Data: 2011-10-18 22:56:54 | |
Autor: DoQ | |
Czujnik wody | |
W dniu 18-10-2011 22:40, Rafal pisze:
Witam! I prawidłowo, to nie czajnik żeby się gotowało. St�d r�wnoczesna pro�ba o dopasowanie czujnika z innego samochodu. Je�li Nie ma to jak polskie rzeźbiarstwo i poprawianie fabryki, szczególnie gdy taki czujnik dopasowany do tego silnika kosztuje w ASO z 80PLN. Ręce opadają. Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-10-19 15:22:13 | |
Autor: Rafal | |
Czujnik wody | |
Użytkownik "DoQ" <pawel.doq@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:j7kp7a$tv8$1mx1.internetia.pl... W dniu 18-10-2011 22:40, Rafal pisze: Nie mam pewno¶ci, że wymiana czujnika na nowy spełni moje oczekiwania. Nazywaj to jak chcesz, ja uważam temperatury pracy silnika w granicach 110*C za zbyt wysokie i chciałbym co¶ na to poradzić. Tak, chcę poprawić fabrykę, robie to w każdym moim samochodzie. Najczę¶ciej poprawiam hamulce, zawieszenie, felgi, opony i sprzęt stereo. |
|
Data: 2011-10-19 13:30:35 | |
Autor: AZ | |
Czujnik wody | |
On 2011-10-19, Rafal <rafal@tego.pl> wrote:
A czemu to temperatury pracy silnika w granicach 110 sa zbyt wysokie? Jak juz mowimy o temperaturach to ja bardziej bym sie zainteresowal temperatura oleju a nie cieczy chlodzacej. -- Artur ZZR |
|
Data: 2011-10-19 15:34:58 | |
Autor: DoQ | |
Czujnik wody | |
W dniu 19-10-2011 15:30, AZ pisze:
A czemu to temperatury pracy silnika w granicach 110 sa zbyt wysokie? W nowszych pjeżotach wyskalowali tak wskaĽniki, żeby pokazywały +/- 90stC. Wcze¶niej pokazywały realn± temp. w układzie, przez co zdarzały się reakcje paniczne userów zwi±zane z "wrz±c± wod±" :-) Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-10-19 15:26:31 | |
Autor: DoQ | |
Czujnik wody | |
W dniu 19-10-2011 15:22, Rafal pisze:
Nie mam pewno�ci, �e wymiana czujnika na nowy spe�ni moje oczekiwania. Człowieku, fabryka przewidziała dwa czujniki do twojego silnika. Jeden ma próg 110stopni dla wersji z klimą, drugi 118 stopni dla wersji bez klimy. Jaki jest sens naprawiania fabryki, możesz mnie oświecić? Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-10-19 15:38:03 | |
Autor: Rafal | |
Czujnik wody | |
Użytkownik "DoQ" <pawel.doq@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:j7mj6s$i9a$1mx1.internetia.pl... W dniu 19-10-2011 15:22, Rafal pisze: Samochód ma 14 lat i 160000km przebiegu. Nie chcę ryzykować wymiany uszczelki głowicy tylko dlatego, że kto¶ stwierdził, że tak powinno być bo fabryka tak przewidziała. Jak pisałem poniżej cały temat ma na celu obniżenie temperatury pracy ze 105-110*C na 90-100*C, która w mojej (i nie tylko) opinii jest najlepsz± by zapewnić optymaln± pracę silnika. |
|
Data: 2011-10-19 13:39:33 | |
Autor: AZ | |
Czujnik wody | |
On 2011-10-19, Rafal <rafal@tego.pl> wrote:
No to podaj zrodla tej opinii. Pamietaj, ze nadgorliwosc jest gorsza od faszyzmu ;-) -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2011-10-19 18:20:15 | |
Autor: Rafal | |
Czujnik wody | |
Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:j7mjul$s2n$20node2.news.atman.pl... On 2011-10-19, Rafal <rafal@tego.pl> wrote: http://406-klub.pl/index.php/topic/648-jaka-temperatura-silnika/page__st__285__p__158713#entry158713Gdyby konieczne było logowanie zacytuje:"Poczytałem troche i widzę, że ten typ tak ma. Ale za to problem mam taki,że brak u mnie I biegu wiatraka, załacza się tylko przy 105*C. Normalne to w1.8 16V, 1997r, bez AC?"odpowiedĽ:"Napewno nie jest to normalne. Prawdopodobnie nie chodzi I bieg wentylatorówi st±d ten problem. Radzę się tym zaj±ć bo doprowdzi to do wymiany uszczelkipod głowic±."Forum wła¶cicieli 406'tki |
|
Data: 2011-10-19 19:36:30 | |
Autor: P.B. | |
Czujnik wody | |
Dnia Wed, 19 Oct 2011 18:20:15 +0200, Rafal napisał(a):
No to podaj zrodla tej opinii. Pamietaj, ze nadgorliwosc jest gorsza od > http://406-klub.pl/index.php/topic/648-jaka-temperatura-silnika/page__st__285__p__158713#entry158713Gdyby konieczne było logowanie zacytuje:"Poczytałem troche i widzę, że ten typ tak ma. Ale za to problem mam taki,że brak u mnie I biegu wiatraka, załacza się tylko przy 105*C. Normalne to w1.8 16V, 1997r, bez AC?"odpowiedĽ:"Napewno nie jest to normalne. Prawdopodobnie nie chodzi I bieg wentylatorówi st±d ten problem. Radzę się tym zaj±ć bo doprowdzi to do wymiany uszczelkipod głowic±."Forum wła¶cicieli 406'tki Masz tam napisane jasno, że do naprawy jest sterowanie wentylatorów, bo nie działa ich pierwszy bieg, a nie do wymiany czujnik na jak±¶ rzeĽbę. Trzeba sprawdzić oba silniki wentylatorów: utrata pierwszego biegu, to zwykle zatarty/spalony jeden silnik. Przerabiałem to w Xantii. PóĽniej do sprawdzenia s± przekaĽniki w puszce między wentylatorami, a na końcu bitron. Czujnikom daj spokój, szansa, że który¶ padł jest minimalna. -- Pozdrawiam, Przemek |
|
Data: 2011-10-19 21:51:46 | |
Autor: Rafal | |
Czujnik wody | |
Użytkownik "P.B." <pbernat@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ay0vuv0qvssj$.1pwdfq6brk9vn$.dlg40tude.net... Dnia Wed, 19 Oct 2011 18:20:15 +0200, Rafal napisał(a): Po raz kolejny: samochód jest przed liftem, bez klimy z manualn± skrzyni±. Żadnego bitron'u nie posiada. |
|
Data: 2011-10-19 14:57:01 | |
Autor: kakmar | |
Czujnik wody | |
Dnia 19.10.2011 Rafal <rafal@tego.pl> napisał/a:
Myślę że najprościej będzie przestawić wskaźnik, i Ty będziesz zadowolony i silnik będzie miał optymalne warunki pracy. -- kakmaratgmaildotcom |
|
Data: 2011-10-19 15:43:30 | |
Autor: Ukaniu | |
Czujnik wody | |
Użytkownik "Rafal" <rafal@tego.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j7mjru$lac$1news.onet.pl... Samochód ma 14 lat i 160000km przebiegu. Nie chcę ryzykować wymiany uszczelki głowicy tylko dlatego, że kto¶ stwierdził, że tak powinno być bo fabryka tak przewidziała. A co się stanie uszczelce jak będzie 110 stopni a nie 100? Uszczelkę zje rdza prędzej od strony płynu albo wytrze się z mikrowibracji i j± wydmucha przy pierwszym lepszym chwilowym spalaniu stukowym albo jeĽdzie z gazem do dechy. -- Pozdrawiam, Łukasz |
|
Data: 2011-10-19 15:47:05 | |
Autor: DoQ | |
Czujnik wody | |
W dniu 19-10-2011 15:38, Rafal pisze:
Samoch�d ma 14 lat i 160000km przebiegu. Nie chc� ryzykowa� wymiany Nie rozumiem, skoro wiesz lepiej to po co pytasz na grupie? Jak pisa�em poni�ej ca�y temat ma na celu obni�enie temperatury pracy ze http://imageshack.us/photo/my-images/8/servicebox.jpg/ No cóż, widać te głupie francuzy nie umieją konstruować silników. Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-10-19 18:32:49 | |
Autor: Rafal | |
Czujnik wody | |
Użytkownik "DoQ" <pawel.doq@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:j7mkde$ulj$1mx1.internetia.pl... W dniu 19-10-2011 15:38, Rafal pisze: Pytałem konkretnie czy moje obiawy ¶wiadcz± o uszkodzeniu czujnika. Ze wzgłędu na wiek auta i jego niepewn± historie obiawiam się, że (jak mawia znajomy mechanik) "setki r±k grzebały pod mask±". St±d podejżenie o błedach i skrótach w instalacji. Prosiłem także o dopasowanie czujnika. Nie pytałem czy 105*C to dobrze czy Ľle, bo mam swoj± opinię na ten temat. Jak pisa?em poni?ej ca?y temat ma na celu obni?enie temperatury pracy ze To miało co¶ wnie¶ć do dyskusji czy chciałe¶ być zabawny? |
|
Data: 2011-10-19 19:08:43 | |
Autor: DoQ | |
Czujnik wody | |
W dniu 19-10-2011 18:32, Rafal pisze:
Pyta�em konkretnie czy moje obiawy �wiadcz� o uszkodzeniu czujnika. Ze Odpowiedź dostałeś w moim pierwszym poście - idz do ASO, wytypują ci czujnik/i i za 80PLN będziesz miał spokojną głowę. Ty jednak wolisz odstawiać rzeźby bo coś ci się zdaje. http://imageshack.us/photo/my-images/8/servicebox.jpg/To mia�o co� wnie�� do dyskusji czy chcia�e� by� zabawny? A co cię tak uraziło w w/w linku? Dostałeś rozwiązanie na tacy i jeszcze ci nie pasuje? Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-10-19 16:48:00 | |
Autor: Lewis | |
Czujnik wody | |
W dniu 2011-10-19 15:38, Rafal pisze:
U�ytkownik "DoQ"<pawel.doq@gmail.com> napisa� w wiadomo�ci Ale zaraz, Ty chcesz temp pracy silnika obniżać czy temp przy której ma się włączać wiatrak bo to nie to samo! Temp pracy zależy od termostatu, a wiatrak to włącza się w warunkach ekstremalnych a nie w warunkach normalnej pracy silnika. Wg mnie to zostaw lepiej w spokoju te udoskonalenia chłodzenia, jak naprawdę boisz się to lepiej dołóż czujnik temp oleju i jego ciśnienie i jak faktycznie jego temp będzie ekstremalna to wtedy szukaj środków zaradczych i oleju xW50 xW60 -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2011-10-19 18:43:58 | |
Autor: Rafal | |
Czujnik wody | |
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j7mnv2$8mg$1news.onet.pl... W dniu 2011-10-19 15:38, Rafal pisze: Zakres pracy termostatu jest dużo niższy niż wentylatora. Przykładowo termostat zaczyna się otwierać przy 85, a pełne otwarcie ma przy 100 stopniach. Je¶li mój wentyaltor ma zakres pracy 105-110 to w 2'godzinnym korku to wła¶nie od pracy wentylatora zależy temperatura pracy silnika. Wg mnie to zostaw lepiej w spokoju te udoskonalenia chłodzenia, jak naprawdę boisz się to lepiej dołóż czujnik temp oleju i jego ci¶nienie i jak faktycznie jego temp będzie ekstremalna to wtedy szukaj ¶rodków zaradczych i oleju xW50 xW60 Nie twierdzę, że mój silnik pracuje w tak ekstremalnych warunkach, że musi być monitorowany jak w bolidzie F1. Ale faktem jest, że poprostu się boję bo w każdym innym samochodzie, który do tej pory posiadałem 105*C to już naprawde szczyty. |
|
Data: 2011-10-19 16:48:55 | |
Autor: to | |
Czujnik wody | |
begin Rafal
Nie twierdzê, ¿e mój silnik pracuje w tak ekstremalnych warunkach, ¿e Pewnie to jakiś kolejny, chory, ekologiczny wymysł. Utrzymywanie silnika w takiej temperaturze ogólnie pogarsza osiągi. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-10-19 19:28:19 | |
Autor: DoQ | |
Czujnik wody | |
W dniu 19-10-2011 18:48, to pisze:
Pewnie to jaki¶ kolejny, chory, ekologiczny wymysł. Utrzymywanie silnika To jest silnik stary jak ¶wiat, o ekologii jeszcze chyba nie słyszał... Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-10-19 18:08:14 | |
Autor: DJ | |
Czujnik wody | |
Samochód ma 14 lat i 160000km przebiegu. Nie chcę ryzykować wymiany uszczelki głowicy tylko dlatego, że kto¶ stwierdził, że tak powinno być bo fabryka tak przewidziała. Skoro przez 14 lat jedzil tak jak fabryka przewidziala to myslisz, ze teraz koniecznie trzeba przerobic, zeby dalej jezdzil? DJ |
|
Data: 2011-10-19 18:47:29 | |
Autor: Rafal | |
Czujnik wody | |
Użytkownik "DJ" <dariuszj@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j7msl3$ol4$1news.onet.pl... Samochód ma 14 lat i 160000km przebiegu. Nie chcę ryzykować wymiany uszczelki głowicy tylko dlatego, że kto¶ stwierdził, że tak powinno być bo fabryka tak przewidziała. Nie. Obawiam się, że w ciągu tych 14 lat trafił się ktoś kto zaglądną pod maskę i stwierdził, że to można ominąć - mały skrócik w instalacji i będzie dobrze. |
|
Data: 2011-10-19 16:36:15 | |
Autor: to | |
Czujnik wody | |
begin DoQ
Człowieku, fabryka przewidziała dwa czujniki do twojego silnika. Jeden Nie zaszkodzi, jak da trochę zimniejszy, może nawet moc trochę wzrośnie (o ile ecu umie się zaadoptować). -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-10-19 16:54:28 | |
Autor: to | |
Czujnik wody | |
begin DoQ
Człowieku, fabryka przewidziała dwa czujniki do twojego silnika. Jeden Ale czasy, gdy silnik projektowano tylko z myślą o trwałości i osiągach (w jakichś tam proporcjach) już dawno minęły. Teraz doszły normy czystości spalin, normy badania zużycia paliwa (jakieś dzikie) itp. więc produkt finalny jest w wielu miejscach nieoptymalny. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-10-19 15:36:03 | |
Autor: Ukaniu | |
Czujnik wody | |
Użytkownik "Rafal" <rafal@tego.pl> napisał w wiadomo¶ci news:j7miu8$hc9$1news.onet.pl... Nazywaj to jak chcesz, ja uważam temperatury pracy silnika w granicach 110*C za zbyt wysokie i chciałbym co¶ na to poradzić. A wiesz, że im wyższa temperatura silnika to sprawno¶ć przetwarzania paliwa w siłę napędow± ro¶nie? To tak jak ostatnio widziałem w seryjnym samochodzie z 90KM wsadzone na tył tarcze co ledwo mie¶ciły się w felgę 16' - zardzewiałe totalnie bo w życiu się porz±dnie nie zagrzały podczas jazdy aby wyschn±ć i to też była bez w±tpienia w zamy¶le "poprawa"... -- Pozdrawiam, Łukasz |
|
Data: 2011-10-19 19:02:17 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Czujnik wody | |
W dniu 2011-10-19 15:22, Rafal pisze:
Nie mam pewno¶ci, że wymiana czujnika na nowy spełni moje oczekiwania. I słusznie - termostat u Ciebie powinien otwierać się przy 83C, czyli temperatura pracy w normalnych warunkach powinna być nieco powyżej tej temperatury. Będzie to pewnie około 90C. NajpóĽniej przy 97C powinien już pracować wentylator - dokładne progi podałem Ci w innym po¶cie. I słusznie że szukasz przyczyny, bo nie wiesz co padło - jak przy obecnych temperaturach masz przy normalnej eksploatacji silnika 110C, to latem równie dobrze możesz mieć jeszcze więcej. |