Czołówki na kask

Data: 2015-10-09 15:27:49
Autor: __Maciek
Czołówki na kask
Sat, 3 Oct 2015 19:06:26 +0000 (UTC) Piotr Rogoza
<imie.nazwisko@wp.eu> napisał:

Aktualnie mam Petzl Myo Rxp i jej montaż na kasku jest do bani. Dzisiaj byłem w "sklepie podróżnika" i widziałem czołówki Silva które niektóre można, wg. instrukcji na pudełku, montować na kasku.

Ale normalnie to kask ma mocowanie do czołówki (takie haczyki), a nie
odwrotnie. Mówię tu oczywi¶cie o kaskach wspinaczkowych, czy do prac
alpinistycznych. NajwyraĽniej nikt nie przewidział że do kasku
rowerowego też kto¶ będzie chciał mocować czołówkę. Mam Myo XP i do
mojego Edelrida mocuję j± bez problemu - ma on wspomniane haczyki. Mój
kask rowerowy mocowania do czołówki nie ma, a zreszt± i tak na rowerze
jej nie używam.

Zobacz sobie tutaj. Widać te haczyki.
http://www.edelrid.de/en/sports/helmets/ultralight-polar.html

Może kask rowerowy z czym¶ takim też by się znalazło? Bo pewnie
ingerencja w kask (żeby samemu takie haczyki dodać) to słaby pomysł.

Przy okazji - dlaczego chcesz jeĽdzić z czołówk±, zamiast normalnie
zamocować lampkę na rowerze?

Data: 2015-10-09 10:34:07
Autor: rmikke
Czołówki na kask
W dniu pi±tek, 9 paĽdziernika 2015 15:27:48 UTC+2 użytkownik __Maciek napisał:

Może kask rowerowy z czym¶ takim też by się znalazło? Bo pewnie
ingerencja w kask (żeby samemu takie haczyki dodać) to słaby pomysł.

Jakbym miał kombinować w tym kierunku, poszedłbym do pasmanterii,
kupił parę większych haftek i jako¶ dratw± je przymocował, używaj±c dziur wentylacyjnych.

Data: 2015-10-09 19:42:00
Autor: Piotr Rogoza
Czołówki na kask
Dnia Fri, 09 Oct 2015 10:34:07 -0700, rmikke napisał(a):

Jakbym miał kombinować w tym kierunku, poszedłbym do pasmanterii,
kupił parę większych haftek i jakoś dratwą je przymocował,
uĹĽywajÄ…c dziur wentylacyjnych.
Haftek? A nie lepiej użyć taśmy rzepu?

--
piecia aka dracorp

Data: 2015-10-09 13:55:47
Autor: rmikke
Czołówki na kask
W dniu pi±tek, 9 paĽdziernika 2015 21:44:05 UTC+2 użytkownik Piotr Rogoza napisał:
Dnia Fri, 09 Oct 2015 10:34:07 -0700, rmikke napisał(a):

> Jakbym miał kombinować w tym kierunku, poszedłbym do pasmanterii,
> kupił parę większych haftek i jako¶ dratw± je przymocował,
> używaj±c dziur wentylacyjnych.
Haftek? A nie lepiej użyć ta¶my rzepu?

Haftki działałyby dokładnie tak, jak haczyki kasku. Bo to s± haczyki.
Nie wymagałoby to żadnej ingerencji w czołówkę, mog±cej utrudniać
póĽniejsze jej używanie bezpo¶rednio na głowie.

Data: 2015-10-09 19:39:47
Autor: Piotr Rogoza
Czołówki na kask
Dnia Fri, 09 Oct 2015 15:27:49 +0200, __Maciek napisał(a):

Ale normalnie to kask ma mocowanie do czołówki (takie haczyki), a nie
odwrotnie. Mówię tu oczywiście o kaskach wspinaczkowych, czy do prac
alpinistycznych. Najwyraźniej nikt nie przewidział że do kasku
rowerowego też ktoś będzie chciał mocować czołówkę. Mam Myo XP i do
mojego Edelrida mocujÄ™ jÄ… bez problemu - ma on wspomniane haczyki. MĂłj
kask rowerowy mocowania do czołówki nie ma, a zresztą i tak na rowerze
jej nie uĹĽywam.
Ej to jest grupa rowerowa a nie wspinaczkowa czy jaskiniowa.

Przy okazji - dlaczego chcesz jeździć z czołówką, zamiast normalnie
zamocować lampkę na rowerze?
Pojeździj to zrozumiesz. Swoją drogą nic nie wspominałem żeby zamiast. Bardziej chodzi o dodatkowe źródło światła. Poza tym mam super wypasiony licznik Sigma Rox które jest super nieodporny na zakłócenia. Nawet lampka Sigma potrafi go zakłócić. Ale to OT.

--
piecia aka dracorp

Data: 2015-10-09 15:28:08
Autor: Ignac
Czołówki na kask
W dniu pi±tek, 9 paĽdziernika 2015 21:41:52 UTC+2 użytkownik Piotr Rogoza
Ej to jest grupa rowerowa a nie wspinaczkowa czy jaskiniowa.
Z rowerowych to tylko by pasowało SPD, jest mocne i dobrze trzyma.
PojeĽdzij to zrozumiesz.

Czołówki na kask