Data: 2011-10-19 00:09:07 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Czujnik wody | |
W dniu 2011-10-18 22:40, Rafal pisze:
Witam! Jeżeli u Ciebie dzieje się to dopiero przy 105C, to trochę za późno. Ale problemem (ani rozwiązaniem) niekoniecznie jest termowyłącznik wentylatora. Może być albo niedrożny układ chłodzenia (np. syf w chłodnicy, albo nieotwierający się termostat). Bo termowyłącznik jest pewnie w chłodnicy, jeżeli chłodnica nie ma dobrego przepływu, to woda w chłodnicy będzie chłodniejsza niż w silniku gdzie jest czujnik temperatury dla wskaźnika i później będzie włączać wentylatory. Może być też że źle pokazuje Ci wskaźnik i w silniku wszystko jest w normie, tylko z jakiś powodów wskaźnik Cię straszy. Stąd równoczesna prośba o dopasowanie czujnika z innego samochodu. Do Twojego samochodu są następujące termowyłączniki wentylatorów: - wersja bez klimy (z jednym wentylatorem) włącza się przy 92-97C - wersja z klimą (dwa wentylatory), pierwszy 92-97C, drugi 96C-101C - wersja z automatem (dwa wentylatory), pierwszy 79-84C, drugi 83-88C Jeżeli koniecznie chcesz robić taki tuning, to pewnie wersja z automatu będzie odpowiednia. |
|
Data: 2011-10-19 08:33:20 | |
Autor: PM | |
Czujnik wody | |
Może być albo niedrożny układ chłodzenia (np. syf w chłodnicy, albo nieotwierający się termostat). nie jestem pewien, ale w tym silniku wszystkie czujniki (3) są obok siebie (przy głowicy) czyli w chłodnicy brak takego prostego czujnika z bezpośrednim przełożeniem na wentylator. |
|
Data: 2011-10-19 13:29:41 | |
Autor: PM | |
Czujnik wody | |
e nie spojrzałem na fotke od twórcy wątku cofam wszystko. |
|
Data: 2011-10-19 10:29:13 | |
Autor: DoQ | |
Czujnik wody | |
W dniu 19-10-2011 00:09, Tomasz Pyra pisze:
Do Twojego samochodu są następujące termowyłączniki wentylatorów: A wcale że nie, są dwa czujniki z klimą 110C i bez klimy 118C. Wentylatory załącza moduł "bitron". Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-10-19 18:33:02 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Czujnik wody | |
W dniu 2011-10-19 10:29, DoQ pisze:
W dniu 19-10-2011 00:09, Tomasz Pyra pisze: Patrzysz na nie ten element. Wentylator chłodnicy włączany jest przez termowyłączniki o takich parametrach jak pisałem wyżej. Ten o którym mówisz, to jakiś dodatkowy czujnik - może być że od zapalania lampki ostrzegawczej o temperaturze. Natomiast niewykluczone że ktoś wymieniając kiedyś termowyłącznik popełnił podobny błąd. |
|
Data: 2011-10-19 19:21:54 | |
Autor: DoQ | |
Czujnik wody | |
W dniu 19-10-2011 18:33, Tomasz Pyra pisze:
Patrzysz na nie ten element. Napisałem Ci już. Jest tam dodatkowy moduł który interpretuje do co dostanie z czujnika i steruję załączaniem wentylatorów. No chyba że ma biedną wersję w z jednym wentylatorem, wtedy zamawia w ASO 126440 wkręcany do chłodnicy i ma problem z głowy. Po co rzeźbić? Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-10-19 20:30:07 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Czujnik wody | |
W dniu 2011-10-19 19:21, DoQ pisze:
W dniu 19-10-2011 18:33, Tomasz Pyra pisze: Nie sądzę żeby tak było. Na zdjęciu które dał jest termowyłącznik wkręcany w chłodnicę. W zależności od wersji wyposażenia są to numery części Peugeot 126440 (bez klimy), 126440 (z klimą), 126427 (automatyczna skrzynia biegów), różniące się progami działania. Czujnik o którym cały czas piszesz to czujnik rezystancyjny. A "dodatkowy moduł" to trudno zgadnąć skąd się wziął - może pomyliłeś roczniki? W 1999r. była jakaś modyfikacja dotycząca m.in. układu chłodzenia i być może wtedy pojawił się moduł o którym piszesz. |
|
Data: 2011-10-19 21:10:07 | |
Autor: DoQ | |
Czujnik wody | |
W dniu 19-10-2011 20:30, Tomasz Pyra pisze:
Czujnik o którym cały czas piszesz to czujnik rezystancyjny. Przed liftem w 99r były 2 rodzaje układów chłodzenia. Prostszy z 1 wentylatorem i czujnikiem w chłodnicy i nieco lepszy z dwoma wentylatorami i modułem sterujacym ich włączeniem i prędkościami tzw. bitronem - w drugim przypadku nie ma żadnego czujnika w chłodnicy, jest tylko w kolektorze wodnym. Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2011-10-19 15:31:38 | |
Autor: Rafal | |
Czujnik wody | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:4e9df900$0$2195$65785112news.neostrada.pl... W dniu 2011-10-18 22:40, Rafal pisze: Termostat sprawny, płyn chłodniczy wymieniony na nowy, układ odpowietrzony. W zasadzie wszystko wydaję się sprawne i może faktycznie szukam dziury w całym ale temperatura pracy w granicach 105-110*C to, moim zdaniem trochę zbyt dużo. I nie chodzi mi o przegotowanie układu, ja rozumiem, że to nie woda, że ciśnienie itp. Boję się o newralgiczne elementy silnika narażone na wysoką temperature pracy (głowica, uszczelki) dlatego chciałbym obniżyć temperature roboczą ze 105-110 na 90-100. |
|
Data: 2011-10-19 13:35:20 | |
Autor: AZ | |
Czujnik wody | |
On 2011-10-19, Rafal <rafal@tego.pl> wrote:
Negatywne skutki to moga miec temperatury rzedu 150 stopni a i to nie zawsze. Szukasz dziury w calym. Silnik to nie woda ze temperatura 100 stopni jest jakims progiem ktory czlowiek sobie wbil do glowy. 99 to ok ale 110 to juz duzo a to raptem 10 stopni. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2011-10-19 15:46:40 | |
Autor: PM | |
Czujnik wody | |
a masz 1 wentylator czy 2?
jak jeden to powinien miec 2 biegi i nie działa Ci bieg pierwszy, czyli wentylator załacza się dopiero przy tej temperaturze i to na max - uwalony rezystor? jak masz 2 wentylatory to na I biegu są łączone szeregowo a na II róznolegle - defekt przekaźnika - albo po prostu uszkodzony czujnik. |
|
Data: 2011-10-19 22:02:17 | |
Autor: Rafal | |
Czujnik wody | |
Użytkownik "PM" <xpm@wp.pl> napisał w wiadomości news:j7mkcc$ui9$1mx1.internetia.pl... a masz 1 wentylator czy 2? Mam jeden wentylator, żadnych przekaźników i jeden bezpiecznik. Po zwarciu "na krótko" przewodów biegnących do czujnika z chłodnicy wentylator załącza się (z i bez zapłonu). |
|
Data: 2011-10-19 22:38:23 | |
Autor: P.B. | |
Czujnik wody | |
Dnia Wed, 19 Oct 2011 22:02:17 +0200, Rafal napisał(a):
Mam jeden wentylator, żadnych przekaźników i jeden bezpiecznik. To nic nie kombinuj: zadbaj by chłodnica była czysta z zewnątrz i drożna wewnątrz, przejrzyj gumowe węże, czy któryś nie uległ biodegradacji, sprawdź/wymień korek, w którym są zaworki odpowiedzialne za ciśnienie w układzie chłodzenia, zalej dobry płyn i jeździj. Wytrzymała uszczelka pod głowicą 14 lat, to wytrzyma i następne. -- Pozdrawiam, Przemek |
|