Część budynku na działce

Data: 2009-07-13 14:35:24
Autor: melon
Część budynku na działce
Witam,
opis sytuacji :)

DZIAŁKA 1
Działka, którą chcę kupić o powierzchni 700m2

DZIAŁKA 2 - BUDYNEK
Działka matki właścicielki DZIAŁKI 1, granicząca z DZIAŁKĄ 1. Dodatkowo na tej działce znajduje się budynek gospodarczy, który wchodzi 1m na DZIAŁKĘ 1.

PROBLEM
Nie warto już zmniejszać (o 1m długości) DZIAŁKI 1, którą chcę kupić przez budynek z DZIAŁKI 2. Czy istnieje możliwość podczas zakupu wpisania w akcie notarialnym informacji o treści:

"Na działce znajduje się fragment budynku gospodarczego z działki 254/XX, przekraczając ją o 1m na długości 5m, czyli o łącznej powierzchni 5m2. Wyrażam zgodę i nie będę rościł pretensji do właściciela budynku. W przypadku wyburzenia budynku gospodarczego nie będzie już możliwości jego ponownego postawienia na terenie, który został dopuszczony niniejszą klauzulą. Nie wyrażam również zgody na ewentualną rozbudowę budynku na terenie określonym powyżej niniejszą klauzulą."

Jak to widzicie? :) Gdzie taki czy też inny zapis można zastosować?

Z góry dziękuję

Data: 2009-07-13 14:41:55
Autor: kuba
Część budynku na działce
melon pisze:

[...]

Jak na moje oko każdy kolejny nabywca tej działki musiałby się umownie zrzekać względem właściciela tej działki, na której stoi większość budynku roszczeń przewidzianych w art. 151 KC.

pozdrawiam
kuba

Data: 2009-07-13 14:56:05
Autor: mecenas
Część budynku na działce
melon pisze:
[...]

Pytanie skieruj do notariusza. On udzieli jej czy taki zapis może być w akcie notarialnym.

:)

Część budynku na działce