Czerwoni złodzieje są "oburzeni" na Kościół

Data: 2011-10-29 08:24:09
Autor: abc
Czerwoni złodzieje są "oburzeni" na Kościół
Fundusz Kościelny został powołany przez komunistów na mocy art. 8 ustawy z
dnia 20 marca 1950 r. o przejęciu przez Państwo dóbr martwej ręki,
poręczeniu proboszczom posiadania gospodarstw rolnych i utworzeniu Funduszu
Kościelnego (Dz. U. Nr 9, poz. 87, z późn. zm.) jako forma rekompensaty dla
kościołów za przejęte przez Państwo nieruchomości ziemskie.

Co to są dobra martwej ręki można przeczytać tu
http://portalwiedzy.onet.pl/2785,,,,dobra_martwej_reki,haslo.html

Co to jest Fundusz Kościelny powołany na mocy art. 8 ustawy z dnia 20 marca
1950 r. o przejęciu przez Państwo dóbr martwej ręki można przeczytać tu
http://www.mswia.gov.pl/portal/pl/92/221/Fundusz_koscielny.html

Jednocześnie państwo zajmowało szkoły, internaty, sierocińce, przedszkola,
żłobki, ośrodki pomocy, które były własnością instytucji kościelnych. Tylko
zakony w 1948 r. prowadziły 153 szkoły. Z dokumentów wynika, że do 1956 r.
państwo przejęło 65 takich przedszkoli, 31 zakładów wychowawczych oraz 11
internatów dla studentów.

W styczniu 1950 r. komuniści przejęli Caritas z jego wszystkimi placówkami -
przytułkami, kuchniami dla ubogich, domami noclegowymi, ambulatoriami.
Majątek ruchomy Caritasu wyceniano w tym czasie na 20 mln zł.

W 1989 r. rozpoczęto zwracanie Kościołowi nieruchomości zabranych mu w 1950
r.  Szacunkowo we władaniu Kościoła aktualnie znajduje się ok. 160 tys. ha
ziemi, a przed wojną - 400 tyś. ha ziemi.

Data: 2011-10-29 07:33:58
Autor: J-23
On 29 Paź, 08:24, "abc" <a...@wp.pl> wrote:
[...]

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Kościoła jest sztuczny..

Polecam model niemiecki, kazdy deklaruje swoja przynalznosc do
okreslonego wyznania i samodzielnie sie opodatkowuje na jego rzecz.
Przy okazji wyjdzie ilu mamy w Polsce rzeczywiscie oddanych KK
katolikow. Na pocieche: nie ilosc jest wazna, a jakosc!

Data: 2011-10-29 16:39:23
Autor: u2
W dniu 2011-10-29 16:33, J-23 pisze:
[...]

A co nas Polakow interesuja takie zydowskie szwaby jak ty ? Mi gazowanie
pobratymcow wcale sie sie usmiecha.

Data: 2011-10-29 16:41:22
Autor: u2
W dniu 2011-10-29 16:39, u2 pisze:
[...]

sie sie nie usmiecha

Data: 2011-10-29 14:53:11
Autor: J-23
On 29 Paź, 16:41, u2 <u...@o2.pl> wrote:

> A co nas Polakow interesuja takie zydowskie szwaby jak ty ? Mi gazowanie
> pobratymcow wcale sie sie usmiecha.

sie sie nie usmiecha

zassales sie od tego gazowania?

Data: 2011-10-30 09:24:26
Autor: u2
W dniu 2011-10-29 23:53, J-23 pisze:
sie sie nie usmiecha
zassales sie od tego gazowania?

Nie uzywam zydku kuchenki gazowej, ani nie mam instalacji gazowej w
aucie. :)

Data: 2011-10-30 02:16:36
Autor: J-23
On 30 Paź, 09:24, u2 <u...@o2.pl> wrote:

> zassales sie od tego gazowania?

Nie uzywam zydku kuchenki gazowej, ani nie mam instalacji gazowej w
aucie. :)

ju-tu ja mam na uwadze gaz rozweselajacy, bo co "chlapniesz" to tylko
sie smiac

Data: 2011-10-30 11:39:04
Autor: u2
W dniu 2011-10-30 10:16, J-23 pisze:
ju-tu ja mam na uwadze gaz rozweselajacy, bo co "chlapniesz" to tylko
sie smiac

No wlasnie, taki gwniany zydek jak ty lubi gazowac :)

Data: 2011-10-30 03:49:45
Autor: J-23
On 30 Paź, 11:39, u2 <u...@o2.pl> wrote:
W dniu 2011-10-30 10:16, J-23 pisze:

> ju-tu ja mam na uwadze gaz rozweselajacy, bo co "chlapniesz" to tylko
> sie smiac

No wlasnie, taki gwniany zydek jak ty lubi gazowac :)

ju-tu, propanubutanu sie nalykales - uwazaj bo jak sie rozpalisz ze
zlosci, to eksplodujesz. I twoja poszarpana dupa nie bedzie sie
podobac proboszczowi...

Data: 2011-10-30 11:53:00
Autor: u2
W dniu 2011-10-30 11:49, J-23 pisze:
[...]

No to wspolczuje tobie pedalski zydku :)

Data: 2011-10-30 06:46:59
Autor: J-23
On 30 Paź, 11:53, u2 <u...@o2.pl> wrote:

> ju-tu, propanubutanu sie nalykales - uwazaj bo jak sie rozpalisz ze
> zlosci, to eksplodujesz. I twoja poszarpana dupa nie bedzie sie
> podobac proboszczowi.

No to wspolczuje tobie pedalski zydku :)

jedyna twoja szansa na uznanie w oczach proboszcza po rozerwaniu du..,
to sex oralny - lachociagu

Data: 2011-10-30 18:14:07
Autor: u2
W dniu 2011-10-30 14:46, J-23 pisze:
jedyna twoja szansa na uznanie w oczach proboszcza po rozerwaniu du..,
to sex oralny - lachociagu

Oj tam, nie kazdy jest tobie podobny pedalski zydku :)

Data: 2011-10-30 12:01:33
Autor: J-23
On 30 Paź, 18:14, u2 <u...@o2.pl> wrote:
W dniu 2011-10-30 14:46, J-23 pisze:

> jedyna twoja szansa na uznanie w oczach proboszcza po rozerwaniu du..,
> to sex oralny - lachociagu

Oj tam, nie kazdy jest tobie podobny pedalski zydku :)

nie kazdy, to prawda

Data: 2011-10-30 21:56:10
Autor: u2
W dniu 2011-10-30 20:01, J-23 pisze:
Oj tam, nie kazdy jest tobie podobny pedalski zydku :)
nie kazdy, to prawda

No widzisz, przebierancu :)

Data: 2011-10-30 14:30:50
Autor: J-23
On 30 Paź, 21:56, u2 <u...@o2.pl> wrote:

> nie kazdy, to prawda

No widzisz, przebierancu :)

co widze - arcychuju przewielebny?

Data: 2011-10-30 23:39:39
Autor: u2
W dniu 2011-10-30 22:30, J-23 pisze:
co widze - arcychuju przewielebny?

No wlasnie to tylko widzisz pedalski zydku :)

Data: 2011-10-30 11:58:09
Autor: Leprechaun

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:4ead2c8d$0$8448$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Te, suwalski pojebie, zamiotłeś juz liście na chodniku?

BomBel

Data: 2011-10-30 11:57:20
Autor: Leprechaun

Użytkownik "J-23" <khanula@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:35e2d941-5370-4bc4-8e3c-a5632e4b5027l5g2000yqm.googlegroups.com...
On 30 Paź, 11:39, u2 <u...@o2.pl> wrote:
> [...]

ju-tu, propanubutanu sie nalykales - uwazaj bo jak sie rozpalisz ze
zlosci, to eksplodujesz. I twoja poszarpana dupa nie bedzie sie

Nagromadziło sie na tym forum kilku popierdoleńców. Jeden durniejszy od drugiego.  Taki u2, raff czy mutant rAzor to jakieś pojeby. Zasrywają grupe tak jak kiedyś kacapski pojeb podpisujący się obserwator. Na szczęście biblioteki dziś sa zamknięte i popierdoleniec muto2100 nie zasrywa forum swoimi majaczeniami.

BomBel

Data: 2011-10-30 11:59:27
Autor: stevep
Dnia 30-10-2011 o 10:16:36 J-23 <khanula@gazeta.pl> napisał(a):

On 30 Paź, 09:24, u2 <u...@o2.pl> wrote:

> [...]

aucie. :)

ju-tu ja mam na uwadze gaz rozweselajacy, bo co "chlapniesz" to tylko

On chyba wydziela taki gaz po każdym cięższym posiłku.  :D

--
stevep

Data: 2011-10-29 09:23:42
Autor: Polok_Prawdziwy
abc wrote:

[...]

ŁOWAWELCKIEKACEBLADE...!!!

- PASIBżUCHY "szkoły, internaty, sierocińce, przedszkola, żłobki, ośrodki pomocy" miały...!?

Izapewne po 45-ontym ROLNOM REFORMEM zrobiły, cołki NARUD POLCKI wykstałciły, nowocesnom imfrastrukturem (natamte casy) pobudowały, środki transportu kolejowego i samochodowego uruchomiły, zelektryfikowały Kroj i fabryk i miskań dlo Ludu nastawiały...

ABECADŁO...
- takie to wy jezeście..., GRUBE I NINAżARTE KŁAMCY I ZŁODZIEJE WATYKOńCKIE...

PS - i niedziwiemsiem, ze w 1917-ym do szorowanio kamini wkamieniołomach wos CERWONE wysyłały, albo nojprostsym sposobem, comocniejse konarki wybirały...

Nanic inksego niezasługujecie...!

Data: 2011-10-29 12:55:06
Autor: u2
W dniu 2011-10-29 08:24, abc pisze:
W 1989 r. rozpoczęto zwracanie Kościołowi nieruchomości zabranych mu w 1950
r.  Szacunkowo we władaniu Kościoła aktualnie znajduje się ok. 160 tys. ha
ziemi, a przed wojną - 400 tyś. ha ziemi.

No wiesz, palikociarnia, Rysie, Misie i Zbysie chetnie by polozyly lapke
na tych tysiacach ha, aby potem wytransferowac pieniazki w raje podatkowe.

Data: 2011-10-29 13:19:01
Autor: Polok_Prawdziwy
u2 wrote:

[...]

Cheee..., cheee..., cheee...!!!

- cowiedzioł, to pedzioł...

Znacysiem, tetysionce ha, to podług ciebie, jako watykońckie latyfundia ostać siem majom...?

Data: 2011-10-29 13:53:19
Autor: Leprechaun

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:4eabdb8b$0$5809$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Moim zdaniem kasa pójdzie na pogrzewaną wodę w łaziece Rydzyka i innych tłuściochów w sukienkach!

BomBel

Data: 2011-10-29 14:03:26
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Leprechaun" <brudy.polityczne@pralnia.tw> napisał w wiadomości news:4eabe932$0$2180$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Twierdzenie o ilości władanej ziemi przez Kościół (chyba chodzi o kościół katolicki), przed wojną i po, jest zwykłą demagogią.
Wystarczy spojrzeć na mapę przedstawiającą Polskę przed II WŚ i po. Na tak zwanych "terenach odzyskanych" kościół katolicki miał chyba niewiele ziemi. Natomiast byłe tereny Polski znajdują się w granicach innych krajów i Polska ma nic do gadania.

Data: 2011-10-29 14:09:15
Autor: .
Dnia Sat, 29 Oct 2011 14:03:26 +0200, Bogdan Idzikowski napisał(a):

[...]

Zany z pazerności KK zagarnął wiele ziem dawnych włascieli ziemskich i
mimo, że nie ma formalnych dokumnetów zawłaszczył je. Bzdurą więc jest, że
PRL odebrał KK jakieś ziemie. Jeżeli były jakiekolwiekm ziemie i
nieruchomości to należały do wiernych, a nie katabasów osiadłych na
majatkach zagrabionych ubogim!

Dominik

Data: 2011-10-29 14:21:05
Autor: .
Dnia Sat, 29 Oct 2011 12:55:06 +0200, u2 napisał(a):

[...]

Nie zapomnij jutro dac na tacę! Proboszcz w Barcianach ostatnio wspominał o
tobie! Stary klecha coś bredził o synu marnotrawnym. Coś mu dziadygo
zrobił?

Dominik

Data: 2011-10-29 19:45:48
Autor: sofu

Użytkownik "abc" <abc@wp.pl> napisał w wiadomości news:4eab9c28$0$5810$65785112news.neostrada.pl...
[...]

A gdzie się to te hektary znajdują? Czy nie aby tam gdzie obszar RP już nie siega?
A co z hektarami nabytymi na tzw "ziemiach odzyskanych". Tego już nie raczymy liczyć?
Przeciez to te czerwone złodzieje dawały.
Dalsze utrzymywanie "funduszu kościelnego" powinno być obiektem zainteresowania prokuratury
jako przykład malwersacji na wielka skalę.

sofu

--
Dom Pana piękny jest, a na odrzwiach jego wyraźnie stoi: psom, kurwom i
księżom katolickim wstęp wzbroniony

sofu

Czerwoni złodzieje są "oburzeni" na Kościół