Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Czujnik wody

Czujnik wody

Data: 2011-10-18 22:40:04
Autor: Rafal
Czujnik wody
Witam!
Przy jakiej temperaturze wody czujnik zamyka obwód i załącza wentylator w Peugeocie 406 1.8 16V 1997r ? Mój robi to przy ~105*C czyli trochę za późno. Nie jestem pewny czy to wina jego uszkodzenia czy innych problemów w instalacji. Wiem tyle, że potrzebuję zastąpić go takim, który będzie zamykał obwód przy ~90*C.
Stąd równoczesna prośba o dopasowanie czujnika z innego samochodu. Jeśli ktoś ma dostęp to proszę o "przymiarkę" gwintu i długości czujnika.
http://img20.allegroimg.pl/photos/oryginal/18/68/65/75/1868657532

Pozdrawiam!
Rafał

Data: 2011-10-18 22:44:20
Autor: Lewis
Czujnik wody
W dniu 2011-10-18 22:40, Rafal pisze:
Witam!
Przy jakiej temperaturze wody czujnik zamyka obw�d i za��cza wentylator w
Peugeocie 406 1.8 16V 1997r ? M�j robi to przy ~105*C czyli troch� za p�no.
Nie jestem pewny czy to wina jego uszkodzenia czy innych problem�w w
instalacji. Wiem tyle, �e potrzebuj� zast�pi� go takim, kt�ry b�dzie zamyka�
obw�d przy ~90*C.
St�d r�wnoczesna pro�ba o dopasowanie czujnika z innego samochodu. Je�li
kto� ma dost�p to prosz� o "przymiark�" gwintu i d�ugo�ci czujnika.
http://img20.allegroimg.pl/photos/oryginal/18/68/65/75/1868657532

Pozdrawiam!
Rafaďż˝



Nie wiem jak to tam dokładnie jest u Ciebie ale dotychczas w wielu pojazdach spotykałem się że czujniki od wentylatora zamykały obwód przy ca 120*C

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-10-19 15:16:00
Autor: Rafal
Czujnik wody

Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j7kof6$c10$2news.onet.pl...
W dniu 2011-10-18 22:40, Rafal pisze:
Witam!
Przy jakiej temperaturze wody czujnik zamyka obw?d i za??cza wentylator w
Peugeocie 406 1.8 16V 1997r ? M?j robi to przy ~105*C czyli troch? za p?no.
Nie jestem pewny czy to wina jego uszkodzenia czy innych problem?w w
instalacji. Wiem tyle, ?e potrzebuj? zast?pi? go takim, kt?ry b?dzie zamyka?
obw?d przy ~90*C.
St?d r?wnoczesna pro?ba o dopasowanie czujnika z innego samochodu. Je?li
kto? ma dost?p to prosz? o "przymiark?" gwintu i d?ugo?ci czujnika.
http://img20.allegroimg.pl/photos/oryginal/18/68/65/75/1868657532

Pozdrawiam!
Rafa?



Nie wiem jak to tam dokładnie jest u Ciebie ale dotychczas w wielu pojazdach spotykałem się że czujniki od wentylatora zamykały obwód przy ca 120*C

W 406 120*C to juz czerwona kreska i znak STOP na desce, więc nie sądze.

Data: 2011-10-19 15:21:17
Autor: DoQ
Czujnik wody
W dniu 19-10-2011 15:16, Rafal pisze:

Nie wiem jak to tam dok�adnie jest u Ciebie ale dotychczas w wielu
pojazdach spotyka�em si� �e czujniki od wentylatora zamyka�y obw�d przy ca
120*C
W 406 120*C to juz czerwona kreska i znak STOP na desce, wi�c nie s�dze.

Nie sugeruj się tym co jest na desce.


Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-10-18 22:56:54
Autor: DoQ
Czujnik wody
W dniu 18-10-2011 22:40, Rafal pisze:
Witam!
Przy jakiej temperaturze wody czujnik zamyka obw�d i za��cza wentylator w
Peugeocie 406 1.8 16V 1997r ? M�j robi to przy ~105*C czyli troch� za p�no.
Nie jestem pewny czy to wina jego uszkodzenia czy innych problem�w w
instalacji. Wiem tyle, �e potrzebuj� zast�pi� go takim, kt�ry b�dzie zamyka�
obw�d przy ~90*C.

I prawidłowo, to nie czajnik żeby się gotowało.

St�d r�wnoczesna pro�ba o dopasowanie czujnika z innego samochodu. Je�li
kto� ma dost�p to prosz� o "przymiark�" gwintu i d�ugo�ci czujnika.
http://img20.allegroimg.pl/photos/oryginal/18/68/65/75/1868657532

Nie ma to jak polskie rzeĹşbiarstwo i poprawianie fabryki, szczegĂłlnie gdy taki czujnik dopasowany do tego silnika kosztuje  w ASO z 80PLN. Ręce opadają.

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-10-19 15:22:13
Autor: Rafal
Czujnik wody

Użytkownik "DoQ" <pawel.doq@gmail.com> napisał w wiadomości news:j7kp7a$tv8$1mx1.internetia.pl...
W dniu 18-10-2011 22:40, Rafal pisze:
Witam!
Przy jakiej temperaturze wody czujnik zamyka obw?d i za??cza wentylator w
Peugeocie 406 1.8 16V 1997r ? M?j robi to przy ~105*C czyli troch? za p?no.
Nie jestem pewny czy to wina jego uszkodzenia czy innych problem?w w
instalacji. Wiem tyle, ?e potrzebuj? zast?pi? go takim, kt?ry b?dzie zamyka?
obw?d przy ~90*C.

I prawidłowo, to nie czajnik żeby się gotowało.

St?d r?wnoczesna pro?ba o dopasowanie czujnika z innego samochodu. Je?li
kto? ma dost?p to prosz? o "przymiark?" gwintu i d?ugo?ci czujnika.
http://img20.allegroimg.pl/photos/oryginal/18/68/65/75/1868657532

Nie ma to jak polskie rzeźbiarstwo i poprawianie fabryki, szczególnie gdy taki czujnik dopasowany do tego silnika kosztuje  w ASO z 80PLN. Ręce opadają.

Nie mam pewności, że wymiana czujnika na nowy spełni moje oczekiwania. Nazywaj to jak chcesz, ja uważam temperatury pracy silnika w granicach 110*C za zbyt wysokie i chciałbym coś na to poradzić.
Tak, chcę poprawić fabrykę, robie to w każdym moim samochodzie. Najczęściej poprawiam hamulce, zawieszenie, felgi, opony i sprzęt stereo.

Data: 2011-10-19 13:30:35
Autor: AZ
Czujnik wody
On 2011-10-19, Rafal <rafal@tego.pl> wrote:

Nie mam pewnoÂści, Âże wymiana czujnika na nowy speÂłni moje oczekiwania. Nazywaj to jak chcesz, ja uwaÂżam temperatury pracy silnika w granicach 110*C za zbyt wysokie i chciaÂłbym coÂś na to poradziĂŚ.
Tak, chcĂŞ poprawiĂŚ fabrykĂŞ, robie to w kaÂżdym moim samochodzie. NajczĂŞÂściej poprawiam hamulce, zawieszenie, felgi, opony i sprzĂŞt stereo.
A czemu to temperatury pracy silnika w granicach 110 sa zbyt wysokie?
Jak juz mowimy o temperaturach to ja bardziej bym sie zainteresowal
temperatura oleju a nie cieczy chlodzacej.

--
Artur
ZZR

Data: 2011-10-19 15:34:58
Autor: DoQ
Czujnik wody
W dniu 19-10-2011 15:30, AZ pisze:

A czemu to temperatury pracy silnika w granicach 110 sa zbyt wysokie?
Jak juz mowimy o temperaturach to ja bardziej bym sie zainteresowal
temperatura oleju a nie cieczy chlodzacej.

W nowszych pjeżotach wyskalowali tak wskaźniki, żeby pokazywały +/- 90stC. Wcześniej pokazywały realną temp. w układzie, przez co zdarzały się reakcje paniczne userów związane z "wrzącą wodą" :-)

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-10-19 15:26:31
Autor: DoQ
Czujnik wody
W dniu 19-10-2011 15:22, Rafal pisze:

Nie mam pewno�ci, �e wymiana czujnika na nowy spe�ni moje oczekiwania.
Nazywaj to jak chcesz, ja uwa�am temperatury pracy silnika w granicach 110*C
za zbyt wysokie i chcia�bym co� na to poradzi�.
Tak, chc� poprawi� fabryk�, robie to w ka�dym moim samochodzie. Najcz�ciej
poprawiam hamulce, zawieszenie, felgi, opony i sprz�t stereo.

Człowieku, fabryka przewidziała dwa czujniki do twojego silnika.
Jeden ma próg 110stopni dla wersji z klimą, drugi 118 stopni dla wersji bez klimy. Jaki jest sens naprawiania fabryki, możesz mnie oświecić?


Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-10-19 15:38:03
Autor: Rafal
Czujnik wody

Użytkownik "DoQ" <pawel.doq@gmail.com> napisał w wiadomości news:j7mj6s$i9a$1mx1.internetia.pl...
W dniu 19-10-2011 15:22, Rafal pisze:

Nie mam pewno?ci, ?e wymiana czujnika na nowy spe?ni moje oczekiwania.
Nazywaj to jak chcesz, ja uwa?am temperatury pracy silnika w granicach 110*C
za zbyt wysokie i chcia?bym co? na to poradzi?.
Tak, chc? poprawi? fabryk?, robie to w ka?dym moim samochodzie. Najcz?ciej
poprawiam hamulce, zawieszenie, felgi, opony i sprz?t stereo.

Człowieku, fabryka przewidziała dwa czujniki do twojego silnika.
Jeden ma próg 110stopni dla wersji z klimą, drugi 118 stopni dla wersji bez klimy. Jaki jest sens naprawiania fabryki, możesz mnie oświecić?

Samochód ma 14 lat i 160000km przebiegu. Nie chcę ryzykować wymiany uszczelki głowicy tylko dlatego, że ktoś stwierdził, że tak powinno być bo fabryka tak przewidziała.
Jak pisałem poniżej cały temat ma na celu obniżenie temperatury pracy ze 105-110*C na 90-100*C, która w mojej (i nie tylko) opinii jest najlepszą by zapewnić optymalną pracę silnika.

Data: 2011-10-19 13:39:33
Autor: AZ
Czujnik wody
On 2011-10-19, Rafal <rafal@tego.pl> wrote:

SamochĂłd ma 14 lat i 160000km przebiegu. Nie chcĂŞ ryzykowaĂŚ wymiany uszczelki gÂłowicy tylko dlatego, Âże ktoÂś stwierdziÂł, Âże tak powinno byĂŚ bo fabryka tak przewidziaÂła.
Jak pisaÂłem poniÂżej caÂły temat ma na celu obniÂżenie temperatury pracy ze 105-110*C na 90-100*C, ktĂłra w mojej (i nie tylko) opinii jest najlepszÂą by zapewniĂŚ optymalnÂą pracĂŞ silnika.
No to podaj zrodla tej opinii. Pamietaj, ze nadgorliwosc jest gorsza od
faszyzmu ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-10-19 18:20:15
Autor: Rafal
Czujnik wody

Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomości news:j7mjul$s2n$20node2.news.atman.pl...
On 2011-10-19, Rafal <rafal@tego.pl> wrote:

Samochód ma 14 lat i 160000km przebiegu. Nie chce ryzykowaa wymiany
uszczelki g3owicy tylko dlatego, ?e kto? stwierdzi3, ?e tak powinno bya bo
fabryka tak przewidzia3a.
Jak pisa3em poni?ej ca3y temat ma na celu obni?enie temperatury pracy ze
105-110*C na 90-100*C, która w mojej (i nie tylko) opinii jest najlepsz? by
zapewnia optymaln? prace silnika.

No to podaj zrodla tej opinii. Pamietaj, ze nadgorliwosc jest gorsza od
faszyzmu ;-)

 http://406-klub.pl/index.php/topic/648-jaka-temperatura-silnika/page__st__285__p__158713#entry158713Gdyby konieczne było logowanie zacytuje:"Poczytałem troche i widzę, że ten typ tak ma. Ale za to problem mam taki,że brak u mnie I biegu wiatraka, załacza się tylko przy 105*C. Normalne to w1.8 16V, 1997r, bez AC?"odpowiedź:"Napewno nie jest to normalne. Prawdopodobnie nie chodzi I bieg wentylatorówi stąd ten problem. Radzę się tym zająć bo doprowdzi to do wymiany uszczelkipod głowicą."Forum właścicieli 406'tki

Data: 2011-10-19 19:36:30
Autor: P.B.
Czujnik wody
Dnia Wed, 19 Oct 2011 18:20:15 +0200, Rafal napisał(a):

No to podaj zrodla tej opinii. Pamietaj, ze nadgorliwosc jest gorsza od
faszyzmu ;-)


http://406-klub.pl/index.php/topic/648-jaka-temperatura-silnika/page__st__285__p__158713#entry158713Gdyby konieczne było logowanie zacytuje:"Poczytałem troche i widzę, że ten typ tak ma. Ale za to problem mam taki,że brak u mnie I biegu wiatraka, załacza się tylko przy 105*C. Normalne to w1.8 16V, 1997r, bez AC?"odpowiedź:"Napewno nie jest to normalne. Prawdopodobnie nie chodzi I bieg wentylatorówi stąd ten problem. Radzę się tym zająć bo doprowdzi to do wymiany uszczelkipod głowicą."Forum właścicieli 406'tki

Masz tam napisane jasno, że do naprawy jest sterowanie wentylatorów, bo nie
działa ich pierwszy bieg, a nie do wymiany czujnik na jakąś rzeźbę. Trzeba
sprawdzić oba silniki wentylatorów: utrata pierwszego biegu, to zwykle
zatarty/spalony jeden silnik. Przerabiałem to w Xantii. Później do
sprawdzenia są przekaźniki w puszce między wentylatorami, a na końcu
bitron. Czujnikom daj spokój, szansa, że któryś padł jest minimalna.

--
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2011-10-19 21:51:46
Autor: Rafal
Czujnik wody

Użytkownik "P.B." <pbernat@wp.pl> napisał w wiadomości news:ay0vuv0qvssj$.1pwdfq6brk9vn$.dlg40tude.net...
Dnia Wed, 19 Oct 2011 18:20:15 +0200, Rafal napisał(a):

No to podaj zrodla tej opinii. Pamietaj, ze nadgorliwosc jest gorsza od
faszyzmu ;-)


> > http://406-klub.pl/index.php/topic/648-jaka-temperatura-silnika/page__st__285__p__158713#entry158713Gdyby > konieczne było logowanie zacytuje:"Poczytałem troche i widzę, że ten > typ tak ma. Ale za to problem mam taki,że brak u mnie I biegu wiatraka, > załacza się tylko przy 105*C. Normalne to w1.8 16V, 1997r, bez > AC?"odpowiedź:"Napewno nie jest to normalne. Prawdopodobnie nie chodzi > I bieg wentylatorówi stąd ten problem. Radzę się tym zająć bo doprowdzi > to do wymiany uszczelkipod głowicą."Forum właścicieli 406'tki

Masz tam napisane jasno, że do naprawy jest sterowanie wentylatorów, bo nie
działa ich pierwszy bieg, a nie do wymiany czujnik na jakąś rzeźbę. Trzeba
sprawdzić oba silniki wentylatorów: utrata pierwszego biegu, to zwykle
zatarty/spalony jeden silnik. Przerabiałem to w Xantii. Później do
sprawdzenia są przekaźniki w puszce między wentylatorami, a na końcu
bitron. Czujnikom daj spokój, szansa, że któryś padł jest minimalna.

Po raz kolejny: samochód jest przed liftem, bez klimy z manualną skrzynią. Żadnego bitron'u nie posiada.

Data: 2011-10-19 14:57:01
Autor: kakmar
Czujnik wody
Dnia 19.10.2011 Rafal <rafal@tego.pl> napisał/a:

Jak pisaÂłem poniÂżej caÂły temat ma na celu obniÂżenie temperatury pracy ze 105-110*C na 90-100*C, ktĂłra w mojej (i nie tylko) opinii jest najlepszÂą by zapewniĂŚ optymalnÂą pracĂŞ silnika.
Myślę że najprościej będzie przestawić wskaźnik, i Ty będziesz zadowolony i silnik będzie miał optymalne warunki pracy.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2011-10-19 15:43:30
Autor: Ukaniu
Czujnik wody

Użytkownik "Rafal" <rafal@tego.pl> napisał w wiadomości news:j7mjru$lac$1news.onet.pl...
Samochód ma 14 lat i 160000km przebiegu. Nie chcę ryzykować wymiany uszczelki głowicy tylko dlatego, że ktoś stwierdził, że tak powinno być bo fabryka tak przewidziała.
Jak pisałem poniżej cały temat ma na celu obniżenie temperatury pracy ze 105-110*C na 90-100*C, która w mojej (i nie tylko) opinii jest najlepszą by zapewnić optymalną pracę silnika.

A co się stanie uszczelce jak będzie 110 stopni a nie 100?
Uszczelkę zje rdza prędzej od strony płynu albo wytrze się z mikrowibracji i ją wydmucha przy pierwszym lepszym chwilowym spalaniu stukowym albo jeździe z gazem do dechy.

--
Pozdrawiam,
Łukasz

Data: 2011-10-19 15:47:05
Autor: DoQ
Czujnik wody
W dniu 19-10-2011 15:38, Rafal pisze:

Samoch�d ma 14 lat i 160000km przebiegu. Nie chc� ryzykowa� wymiany
uszczelki g�owicy tylko dlatego, �e kto� stwierdzi�, �e tak powinno by� bo
fabryka tak przewidzia�a.

Nie rozumiem, skoro wiesz lepiej to po co pytasz na grupie?

Jak pisa�em poni�ej ca�y temat ma na celu obni�enie temperatury pracy ze
105-110*C na 90-100*C, kt�ra w mojej (i nie tylko) opinii jest najlepsz� by
zapewniďż˝ optymalnďż˝ pracďż˝ silnika.

http://imageshack.us/photo/my-images/8/servicebox.jpg/
No cóż, widać te głupie francuzy nie umieją konstruować silników.


Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-10-19 18:32:49
Autor: Rafal
Czujnik wody

Użytkownik "DoQ" <pawel.doq@gmail.com> napisał w wiadomości news:j7mkde$ulj$1mx1.internetia.pl...
W dniu 19-10-2011 15:38, Rafal pisze:

Samoch?d ma 14 lat i 160000km przebiegu. Nie chc? ryzykowa? wymiany
uszczelki g?owicy tylko dlatego, ?e kto? stwierdzi?, ?e tak powinno by? bo
fabryka tak przewidzia?a.

Nie rozumiem, skoro wiesz lepiej to po co pytasz na grupie?

Pytałem konkretnie czy moje obiawy świadczą o uszkodzeniu czujnika. Ze wzgłędu na wiek auta i jego niepewną historie obiawiam się, że (jak mawia znajomy mechanik) "setki rąk grzebały pod maską". Stąd podejżenie o błedach i skrótach w instalacji. Prosiłem także o dopasowanie czujnika.
Nie pytałem czy 105*C to dobrze czy źle, bo mam swoją opinię na ten temat.

Jak pisa?em poni?ej ca?y temat ma na celu obni?enie temperatury pracy ze
105-110*C na 90-100*C, kt?ra w mojej (i nie tylko) opinii jest najlepsz? by
zapewni? optymaln? prac? silnika.

http://imageshack.us/photo/my-images/8/servicebox.jpg/
No cóż, widać te głupie francuzy nie umieją konstruować silników.

To miało coś wnieść do dyskusji czy chciałeś być zabawny?

Data: 2011-10-19 19:08:43
Autor: DoQ
Czujnik wody
W dniu 19-10-2011 18:32, Rafal pisze:
Pyta�em konkretnie czy moje obiawy �wiadcz� o uszkodzeniu czujnika. Ze
wzg��du na wiek auta i jego niepewn� historie obiawiam si�, �e (jak mawia
znajomy mechanik) "setki r�k grzeba�y pod mask�". St�d podej�enie o b�edach
i skr�tach w instalacji. Prosi�em tak�e o dopasowanie czujnika.
Nie pyta�em czy 105*C to dobrze czy �le, bo mam swoj� opini� na ten temat.

Odpowiedź dostałeś w moim pierwszym poście - idz do ASO, wytypują ci czujnik/i i za 80PLN będziesz miał spokojną głowę. Ty jednak wolisz odstawiać rzeźby bo coś ci się zdaje.
http://imageshack.us/photo/my-images/8/servicebox.jpg/
No c�, wida� te g�upie francuzy nie umiej� konstruowa� silnik�w.
To mia�o co� wnie�� do dyskusji czy chcia�e� by� zabawny?

A co cię tak uraziło w w/w linku? Dostałeś rozwiązanie na tacy i jeszcze ci nie pasuje?

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-10-19 16:48:00
Autor: Lewis
Czujnik wody
W dniu 2011-10-19 15:38, Rafal pisze:
Uďż˝ytkownik "DoQ"<pawel.doq@gmail.com>  napisaďż˝ w wiadomoďż˝ci
news:j7mj6s$i9a$1mx1.internetia.pl...
W dniu 19-10-2011 15:22, Rafal pisze:

Nie mam pewno?ci, ?e wymiana czujnika na nowy spe?ni moje oczekiwania.
Nazywaj to jak chcesz, ja uwa?am temperatury pracy silnika w granicach
110*C
za zbyt wysokie i chcia?bym co? na to poradzi?.
Tak, chc? poprawi? fabryk?, robie to w ka?dym moim samochodzie.
Najcz?ciej
poprawiam hamulce, zawieszenie, felgi, opony i sprz?t stereo.

Cz�owieku, fabryka przewidzia�a dwa czujniki do twojego silnika.
Jeden ma pr�g 110stopni dla wersji z klim�, drugi 118 stopni dla wersji
bez klimy. Jaki jest sens naprawiania fabryki, mo�esz mnie o�wieci�?

Samoch�d ma 14 lat i 160000km przebiegu. Nie chc� ryzykowa� wymiany
uszczelki g�owicy tylko dlatego, �e kto� stwierdzi�, �e tak powinno by� bo
fabryka tak przewidzia�a.
Jak pisa�em poni�ej ca�y temat ma na celu obni�enie temperatury pracy ze
105-110*C na 90-100*C, kt�ra w mojej (i nie tylko) opinii jest najlepsz� by
zapewniďż˝ optymalnďż˝ pracďż˝ silnika.



Ale zaraz, Ty chcesz temp pracy silnika obniżać czy temp przy której ma się włączać wiatrak bo to nie to samo!
Temp pracy zależy od termostatu, a wiatrak to włącza się w warunkach ekstremalnych a nie w warunkach normalnej pracy silnika.

Wg mnie to zostaw lepiej w spokoju te udoskonalenia chłodzenia, jak naprawdę boisz się to lepiej dołóż czujnik temp oleju i jego ciśnienie i jak faktycznie jego temp będzie ekstremalna to wtedy szukaj środków zaradczych i oleju xW50 xW60



--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-10-19 18:43:58
Autor: Rafal
Czujnik wody

Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j7mnv2$8mg$1news.onet.pl...
W dniu 2011-10-19 15:38, Rafal pisze:
U?ytkownik "DoQ"<pawel.doq@gmail.com>  napisa? w wiadomo?ci
news:j7mj6s$i9a$1mx1.internetia.pl...
W dniu 19-10-2011 15:22, Rafal pisze:

Nie mam pewno?ci, ?e wymiana czujnika na nowy spe?ni moje oczekiwania.
Nazywaj to jak chcesz, ja uwa?am temperatury pracy silnika w granicach
110*C
za zbyt wysokie i chcia?bym co? na to poradzi?.
Tak, chc? poprawi? fabryk?, robie to w ka?dym moim samochodzie.
Najcz?ciej
poprawiam hamulce, zawieszenie, felgi, opony i sprz?t stereo.

Cz?owieku, fabryka przewidzia?a dwa czujniki do twojego silnika.
Jeden ma pr?g 110stopni dla wersji z klim?, drugi 118 stopni dla wersji
bez klimy. Jaki jest sens naprawiania fabryki, mo?esz mnie o?wieci??

Samoch?d ma 14 lat i 160000km przebiegu. Nie chc? ryzykowa? wymiany
uszczelki g?owicy tylko dlatego, ?e kto? stwierdzi?, ?e tak powinno by? bo
fabryka tak przewidzia?a.
Jak pisa?em poni?ej ca?y temat ma na celu obni?enie temperatury pracy ze
105-110*C na 90-100*C, kt?ra w mojej (i nie tylko) opinii jest najlepsz? by
zapewni? optymaln? prac? silnika.



Ale zaraz, Ty chcesz temp pracy silnika obniżać czy temp przy której ma się włączać wiatrak bo to nie to samo!
Temp pracy zależy od termostatu, a wiatrak to włącza się w warunkach ekstremalnych a nie w warunkach normalnej pracy silnika.

Zakres pracy termostatu jest dużo niższy niż wentylatora. Przykładowo termostat zaczyna się otwierać przy 85, a pełne otwarcie ma przy 100 stopniach. Jeśli mój wentyaltor ma zakres pracy 105-110 to w 2'godzinnym korku to właśnie od pracy wentylatora zależy temperatura pracy silnika.

Wg mnie to zostaw lepiej w spokoju te udoskonalenia chłodzenia, jak naprawdę boisz się to lepiej dołóż czujnik temp oleju i jego ciśnienie i jak faktycznie jego temp będzie ekstremalna to wtedy szukaj środków zaradczych i oleju xW50 xW60

Nie twierdzę, że mój silnik pracuje w tak ekstremalnych warunkach, że musi być monitorowany jak w bolidzie F1. Ale faktem jest, że poprostu się boję bo w każdym innym samochodzie, który do tej pory posiadałem 105*C to już naprawde szczyty.

Data: 2011-10-19 16:48:55
Autor: to
Czujnik wody
begin Rafal
Nie twierdzĂŞ, Âże mĂłj silnik pracuje w tak ekstremalnych warunkach, Âże
musi byĂŚ monitorowany jak w bolidzie F1. Ale faktem jest, Âże poprostu
siĂŞ bojĂŞ bo w kaÂżdym innym samochodzie, ktĂłry do tej pory posiadaÂłem
105*C to juÂż naprawde szczyty.

Pewnie to jakiś kolejny, chory, ekologiczny wymysł. Utrzymywanie silnika w takiej temperaturze ogólnie pogarsza osiągi.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-10-19 19:28:19
Autor: DoQ
Czujnik wody
W dniu 19-10-2011 18:48, to pisze:
Pewnie to jakiś kolejny, chory, ekologiczny wymysł. Utrzymywanie silnika
w takiej temperaturze ogólnie pogarsza osiągi.

To jest silnik stary jak świat, o ekologii jeszcze chyba nie słyszał...


Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-10-19 18:08:14
Autor: DJ
Czujnik wody
Samochód ma 14 lat i 160000km przebiegu. Nie chcę ryzykować wymiany uszczelki głowicy tylko dlatego, że ktoś stwierdził, że tak powinno być bo fabryka tak przewidziała.

Skoro przez 14 lat jedzil tak jak fabryka przewidziala to myslisz, ze teraz koniecznie trzeba przerobic, zeby dalej jezdzil?

DJ

Data: 2011-10-19 18:47:29
Autor: Rafal
Czujnik wody

Użytkownik "DJ" <dariuszj@poczta.onet.pl> napisał w wiadomoœci news:j7msl3$ol4$1news.onet.pl...
Samochód ma 14 lat i 160000km przebiegu. Nie chcę ryzykować wymiany uszczelki głowicy tylko dlatego, że ktoś stwierdził, że tak powinno być bo fabryka tak przewidziała.

Skoro przez 14 lat jedzil tak jak fabryka przewidziala to myslisz, ze teraz koniecznie trzeba przerobic, zeby dalej jezdzil?

Nie. Obawiam się, że w cišgu tych 14 lat trafił się ktoœ kto zaglšdnš pod maskę i stwierdził, że to można ominšć - mały skrócik w instalacji i będzie dobrze.

Data: 2011-10-19 16:36:15
Autor: to
Czujnik wody
begin DoQ
Człowieku, fabryka przewidziała dwa czujniki do twojego silnika. Jeden
ma próg 110stopni dla wersji z klimą, drugi 118 stopni dla wersji bez
klimy. Jaki jest sens naprawiania fabryki, możesz mnie oświecić?

Nie zaszkodzi, jak da trochę zimniejszy, może nawet moc trochę wzrośnie (o ile ecu umie się zaadoptować).

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-10-19 16:54:28
Autor: to
Czujnik wody
begin DoQ
Człowieku, fabryka przewidziała dwa czujniki do twojego silnika. Jeden
ma próg 110stopni dla wersji z klimą, drugi 118 stopni dla wersji bez
klimy. Jaki jest sens naprawiania fabryki, możesz mnie oświecić?

Ale czasy, gdy silnik projektowano tylko z myślą o trwałości i osiągach (w jakichś tam proporcjach) już dawno minęły.

Teraz doszły normy czystości spalin, normy badania zużycia paliwa (jakieś dzikie) itp. więc produkt finalny jest w wielu miejscach nieoptymalny.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-10-19 15:36:03
Autor: Ukaniu
Czujnik wody

Użytkownik "Rafal" <rafal@tego.pl> napisał w wiadomości news:j7miu8$hc9$1news.onet.pl...
Nazywaj to jak chcesz, ja uważam temperatury pracy silnika w granicach 110*C za zbyt wysokie i chciałbym coś na to poradzić.

A wiesz, że im wyższa temperatura silnika to sprawność przetwarzania paliwa w siłę napędową rośnie?
To tak jak ostatnio widziałem w seryjnym samochodzie z 90KM wsadzone na tył tarcze co ledwo mieściły się w felgę 16' - zardzewiałe totalnie bo w życiu się porządnie nie zagrzały podczas jazdy aby wyschnąć i to też była bez wątpienia w zamyśle "poprawa"...

--
Pozdrawiam,
Łukasz

Data: 2011-10-19 19:02:17
Autor: Tomasz Pyra
Czujnik wody
W dniu 2011-10-19 15:22, Rafal pisze:

Nie mam pewności, że wymiana czujnika na nowy spełni moje oczekiwania.
Nazywaj to jak chcesz, ja uważam temperatury pracy silnika w granicach 110*C
za zbyt wysokie i chciałbym coś na to poradzić.

I słusznie - termostat u Ciebie powinien otwierać się przy 83C, czyli temperatura pracy w normalnych warunkach powinna być nieco powyżej tej temperatury.
Będzie to pewnie około 90C.
Najpóźniej przy 97C powinien już pracować wentylator - dokładne progi podałem Ci w innym poście.

I słusznie że szukasz przyczyny, bo nie wiesz co padło - jak przy obecnych temperaturach masz przy normalnej eksploatacji silnika 110C, to latem równie dobrze możesz mieć jeszcze więcej.

Data: 2011-10-18 23:27:28
Autor: Kuba \(aka cita\)
Czujnik wody

Użytkownik "Rafal" <rafal@tego.pl> napisał w wiadomości news:j7ko77$bj6$1news.onet.pl...
Witam!
Przy jakiej temperaturze wody czujnik zamyka obwód i załącza wentylator w Peugeocie 406 1.8 16V 1997r ? Mój robi to przy ~105*C czyli trochę za późno. Nie jestem pewny czy to wina jego uszkodzenia czy innych problemów w instalacji. Wiem tyle, że potrzebuję zastąpić go takim, który będzie zamykał obwód przy ~90*C.

A skąd pomysł, ze 105st. to za późno?
Sprawdzałeś dane techniczne dla tego samochodu?

Stąd równoczesna prośba o dopasowanie czujnika z innego samochodu. Jeśli ktoś ma dostęp to proszę o "przymiarkę" gwintu i długości czujnika.
http://img20.allegroimg.pl/photos/oryginal/18/68/65/75/1868657532

Dopasować?!

Jak chcesz koniecznie wymienić - kup właściwy!


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka +  Lisica
Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM
Volvo FL618 '97 250KM

Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł

Data: 2011-10-18 23:38:18
Autor: PiteR
Czujnik wody
na  ** p.m.s **  Rafal pisze tak:

Przy jakiej temperaturze wody czujnik zamyka obwód i załącza
wentylator w Peugeocie 406 1.8 16V 1997r ? Mój robi to przy ~105*C
czyli trochę za późno. Nie jestem pewny czy to wina jego
uszkodzenia czy innych problemów w instalacji.

Najpierw sprawdź czy termostat nie jest uszkodzony. Czy oba węże od chłodnicy są podobnie ciepłe. Bo jeśli nie ma krążenia dobrego to tak bedzie jak piszesz a czujnik będzie sprawny.


--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87
    vw passat B5 1.6 '98

Data: 2011-10-19 00:09:07
Autor: Tomasz Pyra
Czujnik wody
W dniu 2011-10-18 22:40, Rafal pisze:
Witam!
Przy jakiej temperaturze wody czujnik zamyka obwód i załącza wentylator w
Peugeocie 406 1.8 16V 1997r ? Mój robi to przy ~105*C czyli trochę za późno.
Nie jestem pewny czy to wina jego uszkodzenia czy innych problemów w
instalacji. Wiem tyle, że potrzebuję zastąpić go takim, który będzie zamykał
obwód przy ~90*C.


Jeżeli u Ciebie dzieje się to dopiero przy 105C, to trochę za późno.
Ale problemem (ani rozwiązaniem) niekoniecznie jest termowyłącznik wentylatora.

Może być albo niedrożny układ chłodzenia (np. syf w chłodnicy, albo nieotwierający się termostat).
Bo termowyłącznik jest pewnie w chłodnicy, jeżeli chłodnica nie ma dobrego przepływu, to woda w chłodnicy będzie chłodniejsza niż w silniku gdzie jest czujnik temperatury dla wskaźnika i później będzie włączać wentylatory.

Może być też że źle pokazuje Ci wskaźnik i w silniku wszystko jest w normie, tylko z jakiś powodów wskaźnik Cię straszy.


Stąd równoczesna prośba o dopasowanie czujnika z innego samochodu.


Do Twojego samochodu są następujące termowyłączniki wentylatorów:

- wersja bez klimy (z jednym wentylatorem) włącza się przy 92-97C
- wersja z klimą (dwa wentylatory), pierwszy 92-97C, drugi 96C-101C
- wersja z automatem (dwa wentylatory), pierwszy 79-84C, drugi 83-88C

Jeżeli koniecznie chcesz robić taki tuning, to pewnie wersja z automatu będzie odpowiednia.

Data: 2011-10-19 08:33:20
Autor: PM
Czujnik wody
Może być albo niedrożny układ chłodzenia (np. syf w chłodnicy, albo nieotwierający się termostat).
Bo termowyłącznik jest pewnie w chłodnicy, jeżeli chłodnica nie ma dobrego przepływu, to woda w chłodnicy będzie chłodniejsza niż w silniku gdzie jest czujnik temperatury dla wskaźnika i później będzie włączać wentylatory.

nie jestem pewien, ale w tym silniku wszystkie czujniki (3) są obok siebie (przy głowicy)
czyli w chłodnicy brak takego prostego czujnika z bezpośrednim przełożeniem na wentylator.

Data: 2011-10-19 13:29:41
Autor: PM
Czujnik wody


e nie spojrzałem na fotke od twórcy wątku
cofam wszystko.

Data: 2011-10-19 10:29:13
Autor: DoQ
Czujnik wody
W dniu 19-10-2011 00:09, Tomasz Pyra pisze:

Do Twojego samochodu są następujące termowyłączniki wentylatorów:
- wersja bez klimy (z jednym wentylatorem) włącza się przy 92-97C
- wersja z klimą (dwa wentylatory), pierwszy 92-97C, drugi 96C-101C
- wersja z automatem (dwa wentylatory), pierwszy 79-84C, drugi 83-88C

A wcale że nie, są dwa czujniki z klimą 110C i bez klimy 118C. Wentylatory załącza moduł "bitron".

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-10-19 18:33:02
Autor: Tomasz Pyra
Czujnik wody
W dniu 2011-10-19 10:29, DoQ pisze:
W dniu 19-10-2011 00:09, Tomasz Pyra pisze:

Do Twojego samochodu są następujące termowyłączniki wentylatorów:
- wersja bez klimy (z jednym wentylatorem) włącza się przy 92-97C
- wersja z klimą (dwa wentylatory), pierwszy 92-97C, drugi 96C-101C
- wersja z automatem (dwa wentylatory), pierwszy 79-84C, drugi 83-88C

A wcale że nie, są dwa czujniki z klimą 110C i bez klimy 118C.

Patrzysz na nie ten element.
Wentylator chłodnicy włączany jest przez termowyłączniki o takich parametrach jak pisałem wyżej.

Ten o którym mówisz, to jakiś dodatkowy czujnik - może być że od zapalania lampki ostrzegawczej o temperaturze.

Natomiast niewykluczone że ktoś wymieniając kiedyś termowyłącznik popełnił podobny błąd.

Data: 2011-10-19 19:21:54
Autor: DoQ
Czujnik wody
W dniu 19-10-2011 18:33, Tomasz Pyra pisze:
Patrzysz na nie ten element.
Wentylator chłodnicy włączany jest przez termowyłączniki o takich
parametrach jak pisałem wyżej.

Napisałem Ci już. Jest tam dodatkowy moduł który interpretuje do co dostanie z czujnika i steruję załączaniem wentylatorów. No chyba że ma biedną wersję w z jednym wentylatorem, wtedy zamawia w ASO 126440 wkręcany do chłodnicy i ma problem z głowy. Po co rzeźbić?


Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-10-19 20:30:07
Autor: Tomasz Pyra
Czujnik wody
W dniu 2011-10-19 19:21, DoQ pisze:
W dniu 19-10-2011 18:33, Tomasz Pyra pisze:
Patrzysz na nie ten element.
Wentylator chłodnicy włączany jest przez termowyłączniki o takich
parametrach jak pisałem wyżej.

Napisałem Ci już. Jest tam dodatkowy moduł który interpretuje do co
dostanie z czujnika i steruję załączaniem wentylatorów.

Nie sądzę żeby tak było.
Na zdjęciu które dał jest termowyłącznik wkręcany w chłodnicę.
W zależności od wersji wyposażenia są to numery części Peugeot 126440 (bez klimy), 126440 (z klimą), 126427 (automatyczna skrzynia biegów), różniące się progami działania.

Czujnik o którym cały czas piszesz to czujnik rezystancyjny.
A "dodatkowy moduł" to trudno zgadnąć skąd się wziął - może pomyliłeś roczniki? W 1999r. była jakaś modyfikacja dotycząca m.in. układu chłodzenia i być może wtedy pojawił się moduł o którym piszesz.

Data: 2011-10-19 21:10:07
Autor: DoQ
Czujnik wody
W dniu 19-10-2011 20:30, Tomasz Pyra pisze:

Czujnik o którym cały czas piszesz to czujnik rezystancyjny.
A "dodatkowy moduł" to trudno zgadnąć skąd się wziął - może pomyliłeś
roczniki? W 1999r. była jakaś modyfikacja dotycząca m.in. układu
chłodzenia i być może wtedy pojawił się moduł o którym piszesz.

Przed liftem  w 99r były 2 rodzaje układów chłodzenia. Prostszy z 1 wentylatorem i czujnikiem w chłodnicy i nieco lepszy z dwoma wentylatorami i modułem sterujacym ich włączeniem i prędkościami tzw. bitronem - w drugim przypadku nie ma żadnego czujnika w chłodnicy, jest tylko w kolektorze wodnym.

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-10-19 15:31:38
Autor: Rafal
Czujnik wody

Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:4e9df900$0$2195$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2011-10-18 22:40, Rafal pisze:
Witam!
Przy jakiej temperaturze wody czujnik zamyka obwód i załącza wentylator w
Peugeocie 406 1.8 16V 1997r ? Mój robi to przy ~105*C czyli trochę za późno.
Nie jestem pewny czy to wina jego uszkodzenia czy innych problemów w
instalacji. Wiem tyle, że potrzebuję zastąpić go takim, który będzie zamykał
obwód przy ~90*C.


Jeżeli u Ciebie dzieje się to dopiero przy 105C, to trochę za późno.
Ale problemem (ani rozwiązaniem) niekoniecznie jest termowyłącznik wentylatora.

Może być albo niedrożny układ chłodzenia (np. syf w chłodnicy, albo nieotwierający się termostat).
Bo termowyłącznik jest pewnie w chłodnicy, jeżeli chłodnica nie ma dobrego przepływu, to woda w chłodnicy będzie chłodniejsza niż w silniku gdzie jest czujnik temperatury dla wskaźnika i później będzie włączać wentylatory.

Termostat sprawny, płyn chłodniczy wymieniony na nowy, układ odpowietrzony.
W zasadzie wszystko wydaję się sprawne i może faktycznie szukam dziury w całym ale temperatura pracy w granicach 105-110*C to, moim zdaniem trochę zbyt dużo. I nie chodzi mi o przegotowanie układu, ja rozumiem, że to nie woda, że ciśnienie itp. Boję się o newralgiczne elementy silnika narażone na wysoką temperature pracy (głowica, uszczelki) dlatego chciałbym obniżyć temperature roboczą ze 105-110 na 90-100.

Data: 2011-10-19 13:35:20
Autor: AZ
Czujnik wody
On 2011-10-19, Rafal <rafal@tego.pl> wrote:

Termostat sprawny, pÂłyn chÂłodniczy wymieniony na nowy, ukÂład odpowietrzony.
W zasadzie wszystko wydajĂŞ siĂŞ sprawne i moÂże faktycznie szukam dziury w caÂłym ale temperatura pracy w granicach 105-110*C to, moim zdaniem trochĂŞ zbyt duÂżo. I nie chodzi mi o przegotowanie ukÂładu, ja rozumiem, Âże to nie woda, Âże ciÂśnienie itp. BojĂŞ siĂŞ o newralgiczne elementy silnika naraÂżone na wysokÂą temperature pracy (gÂłowica, uszczelki) dlatego chciaÂłbym obniÂżyĂŚ temperature roboczÂą ze 105-110 na 90-100.

Negatywne skutki to moga miec temperatury rzedu 150 stopni a i to nie
zawsze. Szukasz dziury w calym. Silnik to nie woda ze temperatura 100
stopni jest jakims progiem ktory czlowiek sobie wbil do glowy. 99 to ok
ale 110 to juz duzo a to raptem 10 stopni.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-10-19 15:46:40
Autor: PM
Czujnik wody
a masz 1 wentylator czy 2?
jak jeden to powinien miec 2  biegi i nie działa Ci bieg pierwszy, czyli wentylator załacza się dopiero przy tej temperaturze i to na  max
- uwalony rezystor?
jak masz 2 wentylatory to na I biegu są łączone szeregowo a na II róznolegle - defekt przekaźnika
- albo po prostu uszkodzony czujnik.

Data: 2011-10-19 22:02:17
Autor: Rafal
Czujnik wody

Użytkownik "PM" <xpm@wp.pl> napisał w wiadomości news:j7mkcc$ui9$1mx1.internetia.pl...
a masz 1 wentylator czy 2?
jak jeden to powinien miec 2  biegi i nie działa Ci bieg pierwszy, czyli wentylator załacza się dopiero przy tej temperaturze i to na  max
- uwalony rezystor?
jak masz 2 wentylatory to na I biegu są łączone szeregowo a na II róznolegle - defekt przekaźnika
- albo po prostu uszkodzony czujnik.

Mam jeden wentylator, żadnych przekaźników i jeden bezpiecznik.
Po zwarciu "na krótko" przewodów biegnących do czujnika z chłodnicy wentylator załącza się (z i bez zapłonu).

Data: 2011-10-19 22:38:23
Autor: P.B.
Czujnik wody
Dnia Wed, 19 Oct 2011 22:02:17 +0200, Rafal napisał(a):

Mam jeden wentylator, żadnych przekaźników i jeden bezpiecznik.
Po zwarciu "na krótko" przewodów biegnących do czujnika z chłodnicy wentylator załącza się (z i bez zapłonu).

To nic nie kombinuj: zadbaj by chłodnica była czysta z zewnątrz i drożna
wewnątrz, przejrzyj gumowe węże, czy któryś nie uległ biodegradacji,
sprawdź/wymień korek, w którym są zaworki odpowiedzialne za ciśnienie w
układzie chłodzenia, zalej dobry płyn i jeździj. Wytrzymała uszczelka pod
głowicą 14 lat, to wytrzyma i następne.

--
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2011-10-19 01:30:10
Autor: AZ
Czujnik wody
On 2011-10-18, Rafal <rafal@tego.pl> wrote:

Przy jakiej temperaturze wody czujnik zamyka obwód i za³¹cza wentylator w Peugeocie 406 1.8 16V 1997r ? Mój robi to przy ~105*C czyli trochê za póŸno.
Plyn chlodniczy do tego pod cisnieniem nie wrzy w temperaturze 105*C.
Podejrzewam, ze wszystko masz w porzadku i niepotrzebnie szukasz sobie
problemow.

--
Artur

Data: 2011-10-19 10:26:14
Autor: jerry
Czujnik wody
Użytkownik "Rafal" napisał w wiadomości news:j7ko77$bj6$1news.onet.pl...
Przy jakiej temperaturze wody czujnik zamyka obwód i załącza wentylator w Peugeocie 406 1.8 16V 1997r ? Mój robi to przy ~105*C czyli trochę za późno.

Dlaczego za późno? Lejesz wodę do układu chłodzenia? Płyn do chłodnic, 50% wodny roztwór glikolu etylenowego, wrze w znacznie wyższej temperaturze. Sam glikol ponad 195 st. C. Mieszanki od 106 do 140st.

Nie jestem pewny czy to wina jego uszkodzenia czy innych problemów w instalacji.
Problemem jest stare przyzwyczajenie, że płyn to woda wrząca w 100 st.

Data: 2011-10-19 12:34:47
Autor: Ukaniu
Czujnik wody

Użytkownik "jerry" <janfra63@wywal.sam.wiesz.co.o2.pl> napisał w wiadomości news:4e9e89a7$0$5811$65785112news.neostrada.pl...
Problemem jest stare przyzwyczajenie, że płyn to woda wrząca w 100 st.

Może być nawet i woda. Układ pracuje pod ciśnieniem więc temperatura wrzenia czystej H2O  podnosi się i nie wrze ona nawet w ekstremalnych warunkach pracy - zwykle do 120 st. C.

--
Pozdrawiam,
Łukasz

Data: 2011-10-19 18:05:59
Autor: DJ
Czujnik wody
Przy jakiej temperaturze wody czujnik zamyka obwód i załącza wentylator w Peugeocie 406 1.8 16V 1997r ? Mój robi to przy ~105*C czyli trochę za późno. Nie jestem pewny czy to wina jego uszkodzenia czy innych problemów w instalacji. Wiem tyle, że potrzebuję zastąpić go takim, który będzie zamykał obwód przy ~90*C.

Wlaczanie wentylatora przy 90 stopniach? To sa normalne temperatury pracy wiekszosci silnikow. W moim samochodzie termostat zaczyna sie otwierac przy 82, a pelne otwarcie jest przy okolo 95. Pierwszy bieg wentylatora wlacza sie przy 101, a drugi przy 110.
Ja ustawisz wlaczanie wentylatora na 90 stopni to termostat bedzie sie przymykal, a wentylator bedzie chodzil caly czas.

Pozdrawiam

DJ

Data: 2011-10-19 20:42:51
Autor: Czesławek
Czujnik wody
W dniu 2011-10-19 18:05, DJ pisze:
Przy jakiej temperaturze wody czujnik zamyka obwód i załącza wentylator w
Peugeocie 406 1.8 16V 1997r ? Mój robi to przy ~105*C czyli trochę za
późno. Nie jestem pewny czy to wina jego uszkodzenia czy innych problemów
w instalacji. Wiem tyle, że potrzebuję zastąpić go takim, który będzie
zamykał obwód przy ~90*C.

Wlaczanie wentylatora przy 90 stopniach? To sa normalne temperatury pracy
wiekszosci silnikow. W moim samochodzie termostat zaczyna sie otwierac przy
82, a pelne otwarcie jest przy okolo 95. Pierwszy bieg wentylatora wlacza
sie przy 101, a drugi przy 110.
Ja ustawisz wlaczanie wentylatora na 90 stopni to termostat bedzie sie
przymykal, a wentylator bedzie chodzil caly czas.

+++
to zróżnicowanie temperatur ma właśnie to na celu :)

--
Pozdrawiam
Czesławek

Data: 2011-10-19 22:32:59
Autor: ToMasz
Czujnik wody
W dniu 18.10.2011 22:40, Rafal pisze:
Witam!
Przy jakiej temperaturze wody czujnik zamyka obwód i załącza wentylator w
Peugeocie 406 1.8 16V 1997r ? Mój robi to przy ~105*C
skąd wiesz? MAsz termometr?
czyli trochę za późno.
Nie jestem pewny czy to wina jego uszkodzenia czy innych problemów w
instalacji.
wymontuj z auta, podłącz miernik, wrzuć do garnka i gotuj wodę. jak sie załączy przed zagotowaniem - problem gdzie indziej. jak wcale to naprawiaj czujnik

Wiem tyle, że potrzebuję zastąpić go takim, który będzie zamykał
obwód przy ~90*C.
dla dobrego elektronika to 30 minut pracy - zrobi Ci czujnik na temperaturę jaką zechcesz. brzmi groźnie, ale sa sie i taniej niz 80zł

ToMasz

Czujnik wody

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona