Cz³owiek roku: Dawid Bratko

Data: 2010-11-27 09:39:30
Autor: u2
Cz³owiek roku: Dawid Bratko
... co by nie powiedzieæ to zrobi³ furorê :

http://www.rp.pl/artykul/9158,570205.html

"Nie znam osobi¶cie Dawida Bratko. Mo¿e jest bardzo m±drym,
sympatycznym i mi³ym cz³owiekiem, a mo¿e prymitywem zaczytuj±cym siê
"Gazet± Wyborcz±"; kompletnie mnie to nie obchodzi. Jest cz³owiekiem,
który - je¶li to, co o nim wiem, jest prawd± - sam, od zera, stworzy³
wielki biznes, zaspakajaj±cy ogromny rynkowy popyt, wykorzystuj±c
skretynienie prawa i pañstwa (wykorzystuj±c, a nie, w drodze korupcji
lub przez znajomo¶ci za³atwiaj±c sobie korzystne przepisy, jak to by³o
regu³± postkomunistycznego biznesu III RP). Zaspakajaj±c popyt na
nowoczesne u¿ywki, przy okazji zniszczy³ na pewien czas interesy
podziemia przestêpczego - bo kontrolowana przez mafiê produkcja i
sprzeda¿ nielegalnej amfetaminy i innych specyfików za spraw± jego
"smart-shopów" kompletnie zdech³a, co zreszt±, sk³onny jestem s±dziæ,
by³o prawdziw± przyczyn± zniszczenia m³odego biznesmena przez
w³adzuniê, nie od dzi¶ wszak wiadomo, ¿e do¶æ podatn± na rozmaite, hm,
dzia³ania lobbystyczne.

W starciu z dzia³aj±cym "na granicy prawa" rz±dem, u¿ytymi do represji
policyjnych inspekcjami sanitarnymi i w sobie wiadomy sposób
pozyskanymi do akcji mediami, które przygotowa³y propagandowo akcjê
zasypuj±c nagle Polaków historiami - fa³szywymi, jak siê potem okaza³o
- o licznych zgonach po za¿yciu dopalaczy, psychoaktywny Robin Hood
nie móg³ wygraæ. A jednak nie podda³ siê - bo nie mylê siê zapewne, ¿e
to on stoi za kolejnym uderzeniem w socjalistyczny absurd, jakim s±
"dopalaczomaty". Samo to zas³uguje na szacunek."

Cz³owiek roku: Dawid Bratko