Częstotliwość aktualizacji WIBORów dla kredytów

Data: 2009-02-24 11:31:28
Autor: finder24
Częstotliwość aktualizacji WIBORów dla kredytów
Witam,

Czy ktoś wie czy w zakresie częstotliwości odświeżania wartości wskaźników
WIBORxM na potrzeby kredytów (szczególnie hipotecznych) istnieją jakieś
odgórne wymagania narzucone prawem? Pytam szczególnie w aspekcie WIBOR6M. Czy
WIBOR6M mimo iż jest półroczny nie musi być odświeżany co miesiąc bez względu
na zapisy w umowie?

Dzięki,
finder24

Data: 2009-02-24 12:44:47
Autor: george

" finder24" <finder24.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote in message news:go0lqg$et2$1inews.gazeta.pl...
[...]

nie sądze aby były jakies regulacje odgórne. wszystko powinno byc w umowie, a w szczególnosci sposób zmiany oprocentowania umowy kredytewej na "zmienne" oprocentowanie jako jeden z głownych paramterów umowy.
Przy podpisywaniu takowej szczególnie na ten punkt zwracałem uwagę.
Po uzyskaniu wzorca umowy popatrzyłem sobie na WIBOR3M i oceniałem czy to ok czy nie.

george

Data: 2009-02-24 12:45:33
Autor: Emka
" finder24" <finder24.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:go0lqg$et2$1inews.gazeta.pl...

[...]

Jakby miał być "odświeżany" co miesiąc, to by się nazywał WIBOR 1M ;-)
No niestety, 6M ma to do siebie, że z jednej strony długo się czeka na dobre zmiany, ale z drugiej strony ma się bufor w przypadku zmian na gorsze.

Pozdrawiam
Emka

Częstotliwość aktualizacji WIBORów dla kredytów