Czujnik kadencji - gdzie?

Data: 2012-07-18 20:18:30
Autor: kokeshi
Czujnik kadencji - gdzie?
On 2012-07-17 9:51 PM, rmikke wrote:

  > Gdzie się mocuje czujnik kadencji? Do lewej korby?

  Strona nie ma znaczenia dla działania czujnika.

  Osobiście polecałbym wziąć pod uwagę stronę, po której nosisz rower - o ile go w ogóle nosisz. Sam jestem praworęczny, więc przy wnoszeniu po schodach/pod górę trzymam rower prawą ręką/na prawym ramieniu. Jeśli czujnik jest po lewej stronie, to wbija mi się w żebra i czasem się lekko przesuwa. A że czujnik jest wrażliwy, to takie przesunięcie powoduje, że mi nie łapie magnesu.

  > A jak korba jest od wewnątrz wyżłobiona, żeby lżejsza była,
  > to jak?  Przy samym pedale (jedyny płaski od wewnątrz kawałek)?

  Osobiście używam czujnika polara. W zestawie miałem czujnik, magnes, samoprzylepną piankę i taśmę zabezpieczającą. I też mam wyżłobione korby; u mnie żłobienie jest płytsze bliżej końca korby.

  Przykleiłem piankę do magnesu i całość umieściłem na tyle wysoko w wyżłobieniu, żeby lekko wystawało poza płaszczyznę korby. Potem docisnąłem taśmą. Pozycję czujnika regulowałem już po zainstalowaniu magnesu. Jak do tej pory (jakieś 3 lata) nie zgubiłem magnesu ani razu.

  Piankę i taśmę można sobie łatwo zaimprowizować, jeśli nie ma jej w zestawie.

  pzdr,
--
     k.

Czujnik kadencji - gdzie?