Czo³ówki na kask

Data: 2015-10-05 11:04:25
Autor: rmikke
Czo³ówki na kask
W dniu sobota, 3 pa¼dziernika 2015 21:08:28 UTC+2 u¿ytkownik Piotr Rogoza napisa³:
Witam
U¿ywacie jaki¶ czo³ówek które mo¿na bez problemu zamocowaæ na kasku rowerowym?
Aktualnie mam Petzl Myo Rxp i jej monta¿ na kasku jest do bani. Dzisiaj by³em w "sklepie podró¿nika" i widzia³em czo³ówki Silva które niektóre mo¿na, wg. instrukcji na pude³ku, montowaæ na kasku.
Aktualnie to weryfikujê na necie.

A nie pro¶ciej za³o¿yæ czo³ówkê pod kask?
http://joemonster.org/i/ludzie/rmikke-full.jpg?1444068198

Data: 2015-10-05 19:33:27
Autor: Piotr Rogoza
Czo³ówki na kask
Dnia Mon, 05 Oct 2015 11:04:25 -0700, rmikke napisał(a):

A nie prościej założyć czołówkę pod kask?
http://joemonster.org/i/ludzie/rmikke-full.jpg?1444068198
Może i prościej :) Pod moim kaskiem jakoś się nie dało.
Kupiłem jednak Silvę Cross Trail 2: https://goo.gl/photos/ut5LxX6Df9CCXYoy8
Zastanawiałem się nad Trail Speed. Mniejsza, więcej lumenów, krótszy czas świecenia i większy koszt. Zamiast 245zł, 399zł. Jednak preferowałem dłuższy czas świecenia kosztem jasności. Aczkolwiek szkoda że nikt ze znajomych nie miał żeby porównać.

Jedna rzecz mi nie podeszła w porównaniu do petzla. Pojemnik na baterie mogli zrobić mniejszy. No i w środku baterie lekko latają. Coś dodatkowo wykombinuję żeby łatwiej go można było mocować do gumki na głowie. Po za tym jak na razie dobrze. Najbardziej mi zależało na mocowaniu na kask. Akurat to fajnie rozwiązali.

--
piecia aka dracorp

Data: 2015-10-05 19:39:43
Autor: Piotr Rogoza
Czo³ówki na kask
Dnia Mon, 05 Oct 2015 11:04:25 -0700, rmikke napisał(a):

A nie prościej założyć czołówkę pod kask?
http://joemonster.org/i/ludzie/rmikke-full.jpg?1444068198
Nie mów że reszta ciuchów też jest taka czarna? Być widocznym w nocy :)

Od jakiegoś czasu chciałem nabyć nowe ciuchy innego koloru niż czarne. No i nie wiem jak ja to robię że się pojawiają ale dalej czarnego koloru :(

--
piecia aka dracorp

Data: 2015-10-06 13:13:23
Autor: rmikke
Czo³ówki na kask
W dniu poniedzia³ek, 5 pa¼dziernika 2015 21:41:46 UTC+2 u¿ytkownik Piotr Rogoza napisa³:
Dnia Mon, 05 Oct 2015 11:04:25 -0700, rmikke napisa³(a):

> A nie pro¶ciej za³o¿yæ czo³ówkê pod kask?
> http://joemonster.org/i/ludzie/rmikke-full.jpg?1444068198
Nie mów ¿e reszta ciuchów te¿ jest taka czarna? Byæ widocznym w nocy :)

Mniej wiêcej. Ale na czarnym plecaku wisi pomarañczowa kamizelka,
a lampki mam po byku i zawsze mam zapas. Spoooko, wiiidaæ mnie.

Data: 2015-10-05 22:40:08
Autor: 2late
Czołówki na kask
On 05/10/2015 07:04, rmikke wrote:

Używacie jakiś czołówek które można bez problemu zamocować na kasku
rowerowym?
Aktualnie mam Petzl Myo Rxp i jej montaż na kasku jest do bani. Dzisiaj
byłem w "sklepie podróżnika" i widziałem czołówki Silva które niektóre
można, wg. instrukcji na pudełku, montować na kasku.
Aktualnie to weryfikujÄ™ na necie.

A nie prościej założyć czołówkę pod kask?
http://joemonster.org/i/ludzie/rmikke-full.jpg?1444068198

Zastanawiam sie jak sie sprawuje ta kamera na kasku, bo w moim przypadku to totalne nieporozumienie. Nawet po zaciagnieciu paskow (tych pod broda) trzesie koszmarnie i wlasciwie nie da sie tego ogladac.

Data: 2015-10-06 12:31:39
Autor: Piotr \"Charvel\" Majka
Czołówki na kask
W dniu 05.10.2015 o 23:40, 2late pisze:

Zastanawiam sie jak sie sprawuje ta kamera na kasku, bo w moim przypadku
to totalne nieporozumienie. Nawet po zaciagnieciu paskow (tych pod
broda) trzesie koszmarnie i wlasciwie nie da sie tego ogladac.

Sugerujesz, że przymocowana do ramy/kierownicy roweru mniej trzęsie? :D

Data: 2015-10-06 12:14:22
Autor: 2late
Czołówki na kask
On 06/10/2015 11:31, Piotr "Charvel" Majka wrote:

[...]

Najmniej trzesie przymocowana na glowie tak jak ta lampka na zdjeciu, tylko
troche glupio wyglada. ;) Na drugim miejscu umieszczona na tak zwanym chest
strap. Mam ten uchwyt na kask ale kask przeslaniam mi oczy jak opadal pod
ciezarem. ;)

Data: 2015-10-06 19:50:23
Autor: Piotr Rogoza
Czo³ówki na kask
Dnia Tue, 06 Oct 2015 12:14:22 +0100, 2late napisał(a):

[...]

Pozdrawiam
A nie można na kurze a kurę do głowy?

--
piecia aka dracorp

Data: 2015-10-07 08:03:34
Autor: bans
Czołówki na kask
W dniu 2015-10-06 o 21:50, Piotr Rogoza pisze:

A nie można na kurze a kurę do głowy?

To by było całkiem OK

http://www.cda.pl/video/9985921

--
bans

Data: 2015-10-06 13:15:24
Autor: rmikke
Czo³ówki na kask
W dniu poniedzia³ek, 5 pa¼dziernika 2015 23:49:38 UTC+2 u¿ytkownik 2late napisa³:

> [...]

Zastanawiam sie jak sie sprawuje ta kamera na kasku, bo w moim przypadku to totalne nieporozumienie. Nawet po zaciagnieciu paskow (tych pod broda) trzesie koszmarnie i wlasciwie nie da sie tego ogladac.

Bardzo dobrze siê sprawuje:
https://www.youtube.com/watch?v=FYtFVW8RyJY
Hint: podstawka jest przyklejona do kasku, paski s± tylko na wszelki wypadek.

Data: 2015-10-06 22:14:42
Autor: 2late
Czołówki na kask
On 06/10/2015 09:15, rmikke wrote:

[...]

Bardzo dobrze siÄ™ sprawuje:
https://www.youtube.com/watch?v=FYtFVW8RyJY
Hint: podstawka jest przyklejona do kasku,
paski sÄ… tylko na wszelki wypadek.

No to ja nie wiem jak ty jezdzisz. W zyciu nie mialem tak stabilnego obrazu. W przypadku kasku, to nie tyle kamera, co kask mi lata, bo nie zacisne sobie paskow za mocno pod broda, sa pewne granice. ;)

Data: 2015-10-07 12:16:26
Autor: Leszek Karlik
Czołówki na kask
On Tue, 06 Oct 2015 23:14:42 +0200, 2late <deadlog_FILTR_@wp.pl> wrote:

[...]
No to ja nie wiem jak ty jezdzisz. W zyciu nie mialem tak stabilnego  obrazu. W przypadku kasku, to nie tyle kamera, co kask mi lata, bo nie  zacisne sobie paskow za mocno pod broda, sa pewne granice. ;)

Ale kask rowerowy stabilizuje się na głowie skręcając z tyłu pokrętło od
tego paska co obchodzi całą głowę, a nie paski pod brodą? :-))

--
Leszek 'Leslie' Karlik
http://leslie.hell.pl/

Data: 2015-10-07 12:03:02
Autor: 2late
Czołówki na kask
On 07/10/2015 11:16, Leszek Karlik wrote:
[...]

Uwzgledniajac wszystko, jest to dodatkowy ruchomy punkt. Mam kamere z dodatkowa bateria, cięższa, i mocowalem ja w srodkowej czesci kasku. Mimo wszystko, efekt byl najgorszy z mozliwych. Nawet gorszy od obrazu z kamery odwroconej do tylu uwieszonej na tylnych widelkach, nisko.

Data: 2015-10-07 14:26:24
Autor: bans
Czołówki na kask
W dniu 2015-10-07 o 13:03, 2late pisze:

[...]

A nie mógłbyś nam pokazać takiego filmiku? Bo średnio mi się chce wierzyć, żeby kamera zamocowana na najbardziej chronionej amortyzacją części ludzkiego ciała - czyli głowie - dawała najbardziej trzęsący się obraz.

Tu masz z GoPro umieszczonej na klacie:

https://youtu.be/9qG8XR8Prxg?t=314

--
bans

Data: 2015-10-07 21:10:50
Autor: 2late
Czołówki na kask
On 07/10/2015 01:26, bans wrote:

[...]

Zgadza sie, na glowie, tzw: head strap, jest najlepszym rozwiazaniem ale juz na kasku, nie bardzo.
https://www.youtube.com/watch?v=80n-rnVCwY0
Przyklad jest niereprezentatywny bo wiadomo ze wybiera sie najstabilniejszy fragment.
Ale postaram sie poprobowac w najblizszym czasie, moze cos sie zmienilo, nabralem doswiadczenia nieswiadomie, zobaczymy. ;)

Data: 2015-10-06 23:53:29
Autor: Prot Ogenes
Czołówki na kask
On 2015-10-06 22:15, rmikke wrote:

Bardzo dobrze siê sprawuje:
https://www.youtube.com/watch?v=FYtFVW8RyJY
Hint: podstawka jest przyklejona do kasku,
paski s± tylko na wszelki wypadek.

Na drodze wygl±da zupe³nie nie¼le. Masz co¶ nagranego w bardziej wymagaj±cym terenie?

pozdr
Prot

Data: 2015-10-07 08:04:54
Autor: bans
Czołówki na kask
W dniu 2015-10-06 o 23:53, Prot Ogenes pisze:

Na drodze wygl±da zupe³nie nie¼le. Masz co¶ nagranego w bardziej
wymagaj±cym terenie?

Ale przecie¿ na youtube jest mnóstwo filmików z kamer montowanych czy to na g³owie, czy na klatce piersiowej - i s± zupe³nie w porz±dku.

--
bans

Czo³ówki na kask