Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Czujnik wody

Czujnik wody

Data: 2011-10-18 22:56:54
Autor: DoQ
Czujnik wody
W dniu 18-10-2011 22:40, Rafal pisze:
Witam!
Przy jakiej temperaturze wody czujnik zamyka obw�d i za��cza wentylator w
Peugeocie 406 1.8 16V 1997r ? M�j robi to przy ~105*C czyli troch� za p�no.
Nie jestem pewny czy to wina jego uszkodzenia czy innych problem�w w
instalacji. Wiem tyle, �e potrzebuj� zast�pi� go takim, kt�ry b�dzie zamyka�
obw�d przy ~90*C.

I prawidłowo, to nie czajnik żeby się gotowało.

St�d r�wnoczesna pro�ba o dopasowanie czujnika z innego samochodu. Je�li
kto� ma dost�p to prosz� o "przymiark�" gwintu i d�ugo�ci czujnika.
http://img20.allegroimg.pl/photos/oryginal/18/68/65/75/1868657532

Nie ma to jak polskie rzeĹşbiarstwo i poprawianie fabryki, szczegĂłlnie gdy taki czujnik dopasowany do tego silnika kosztuje  w ASO z 80PLN. RÄ™ce opadajÄ….

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-10-19 15:22:13
Autor: Rafal
Czujnik wody

Użytkownik "DoQ" <pawel.doq@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:j7kp7a$tv8$1mx1.internetia.pl...
W dniu 18-10-2011 22:40, Rafal pisze:
Witam!
Przy jakiej temperaturze wody czujnik zamyka obw?d i za??cza wentylator w
Peugeocie 406 1.8 16V 1997r ? M?j robi to przy ~105*C czyli troch? za p?no.
Nie jestem pewny czy to wina jego uszkodzenia czy innych problem?w w
instalacji. Wiem tyle, ?e potrzebuj? zast?pi? go takim, kt?ry b?dzie zamyka?
obw?d przy ~90*C.

I prawidłowo, to nie czajnik żeby się gotowało.

St?d r?wnoczesna pro?ba o dopasowanie czujnika z innego samochodu. Je?li
kto? ma dost?p to prosz? o "przymiark?" gwintu i d?ugo?ci czujnika.
http://img20.allegroimg.pl/photos/oryginal/18/68/65/75/1868657532

Nie ma to jak polskie rzeĽbiarstwo i poprawianie fabryki, szczególnie gdy taki czujnik dopasowany do tego silnika kosztuje  w ASO z 80PLN. Ręce opadaj±.

Nie mam pewno¶ci, że wymiana czujnika na nowy spełni moje oczekiwania. Nazywaj to jak chcesz, ja uważam temperatury pracy silnika w granicach 110*C za zbyt wysokie i chciałbym co¶ na to poradzić.
Tak, chcę poprawić fabrykę, robie to w każdym moim samochodzie. Najczę¶ciej poprawiam hamulce, zawieszenie, felgi, opony i sprzęt stereo.

Data: 2011-10-19 13:30:35
Autor: AZ
Czujnik wody
On 2011-10-19, Rafal <rafal@tego.pl> wrote:

Nie mam pewno¶ci, ¿e wymiana czujnika na nowy spe³ni moje oczekiwania. Nazywaj to jak chcesz, ja uwa¿am temperatury pracy silnika w granicach 110*C za zbyt wysokie i chcia³bym co¶ na to poradziæ.
Tak, chcê poprawiæ fabrykê, robie to w ka¿dym moim samochodzie. Najczê¶ciej poprawiam hamulce, zawieszenie, felgi, opony i sprzêt stereo.
A czemu to temperatury pracy silnika w granicach 110 sa zbyt wysokie?
Jak juz mowimy o temperaturach to ja bardziej bym sie zainteresowal
temperatura oleju a nie cieczy chlodzacej.

--
Artur
ZZR

Data: 2011-10-19 15:34:58
Autor: DoQ
Czujnik wody
W dniu 19-10-2011 15:30, AZ pisze:

A czemu to temperatury pracy silnika w granicach 110 sa zbyt wysokie?
Jak juz mowimy o temperaturach to ja bardziej bym sie zainteresowal
temperatura oleju a nie cieczy chlodzacej.

W nowszych pjeżotach wyskalowali tak wskaĽniki, żeby pokazywały +/- 90stC. Wcze¶niej pokazywały realn± temp. w układzie, przez co zdarzały się reakcje paniczne userów zwi±zane z "wrz±c± wod±" :-)

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-10-19 15:26:31
Autor: DoQ
Czujnik wody
W dniu 19-10-2011 15:22, Rafal pisze:

Nie mam pewno�ci, �e wymiana czujnika na nowy spe�ni moje oczekiwania.
Nazywaj to jak chcesz, ja uwa�am temperatury pracy silnika w granicach 110*C
za zbyt wysokie i chcia�bym co� na to poradzi�.
Tak, chc� poprawi� fabryk�, robie to w ka�dym moim samochodzie. Najcz�ciej
poprawiam hamulce, zawieszenie, felgi, opony i sprz�t stereo.

Człowieku, fabryka przewidziała dwa czujniki do twojego silnika.
Jeden ma próg 110stopni dla wersji z klimą, drugi 118 stopni dla wersji bez klimy. Jaki jest sens naprawiania fabryki, możesz mnie oświecić?


Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-10-19 15:38:03
Autor: Rafal
Czujnik wody

Użytkownik "DoQ" <pawel.doq@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:j7mj6s$i9a$1mx1.internetia.pl...
W dniu 19-10-2011 15:22, Rafal pisze:

Nie mam pewno?ci, ?e wymiana czujnika na nowy spe?ni moje oczekiwania.
Nazywaj to jak chcesz, ja uwa?am temperatury pracy silnika w granicach 110*C
za zbyt wysokie i chcia?bym co? na to poradzi?.
Tak, chc? poprawi? fabryk?, robie to w ka?dym moim samochodzie. Najcz?ciej
poprawiam hamulce, zawieszenie, felgi, opony i sprz?t stereo.

Człowieku, fabryka przewidziała dwa czujniki do twojego silnika.
Jeden ma próg 110stopni dla wersji z klim±, drugi 118 stopni dla wersji bez klimy. Jaki jest sens naprawiania fabryki, możesz mnie o¶wiecić?

Samochód ma 14 lat i 160000km przebiegu. Nie chcę ryzykować wymiany uszczelki głowicy tylko dlatego, że kto¶ stwierdził, że tak powinno być bo fabryka tak przewidziała.
Jak pisałem poniżej cały temat ma na celu obniżenie temperatury pracy ze 105-110*C na 90-100*C, która w mojej (i nie tylko) opinii jest najlepsz± by zapewnić optymaln± pracę silnika.

Data: 2011-10-19 13:39:33
Autor: AZ
Czujnik wody
On 2011-10-19, Rafal <rafal@tego.pl> wrote:

Samochód ma 14 lat i 160000km przebiegu. Nie chcê ryzykowaæ wymiany uszczelki g³owicy tylko dlatego, ¿e kto¶ stwierdzi³, ¿e tak powinno byæ bo fabryka tak przewidzia³a.
Jak pisa³em poni¿ej ca³y temat ma na celu obni¿enie temperatury pracy ze 105-110*C na 90-100*C, która w mojej (i nie tylko) opinii jest najlepsz± by zapewniæ optymaln± pracê silnika.
No to podaj zrodla tej opinii. Pamietaj, ze nadgorliwosc jest gorsza od
faszyzmu ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-10-19 18:20:15
Autor: Rafal
Czujnik wody

Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:j7mjul$s2n$20node2.news.atman.pl...
On 2011-10-19, Rafal <rafal@tego.pl> wrote:

Samochód ma 14 lat i 160000km przebiegu. Nie chce ryzykowaa wymiany
uszczelki g3owicy tylko dlatego, ?e kto? stwierdzi3, ?e tak powinno bya bo
fabryka tak przewidzia3a.
Jak pisa3em poni?ej ca3y temat ma na celu obni?enie temperatury pracy ze
105-110*C na 90-100*C, która w mojej (i nie tylko) opinii jest najlepsz? by
zapewnia optymaln? prace silnika.

No to podaj zrodla tej opinii. Pamietaj, ze nadgorliwosc jest gorsza od
faszyzmu ;-)

 http://406-klub.pl/index.php/topic/648-jaka-temperatura-silnika/page__st__285__p__158713#entry158713Gdyby konieczne było logowanie zacytuje:"Poczytałem troche i widzę, że ten typ tak ma. Ale za to problem mam taki,że brak u mnie I biegu wiatraka, załacza się tylko przy 105*C. Normalne to w1.8 16V, 1997r, bez AC?"odpowiedĽ:"Napewno nie jest to normalne. Prawdopodobnie nie chodzi I bieg wentylatorówi st±d ten problem. Radzę się tym zaj±ć bo doprowdzi to do wymiany uszczelkipod głowic±."Forum wła¶cicieli 406'tki

Data: 2011-10-19 19:36:30
Autor: P.B.
Czujnik wody
Dnia Wed, 19 Oct 2011 18:20:15 +0200, Rafal napisał(a):

No to podaj zrodla tej opinii. Pamietaj, ze nadgorliwosc jest gorsza od
faszyzmu ;-)


http://406-klub.pl/index.php/topic/648-jaka-temperatura-silnika/page__st__285__p__158713#entry158713Gdyby konieczne było logowanie zacytuje:"Poczytałem troche i widzę, że ten typ tak ma. Ale za to problem mam taki,że brak u mnie I biegu wiatraka, załacza się tylko przy 105*C. Normalne to w1.8 16V, 1997r, bez AC?"odpowiedĽ:"Napewno nie jest to normalne. Prawdopodobnie nie chodzi I bieg wentylatorówi st±d ten problem. Radzę się tym zaj±ć bo doprowdzi to do wymiany uszczelkipod głowic±."Forum wła¶cicieli 406'tki

Masz tam napisane jasno, że do naprawy jest sterowanie wentylatorów, bo nie
działa ich pierwszy bieg, a nie do wymiany czujnik na jak±¶ rzeĽbę. Trzeba
sprawdzić oba silniki wentylatorów: utrata pierwszego biegu, to zwykle
zatarty/spalony jeden silnik. Przerabiałem to w Xantii. PóĽniej do
sprawdzenia s± przekaĽniki w puszce między wentylatorami, a na końcu
bitron. Czujnikom daj spokój, szansa, że który¶ padł jest minimalna.

--
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2011-10-19 21:51:46
Autor: Rafal
Czujnik wody

Użytkownik "P.B." <pbernat@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ay0vuv0qvssj$.1pwdfq6brk9vn$.dlg40tude.net...
Dnia Wed, 19 Oct 2011 18:20:15 +0200, Rafal napisał(a):

No to podaj zrodla tej opinii. Pamietaj, ze nadgorliwosc jest gorsza od
faszyzmu ;-)


> > http://406-klub.pl/index.php/topic/648-jaka-temperatura-silnika/page__st__285__p__158713#entry158713Gdyby > konieczne było logowanie zacytuje:"Poczytałem troche i widzę, że ten > typ tak ma. Ale za to problem mam taki,że brak u mnie I biegu wiatraka, > załacza się tylko przy 105*C. Normalne to w1.8 16V, 1997r, bez > AC?"odpowiedĽ:"Napewno nie jest to normalne. Prawdopodobnie nie chodzi > I bieg wentylatorówi st±d ten problem. Radzę się tym zaj±ć bo doprowdzi > to do wymiany uszczelkipod głowic±."Forum wła¶cicieli 406'tki

Masz tam napisane jasno, że do naprawy jest sterowanie wentylatorów, bo nie
działa ich pierwszy bieg, a nie do wymiany czujnik na jak±¶ rzeĽbę. Trzeba
sprawdzić oba silniki wentylatorów: utrata pierwszego biegu, to zwykle
zatarty/spalony jeden silnik. Przerabiałem to w Xantii. PóĽniej do
sprawdzenia s± przekaĽniki w puszce między wentylatorami, a na końcu
bitron. Czujnikom daj spokój, szansa, że który¶ padł jest minimalna.

Po raz kolejny: samochód jest przed liftem, bez klimy z manualn± skrzyni±. Żadnego bitron'u nie posiada.

Data: 2011-10-19 14:57:01
Autor: kakmar
Czujnik wody
Dnia 19.10.2011 Rafal <rafal@tego.pl> napisał/a:

Jak pisa³em poni¿ej ca³y temat ma na celu obni¿enie temperatury pracy ze 105-110*C na 90-100*C, która w mojej (i nie tylko) opinii jest najlepsz± by zapewniæ optymaln± pracê silnika.
Myślę że najprościej będzie przestawić wskaźnik, i Ty będziesz zadowolony i silnik będzie miał optymalne warunki pracy.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2011-10-19 15:43:30
Autor: Ukaniu
Czujnik wody

Użytkownik "Rafal" <rafal@tego.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j7mjru$lac$1news.onet.pl...
Samochód ma 14 lat i 160000km przebiegu. Nie chcę ryzykować wymiany uszczelki głowicy tylko dlatego, że kto¶ stwierdził, że tak powinno być bo fabryka tak przewidziała.
Jak pisałem poniżej cały temat ma na celu obniżenie temperatury pracy ze 105-110*C na 90-100*C, która w mojej (i nie tylko) opinii jest najlepsz± by zapewnić optymaln± pracę silnika.

A co się stanie uszczelce jak będzie 110 stopni a nie 100?
Uszczelkę zje rdza prędzej od strony płynu albo wytrze się z mikrowibracji i j± wydmucha przy pierwszym lepszym chwilowym spalaniu stukowym albo jeĽdzie z gazem do dechy.

--
Pozdrawiam,
Łukasz

Data: 2011-10-19 15:47:05
Autor: DoQ
Czujnik wody
W dniu 19-10-2011 15:38, Rafal pisze:

Samoch�d ma 14 lat i 160000km przebiegu. Nie chc� ryzykowa� wymiany
uszczelki g�owicy tylko dlatego, �e kto� stwierdzi�, �e tak powinno by� bo
fabryka tak przewidzia�a.

Nie rozumiem, skoro wiesz lepiej to po co pytasz na grupie?

Jak pisa�em poni�ej ca�y temat ma na celu obni�enie temperatury pracy ze
105-110*C na 90-100*C, kt�ra w mojej (i nie tylko) opinii jest najlepsz� by
zapewniďż˝ optymalnďż˝ pracďż˝ silnika.

http://imageshack.us/photo/my-images/8/servicebox.jpg/
No cóż, widać te głupie francuzy nie umieją konstruować silników.


Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-10-19 18:32:49
Autor: Rafal
Czujnik wody

Użytkownik "DoQ" <pawel.doq@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:j7mkde$ulj$1mx1.internetia.pl...
W dniu 19-10-2011 15:38, Rafal pisze:

Samoch?d ma 14 lat i 160000km przebiegu. Nie chc? ryzykowa? wymiany
uszczelki g?owicy tylko dlatego, ?e kto? stwierdzi?, ?e tak powinno by? bo
fabryka tak przewidzia?a.

Nie rozumiem, skoro wiesz lepiej to po co pytasz na grupie?

Pytałem konkretnie czy moje obiawy ¶wiadcz± o uszkodzeniu czujnika. Ze wzgłędu na wiek auta i jego niepewn± historie obiawiam się, że (jak mawia znajomy mechanik) "setki r±k grzebały pod mask±". St±d podejżenie o błedach i skrótach w instalacji. Prosiłem także o dopasowanie czujnika.
Nie pytałem czy 105*C to dobrze czy Ľle, bo mam swoj± opinię na ten temat.

Jak pisa?em poni?ej ca?y temat ma na celu obni?enie temperatury pracy ze
105-110*C na 90-100*C, kt?ra w mojej (i nie tylko) opinii jest najlepsz? by
zapewni? optymaln? prac? silnika.

http://imageshack.us/photo/my-images/8/servicebox.jpg/
No cóż, widać te głupie francuzy nie umiej± konstruować silników.

To miało co¶ wnie¶ć do dyskusji czy chciałe¶ być zabawny?

Data: 2011-10-19 19:08:43
Autor: DoQ
Czujnik wody
W dniu 19-10-2011 18:32, Rafal pisze:
Pyta�em konkretnie czy moje obiawy �wiadcz� o uszkodzeniu czujnika. Ze
wzg��du na wiek auta i jego niepewn� historie obiawiam si�, �e (jak mawia
znajomy mechanik) "setki r�k grzeba�y pod mask�". St�d podej�enie o b�edach
i skr�tach w instalacji. Prosi�em tak�e o dopasowanie czujnika.
Nie pyta�em czy 105*C to dobrze czy �le, bo mam swoj� opini� na ten temat.

Odpowiedź dostałeś w moim pierwszym poście - idz do ASO, wytypują ci czujnik/i i za 80PLN będziesz miał spokojną głowę. Ty jednak wolisz odstawiać rzeźby bo coś ci się zdaje.
http://imageshack.us/photo/my-images/8/servicebox.jpg/
No c�, wida� te g�upie francuzy nie umiej� konstruowa� silnik�w.
To mia�o co� wnie�� do dyskusji czy chcia�e� by� zabawny?

A co cię tak uraziło w w/w linku? Dostałeś rozwiązanie na tacy i jeszcze ci nie pasuje?

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-10-19 16:48:00
Autor: Lewis
Czujnik wody
W dniu 2011-10-19 15:38, Rafal pisze:
Uďż˝ytkownik "DoQ"<pawel.doq@gmail.com>  napisaďż˝ w wiadomoďż˝ci
news:j7mj6s$i9a$1mx1.internetia.pl...
W dniu 19-10-2011 15:22, Rafal pisze:

Nie mam pewno?ci, ?e wymiana czujnika na nowy spe?ni moje oczekiwania.
Nazywaj to jak chcesz, ja uwa?am temperatury pracy silnika w granicach
110*C
za zbyt wysokie i chcia?bym co? na to poradzi?.
Tak, chc? poprawi? fabryk?, robie to w ka?dym moim samochodzie.
Najcz?ciej
poprawiam hamulce, zawieszenie, felgi, opony i sprz?t stereo.

Cz�owieku, fabryka przewidzia�a dwa czujniki do twojego silnika.
Jeden ma pr�g 110stopni dla wersji z klim�, drugi 118 stopni dla wersji
bez klimy. Jaki jest sens naprawiania fabryki, mo�esz mnie o�wieci�?

Samoch�d ma 14 lat i 160000km przebiegu. Nie chc� ryzykowa� wymiany
uszczelki g�owicy tylko dlatego, �e kto� stwierdzi�, �e tak powinno by� bo
fabryka tak przewidzia�a.
Jak pisa�em poni�ej ca�y temat ma na celu obni�enie temperatury pracy ze
105-110*C na 90-100*C, kt�ra w mojej (i nie tylko) opinii jest najlepsz� by
zapewniďż˝ optymalnďż˝ pracďż˝ silnika.



Ale zaraz, Ty chcesz temp pracy silnika obniżać czy temp przy której ma się włączać wiatrak bo to nie to samo!
Temp pracy zależy od termostatu, a wiatrak to włącza się w warunkach ekstremalnych a nie w warunkach normalnej pracy silnika.

Wg mnie to zostaw lepiej w spokoju te udoskonalenia chłodzenia, jak naprawdę boisz się to lepiej dołóż czujnik temp oleju i jego ciśnienie i jak faktycznie jego temp będzie ekstremalna to wtedy szukaj środków zaradczych i oleju xW50 xW60



--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2011-10-19 18:43:58
Autor: Rafal
Czujnik wody

Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j7mnv2$8mg$1news.onet.pl...
W dniu 2011-10-19 15:38, Rafal pisze:
U?ytkownik "DoQ"<pawel.doq@gmail.com>  napisa? w wiadomo?ci
news:j7mj6s$i9a$1mx1.internetia.pl...
W dniu 19-10-2011 15:22, Rafal pisze:

Nie mam pewno?ci, ?e wymiana czujnika na nowy spe?ni moje oczekiwania.
Nazywaj to jak chcesz, ja uwa?am temperatury pracy silnika w granicach
110*C
za zbyt wysokie i chcia?bym co? na to poradzi?.
Tak, chc? poprawi? fabryk?, robie to w ka?dym moim samochodzie.
Najcz?ciej
poprawiam hamulce, zawieszenie, felgi, opony i sprz?t stereo.

Cz?owieku, fabryka przewidzia?a dwa czujniki do twojego silnika.
Jeden ma pr?g 110stopni dla wersji z klim?, drugi 118 stopni dla wersji
bez klimy. Jaki jest sens naprawiania fabryki, mo?esz mnie o?wieci??

Samoch?d ma 14 lat i 160000km przebiegu. Nie chc? ryzykowa? wymiany
uszczelki g?owicy tylko dlatego, ?e kto? stwierdzi?, ?e tak powinno by? bo
fabryka tak przewidzia?a.
Jak pisa?em poni?ej ca?y temat ma na celu obni?enie temperatury pracy ze
105-110*C na 90-100*C, kt?ra w mojej (i nie tylko) opinii jest najlepsz? by
zapewni? optymaln? prac? silnika.



Ale zaraz, Ty chcesz temp pracy silnika obniżać czy temp przy której ma się wł±czać wiatrak bo to nie to samo!
Temp pracy zależy od termostatu, a wiatrak to wł±cza się w warunkach ekstremalnych a nie w warunkach normalnej pracy silnika.

Zakres pracy termostatu jest dużo niższy niż wentylatora. Przykładowo termostat zaczyna się otwierać przy 85, a pełne otwarcie ma przy 100 stopniach. Je¶li mój wentyaltor ma zakres pracy 105-110 to w 2'godzinnym korku to wła¶nie od pracy wentylatora zależy temperatura pracy silnika.

Wg mnie to zostaw lepiej w spokoju te udoskonalenia chłodzenia, jak naprawdę boisz się to lepiej dołóż czujnik temp oleju i jego ci¶nienie i jak faktycznie jego temp będzie ekstremalna to wtedy szukaj ¶rodków zaradczych i oleju xW50 xW60

Nie twierdzę, że mój silnik pracuje w tak ekstremalnych warunkach, że musi być monitorowany jak w bolidzie F1. Ale faktem jest, że poprostu się boję bo w każdym innym samochodzie, który do tej pory posiadałem 105*C to już naprawde szczyty.

Data: 2011-10-19 16:48:55
Autor: to
Czujnik wody
begin Rafal
Nie twierdzĂŞ, Âże mĂłj silnik pracuje w tak ekstremalnych warunkach, Âże
musi byæ monitorowany jak w bolidzie F1. Ale faktem jest, ¿e poprostu
siĂŞ bojĂŞ bo w kaÂżdym innym samochodzie, ktĂłry do tej pory posiadaÂłem
105*C to juÂż naprawde szczyty.

Pewnie to jakiś kolejny, chory, ekologiczny wymysł. Utrzymywanie silnika w takiej temperaturze ogólnie pogarsza osiągi.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-10-19 19:28:19
Autor: DoQ
Czujnik wody
W dniu 19-10-2011 18:48, to pisze:
Pewnie to jaki¶ kolejny, chory, ekologiczny wymysł. Utrzymywanie silnika
w takiej temperaturze ogólnie pogarsza osi±gi.

To jest silnik stary jak ¶wiat, o ekologii jeszcze chyba nie słyszał...


Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-10-19 18:08:14
Autor: DJ
Czujnik wody
Samochód ma 14 lat i 160000km przebiegu. Nie chcę ryzykować wymiany uszczelki głowicy tylko dlatego, że kto¶ stwierdził, że tak powinno być bo fabryka tak przewidziała.

Skoro przez 14 lat jedzil tak jak fabryka przewidziala to myslisz, ze teraz koniecznie trzeba przerobic, zeby dalej jezdzil?

DJ

Data: 2011-10-19 18:47:29
Autor: Rafal
Czujnik wody

Użytkownik "DJ" <dariuszj@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j7msl3$ol4$1news.onet.pl...
Samochód ma 14 lat i 160000km przebiegu. Nie chcę ryzykować wymiany uszczelki głowicy tylko dlatego, że kto¶ stwierdził, że tak powinno być bo fabryka tak przewidziała.

Skoro przez 14 lat jedzil tak jak fabryka przewidziala to myslisz, ze teraz koniecznie trzeba przerobic, zeby dalej jezdzil?

Nie. Obawiam się, że w ciągu tych 14 lat trafił się ktoś kto zaglądną pod maskę i stwierdził, że to można ominąć - mały skrócik w instalacji i będzie dobrze.

Data: 2011-10-19 16:36:15
Autor: to
Czujnik wody
begin DoQ
Człowieku, fabryka przewidziała dwa czujniki do twojego silnika. Jeden
ma prĂłg 110stopni dla wersji z klimÄ…, drugi 118 stopni dla wersji bez
klimy. Jaki jest sens naprawiania fabryki, możesz mnie oświecić?

Nie zaszkodzi, jak da trochę zimniejszy, może nawet moc trochę wzrośnie (o ile ecu umie się zaadoptować).

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-10-19 16:54:28
Autor: to
Czujnik wody
begin DoQ
Człowieku, fabryka przewidziała dwa czujniki do twojego silnika. Jeden
ma prĂłg 110stopni dla wersji z klimÄ…, drugi 118 stopni dla wersji bez
klimy. Jaki jest sens naprawiania fabryki, możesz mnie oświecić?

Ale czasy, gdy silnik projektowano tylko z myślą o trwałości i osiągach (w jakichś tam proporcjach) już dawno minęły.

Teraz doszły normy czystości spalin, normy badania zużycia paliwa (jakieś dzikie) itp. więc produkt finalny jest w wielu miejscach nieoptymalny.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-10-19 15:36:03
Autor: Ukaniu
Czujnik wody

Użytkownik "Rafal" <rafal@tego.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j7miu8$hc9$1news.onet.pl...
Nazywaj to jak chcesz, ja uważam temperatury pracy silnika w granicach 110*C za zbyt wysokie i chciałbym co¶ na to poradzić.

A wiesz, że im wyższa temperatura silnika to sprawno¶ć przetwarzania paliwa w siłę napędow± ro¶nie?
To tak jak ostatnio widziałem w seryjnym samochodzie z 90KM wsadzone na tył tarcze co ledwo mie¶ciły się w felgę 16' - zardzewiałe totalnie bo w życiu się porz±dnie nie zagrzały podczas jazdy aby wyschn±ć i to też była bez w±tpienia w zamy¶le "poprawa"...

--
Pozdrawiam,
Łukasz

Data: 2011-10-19 19:02:17
Autor: Tomasz Pyra
Czujnik wody
W dniu 2011-10-19 15:22, Rafal pisze:

Nie mam pewno¶ci, że wymiana czujnika na nowy spełni moje oczekiwania.
Nazywaj to jak chcesz, ja uważam temperatury pracy silnika w granicach 110*C
za zbyt wysokie i chciałbym co¶ na to poradzić.

I słusznie - termostat u Ciebie powinien otwierać się przy 83C, czyli temperatura pracy w normalnych warunkach powinna być nieco powyżej tej temperatury.
Będzie to pewnie około 90C.
NajpóĽniej przy 97C powinien już pracować wentylator - dokładne progi podałem Ci w innym po¶cie.

I słusznie że szukasz przyczyny, bo nie wiesz co padło - jak przy obecnych temperaturach masz przy normalnej eksploatacji silnika 110C, to latem równie dobrze możesz mieć jeszcze więcej.

Czujnik wody

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona