Czujnik skrętu - pytanko

Data: 2016-12-24 14:51:34
Autor: Jacek
Czujnik skrętu - pytanko
Jak już tu pisałem, zdycha mi elektryczne wspomaganie w Alfie Mito. Koledzy radzą wymianę czujnika skrętu.
Zastanawiam się, jak ten czujnik jest zbudowany? Może na początek spróbować na przykład wymyć go w benzynie ekstrakcyjnej? Trochę mi szkoda wydać 600 zł na eksperyment wymiany.
Jacek

Data: 2016-12-24 14:12:44
Autor: PiteR
Czujnik skrętu - pytanko
na  ** p.m.s **  Jacek pisze tak:

Jak już tu pisałem, zdycha mi elektryczne wspomaganie w Alfie Mito. Koledzy radzą wymianę czujnika skrętu.
Zastanawiam się, jak ten czujnik jest zbudowany?

Analogowy pewnie jak czujnik położenia przepustnicy. Ścieżki na ceramice. Jak czujnik położenia kasety w magnetowidzie VHS.

Cyfrowy jak kółko w myszce. Ledy i przesłony.

Może na początek spróbować na przykład wymyć go w benzynie
ekstrakcyjnej?

Rozebrać jak się da. Przemyć kontaktem. Pewnie jest czyściutki tylko wytarty niestety. Może luty popękały.

tu sobie poczytaj

Steering Angle Sensor Diagnostics

http://www.knowyourparts.com/technical-articles/steering-angle-sensor-
diagnostics/

--
Piter

Kia ma 7 lat gwarancji ale jak będzie jeździć po 29 latach?

Czujnik skrętu - pytanko