Czeski Raj, Czeska Szwajcaria

Data: 2010-07-01 15:46:32
Autor: Amig0
Czeski Raj, Czeska Szwajcaria
Witam.
Planuję sobie spędzić urlop w jednym z miejsc jak w temacie, albo w obu po trosze, to jeszcze nie do końca rozstrzygnięte.
Mam w związku z tym pytanie do osób znających te rejony, gdzie najlepiej się zadomowić na czas pobytu? Nie koniecznie chodzi mi konkretne adresy, wystarczą propozycje miejscowości stanowiących dobrą bazę wypadową, głównie do co ciekawszych pieszych szlaków, na jakieś wybrane atrakcje typu zabytki mogę podjechać, jadę samochodem.
Głównie chodzi o to żeby nie jeździć dziennie x kilometrów do szlaku i nie być uwiązany koniecznością powrotu na parking wybierając trasę.
--
Pozdrawiam, A.C.

Data: 2010-07-06 00:12:25
Autor: Jacek G.
On 1 Lip, 15:46, Amig0 <amigo...@interia.pl> wrote:
Witam.
Planuję sobie spędzić urlop w jednym z miejsc jak w temacie, albo w obu
po trosze, to jeszcze nie do końca rozstrzygnięte.
W Czeskim Raju byłem kilka dni i mieszkałem na kampigu Palda (domek)
koło Rovenska. Nie jest to całkiem w pobliżu szlaków, ale za to
miejsce dużo spokojniejsze od obleganych w sezonie innych tego typu
obiektów. A ponieważ realizowałem wersję rowerowo - pieszą (skalne
miasta to jednak pieszo), więc z podjazdem nie było kłopotu (tyle, że
na koniec pod górkę).
http://www.rovensko.cz/rovensko_palda.htm
Co do Czeskiej Szwajcarii, to przypadkiem trafiliśmy na kamping w
Vysokiej Lipie, ale wzięliśmy pokój w budynku:
http://www.mosquito.cz/
Stąd można było zrobić kilka wycieczek bez podjazdów lub z niewielkim
podjazdem - m.in. w okolice Pravcickej Brany, Soutezek itp.
Potem przenieśliśmy się też na chwilę kawałek dalej do Mezni Louki.
Oba miejsca to małe, spokojne wioski.
--
Jacek G.

Data: 2010-07-06 13:06:36
Autor: Amig0
Czeski Raj, Czeska Szwajcaria
Jacek G. pisze:

W Czeskim Raju byłem kilka dni ... Co do Czeskiej Szwajcarii, ...
--
Jacek G.

A jeśli chodzi o "moc atrakcji", takich większych, to zakładając wyjazd na dwa tygodnie jest sens siedzieć całe dwa tygodnie w jednym tych z regionów, czy można np. tydzień tu i tydzień tu i spokojnie zwiedzić?
--
Pozdrawiam, A. C.

Data: 2010-07-06 04:36:06
Autor: zbooy
Czeski Raj, Czeska Szwajcaria
A je li chodzi o "moc atrakcji", takich wi kszych, to zak adaj c wyjazd
na dwa tygodnie jest sens siedzie ca e dwa tygodnie w jednym tych z
region w, czy mo na np. tydzie tu i tydzie tu i spokojnie zwiedzi ?

Na Czeski Raj i okolice tydzień powinien wystarczyć.

Co do noclegów w CR, spaliśmy niegdyś w megaklimatycznym Pensionie
Antik Hájovna - urocze miejsce w środku lasu, w sercu Hruboskalska, z
dojazdem leśną drogą z zakazem wjazdu i wyjściami na szlaki dookoła.
Gospodarz wyglądał jak Rumcajs, a wieczorem przed dom przychodziły
sarny...

Ich stronka - widzę, że nieruszona od lat: http://www.volny.cz/pension-antik/
Panoramka z naszego pokoju: http://panoramy.zbooy.pl/360/pan/hajovna-pokoj/p
I polecam: http://panoramy.zbooy.pl/360/cat/czeskiraj

zbooy

Data: 2010-07-06 15:03:22
Autor: Amig0
zbooy pisze:

[...]

Fajne te panoramki :-). Dziękuje wszystkim za odpowiedzi, jakiś początek jest, pozostaje siąść z mapą i coś zdecydować :-)
--
Pozdrawiam, A. C.

Data: 2010-07-06 06:56:51
Autor: Jacek G.
Czeski Raj, Czeska Szwajcaria
On 6 Lip, 15:03, Amig0 <amigo...@interia.pl> wrote:
Fajne te panoramki :-). Dzi kuje wszystkim za odpowiedzi, jaki pocz tek
jest, pozostaje si z map i co zdecydowa :-)
Co do map, to - o ile jeszcze nie znasz - polecam wstępnie mapy on-
line:
http://www.mapy.cz/
lub
http://www.mapy.idnes.cz/
Są podobne, ale trochę się różnią w szczegółach i np. możliwościach
planowania tras. W CZR tydzień faktycznie wystarczy, więcej można
chyba zrobić w Czeskiej Szwajcarii - zwłaszcza, że można też wyskoczyć
na stronę niemiecką.
--
Jacek G.

Data: 2010-07-06 08:24:26
Autor: Waldek Brygier
Amig0 wrote:
Mam w związku z tym pytanie do osób znających te rejony, gdzie
najlepiej się zadomowić na czas pobytu?

Czeski Raj zwiedzałem z Malej Skaly
Cz-S Szwajcarię z Decina

W obu przypadkach masz dobre miejsca z komunikacją pozwalającą na dotarcie do najciekawszych miejsc

Waldemar Brygier
www.naszesudety.pl - Prawie wszystko o Sudetach. Zapraszam!
GG 415880

Data: 2010-07-01 23:51:23
Autor: Amig0
W dniu 2010-07-06 08:24, Waldek Brygier pisze:
Amig0 wrote:
[...]

A jak tam z kwaterami? Można jechać w ciemno, czy raczej szukać w sieci i rezerwować? Będę szukał 2-ki z łazienką, jakich cen się można spodziewać?

--
Pozdrawiam, A.C.

Data: 2010-07-07 07:18:55
Autor: Waldek Brygier
Amig0 wrote:
A jak tam z kwaterami? Można jechać w ciemno, czy raczej szukać w
sieci i rezerwować? Będę szukał 2-ki z łazienką, jakich cen się można
spodziewać?

Tutaj Ci chyba najmniej pomogę, bo standard mi potrzebny jest trochę niższy, w Malej Skale skorzystaliśmy z miejscowego kampingu nad rzeką, a w Decinie z opcji schroniskowej. Czeski Raj cenowo jest w miarę OK (średnia czeska, a więc za 250-300 koron za osobę), w Czeskiej Szwajcarii spodziewaj się wyższych cen - region popularny wśród Niemców i blisko granicy niemieckiej. Polecałbym jednak rezerwację.

Data: 2010-07-07 08:17:48
Autor: Doczu
Czeski Raj, Czeska Szwajcaria
Waldek Brygier
W obu przypadkach masz dobre miejsca z komunikacją pozwalającą na dotarcie do najciekawszych miejsc

A ja troche prywaty chcialbym uskutecznić
Ty bedziesz pewnie wiedział - "kroniki Narnii" to gdzie kręcili w Sudetach ? Jakas slana brama była czy coś takiego ? To nie chodzilo przypadkiem własnie o okolice, o które pyta autor watku ?

Data: 2010-07-07 10:35:27
Autor: bans

http://pl.wikipedia.org/wiki/Brama_Prav%C4%8Dicka

--
bans

Data: 2010-07-07 08:58:12
Autor:
bans <goc@o2.pl> napisał(a):
> [...]
> Ty bedziesz pewnie wiedział - "kroniki Narnii" to gdzie kręcili w
Sudetach ?
> Jakas slana brama była czy coś takiego ?

Możesz napisac normalnie jaka to Brama ? Pisze z pracy i nie mam dostepu do wikipedii.
thx.

Data: 2010-07-07 11:04:43
Autor: bans
W dniu 2010-07-07 10:58, doczu.SKASUJ@gazeta.pl pisze:

Możesz napisac normalnie jaka to Brama ?
Pisze z pracy i nie mam dostepu do wikipedii.

Brama Pravčicka

(nie wiem, jak ta czcionka będzie u ciebie wyglądać, prawdopodobnie wymawia się to "Brama Prawczicka")

--
bans

Data: 2010-07-07 09:15:54
Autor:
bans <goc@o2.pl> napisał(a):
> [...]

Brama Pravčicka

(nie wiem, jak ta czcionka będzie u ciebie wyglądać, prawdopodobnie wymawia się to "Brama Prawczicka")

THX.

Data: 2010-07-07 11:49:00
Autor: Waldek Brygier
 Doczu wrote:
Ty bedziesz pewnie wiedział - "kroniki Narnii" to gdzie kręcili w
Sudetach ? Jakas slana brama była czy coś takiego ? To nie chodzilo
przypadkiem własnie o okolice, o które pyta autor watku ?

Tak, sceny na kamiennym moście były kręcone na Pravcickiej branie. Wiele innych scen było kręconych z kolei w Górach Stołowych, pięknie prezentuje się np. Gotycka Brama w Adrszpachu

Data: 2010-07-07 06:43:01
Autor: zbooy
On Jul 7, 11:49 am, "Waldek Brygier" <hejszow...@republika.pl> wrote:

Wiele innych scen było kręconych z kolei w Górach Stołowych, pięknie prezentuje
się np. Gotycka Brama w Adrszpachu

http://panoramy.zbooy.pl/360/pan/adrszpach-gotycka-bramka-hdr/p
- jest tam też kadr z filmu, można porównać.

zbooy

Czeski Raj, Czeska Szwajcaria