Czołówki na kask

Data: 2015-10-03 19:06:26
Autor: Piotr Rogoza
Czołówki na kask
Witam
Używacie jakiś czołówek które można bez problemu zamocować na kasku rowerowym?
Aktualnie mam Petzl Myo Rxp i jej montaż na kasku jest do bani. Dzisiaj byłem w "sklepie podróżnika" i widziałem czołówki Silva które niektóre można, wg. instrukcji na pudełku, montować na kasku.
Aktualnie to weryfikujÄ™ na necie.

--
piecia aka dracorp

Data: 2015-10-05 11:04:25
Autor: rmikke
Czołówki na kask
W dniu sobota, 3 paĽdziernika 2015 21:08:28 UTC+2 użytkownik Piotr Rogoza napisał:
Witam
Używacie jaki¶ czołówek które można bez problemu zamocować na kasku rowerowym?
Aktualnie mam Petzl Myo Rxp i jej montaż na kasku jest do bani. Dzisiaj byłem w "sklepie podróżnika" i widziałem czołówki Silva które niektóre można, wg. instrukcji na pudełku, montować na kasku.
Aktualnie to weryfikuję na necie.

A nie pro¶ciej założyć czołówkę pod kask?
http://joemonster.org/i/ludzie/rmikke-full.jpg?1444068198

Data: 2015-10-05 19:33:27
Autor: Piotr Rogoza
Czołówki na kask
Dnia Mon, 05 Oct 2015 11:04:25 -0700, rmikke napisał(a):

A nie prościej założyć czołówkę pod kask?
http://joemonster.org/i/ludzie/rmikke-full.jpg?1444068198
Może i prościej :) Pod moim kaskiem jakoś się nie dało.
Kupiłem jednak Silvę Cross Trail 2: https://goo.gl/photos/ut5LxX6Df9CCXYoy8
Zastanawiałem się nad Trail Speed. Mniejsza, więcej lumenów, krótszy czas świecenia i większy koszt. Zamiast 245zł, 399zł. Jednak preferowałem dłuższy czas świecenia kosztem jasności. Aczkolwiek szkoda że nikt ze znajomych nie miał żeby porównać.

Jedna rzecz mi nie podeszła w porównaniu do petzla. Pojemnik na baterie mogli zrobić mniejszy. No i w środku baterie lekko latają. Coś dodatkowo wykombinuję żeby łatwiej go można było mocować do gumki na głowie. Po za tym jak na razie dobrze. Najbardziej mi zależało na mocowaniu na kask. Akurat to fajnie rozwiązali.

--
piecia aka dracorp

Data: 2015-10-05 19:39:43
Autor: Piotr Rogoza
Czołówki na kask
Dnia Mon, 05 Oct 2015 11:04:25 -0700, rmikke napisał(a):

A nie prościej założyć czołówkę pod kask?
http://joemonster.org/i/ludzie/rmikke-full.jpg?1444068198
Nie mów że reszta ciuchów też jest taka czarna? Być widocznym w nocy :)

Od jakiegoś czasu chciałem nabyć nowe ciuchy innego koloru niż czarne. No i nie wiem jak ja to robię że się pojawiają ale dalej czarnego koloru :(

--
piecia aka dracorp

Data: 2015-10-06 13:13:23
Autor: rmikke
Czołówki na kask
W dniu poniedziałek, 5 paĽdziernika 2015 21:41:46 UTC+2 użytkownik Piotr Rogoza napisał:
> [...]

> http://joemonster.org/i/ludzie/rmikke-full.jpg?1444068198
Nie mów że reszta ciuchów też jest taka czarna? Być widocznym w nocy :)

Mniej więcej. Ale na czarnym plecaku wisi pomarańczowa kamizelka,
a lampki mam po byku i zawsze mam zapas. Spoooko, wiiidać mnie.

Data: 2015-10-05 22:40:08
Autor: 2late
Czołówki na kask
On 05/10/2015 07:04, rmikke wrote:

Używacie jakiś czołówek które można bez problemu zamocować na kasku
rowerowym?
Aktualnie mam Petzl Myo Rxp i jej montaĹĽ na kasku jest do bani. Dzisiaj
[...]

Zastanawiam sie jak sie sprawuje ta kamera na kasku, bo w moim przypadku to totalne nieporozumienie. Nawet po zaciagnieciu paskow (tych pod broda) trzesie koszmarnie i wlasciwie nie da sie tego ogladac.

Data: 2015-10-06 12:31:39
Autor: Piotr \"Charvel\" Majka
Czołówki na kask
W dniu 05.10.2015 o 23:40, 2late pisze:

Zastanawiam sie jak sie sprawuje ta kamera na kasku, bo w moim przypadku
to totalne nieporozumienie. Nawet po zaciagnieciu paskow (tych pod
broda) trzesie koszmarnie i wlasciwie nie da sie tego ogladac.

Sugerujesz, że przymocowana do ramy/kierownicy roweru mniej trzęsie? :D

Data: 2015-10-06 12:14:22
Autor: 2late
Czołówki na kask
On 06/10/2015 11:31, Piotr "Charvel" Majka wrote:

[...]

Najmniej trzesie przymocowana na glowie tak jak ta lampka na zdjeciu, tylko
troche glupio wyglada. ;) Na drugim miejscu umieszczona na tak zwanym chest
strap. Mam ten uchwyt na kask ale kask przeslaniam mi oczy jak opadal pod
ciezarem. ;)

Data: 2015-10-06 19:50:23
Autor: Piotr Rogoza
Czołówki na kask
Dnia Tue, 06 Oct 2015 12:14:22 +0100, 2late napisał(a):

[...]

Pozdrawiam
A nie można na kurze a kurę do głowy?

--
piecia aka dracorp

Data: 2015-10-07 08:03:34
Autor: bans
Czołówki na kask
W dniu 2015-10-06 o 21:50, Piotr Rogoza pisze:

A nie można na kurze a kurę do głowy?

To by było całkiem OK

http://www.cda.pl/video/9985921

--
bans

Data: 2015-10-06 13:15:24
Autor: rmikke
Czołówki na kask
W dniu poniedziałek, 5 paĽdziernika 2015 23:49:38 UTC+2 użytkownik 2late napisał:

> [...]

Zastanawiam sie jak sie sprawuje ta kamera na kasku, bo w moim przypadku to totalne nieporozumienie. Nawet po zaciagnieciu paskow (tych pod broda) trzesie koszmarnie i wlasciwie nie da sie tego ogladac.

Bardzo dobrze się sprawuje:
https://www.youtube.com/watch?v=FYtFVW8RyJY
Hint: podstawka jest przyklejona do kasku, paski s± tylko na wszelki wypadek.

Data: 2015-10-06 22:14:42
Autor: 2late
Czołówki na kask
On 06/10/2015 09:15, rmikke wrote:

[...]

Bardzo dobrze siÄ™ sprawuje:
https://www.youtube.com/watch?v=FYtFVW8RyJY
Hint: podstawka jest przyklejona do kasku,
paski sÄ… tylko na wszelki wypadek.

No to ja nie wiem jak ty jezdzisz. W zyciu nie mialem tak stabilnego obrazu. W przypadku kasku, to nie tyle kamera, co kask mi lata, bo nie zacisne sobie paskow za mocno pod broda, sa pewne granice. ;)

Data: 2015-10-07 12:16:26
Autor: Leszek Karlik
Czołówki na kask
On Tue, 06 Oct 2015 23:14:42 +0200, 2late <deadlog_FILTR_@wp.pl> wrote:

[...]
No to ja nie wiem jak ty jezdzisz. W zyciu nie mialem tak stabilnego  obrazu. W przypadku kasku, to nie tyle kamera, co kask mi lata, bo nie  zacisne sobie paskow za mocno pod broda, sa pewne granice. ;)

Ale kask rowerowy stabilizuje się na głowie skręcając z tyłu pokrętło od
tego paska co obchodzi całą głowę, a nie paski pod brodą? :-))

--
Leszek 'Leslie' Karlik
http://leslie.hell.pl/

Data: 2015-10-07 12:03:02
Autor: 2late
Czołówki na kask
On 07/10/2015 11:16, Leszek Karlik wrote:
[...]

Uwzgledniajac wszystko, jest to dodatkowy ruchomy punkt. Mam kamere z dodatkowa bateria, cięższa, i mocowalem ja w srodkowej czesci kasku. Mimo wszystko, efekt byl najgorszy z mozliwych. Nawet gorszy od obrazu z kamery odwroconej do tylu uwieszonej na tylnych widelkach, nisko.

Data: 2015-10-07 14:26:24
Autor: bans
Czołówki na kask
W dniu 2015-10-07 o 13:03, 2late pisze:

[...]

A nie mógłbyś nam pokazać takiego filmiku? Bo średnio mi się chce wierzyć, żeby kamera zamocowana na najbardziej chronionej amortyzacją części ludzkiego ciała - czyli głowie - dawała najbardziej trzęsący się obraz.

Tu masz z GoPro umieszczonej na klacie:

https://youtu.be/9qG8XR8Prxg?t=314

--
bans

Data: 2015-10-07 21:10:50
Autor: 2late
Czołówki na kask
On 07/10/2015 01:26, bans wrote:

[...]

Zgadza sie, na glowie, tzw: head strap, jest najlepszym rozwiazaniem ale juz na kasku, nie bardzo.
https://www.youtube.com/watch?v=80n-rnVCwY0
Przyklad jest niereprezentatywny bo wiadomo ze wybiera sie najstabilniejszy fragment.
Ale postaram sie poprobowac w najblizszym czasie, moze cos sie zmienilo, nabralem doswiadczenia nieswiadomie, zobaczymy. ;)

Data: 2015-10-06 23:53:29
Autor: Prot Ogenes
Czołówki na kask
On 2015-10-06 22:15, rmikke wrote:

Bardzo dobrze się sprawuje:
https://www.youtube.com/watch?v=FYtFVW8RyJY
Hint: podstawka jest przyklejona do kasku,
paski s± tylko na wszelki wypadek.

Na drodze wygl±da zupełnie nieĽle. Masz co¶ nagranego w bardziej wymagaj±cym terenie?

pozdr
Prot

Data: 2015-10-07 08:04:54
Autor: bans
Czołówki na kask
W dniu 2015-10-06 o 23:53, Prot Ogenes pisze:

Na drodze wygl±da zupełnie nieĽle. Masz co¶ nagranego w bardziej
wymagaj±cym terenie?

Ale przecież na youtube jest mnóstwo filmików z kamer montowanych czy to na głowie, czy na klatce piersiowej - i s± zupełnie w porz±dku.

--
bans

Data: 2015-10-05 23:08:19
Autor: Jacek G.
Czołówki na kask
W dniu 2015-10-03 21:06, Piotr Rogoza napisał(a)::
[...]

A nie zależy to bardziej od kasku - jego kształtu, rozmieszczenia otworów itp. niż od czołówki?
W każdym razie ostatnio byliśmy w jaskini Radochowskiej i dostaliśmy przed wejściem kaski (nie rowerowe tylko raczej wspinaczkowe) z zamocowanymi czołówkami - jak się potem zorientowałem takimi z Biedronki. Były przymocowane do kasku jakimiś uchwytami, ale nie zwróciłem uwagi w jaki sposób. Widać to co nieco na tym zdjęciu:
www.jacekg.netai.net/Relacje/Jesien%202015/ERG%202015/slides/IMG_4547.JPG
A swoją drogą ta latarka całkiem fajnie świeciła i zaraz zakupiłem taką - jako rezerwową - za jedyne 19,90 :)
--
Jacek G.

Data: 2015-10-05 23:58:11
Autor: Yogi\(n\)
Czołówki na kask
Użytkownik "Jacek G." <"jginter[wytnij]"@wp.pl> napisał w wiadomości news:5612e6c4$0$27519$65785112news.neostrada.pl...

www.jacekg.netai.net/Relacje/Jesien%202015/ERG%202015/slides/IMG_4547.JPG
A swoją drogą ta latarka całkiem fajnie świeciła i zaraz zakupiłem taką - jako rezerwową - za jedyne 19,90 :)

No wĹ‚aĹ›nie, mam mactronica kupionego parÄ™ lat temu za 149 PLN, Ĺ›wieci Ĺ‚adnie, ale dość szybko trzeba wymieniać baterie, bo po paru wyjazdach/wycieczkach po prostu siÄ™ wyczerpujÄ…. Na plus naleĹĽy jej zaliczyć maĹ‚e wymiary, no i pojemnik zintegrowany z samÄ… latarkÄ… (czyli z tyĹ‚u nic nie ma prĂłcz gumki). Ale jako rezerwÄ™ mam wĹ‚aĹ›nie  tÄ™ biedronkowÄ… - Ĺ›wieci rewelacyjnie, dĹ‚uĹĽej od mactronica, baterie wymienia siÄ™ Ĺ‚atwiej - jedynie wagÄ… ustÄ™puje droĹĽszej siostrze (no i tym, ĹĽe baterie z tyĹ‚u, ale  to akurat pomaga w wywaĹĽeniu). Polecam, byĹ‚em mile zaskoczony, ĹĽe to takie jasne.

--
Yogi(n)

Data: 2015-10-06 13:19:17
Autor: rmikke
Czołówki na kask
W dniu poniedziałek, 5 paĽdziernika 2015 23:58:25 UTC+2 użytkownik Yogi(n) napisał:
Użytkownik "Jacek G." <"jginter[wytnij]"@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:5612e6c4$0$27519$65785112news.neostrada.pl...

> www.jacekg.netai.net/Relacje/Jesien%202015/ERG%202015/slides/IMG_4547.JPG
> A swoj± drog± ta latarka całkiem fajnie ¶wieciła i zaraz zakupiłem > tak± - jako rezerwow± - za jedyne 19,90 :)

No wła¶nie, mam mactronica kupionego parę lat temu za 149 PLN, ¶wieci ładnie, ale do¶ć szybko trzeba wymieniać baterie, bo po paru wyjazdach/wycieczkach po prostu się wyczerpuj±. Na plus należy jej zaliczyć małe wymiary, no i pojemnik zintegrowany z sam± latark± (czyli z tyłu nic nie ma prócz gumki).

Dla mnie to minus, bo cała masa latarki z bateriami ci±gnie łeb do przodu.
A ja jeszcze mam z przodu kamerę...

Data: 2015-10-07 00:01:35
Autor: Yogi\(n\)
Czołówki na kask
Użytkownik "rmikke" <spamcatch@mailinator.com> napisał w wiadomo¶ci news:cdb9b9e8-9147-4b2a-88d4-531f517caf49googlegroups.com...

Dla mnie to minus, bo cała masa latarki z bateriami ci±gnie łeb do przodu.
A ja jeszcze mam z przodu kamerę...

Ale w mactronicu baterie + dioda z kolimatorem s± mniejsze i lżejsze, niż dioda z kolimatorem bez baterii w biedronkowej czołówce. Baterie przylegaj± do czoła, a czę¶ć ¶wiec±ca daje się odchylać i regulować (i to jest naprawdę lekkie. Wszystko w plastiku. W biedronkowej dioda ma metalow± obudowę, w dodatku o wiele bardziej wystaje do przodu i ci±gnie bardziej niż matronic.

--
Yogi(n)

Data: 2015-10-06 19:52:41
Autor: Piotr Rogoza
Czołówki na kask
Dnia Mon, 05 Oct 2015 23:08:19 +0200, Jacek G. napisał(a):

[...]
Jakby Ci to powiedzieć, kaski wspinaczkowe itp są trochę inne niż te na rower. Chociaż ostatnio widzę ludzi w dziwnych kaskach rowerowych.

A swoją drogą ta latarka całkiem fajnie świeciła i zaraz zakupiłem taką - jako rezerwową - za jedyne 19,90 :)
Ja kiedyś miałem czołówkę za 9,99zł. Super była w górach. Ale to była zima i tam był śnieg. Po przyjeździe na pomorze już nie była taka super.

--
piecia aka dracorp

Data: 2015-10-09 15:27:49
Autor: __Maciek
Czołówki na kask
Sat, 3 Oct 2015 19:06:26 +0000 (UTC) Piotr Rogoza
<imie.nazwisko@wp.eu> napisał:

Aktualnie mam Petzl Myo Rxp i jej montaż na kasku jest do bani. Dzisiaj byłem w "sklepie podróżnika" i widziałem czołówki Silva które niektóre można, wg. instrukcji na pudełku, montować na kasku.

Ale normalnie to kask ma mocowanie do czołówki (takie haczyki), a nie
odwrotnie. Mówię tu oczywi¶cie o kaskach wspinaczkowych, czy do prac
alpinistycznych. NajwyraĽniej nikt nie przewidział że do kasku
rowerowego też kto¶ będzie chciał mocować czołówkę. Mam Myo XP i do
mojego Edelrida mocuję j± bez problemu - ma on wspomniane haczyki. Mój
kask rowerowy mocowania do czołówki nie ma, a zreszt± i tak na rowerze
jej nie używam.

Zobacz sobie tutaj. Widać te haczyki.
http://www.edelrid.de/en/sports/helmets/ultralight-polar.html

Może kask rowerowy z czym¶ takim też by się znalazło? Bo pewnie
ingerencja w kask (żeby samemu takie haczyki dodać) to słaby pomysł.

Przy okazji - dlaczego chcesz jeĽdzić z czołówk±, zamiast normalnie
zamocować lampkę na rowerze?

Data: 2015-10-09 10:34:07
Autor: rmikke
Czołówki na kask
W dniu pi±tek, 9 paĽdziernika 2015 15:27:48 UTC+2 użytkownik __Maciek napisał:

Może kask rowerowy z czym¶ takim też by się znalazło? Bo pewnie
ingerencja w kask (żeby samemu takie haczyki dodać) to słaby pomysł.

Jakbym miał kombinować w tym kierunku, poszedłbym do pasmanterii,
kupił parę większych haftek i jako¶ dratw± je przymocował, używaj±c dziur wentylacyjnych.

Data: 2015-10-09 19:42:00
Autor: Piotr Rogoza
Czołówki na kask
Dnia Fri, 09 Oct 2015 10:34:07 -0700, rmikke napisał(a):

Jakbym miał kombinować w tym kierunku, poszedłbym do pasmanterii,
kupił parę większych haftek i jakoś dratwą je przymocował,
uĹĽywajÄ…c dziur wentylacyjnych.
Haftek? A nie lepiej użyć taśmy rzepu?

--
piecia aka dracorp

Data: 2015-10-09 13:55:47
Autor: rmikke
Czołówki na kask
W dniu pi±tek, 9 paĽdziernika 2015 21:44:05 UTC+2 użytkownik Piotr Rogoza napisał:
Dnia Fri, 09 Oct 2015 10:34:07 -0700, rmikke napisał(a):

> Jakbym miał kombinować w tym kierunku, poszedłbym do pasmanterii,
> kupił parę większych haftek i jako¶ dratw± je przymocował,
> używaj±c dziur wentylacyjnych.
Haftek? A nie lepiej użyć ta¶my rzepu?

Haftki działałyby dokładnie tak, jak haczyki kasku. Bo to s± haczyki.
Nie wymagałoby to żadnej ingerencji w czołówkę, mog±cej utrudniać
póĽniejsze jej używanie bezpo¶rednio na głowie.

Data: 2015-10-09 19:39:47
Autor: Piotr Rogoza
Czołówki na kask
Dnia Fri, 09 Oct 2015 15:27:49 +0200, __Maciek napisał(a):

Ale normalnie to kask ma mocowanie do czołówki (takie haczyki), a nie
odwrotnie. Mówię tu oczywiście o kaskach wspinaczkowych, czy do prac
alpinistycznych. Najwyraźniej nikt nie przewidział że do kasku
rowerowego też ktoś będzie chciał mocować czołówkę. Mam Myo XP i do
mojego Edelrida mocujÄ™ jÄ… bez problemu - ma on wspomniane haczyki. MĂłj
kask rowerowy mocowania do czołówki nie ma, a zresztą i tak na rowerze
jej nie uĹĽywam.
Ej to jest grupa rowerowa a nie wspinaczkowa czy jaskiniowa.

Przy okazji - dlaczego chcesz jeździć z czołówką, zamiast normalnie
zamocować lampkę na rowerze?
Pojeździj to zrozumiesz. Swoją drogą nic nie wspominałem żeby zamiast. Bardziej chodzi o dodatkowe źródło światła. Poza tym mam super wypasiony licznik Sigma Rox które jest super nieodporny na zakłócenia. Nawet lampka Sigma potrafi go zakłócić. Ale to OT.

--
piecia aka dracorp

Data: 2015-10-09 15:28:08
Autor: Ignac
Czołówki na kask
W dniu pi±tek, 9 paĽdziernika 2015 21:41:52 UTC+2 użytkownik Piotr Rogoza
Ej to jest grupa rowerowa a nie wspinaczkowa czy jaskiniowa.
Z rowerowych to tylko by pasowało SPD, jest mocne i dobrze trzyma.
PojeĽdzij to zrozumiesz.

Data: 2015-10-10 08:10:45
Autor: Marek
Czołówki na kask
Piotr Rogoza napisał:

Używacie jaki¶ czołówek które można bez problemu zamocować na kasku rowerowym?

W±tek poszedł w dwóch kierunkach, a Ty już masz możliwo¶ć sprawdzenia w praktyce działania na kasku wybranej czołówki. Ale i tak dorzucę swoje trzy grosze.
Kaski rowerowe nie maj± uchwytów na czołówkę, jak kaski wspinaczkowe, ale maj± otwory wentylacyjne. Zatem mocowanie czołówki to problem, który łatwo obej¶ć przy odrobinie smykałki do rękodzieła. Było o haftkach i rzepach, ale wystarczy nawet parę kawałków sznurka. Zreszt±, czołówka z pionow± gum± i puszk± na baterie jako przeciwwag± dla lampki nieĽle się trzyma na kasku nawet bez dodatkowych mocowań. Ja używam Petzla MyoBelt Xp, czyli opcji z puszk± w kieszeni kurtki lub gaci (na długim kablu) i też daje radę. Ważne, by pionowa guma trzymała Ľródło ¶wiatła na przodzie kasku, a tył poziomej gumy kładł się na potylicy pod kaskiem.

--
Marek

Data: 2015-10-15 00:04:27
Autor: Piecia aka dracorp
Czołówki na kask
W dniu sobota, 10 paĽdziernika 2015 17:10:47 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
Nie wspomniałem o jednej rzeczy. Aktualnie mam do¶ć duży kask i głównie on powoduje problemy z mocowaniem czołówki.
Problem rozwi±załem kupuj±c czołówkę któr± można zamocować ale i tak z chęci± bym znalazł mniejszy kask który by nie uwierał, mie¶cił się pod kaptur itd.
Z haftkami też spróbuję tak z czystej ciekawo¶ci, może do czego¶ innego się przyda ale to za jaki¶ czas.

--
Pozdrawiam Piotr

Czołówki na kask