Czujnik czadu - sprawdzenie działania

Data: 2009-11-16 12:53:55
Autor: slonko
Czujnik czadu - sprawdzenie działania
Witam
Zanabyłem w MM czujnik tlenku wegla - traf chcial , ze czujnikowi spadło sie na glebe. Niby czunik działa - po nacisnieciu przycisku "TEST" wydaje dzwiek. Jednak dioda niestety sie nie swieci. Pytanie jak organoleptycznie sprawdzic w "praniu" działanie takiego czujnika ?

Data: 2009-11-16 12:08:43
Autor: s_13
Czujnik czadu - sprawdzenie działania
Pytanie jak
organoleptycznie sprawdzic w "praniu" działanie takiego czujnika ?

podstawiając pod rurę wydechową samochodu

Jednak dioda niestety sie nie swieci.

ja bym wymienił na nowy, nie ryzykowałbym

pozdrawiam
s_13

Data: 2009-11-16 22:00:07
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Mon, 16 Nov 2009 12:08:43 -0800 (PST), s_13 napisał(a):
Pytanie jak
organoleptycznie sprawdzic w "praniu" działanie takiego czujnika ?
Jednak dioda niestety sie nie swieci.
ja bym wymienił na nowy, nie ryzykowałbym

O ile ten czujnik w ogóle był coś wart.
Kuzyn kiedyś kupił sobie jakiś do łazienki, to miał alarm za każdym razem
jak się tam wybrał z większym biznesem ;)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2009-11-17 00:56:32
Autor: kogutek
> [...]

Kuzyn kiedyś kupił sobie jakiś do łazienki, to miał alarm za każdym razem
jak się tam wybrał z większym biznesem ;)

Ładnie musiał dawać czadu. --

Data: 2009-11-17 13:36:24
Autor: gary
kogutek pisze:
[...]

Ładnie musiał dawać czadu.
może czujnik wykrywał (też) metan :)

Data: 2009-11-17 13:52:05
Autor: Jackare
Czujnik czadu - sprawdzenie działania

O ile ten czujnik w ogóle był coś wart.
Kuzyn kiedyś kupił sobie jakiś do łazienki, to miał alarm za każdym razem
jak się tam wybrał z większym biznesem ;)

bo miał zapewne czujnik czadu i gazu w jednym a gaz ziemny to przede wszystkim metan. Urządzenie takie jest o tyle bez sensu że obydwa gazy mają inne ciężary względem powietrza i ich niebezpieczne stężenia występują na całkiem innych wysokościach, także umiejscowienie wybiera się dla gazu który jest wiekszym i bardziej prawdopodobnym zagrożeniem. Jak coś jest do wsyzstkiego to jest do niczego
--
Jackare

Data: 2009-11-17 11:55:38
Autor: s_13
Czujnik czadu - sprawdzenie działania
Urządzenie takie jest o tyle bez sensu że obydwa gazy mają
inne ciężary względem powietrza i ich niebezpieczne stężenia występują na
całkiem innych wysokościach

a propos, na jakiej wysokości montujecie czujki CO, bo się spotkałem z
różnymi instrukcjami?

pozdrawiam
s_13

Data: 2009-11-17 21:39:10
Autor: Irokez
Użytkownik "s_13" <s_13@interia.pl> napisał w wiadomości news:f96a2d97-9e87-4f60-b7e8-834f67ef1a76p35g2000yqh.googlegroups.com...
[...]

Kidie jakie kupiłem w anglii pisze na wysokości głowy.
I w sumie ma to sens.
Działa fajnie, na LCD wyswietla wartości, z reguły jest 0, czasami jak mam wsteczny ciąg bo wieje jakos nieziemsko (budynek lat '70) to pokazuje tak do 20 ppm.
Alarm daje od 30 i w zalezności od natężenia i czasu utrzymywania się.

Pozdrawiam.

--
Irokez

Data: 2009-11-18 10:24:17
Autor: Jackare
Użytkownik "Irokez" <henric8@op.pl> napisał w wiadomości news:hdv1lg$1to$1news.onet.pl...
[...]

150-190cm w zależności od przeciętnego wzrostu użytkowników. Generalnie nieco powyżej głowy. CO jest minimalnie lżejszy od powietrza, w praktyce można przyjąć że ma ten sam ciężar i gęstość. Jeżeli umieści się czujnik pod sufitem, może niepotrzebnie alarmować o stężeniu czasem naturalnym (np uwolnienie się CO z odwracacza ciągu piecyka łazienkowego czy kotłą z otwartą komorą spalania przy zapłonie gazu) podczas gdy poradzi sobie z nim wentylacja. Jeżeli stężenie większe niż 30 ppm jest wykrywane na wysokości głowy, mamy już realne zagrożenie zaczadzeniem i należy się ewakuować.
--
Jackare

Data: 2009-11-18 08:03:46
Autor: Andrzej S.
Jackare pisze:

[...]

Nie calkiem to prawda. Metan idzie do góry, czad wszedzie,
bo ma gestosc (praktycznie) powietrza. Czyli taki duo-czujnik
umieszczamy wyzej - powiedzmy na drzwiach wejsciowych u górnej
ich framugi (zeby uslyszeli sasiedzi jakby trzeba bylo ratowac).

pozdro
--
A S

Data: 2009-11-29 23:54:36
Autor: Jackare
Użytkownik "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl> napisał w wiadomości news:4b039c4e$1news.home.net.pl...
Jackare pisze:

[...]

W przypadku metanu, czyli gazu ziemnego, jego ilość wypełniająca przestrzeń od framugi do sufitu będzie na tyle duża że może już dawno dojść do wybuchu (lub zapłonu) bo metan w tym sensie jest zagrożeniem. W moim mieszkaniu odległość od góy framugi do sufitu to prawie metr. Zatruć się nim trudno bo gaz ziemny jest nawaniany czterohydrochlorotiofenem i się go wyczuwa, chyba że ktoś leży pijany lub ma porażony zmysł powonienia.
W przypadku CO należy określić najbardziej prawdopodobne lub najbardziej niebezpieczne miejsce wydostawania się. Jeżeli byłoby ono zlokalizowane u góry pomieszczenia, to co piszesz jest słuszne, jeżeli przy podłodze lub pomiędzy podłogą a głową człowieka - może być za późno bo najbardziej niebezpieczne stężenie będzie się rozkładać właśnie na wysokości wydostawania się i nieznacznie unosić się do góry. Do tego dojdzie oczywiście dyfuzja z powietrzem naturalna i wymuszona np ruchem konwekcyjnym powietrza przy źródłach ciepła. Przy zabezpieczaniu się przed CO należy na to zwrócić szczególnie dużą uwagę bo gaz ten jest szczególnie niebezpieczny: nie ma zapachu, jest bezbarwny, ciężar i gęstość ma zbliżoną do powietrza i jest kilkukrotnie łatwiej wiązany z hemoglobiną krwi niż tlen, także jeżeli tylko się pojawia, nasza krew wiąże go i transportuje "chętniej" niż tlen. Wysokie stężenie CO rzędu 8-12 tys ppo moze spowodować śmierć człowieka w ciągu 1-3 minut, przy czym nie będzie żadnych objawów ostrzegających. Traci się nagle przytomność, upada i może to być koniec. Taka nagła utrata przytomności i spowodowany nią upadek może spowodować dodatkowe obrażenia u osoby zatrutej, także tlenek węgla jest naprawdę cholernie dobrym i skutecznym zabójcą.
--
Jackare

Data: 2009-11-21 16:05:22
Autor: Madz
Dnia Mon, 16 Nov 2009 12:53:55 +0100, slonko napisał(a):

[...]

Zgasic zapalke w woreczku foliowym (niech zgasnie z powodu braku tlenu).
Nastepnie przylozyc do czujki. W woreczku bedzie stezenie przekraczajace
nawet 1000 ppm. m.

Czujnik czadu - sprawdzenie działania