Częstochowa - Kraków, jaka tras a

Data: 2010-05-02 10:12:51
Autor: Grzegorz
Częstochowa - Kraków, jaka tras a
Witam ,

Planuję taką trasę jak w temacie. Wyjazd sobota rano, dotarcie do
Krakowa w niedzielę wieczorem. Nocleg gdzieś w pensjonacie w połowie
drogi (może w Ogrodzieńcu?).

Trasa śladem zamków/warowni, jak najdalej od głównych dróg i
śmierdzących aut.

Ktoś może polecić jakąś optymalną trasę? Czy czerwony szlak jest OK, czy
jednak jakoś inaczej lepiej będzie pojechać? Rowery crossowe, na oponach
1.5" więc jakieś piachy, itp. wolałbym omijać.

Znam częściowo ten rejon - pełno ładnych tras, i pełno piachu ....

Może małe sugestie :
1. Unikaj oczywiście głównych dróg. Jak tylko się da ;-) - bo czasem niestety nie.
2. Unikaj szlaków rowerowych poprowadzonych ścieżkami - na ogół piach i błoto, czasem kamienie. Te po drogach są na ogół OK.
3. Bardzo dobre są boczne drogi, jest asfalt, czasem o pokryciu 70% ;-) ale drogi mało uczęszczane.
4. Mapy - najlepiej Województwo Śląskie Compassa czy jaka, inna o podobnej skali, 1:100.000 albo nieco lepsza. Z zaznaczonymi bocznymi drogami, i rozróżnieniem ścieżek od dróg ....
5. Tak na 1/3 Twojej trasy miałbym sugestie, ale to nieco wykracza poza ramy tego postu. Z doświadczenia, to co sam przejechałem albo brnąłem w piachu - po tzw. "szlakach rowerowych" .... Musiałbym mieć chyba 3-calowe opony :-( ...

Jak chcesz dane, po czym jechałem i co polecam, napisz na prv. Aha -. jutro chyba jadę .... tj. startuję pociągiem, bo kondycja nie ta :-(...

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2010-05-02 12:30:41
Autor: Bartosz
[...]

Nie przesadzasz? Może szlaki rowerowe to nie autostrada, ale jeździ się OK. Sam przemierzam Wyżynę Krak-Częst. prawie co tydzień, bo bardzo lubię ten rejon. Fakt - są ciężkie momenty, ale Ty to chyba już tragizujesz.

Częstochowa - Kraków, jaka tras a