2012-05-05 18:12:34
Autor: lublex
Czerwona zielona fala
...Galas sobie myśli...

optymista...

pozdr
lublex

Data: 2012-05-06 07:27:24
Autor: Rafał Grzelak
Czerwona zielona fala

wrote:

> [...]
> zabudowana jest ekranami.

Ciesz się, w Warszawie jest 50 km/h w tunelu wzdłuż Wisły ;)

I tez wyszscy maja wy*ebane... --
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2012-05-06 12:27:46
Autor: Adam Wysocki
Czerwona zielona fala
In pl.regionalne.warszawa Rafał Grzelak <spam@spam.com> wrote:

> [...]
> zabudowana jest ekranami.

Ciesz się, w Warszawie jest 50 km/h w tunelu wzdłuż Wisły ;)

I tez wyszscy maja wy*ebane...

Do czasu - miśki lubią łapać w tunelu (nieoznakowane) i za nim (suszarka).

--
Gof

Data: 2012-05-13 23:41:45
Autor: Krzysiek Kielczewski
Czerwona zielona fala
Zawartość nagłówka ["Followup-To:" pl.misc.samochody.]
Dnia 06.05.2012 Adam Wysocki <gophi.at.chmurka.net@nospam.invalid> napisał/a:
> [...]

I tez wyszscy maja wy*ebane...

Do czasu - miśki lubią łapać w tunelu (nieoznakowane) i za nim (suszarka).

Nieonakowanymi to lubią łapać od Łazienkowskiej do Łomianek...

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2012-05-17 11:27:09
Autor: Adam Wysocki
Czerwona zielona fala
In pl.misc.samochody Krzysiek Kielczewski <krzysiek.kielczewski@gmail.com> wrote:

Do czasu - miśki lubią łapać w tunelu (nieoznakowane) i za nim (suszarka).

Nieonakowanymi to lubią łapać od Łazienkowskiej do Łomianek...

To też... na wale miedzeszyńskim też.

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 750F 2001 r.
PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++

Data: 2012-05-05 00:52:37
Autor: dominik
Czerwona zielona fala
On 2012-05-04 23:15, Marcin Jan wrote:
a widzisz, a w Chorzowie są specjalnie wyświetlacze które podają prędkość
z jaką naleĹźy jechać aby trafić na skrzyĹźowaniu na  zielone.

Przy sygnalizacji czasowej to jak najbardziej moĹźliwe, gorzej jak jest
"ynteligentna sygnalizacja". Wtedy ponoć czasy świateł są całkiem z pupy
wyjęte i nijak nie można ich ustawić i podać.

W Krk jest podobnie - co dowolne żale zikit tłumaczy się, że głupiego
wyświetlacza z czasem nad lampą nie dadzą bo się nie da i foch.

Natomiast zastanawiam się dlaczego pod Katowickim tunelem jest
ograniczenie (przynajmniej za dnia) do 70km/h. Tunel nowoczesny, kamery,
drogi ucieczkowe, system wentylacji, etc.

Bo niektórzy mają klaustrofobiocoś i głupieją w tunelach, albo panikują,
albo jeszcze jeżdżą złomem, od którego nie wiadomo kiedy koło odpadnie i
co wtedy? ;)

--
                                           _   _       _a_a
   dominik,  gg:919564         _   _     _{.`=`.}_    {/ ''\_

Data: 2012-05-07 00:14:46
Autor: Marcin Jan
Czerwona zielona fala
W dniu 2012-05-05 00:52, dominik pisze:
/.../
Bo niektórzy mają klaustrofobiocoś i głupieją w tunelach, albo panikują,
albo jeszcze jeżdżą złomem, od którego nie wiadomo kiedy koło odpadnie i
co wtedy? ;)

no fakt wjeĹźdĹźasz w pełnym słońcu do tunelu i ciach widzę ciemność. Ale akurat ten tunel ma oświetlenie dostosowywane do natężenie światła przed i za tunelem więc jest całkiem spoko. A  przykład tunel pod torami w ciągu DK 86 (ul. Murckowska w Kato) oświetlany jest tradycyjnie i jakoś nie ma tam ograniczenia do 70 km/h
pozdrawiam
marcin jan

Czerwona zielona fala