Części zamienne Junkers

Data: 2010-06-05 09:50:34
Autor: lemy2010
Części zamienne Junkers
Faktycznie kiedyś było tak, że podzespoły były dystrybuowane tylko dla
serwisu, pod rygorem wyrzucnia z pracy lub rozwiazania współpracy.
Jednak te czasy odpłyneły w nicość....
Od wielu lat na podstawie ustawy GVO przepisów Unii Europejskiej
Klienci zyskali przywilej nabywania oryginalnych części zamiennych do
kotłów, palników i automatyki przemysłowej w kategorii OEM i HVAC. W
doskonałym e-sklepie dla fachowców firmy System Gaz znajduje się
oferta 109 producentów części zamiennych w kategorii OEM i HVAC.
Pewność cen katalogowych, gwarancja jakości oraz fachowość serwisu
fabrycznego kotłów i palników, to gwarancja sukcesu, polecam. Z firmą
System Gaz życie staje się prostsze www.systemgaz.com.pl

Data: 2010-06-07 09:47:11
Autor: Pietrek
Części zamienne Junkers

Użytkownik "lemy2010" <lemy2010@wp.pl> napisał w wiadomości:...

[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Ładne opowiadanie i niby wszystko się zgadza. Reklama reklamą a rynek
zweryfikuje.
Cena katalogowa to jeszcze nie wszystko, jeśli  czegoś potrzebuję to szukam
dobrej ceny.

P.

Data: 2010-06-07 10:55:08
Autor: kris
Części zamienne Junkers

Użytkownik "lemy2010" <lemy2010@wp.pl> napisał w wiadomości news:bf04d187-b407-47fe-8dc9-7e4a6518dfc4d37g2000yqm.googlegroups.com...
Pewność cen katalogowych,

Czyli drogo.
W cenach katalogowych producentów kupuja tylko niezorientowani inwestorzy.
U normalnych dystrybutorów bez problemu mozna uzyskac spore upustry w stosunku do tzw. Cen sugerowanych przez producenta

Krzysiek

Data: 2010-06-07 11:11:16
Autor: Panslavista
Części zamienne Junkers

"kris" <k1s2z3y4s5z6t7o8f9c0@poczta.onet.pl> wrote in message news:huic5c$r23$1news.onet.pl...

[...]

    To proste - sprzedawca kupując od producenta / hurtownika kupuje z upustem, tym większym im więcej zakupuje, więc może ustalać ceny od ceny za którą kupił po cenę sugerowaną i wyżej, o ile znajdzie kupującego za takie ceny. W zasadzie powinien do ceny nabycia dodać - koszty transportu, podatki, swój dochód, koszty sprzedaży, ewentualne koszty reklamacji i recyklingu.
    Jeżeli nie jest kombinatorem to stara się sprzedać jak najwięcej i jak najszybciej, ponieważ to obrót gotówki generuje mu dochody. Zalegający towar starzeje się fizycznie i moralnie, czyli traci na wartości i elastyczny sprzedawca powinien wtedy minimalizować straty - czyli odzyskać przynajmniej swój kapitał zainwestowany w swój towar. Niektórzy (np. smarkety) przerzucają te straty na dostawcę - nie płacą miesiącami za towar - nielegalnie dokonując sprzedaży komisowej.
    Inni ratują się stosując wyprzedaże - sam przeglądam strony sprzedawców i zaczynam od pozycji "wyprzedaż" jak i "pozostałe".

Data: 2010-06-07 06:11:00
Autor: lemy2010
Części zamienne Junkers
Użytkownik "lemy2010" <lemy2...@wp.pl>  napisał w wiadomości
[...]

Próżno by szukać części zamiennych do kotłów i palników w marketach
lub sklepach hydraulicznych.  W poprzednich latach części zamienne do
techniki grzewczej były produkowane i dystrybuowane tylko i wyłącznie
dla producentów i ich autoryzowanego serwisu. Dopiero słynną ustawą
GVO  Unia dała możliwość nabycia części zamiennych od firm
serwisowych, specjalizujących się w technice grzewczej. Przede
wszystkim ustawa ta była pierwszym krokiem do liberalizacji handlu
obszaru motoryzacji we wszystkich aspektach gospodarczych. Chodziło o
zniesienie monopolu producenta aut przy dystrybucji i obsługi
serwisowej, ubezpieczycieli, dopuszczenia do użytku i napraw
serwisowych części zamiennych w 4 kategoriach, a nie tylko OEM itp.
Jednak prawo, to objęło również inne branże w tym Gazownictwo z pod
kategorią technika grzewcza. Ponieważ do naprawy i dystrybucji części
zamiennych auta nie potrzebne są uprawnienia kwalifikacyjne, dlatego
też przysłowiowy filtr powietrza można nabyć dosłownie wszędzie.. To
jednak części zamiennych do kotłów i palników już nie wszędzie. A to z
powodu tego, że producenci podzespołów /fabryki/ produkują tylko i
wyłącznie dla producentów techniki grzewczej, a Ci dystrybucję
prowadzą tylko do podmiotów gospodarczych, nie prowadzą sprzedaży
detalicznej w ogóle.
A to wszystko dlatego, że Gazownictwo wciąż podlega szczególnym
regulacjom prawnym, wymogom uprawnień na każdym etapie wykonania
usługi lub obrotu częściami zapasowymi do TG, np. ustawa o art.
niebezpiecznych, kwalifikacjach zawodowych etc. Jedynym pozytywnym
wydźwiękiem tego przywileju jest pozbycie się monopolisty: serwisu
autoryzowanego i jego dyktatu cen. Co by nie mówić jeśli do napraw
trzeba mieć uprawnienia i wiedzę /mówimy o gazie/ to mówienie, że ceny
katalogowe cz. do kotłów i palników to drogo, to życzę powodzenia..
Moim zdaniem należy korzystać z liberalizacji handlu częściami
zamiennymi do kotłów i palników, jednak z dozą rozsądku, żeby
przypadkiem nie stać się gwiazdą wielkiego show, czyli bum... :)
Cieszmy się, że wśród byłych monopolistów m.in. Junkers istnieje
rodzynek firma System Gaz, która daje nam możliwość nabycia cz. z
wolnego rynku. Dyktat rozwydrzonego serwisantów kończy się
nieubłaganie, co widać jak się pieklą kiedy mówi się o System Gaz....w
ich towarzystwie :)

Pozdrawiam

Data: 2010-06-07 15:34:33
Autor: kris
Części zamienne Junkers

trzeba mieć uprawnienia i wiedzę /mówimy o gazie/ to mówienie, że ceny
katalogowe cz. do kotłów i palników to drogo, to życzę powodzenia.

Nie tak. Ja tweirdzę ze skoro Wy sprzedajecie w cenach katalogowych producenta to sprzedajecie drogo.
Te same części u siebie w lokalnej firmie kupie taniej a ew. montaz zlecę osobie z odpowiednimi kwalifikacjami i tyle.

Krzysiek

Data: 2010-06-08 01:55:57
Autor: lemy2010
Części zamienne Junkers
On 7 Cze, 15:34, "kris" <k1s2z3y4s5z6t7o8f...@poczta.onet.pl> wrote:
> [...]

.... Te same części u siebie w lokalnej firmie kupie taniej a ew. montaz zlecę
osobie z odpowiednimi kwalifikacjami i tyle.

Pozdrawiam Krzysiek

No niestety, ale szanowny kolega nie kupi cz. Junkers taniej niż cena
katalogowa. Śmiem nawet twierdzić, że u serwisanta Junkers/ o ile
takiego w ogóle się chętnego znajdzie/ będzie znacznie drożej, możliwe
że bez rachunku i takie tam inne epizody... Jeśli chodzi o upusty od
cen katalogowych, to tak było jest i będzie, że rabaty otrzymują tylko
autoryzowani serwisanci Junkers. Tak na marginesie, zastanówmy się,
czy firma w takiej sytuacji /opisywanej w poprzednim moim poście/
która dostała przywilej sprzedaży podzespołów do Junkers Bosch jest na
tyle nierozważna, żeby narażać swój biznes wyrzucenia z dystrybucji za
rozbijanie sieci serwisowej producenta kotłów i palników? eee kiepski
pomysł....Ja bym tego nie robił i utrzymywałbym ceny katalogowe.

Pozdrawiam

Data: 2010-06-08 13:35:54
Autor: Panslavista
Części zamienne Junkers

"lemy2010" <lemy2010@wp.pl> wrote in message news:fef09d6e-dfec-468a-8833-5471aaaccb0ci28g2000yqa.googlegroups.com...

pomysł....Ja bym tego nie robił i utrzymywałbym ceny katalogowe.

Polak potrafi - gdy klient jest znający się to za cenę osobistej usługi serwisant sprzeda część trudną do zdobycia, a w tym czsie zrobi trzecią usługą i będzie do przodu. Dawniej takie części uzyskiwano z napraw gwarancyjnych...
    Oczywistym jest, że nie mówię tu o wielce szanownej firmie Junkers. Ani też o produktach innych firm nazywanych przez populi junkersami... :-))

Data: 2010-06-08 04:52:41
Autor: lemy2010
Części zamienne Junkers
On 8 Cze, 13:35, "Panslavista" <prawu...@interia.pl> wrote:
"lemy2010" <lemy2...@wp.pl> wrote in message

[...]

O sposobach serwisantów "na klienta" jest tyle ile gwiazd na niebie.
Ta branża nie zginie z głodu :) ale i tak się cieszę, że mogę kupić
części zamienne bez łaski serwisanta, z gwarancją i na rachunek, który
zresztą mogę odliczyć od podatku :) Ale to już inna bajka.

Data: 2010-06-11 07:01:38
Autor: Jackare
Części zamienne Junkers
Użytkownik "lemy2010" <lemy2010@wp.pl> napisał w wiadomości news:fef09d6e-dfec-468a-8833-5471aaaccb0ci28g2000yqa.googlegroups.com...
[...]

Chrzanienie.
Spójrz na ceny kotłów. Ceny sugerowane np beretta i termet które montuję najczęściej to ponad 3 tyś zł i tak usiłujją sprzedawać te kotły sklepy i markety. A na allegro masz je poniżej 2 tyś zł, w hurtowni gdzie się zaopatruję tak samo. Chcąc sprzedać i mieć obrót sprzedaję ja moim klientom z bardzo niewielkim narzutem uwzględniajacym montaż i transport. Mógłbym próbować sprzedać w cenie katalogowej, ale wtedy nie sprzedam. Ktoś (sprzedawcy na allegro) raz "zepsuł rynek" i sytuacja się utrzymuje.
Części biorę od producenta za grosze i w tej cenie idą do klienta bo ja żyję z usług. A zakupy kotłów i piecyków marek z zamkniętą dystrybucją cześci takichj jak junkers, buderus, i przede wszystkim viessmann po prostu klientom odradzam z powodu wysokoich pogwarancyjnych kosztów eksploatatcji.
--
Jackare

Data: 2010-06-11 00:24:19
Autor: lemy2010
Części zamienne Junkers
On 11 Cze, 07:01, "Jackare" <jack...@interia.pl> wrote:
Użytkownik "lemy2010" <lemy2...@wp.pl> napisał w wiadomościnews:fef09d6e-dfec-468a-8833-5471aaaccb0ci28g2000yqa.googlegroups.com...
[...]

Czy to się komuś nie podoba, czy też podoba, taka jest prawda...rabaty
na części zamienne Junkers otrzyma tylko serwisant Junkers Bosch z
aktualnej i corocznie weryfikowanej listy. Przytaczanie "chorej"
polityki handlowej dotyczącej urządzeń grzewczych do rynku części
zamiennych jest jakąś pomyłką.

Części biorę od producenta za grosze i w tej cenie idą do klienta bo ja żyję
z usług. ...Jackare

Części zamienne Junkers Bosch nie kosztują grosze. Warto naprawiać
jeśli koszt części zamiennych to 30-40% wartości zepsutego urządzenia.
Ale jeśli koszty naprawy, to połowa wartości kotła lub palnika, wtedy
już lepiej pomyśleć o zakupie nowego urządzenia. Zauważyłem, że
niektórzy producenci urządzeń grzewczych sterują cenami "własnych"
podzespołów dla podkręcenia obrotu sprzedaży gotowych urządzeń.
Przykład: nagrzewnica do piecyka kąpielowego może kosztować 500-600
złotych, kiedy nowe urządzenie kosztuje niewiele więcej, może stówkę,
albo trzy? I co robi klient? Idzie kupić nowe urządzenie... i
dobrze...właśnie o to chodziło: nie remontować tylko kupować...nowe.
Można powiedzieć, że od 2000 roku Junkers Bosch znacznie obniżył ceny
części zamiennych o jakieś 10-30% w porównaniu z aktualnymi cenami na
podzespoły. Przed liberalizacją handlu (ustawa GVO) serwis miał
wyłączność na sprzedaż podzespołów i klienci sporo płacili za usługę
plus części zamienne. Producent nie ujawniał wykazów i cenników, no
oczywiście serwis też. Jak wiadomo, dziś to wolny rynek kreuje marki.
Kto sprosta wymaganiom rynku (postęp technologiczny i oczekiwania
klientów) i przygotuje (organizacyjne i cenowo) najlepsza ofertę, ten
zagarnie rynek dla siebie. Oczywiście opisywane zagadnienia dotyczą
wszystkich producentów urządzeń grzewczych.

Pozdrawiam. Lemy2010

Data: 2010-06-08 17:07:52
Autor: Marek Dyjor
Części zamienne Junkers
kris wrote:
[...]

dystrybutorzy zwykle nie sprzedają części zamiennych

Części zamienne Junkers