Czosnek i prezerwatywy.

Data: 2011-07-21 13:31:11
Autor: stevep
Czosnek i prezerwatywy.
# 艢wiat ju偶 wiedzia艂, 偶e komuna pada. Jeszcze tylko u nas ludzie nie  wierzyli do ko艅ca, wydawa艂o si臋 to zbyt pi臋kne i jakby odleg艂e. Wycieczki  do dederowa przypomina艂y wielk膮 emigracje, jednak wtedy wszyscy wracali,  po tygodniu albo na nast臋pny dzie艅. Kozaki, kawa, swetry, zegarki i, co  chyba najbardziej zaskakuj膮ce, czosnek i prezerwatywy.

W贸wczas niemiecki czosnek mia艂 niewiele wsp贸lnego z dzisiejsz膮  chi艅szczyzn膮, by艂 j臋drny i twardy a z膮bki mia艂y naturaln膮 wielko艣膰.  Pami臋tam jak ojciec wraca艂 z enerdowa w sze艣ciu swetrach, z dziesi臋cioma  zegarkami na r臋kach (a czasem i na 艂ydkach) i siedmioma na艂o偶onymi na  siebie paskami do spodni. Szed艂 ostro偶nie a偶 do samego domu. Taka  peerelowska, partyzancka ostro偶no艣膰. Niezale偶nie od pory roku zawsze  ubrany w podobny spos贸b. Obwieszony i spocony zawsze taszczy艂 w jednej  r臋ce walizk臋 a w drugiej w贸r z czosnkiem. W贸wczas produkt bardzo chodliwy,  rozchwytywany niemal偶e. W ca艂ym mieszkaniu 艣mierdzia艂o czosnkiem,  dos艂ownie wsz臋dzie. Ka偶da zupa by艂a z obfit膮 ilo艣ci膮 p艂ywaj膮cych z膮bk贸w,  kie艂basa 鈥瀢艂asnej roboty鈥 艣mierdzia艂a na ca艂e mieszkanie. Mama do czosnku  potrafi艂a dokupi膰 nawet kilkadziesi膮t kilogram贸w og贸rk贸w, 偶eby m贸c bia艂e  z膮bki zu偶y膰 i tym samym nie doprowadzi膰 do aktu marnotrawstwa. Koszmar.  Wampiriada. Czosnek sta艂 si臋 niemal偶e potraw膮 g艂贸wn膮, ka偶dego dnia. Dzi艣  mama rzadko u偶ywa czosnku, kupuje ten w proszku, nie lubi intensywnego  zapachu.

Prezerwatywy sprowadza艂o si臋 tylko na handel. Nie by艂o w tym 偶adnej  ideologii. Nikt nie zwozi艂 gum 偶eby demonstrowa膰 sprzeciw wobec Watykanu o  prawo stosowania antykoncepcji przez katolik贸w. Przemytnikom ani w g艂owie  by艂o umy艣lne, wyrafinowane przyczynianie si臋 do zmniejszania populacji w  Polsce. Kondom 鈥 towar w贸wczas deficytowy i nowo艣膰, tylko te dwa powody  by艂y przyczyn膮 jego tamtejszej popularno艣ci. Kiedy艣 znalaz艂em w szafie  ojca ca艂膮 paczk臋 z list膮 zam贸wie艅: Wacek 2, Staszek 6, Basia 8, Wojtek 15.  Nawet pan W艂adek, w贸wczas 73-latek, zam贸wi艂 1 sztuk臋. Pods艂ucha艂em raz  rozmow臋 taty z koleg膮 klientem: Wiesz 鈥 m贸wi tata 鈥 ja te偶 ze trzy  straci艂em zanim mi si臋 uda艂o. Korci艂o mnie 偶eby sprawdzi膰 jak to dzia艂a,  c贸偶 to za wynalazek? Ukrad艂em jedno zawini膮tko z paczki podpisanej:  鈥濿ojtek 15鈥, bo by艂o tam najwi臋cej. Nadmucha艂em, zwi膮za艂em nitk膮 i  chodzi艂em po ulicy szcz臋艣liwy, 偶e mam nietypowego balona. Istotnie, u nas  by艂y inne balony, okr膮g艂e 鈥 pewnie dlatego 鈥瀟e鈥 balony sprzedawa艂y si臋 jak  艣wie偶e bu艂ki. Ale dziwi艂o mnie jedno: czy ci doro艣li faceci nie potrafi膮  dmucha膰 balon贸w, musz膮 po膰wiczy膰 i straci膰 kilka sztuk 偶eby doj艣膰 do  wprawy? Mnie si臋 uda艂o za pierwszym podej艣ciem. I to mnie dziwi艂o do艣膰  d艂ugo.

Wtedy ma艂o s膮siad贸w kojarzy艂o mojej cacko na nitce z jego przeznaczeniem.  Ale 鈥瀦ach贸d鈥 zbli偶a艂 si臋 rych艂o.. Zalewa艂 nasz rynek wszelkiej ma艣ci  gad偶etami. Od czekolad z nadzieniem kokosowym, d偶ins贸w typu 鈥瀙iramid鈥, po  niemieckie pornole kr臋cone w plenerze. Jednak z pocz膮tkiem lat  dziewi臋膰dziesi膮tych m贸j dmuchany rekwizyt mo偶na by艂o ju偶 naby膰 w byle  kiosku. Sta艂 si臋 nawet popularny. Podczas wycieczki szkolnej, ja i dw贸ch  moich koleg贸w, biegali艣my z podobnymi balonami po Legnicy (kioskarka chyba  nie艣wiadomie sprzeda艂a nam kilka sztuk). Po powrocie nauczycielka w trybie  natychmiastowym zwo艂a艂a zebranie rodzic贸w pi臋tnuj膮c nasze zachowanie jako  gorsz膮ce i obsceniczne.

Zapami臋ta艂em w贸wczas, 偶e prezerwatywa z powietrzem w 艣rodku jest  rekwizytem obscenicznym, musi by膰 w艂o偶one to drugie 鈥 zgodnie z  przeznaczeniem 鈥 wtedy jest adekwatnie i kulturalnie, i wtedy guma  przestaje by膰 rekwizytem a staje si臋 niezb臋dnym narz臋dziem. Wybryk  odczu艂em do艣膰 dotkliwie bo mama wprowadzi艂a restrykcje 鈥 zakaz  uczestniczenia w szkolnych wycieczkach do czasu uko艅czenia szko艂y  podstawowej!

Przez prezerwatyw臋 straci艂em kawa艂ek dzieci艅stwa, jakkolwiek to nie brzmi.  Czosnek natomiast sta艂 si臋 dla mnie synonimem 鈥瀋uchn膮cego dobrobytu鈥.

I w taki oto spos贸b nadci膮ga艂 do nas nowy, wspania艂y 艣wiat鈥 #
Ze strony:
http://tiny.pl/h5hqq

--
stevep