Data: 2011-10-18 22:40:04 | |
Autor: Rafal | |
Czujnik wody | |
Witam!
Przy jakiej temperaturze wody czujnik zamyka obwód i załącza wentylator w Peugeocie 406 1.8 16V 1997r ? Mój robi to przy ~105*C czyli trochę za późno. Nie jestem pewny czy to wina jego uszkodzenia czy innych problemów w instalacji. Wiem tyle, że potrzebuję zastąpić go takim, który będzie zamykał obwód przy ~90*C. Stąd równoczesna prośba o dopasowanie czujnika z innego samochodu. Jeśli ktoś ma dostęp to proszę o "przymiarkę" gwintu i długości czujnika. http://img20.allegroimg.pl/photos/oryginal/18/68/65/75/1868657532 Pozdrawiam! Rafał |
|
Data: 2011-10-18 22:44:20 | |
Autor: Lewis | |
Czujnik wody | |
W dniu 2011-10-18 22:40, Rafal pisze:
Witam! Nie wiem jak to tam dokĹadnie jest u Ciebie ale dotychczas w wielu pojazdach spotykaĹem siÄ Ĺźe czujniki od wentylatora zamykaĹy obwĂłd przy ca 120*C -- CzÄĹci do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-10-19 15:16:00 | |
Autor: Rafal | |
Czujnik wody | |
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j7kof6$c10$2news.onet.pl... W dniu 2011-10-18 22:40, Rafal pisze: W 406 120*C to juz czerwona kreska i znak STOP na desce, więc nie sądze. |
|
Data: 2011-10-19 15:21:17 | |
Autor: DoQ | |
Czujnik wody | |
W dniu 19-10-2011 15:16, Rafal pisze:
Nie wiem jak to tam dokďż˝adnie jest u Ciebie ale dotychczas w wieluW 406 120*C to juz czerwona kreska i znak STOP na desce, wiďż˝c nie sďż˝dze. Nie sugeruj siÄ tym co jest na desce. Pozdrawiam PaweĹ |
|
Data: 2011-10-18 22:56:54 | |
Autor: DoQ | |
Czujnik wody | |
W dniu 18-10-2011 22:40, Rafal pisze:
Witam! I prawidĹowo, to nie czajnik Ĺźeby siÄ gotowaĹo. Stďż˝d rďż˝wnoczesna proďż˝ba o dopasowanie czujnika z innego samochodu. Jeďż˝li Nie ma to jak polskie rzeĹşbiarstwo i poprawianie fabryki, szczegĂłlnie gdy taki czujnik dopasowany do tego silnika kosztuje w ASO z 80PLN. RÄce opadajÄ . Pozdrawiam PaweĹ |
|
Data: 2011-10-19 15:22:13 | |
Autor: Rafal | |
Czujnik wody | |
Użytkownik "DoQ" <pawel.doq@gmail.com> napisał w wiadomości news:j7kp7a$tv8$1mx1.internetia.pl... W dniu 18-10-2011 22:40, Rafal pisze: Nie mam pewności, że wymiana czujnika na nowy spełni moje oczekiwania. Nazywaj to jak chcesz, ja uważam temperatury pracy silnika w granicach 110*C za zbyt wysokie i chciałbym coś na to poradzić. Tak, chcę poprawić fabrykę, robie to w każdym moim samochodzie. Najczęściej poprawiam hamulce, zawieszenie, felgi, opony i sprzęt stereo. |
|
Data: 2011-10-19 13:30:35 | |
Autor: AZ | |
Czujnik wody | |
On 2011-10-19, Rafal <rafal@tego.pl> wrote:
A czemu to temperatury pracy silnika w granicach 110 sa zbyt wysokie? Jak juz mowimy o temperaturach to ja bardziej bym sie zainteresowal temperatura oleju a nie cieczy chlodzacej. -- Artur ZZR |
|
Data: 2011-10-19 15:34:58 | |
Autor: DoQ | |
Czujnik wody | |
W dniu 19-10-2011 15:30, AZ pisze:
A czemu to temperatury pracy silnika w granicach 110 sa zbyt wysokie? W nowszych pjeżotach wyskalowali tak wskaźniki, żeby pokazywały +/- 90stC. Wcześniej pokazywały realną temp. w układzie, przez co zdarzały się reakcje paniczne userów związane z "wrzącą wodą" :-) Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-10-19 15:26:31 | |
Autor: DoQ | |
Czujnik wody | |
W dniu 19-10-2011 15:22, Rafal pisze:
Nie mam pewnoďż˝ci, ďż˝e wymiana czujnika na nowy speďż˝ni moje oczekiwania. CzĹowieku, fabryka przewidziaĹa dwa czujniki do twojego silnika. Jeden ma prĂłg 110stopni dla wersji z klimÄ , drugi 118 stopni dla wersji bez klimy. Jaki jest sens naprawiania fabryki, moĹźesz mnie oĹwieciÄ? Pozdrawiam PaweĹ |
|
Data: 2011-10-19 15:38:03 | |
Autor: Rafal | |
Czujnik wody | |
Użytkownik "DoQ" <pawel.doq@gmail.com> napisał w wiadomości news:j7mj6s$i9a$1mx1.internetia.pl... W dniu 19-10-2011 15:22, Rafal pisze: Samochód ma 14 lat i 160000km przebiegu. Nie chcę ryzykować wymiany uszczelki głowicy tylko dlatego, że ktoś stwierdził, że tak powinno być bo fabryka tak przewidziała. Jak pisałem poniżej cały temat ma na celu obniżenie temperatury pracy ze 105-110*C na 90-100*C, która w mojej (i nie tylko) opinii jest najlepszą by zapewnić optymalną pracę silnika. |
|
Data: 2011-10-19 13:39:33 | |
Autor: AZ | |
Czujnik wody | |
On 2011-10-19, Rafal <rafal@tego.pl> wrote:
No to podaj zrodla tej opinii. Pamietaj, ze nadgorliwosc jest gorsza od faszyzmu ;-) -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2011-10-19 18:20:15 | |
Autor: Rafal | |
Czujnik wody | |
Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomości news:j7mjul$s2n$20node2.news.atman.pl... On 2011-10-19, Rafal <rafal@tego.pl> wrote: http://406-klub.pl/index.php/topic/648-jaka-temperatura-silnika/page__st__285__p__158713#entry158713Gdyby konieczne było logowanie zacytuje:"Poczytałem troche i widzę, że ten typ tak ma. Ale za to problem mam taki,że brak u mnie I biegu wiatraka, załacza się tylko przy 105*C. Normalne to w1.8 16V, 1997r, bez AC?"odpowiedź:"Napewno nie jest to normalne. Prawdopodobnie nie chodzi I bieg wentylatorówi stąd ten problem. Radzę się tym zająć bo doprowdzi to do wymiany uszczelkipod głowicą."Forum właścicieli 406'tki |
|
Data: 2011-10-19 19:36:30 | |
Autor: P.B. | |
Czujnik wody | |
Dnia Wed, 19 Oct 2011 18:20:15 +0200, Rafal napisał(a):
No to podaj zrodla tej opinii. Pamietaj, ze nadgorliwosc jest gorsza od > http://406-klub.pl/index.php/topic/648-jaka-temperatura-silnika/page__st__285__p__158713#entry158713Gdyby konieczne było logowanie zacytuje:"Poczytałem troche i widzę, że ten typ tak ma. Ale za to problem mam taki,że brak u mnie I biegu wiatraka, załacza się tylko przy 105*C. Normalne to w1.8 16V, 1997r, bez AC?"odpowiedź:"Napewno nie jest to normalne. Prawdopodobnie nie chodzi I bieg wentylatorówi stąd ten problem. Radzę się tym zająć bo doprowdzi to do wymiany uszczelkipod głowicą."Forum właścicieli 406'tki Masz tam napisane jasno, że do naprawy jest sterowanie wentylatorów, bo nie działa ich pierwszy bieg, a nie do wymiany czujnik na jakąś rzeźbę. Trzeba sprawdzić oba silniki wentylatorów: utrata pierwszego biegu, to zwykle zatarty/spalony jeden silnik. Przerabiałem to w Xantii. Później do sprawdzenia są przekaźniki w puszce między wentylatorami, a na końcu bitron. Czujnikom daj spokój, szansa, że któryś padł jest minimalna. -- Pozdrawiam, Przemek |
|
Data: 2011-10-19 21:51:46 | |
Autor: Rafal | |
Czujnik wody | |
Użytkownik "P.B." <pbernat@wp.pl> napisał w wiadomości news:ay0vuv0qvssj$.1pwdfq6brk9vn$.dlg40tude.net... Dnia Wed, 19 Oct 2011 18:20:15 +0200, Rafal napisał(a): Po raz kolejny: samochód jest przed liftem, bez klimy z manualną skrzynią. Żadnego bitron'u nie posiada. |
|
Data: 2011-10-19 14:57:01 | |
Autor: kakmar | |
Czujnik wody | |
Dnia 19.10.2011 Rafal <rafal@tego.pl> napisaĹ/a:
MyĹlÄ Ĺźe najproĹciej bÄdzie przestawiÄ wskaĹşnik, i Ty bÄdziesz zadowolony i silnik bÄdzie miaĹ optymalne warunki pracy. -- kakmaratgmaildotcom |
|
Data: 2011-10-19 15:43:30 | |
Autor: Ukaniu | |
Czujnik wody | |
Użytkownik "Rafal" <rafal@tego.pl> napisał w wiadomości news:j7mjru$lac$1news.onet.pl... Samochód ma 14 lat i 160000km przebiegu. Nie chcę ryzykować wymiany uszczelki głowicy tylko dlatego, że ktoś stwierdził, że tak powinno być bo fabryka tak przewidziała. A co się stanie uszczelce jak będzie 110 stopni a nie 100? Uszczelkę zje rdza prędzej od strony płynu albo wytrze się z mikrowibracji i ją wydmucha przy pierwszym lepszym chwilowym spalaniu stukowym albo jeździe z gazem do dechy. -- Pozdrawiam, Łukasz |
|
Data: 2011-10-19 15:47:05 | |
Autor: DoQ | |
Czujnik wody | |
W dniu 19-10-2011 15:38, Rafal pisze:
Samochďż˝d ma 14 lat i 160000km przebiegu. Nie chcďż˝ ryzykowaďż˝ wymiany Nie rozumiem, skoro wiesz lepiej to po co pytasz na grupie? Jak pisaďż˝em poniďż˝ej caďż˝y temat ma na celu obniďż˝enie temperatury pracy ze http://imageshack.us/photo/my-images/8/servicebox.jpg/ No cóş, widaÄ te gĹupie francuzy nie umiejÄ konstruowaÄ silnikĂłw. Pozdrawiam PaweĹ |
|
Data: 2011-10-19 18:32:49 | |
Autor: Rafal | |
Czujnik wody | |
Użytkownik "DoQ" <pawel.doq@gmail.com> napisał w wiadomości news:j7mkde$ulj$1mx1.internetia.pl... W dniu 19-10-2011 15:38, Rafal pisze: Pytałem konkretnie czy moje obiawy świadczą o uszkodzeniu czujnika. Ze wzgłędu na wiek auta i jego niepewną historie obiawiam się, że (jak mawia znajomy mechanik) "setki rąk grzebały pod maską". Stąd podejżenie o błedach i skrótach w instalacji. Prosiłem także o dopasowanie czujnika. Nie pytałem czy 105*C to dobrze czy źle, bo mam swoją opinię na ten temat. Jak pisa?em poni?ej ca?y temat ma na celu obni?enie temperatury pracy ze To miało coś wnieść do dyskusji czy chciałeś być zabawny? |
|
Data: 2011-10-19 19:08:43 | |
Autor: DoQ | |
Czujnik wody | |
W dniu 19-10-2011 18:32, Rafal pisze:
Pytaďż˝em konkretnie czy moje obiawy ďż˝wiadczďż˝ o uszkodzeniu czujnika. Ze OdpowiedĹş dostaĹeĹ w moim pierwszym poĹcie - idz do ASO, wytypujÄ ci czujnik/i i za 80PLN bÄdziesz miaĹ spokojnÄ gĹowÄ. Ty jednak wolisz odstawiaÄ rzeĹşby bo coĹ ci siÄ zdaje. http://imageshack.us/photo/my-images/8/servicebox.jpg/To miaďż˝o coďż˝ wnie�� do dyskusji czy chciaďż˝eďż˝ byďż˝ zabawny? A co ciÄ tak uraziĹo w w/w linku? DostaĹeĹ rozwiÄ zanie na tacy i jeszcze ci nie pasuje? Pozdrawiam PaweĹ |
|
Data: 2011-10-19 16:48:00 | |
Autor: Lewis | |
Czujnik wody | |
W dniu 2011-10-19 15:38, Rafal pisze:
Uďż˝ytkownik "DoQ"<pawel.doq@gmail.com> napisaďż˝ w wiadomoďż˝ci Ale zaraz, Ty chcesz temp pracy silnika obniĹźaÄ czy temp przy ktĂłrej ma siÄ wĹÄ czaÄ wiatrak bo to nie to samo! Temp pracy zaleĹźy od termostatu, a wiatrak to wĹÄ cza siÄ w warunkach ekstremalnych a nie w warunkach normalnej pracy silnika. Wg mnie to zostaw lepiej w spokoju te udoskonalenia chĹodzenia, jak naprawdÄ boisz siÄ to lepiej doĹóş czujnik temp oleju i jego ciĹnienie i jak faktycznie jego temp bÄdzie ekstremalna to wtedy szukaj ĹrodkĂłw zaradczych i oleju xW50 xW60 -- CzÄĹci do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-10-19 18:43:58 | |
Autor: Rafal | |
Czujnik wody | |
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j7mnv2$8mg$1news.onet.pl... W dniu 2011-10-19 15:38, Rafal pisze: Zakres pracy termostatu jest dużo niższy niż wentylatora. Przykładowo termostat zaczyna się otwierać przy 85, a pełne otwarcie ma przy 100 stopniach. Jeśli mój wentyaltor ma zakres pracy 105-110 to w 2'godzinnym korku to właśnie od pracy wentylatora zależy temperatura pracy silnika. Wg mnie to zostaw lepiej w spokoju te udoskonalenia chłodzenia, jak naprawdę boisz się to lepiej dołóż czujnik temp oleju i jego ciśnienie i jak faktycznie jego temp będzie ekstremalna to wtedy szukaj środków zaradczych i oleju xW50 xW60 Nie twierdzę, że mój silnik pracuje w tak ekstremalnych warunkach, że musi być monitorowany jak w bolidzie F1. Ale faktem jest, że poprostu się boję bo w każdym innym samochodzie, który do tej pory posiadałem 105*C to już naprawde szczyty. |
|
Data: 2011-10-19 16:48:55 | |
Autor: to | |
Czujnik wody | |
begin Rafal
Nie twierdzĂŞ, Âże mĂłj silnik pracuje w tak ekstremalnych warunkach, Âże Pewnie to jakiĹ kolejny, chory, ekologiczny wymysĹ. Utrzymywanie silnika w takiej temperaturze ogĂłlnie pogarsza osiÄ gi. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-10-19 19:28:19 | |
Autor: DoQ | |
Czujnik wody | |
W dniu 19-10-2011 18:48, to pisze:
Pewnie to jakiś kolejny, chory, ekologiczny wymysł. Utrzymywanie silnika To jest silnik stary jak świat, o ekologii jeszcze chyba nie słyszał... Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-10-19 18:08:14 | |
Autor: DJ | |
Czujnik wody | |
Samochód ma 14 lat i 160000km przebiegu. Nie chcę ryzykować wymiany uszczelki głowicy tylko dlatego, że ktoś stwierdził, że tak powinno być bo fabryka tak przewidziała. Skoro przez 14 lat jedzil tak jak fabryka przewidziala to myslisz, ze teraz koniecznie trzeba przerobic, zeby dalej jezdzil? DJ |
|
Data: 2011-10-19 18:47:29 | |
Autor: Rafal | |
Czujnik wody | |
Użytkownik "DJ" <dariuszj@poczta.onet.pl> napisał w wiadomoci news:j7msl3$ol4$1news.onet.pl... Samochód ma 14 lat i 160000km przebiegu. Nie chcę ryzykować wymiany uszczelki głowicy tylko dlatego, że ktoś stwierdził, że tak powinno być bo fabryka tak przewidziała. Nie. Obawiam się, że w cišgu tych 14 lat trafił się kto kto zaglšdnš pod maskę i stwierdził, że to można ominšć - mały skrócik w instalacji i będzie dobrze. |
|
Data: 2011-10-19 16:36:15 | |
Autor: to | |
Czujnik wody | |
begin DoQ
CzĹowieku, fabryka przewidziaĹa dwa czujniki do twojego silnika. Jeden Nie zaszkodzi, jak da trochÄ zimniejszy, moĹźe nawet moc trochÄ wzroĹnie (o ile ecu umie siÄ zaadoptowaÄ). -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-10-19 16:54:28 | |
Autor: to | |
Czujnik wody | |
begin DoQ
CzĹowieku, fabryka przewidziaĹa dwa czujniki do twojego silnika. Jeden Ale czasy, gdy silnik projektowano tylko z myĹlÄ o trwaĹoĹci i osiÄ gach (w jakichĹ tam proporcjach) juĹź dawno minÄĹy. Teraz doszĹy normy czystoĹci spalin, normy badania zuĹźycia paliwa (jakieĹ dzikie) itp. wiÄc produkt finalny jest w wielu miejscach nieoptymalny. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-10-19 15:36:03 | |
Autor: Ukaniu | |
Czujnik wody | |
Użytkownik "Rafal" <rafal@tego.pl> napisał w wiadomości news:j7miu8$hc9$1news.onet.pl... Nazywaj to jak chcesz, ja uważam temperatury pracy silnika w granicach 110*C za zbyt wysokie i chciałbym coś na to poradzić. A wiesz, że im wyższa temperatura silnika to sprawność przetwarzania paliwa w siłę napędową rośnie? To tak jak ostatnio widziałem w seryjnym samochodzie z 90KM wsadzone na tył tarcze co ledwo mieściły się w felgę 16' - zardzewiałe totalnie bo w życiu się porządnie nie zagrzały podczas jazdy aby wyschnąć i to też była bez wątpienia w zamyśle "poprawa"... -- Pozdrawiam, Łukasz |
|
Data: 2011-10-19 19:02:17 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Czujnik wody | |
W dniu 2011-10-19 15:22, Rafal pisze:
Nie mam pewności, że wymiana czujnika na nowy spełni moje oczekiwania. I słusznie - termostat u Ciebie powinien otwierać się przy 83C, czyli temperatura pracy w normalnych warunkach powinna być nieco powyżej tej temperatury. Będzie to pewnie około 90C. Najpóźniej przy 97C powinien już pracować wentylator - dokładne progi podałem Ci w innym poście. I słusznie że szukasz przyczyny, bo nie wiesz co padło - jak przy obecnych temperaturach masz przy normalnej eksploatacji silnika 110C, to latem równie dobrze możesz mieć jeszcze więcej. |
|
Data: 2011-10-18 23:27:28 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Czujnik wody | |
Użytkownik "Rafal" <rafal@tego.pl> napisał w wiadomości news:j7ko77$bj6$1news.onet.pl... Witam! A skąd pomysł, ze 105st. to za późno? Sprawdzałeś dane techniczne dla tego samochodu? Stąd równoczesna prośba o dopasowanie czujnika z innego samochodu. Jeśli ktoś ma dostęp to proszę o "przymiarkę" gwintu i długości czujnika. Dopasować?! Jak chcesz koniecznie wymienić - kup właściwy! -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka + Lisica Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM Volvo FL618 '97 250KM Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł |
|
Data: 2011-10-18 23:38:18 | |
Autor: PiteR | |
Czujnik wody | |
na ** p.m.s ** Rafal pisze tak:
Przy jakiej temperaturze wody czujnik zamyka obwód i załącza Najpierw sprawdź czy termostat nie jest uszkodzony. Czy oba węże od chłodnicy są podobnie ciepłe. Bo jeśli nie ma krążenia dobrego to tak bedzie jak piszesz a czujnik będzie sprawny. -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 |
|
Data: 2011-10-19 00:09:07 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Czujnik wody | |
W dniu 2011-10-18 22:40, Rafal pisze:
Witam! Jeżeli u Ciebie dzieje się to dopiero przy 105C, to trochę za późno. Ale problemem (ani rozwiązaniem) niekoniecznie jest termowyłącznik wentylatora. Może być albo niedrożny układ chłodzenia (np. syf w chłodnicy, albo nieotwierający się termostat). Bo termowyłącznik jest pewnie w chłodnicy, jeżeli chłodnica nie ma dobrego przepływu, to woda w chłodnicy będzie chłodniejsza niż w silniku gdzie jest czujnik temperatury dla wskaźnika i później będzie włączać wentylatory. Może być też że źle pokazuje Ci wskaźnik i w silniku wszystko jest w normie, tylko z jakiś powodów wskaźnik Cię straszy. Stąd równoczesna prośba o dopasowanie czujnika z innego samochodu. Do Twojego samochodu są następujące termowyłączniki wentylatorów: - wersja bez klimy (z jednym wentylatorem) włącza się przy 92-97C - wersja z klimą (dwa wentylatory), pierwszy 92-97C, drugi 96C-101C - wersja z automatem (dwa wentylatory), pierwszy 79-84C, drugi 83-88C Jeżeli koniecznie chcesz robić taki tuning, to pewnie wersja z automatu będzie odpowiednia. |
|
Data: 2011-10-19 08:33:20 | |
Autor: PM | |
Czujnik wody | |
Może być albo niedrożny układ chłodzenia (np. syf w chłodnicy, albo nieotwierający się termostat). nie jestem pewien, ale w tym silniku wszystkie czujniki (3) są obok siebie (przy głowicy) czyli w chłodnicy brak takego prostego czujnika z bezpośrednim przełożeniem na wentylator. |
|
Data: 2011-10-19 13:29:41 | |
Autor: PM | |
Czujnik wody | |
e nie spojrzałem na fotke od twórcy wątku cofam wszystko. |
|
Data: 2011-10-19 10:29:13 | |
Autor: DoQ | |
Czujnik wody | |
W dniu 19-10-2011 00:09, Tomasz Pyra pisze:
Do Twojego samochodu są następujące termowyłączniki wentylatorów: A wcale że nie, są dwa czujniki z klimą 110C i bez klimy 118C. Wentylatory załącza moduł "bitron". Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-10-19 18:33:02 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Czujnik wody | |
W dniu 2011-10-19 10:29, DoQ pisze:
W dniu 19-10-2011 00:09, Tomasz Pyra pisze: Patrzysz na nie ten element. Wentylator chłodnicy włączany jest przez termowyłączniki o takich parametrach jak pisałem wyżej. Ten o którym mówisz, to jakiś dodatkowy czujnik - może być że od zapalania lampki ostrzegawczej o temperaturze. Natomiast niewykluczone że ktoś wymieniając kiedyś termowyłącznik popełnił podobny błąd. |
|
Data: 2011-10-19 19:21:54 | |
Autor: DoQ | |
Czujnik wody | |
W dniu 19-10-2011 18:33, Tomasz Pyra pisze:
Patrzysz na nie ten element. Napisałem Ci już. Jest tam dodatkowy moduł który interpretuje do co dostanie z czujnika i steruję załączaniem wentylatorów. No chyba że ma biedną wersję w z jednym wentylatorem, wtedy zamawia w ASO 126440 wkręcany do chłodnicy i ma problem z głowy. Po co rzeźbić? Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-10-19 20:30:07 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Czujnik wody | |
W dniu 2011-10-19 19:21, DoQ pisze:
W dniu 19-10-2011 18:33, Tomasz Pyra pisze: Nie sądzę żeby tak było. Na zdjęciu które dał jest termowyłącznik wkręcany w chłodnicę. W zależności od wersji wyposażenia są to numery części Peugeot 126440 (bez klimy), 126440 (z klimą), 126427 (automatyczna skrzynia biegów), różniące się progami działania. Czujnik o którym cały czas piszesz to czujnik rezystancyjny. A "dodatkowy moduł" to trudno zgadnąć skąd się wziął - może pomyliłeś roczniki? W 1999r. była jakaś modyfikacja dotycząca m.in. układu chłodzenia i być może wtedy pojawił się moduł o którym piszesz. |
|
Data: 2011-10-19 21:10:07 | |
Autor: DoQ | |
Czujnik wody | |
W dniu 19-10-2011 20:30, Tomasz Pyra pisze:
Czujnik o którym cały czas piszesz to czujnik rezystancyjny. Przed liftem w 99r były 2 rodzaje układów chłodzenia. Prostszy z 1 wentylatorem i czujnikiem w chłodnicy i nieco lepszy z dwoma wentylatorami i modułem sterujacym ich włączeniem i prędkościami tzw. bitronem - w drugim przypadku nie ma żadnego czujnika w chłodnicy, jest tylko w kolektorze wodnym. Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-10-19 15:31:38 | |
Autor: Rafal | |
Czujnik wody | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:4e9df900$0$2195$65785112news.neostrada.pl... W dniu 2011-10-18 22:40, Rafal pisze: Termostat sprawny, płyn chłodniczy wymieniony na nowy, układ odpowietrzony. W zasadzie wszystko wydaję się sprawne i może faktycznie szukam dziury w całym ale temperatura pracy w granicach 105-110*C to, moim zdaniem trochę zbyt dużo. I nie chodzi mi o przegotowanie układu, ja rozumiem, że to nie woda, że ciśnienie itp. Boję się o newralgiczne elementy silnika narażone na wysoką temperature pracy (głowica, uszczelki) dlatego chciałbym obniżyć temperature roboczą ze 105-110 na 90-100. |
|
Data: 2011-10-19 13:35:20 | |
Autor: AZ | |
Czujnik wody | |
On 2011-10-19, Rafal <rafal@tego.pl> wrote:
Negatywne skutki to moga miec temperatury rzedu 150 stopni a i to nie zawsze. Szukasz dziury w calym. Silnik to nie woda ze temperatura 100 stopni jest jakims progiem ktory czlowiek sobie wbil do glowy. 99 to ok ale 110 to juz duzo a to raptem 10 stopni. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2011-10-19 15:46:40 | |
Autor: PM | |
Czujnik wody | |
a masz 1 wentylator czy 2?
jak jeden to powinien miec 2 biegi i nie działa Ci bieg pierwszy, czyli wentylator załacza się dopiero przy tej temperaturze i to na max - uwalony rezystor? jak masz 2 wentylatory to na I biegu są łączone szeregowo a na II róznolegle - defekt przekaźnika - albo po prostu uszkodzony czujnik. |
|
Data: 2011-10-19 22:02:17 | |
Autor: Rafal | |
Czujnik wody | |
Użytkownik "PM" <xpm@wp.pl> napisał w wiadomości news:j7mkcc$ui9$1mx1.internetia.pl... a masz 1 wentylator czy 2? Mam jeden wentylator, żadnych przekaźników i jeden bezpiecznik. Po zwarciu "na krótko" przewodów biegnących do czujnika z chłodnicy wentylator załącza się (z i bez zapłonu). |
|
Data: 2011-10-19 22:38:23 | |
Autor: P.B. | |
Czujnik wody | |
Dnia Wed, 19 Oct 2011 22:02:17 +0200, Rafal napisał(a):
Mam jeden wentylator, żadnych przekaźników i jeden bezpiecznik. To nic nie kombinuj: zadbaj by chłodnica była czysta z zewnątrz i drożna wewnątrz, przejrzyj gumowe węże, czy któryś nie uległ biodegradacji, sprawdź/wymień korek, w którym są zaworki odpowiedzialne za ciśnienie w układzie chłodzenia, zalej dobry płyn i jeździj. Wytrzymała uszczelka pod głowicą 14 lat, to wytrzyma i następne. -- Pozdrawiam, Przemek |
|
Data: 2011-10-19 01:30:10 | |
Autor: AZ | |
Czujnik wody | |
On 2011-10-18, Rafal <rafal@tego.pl> wrote:
Plyn chlodniczy do tego pod cisnieniem nie wrzy w temperaturze 105*C. Podejrzewam, ze wszystko masz w porzadku i niepotrzebnie szukasz sobie problemow. -- Artur |
|
Data: 2011-10-19 10:26:14 | |
Autor: jerry | |
Czujnik wody | |
Użytkownik "Rafal" napisał w wiadomości news:j7ko77$bj6$1news.onet.pl...
Przy jakiej temperaturze wody czujnik zamyka obwód i załącza wentylator w Peugeocie 406 1.8 16V 1997r ? Mój robi to przy ~105*C czyli trochę za późno. Dlaczego za późno? Lejesz wodę do układu chłodzenia? Płyn do chłodnic, 50% wodny roztwór glikolu etylenowego, wrze w znacznie wyższej temperaturze. Sam glikol ponad 195 st. C. Mieszanki od 106 do 140st. Nie jestem pewny czy to wina jego uszkodzenia czy innych problemów w instalacji.Problemem jest stare przyzwyczajenie, że płyn to woda wrząca w 100 st. |
|
Data: 2011-10-19 12:34:47 | |
Autor: Ukaniu | |
Czujnik wody | |
Użytkownik "jerry" <janfra63@wywal.sam.wiesz.co.o2.pl> napisał w wiadomości news:4e9e89a7$0$5811$65785112news.neostrada.pl... Problemem jest stare przyzwyczajenie, że płyn to woda wrząca w 100 st. Może być nawet i woda. Układ pracuje pod ciśnieniem więc temperatura wrzenia czystej H2O podnosi się i nie wrze ona nawet w ekstremalnych warunkach pracy - zwykle do 120 st. C. -- Pozdrawiam, Łukasz |
|
Data: 2011-10-19 18:05:59 | |
Autor: DJ | |
Czujnik wody | |
Przy jakiej temperaturze wody czujnik zamyka obwód i załącza wentylator w Peugeocie 406 1.8 16V 1997r ? Mój robi to przy ~105*C czyli trochę za późno. Nie jestem pewny czy to wina jego uszkodzenia czy innych problemów w instalacji. Wiem tyle, że potrzebuję zastąpić go takim, który będzie zamykał obwód przy ~90*C. Wlaczanie wentylatora przy 90 stopniach? To sa normalne temperatury pracy wiekszosci silnikow. W moim samochodzie termostat zaczyna sie otwierac przy 82, a pelne otwarcie jest przy okolo 95. Pierwszy bieg wentylatora wlacza sie przy 101, a drugi przy 110. Ja ustawisz wlaczanie wentylatora na 90 stopni to termostat bedzie sie przymykal, a wentylator bedzie chodzil caly czas. Pozdrawiam DJ |
|
Data: 2011-10-19 20:42:51 | |
Autor: Czesławek | |
Czujnik wody | |
W dniu 2011-10-19 18:05, DJ pisze:
+++Przy jakiej temperaturze wody czujnik zamyka obwód i załącza wentylator w to zróżnicowanie temperatur ma właśnie to na celu :) -- Pozdrawiam Czesławek |
|
Data: 2011-10-19 22:32:59 | |
Autor: ToMasz | |
Czujnik wody | |
W dniu 18.10.2011 22:40, Rafal pisze:
Witam!skąd wiesz? MAsz termometr? czyli trochę za późno.wymontuj z auta, podłącz miernik, wrzuć do garnka i gotuj wodę. jak sie załączy przed zagotowaniem - problem gdzie indziej. jak wcale to naprawiaj czujnik Wiem tyle, że potrzebuję zastąpić go takim, który będzie zamykałdla dobrego elektronika to 30 minut pracy - zrobi Ci czujnik na temperaturę jaką zechcesz. brzmi groźnie, ale sa sie i taniej niz 80zł ToMasz |