Czujnik wody

Data: 2011-10-19 10:26:14
Autor: jerry
Czujnik wody
Użytkownik "Rafal" napisał w wiadomości news:j7ko77$bj6$1news.onet.pl...
Przy jakiej temperaturze wody czujnik zamyka obwód i załącza wentylator w Peugeocie 406 1.8 16V 1997r ? Mój robi to przy ~105*C czyli trochę za późno.

Dlaczego za późno? Lejesz wodę do układu chłodzenia? Płyn do chłodnic, 50% wodny roztwór glikolu etylenowego, wrze w znacznie wyższej temperaturze. Sam glikol ponad 195 st. C. Mieszanki od 106 do 140st.

Nie jestem pewny czy to wina jego uszkodzenia czy innych problemów w instalacji.
Problemem jest stare przyzwyczajenie, że płyn to woda wrząca w 100 st.

Data: 2011-10-19 12:34:47
Autor: Ukaniu
Czujnik wody

Użytkownik "jerry" <janfra63@wywal.sam.wiesz.co.o2.pl> napisał w wiadomości news:4e9e89a7$0$5811$65785112news.neostrada.pl...
Problemem jest stare przyzwyczajenie, że płyn to woda wrząca w 100 st.

Może być nawet i woda. Układ pracuje pod ciśnieniem więc temperatura wrzenia czystej H2O  podnosi się i nie wrze ona nawet w ekstremalnych warunkach pracy - zwykle do 120 st. C.

--
Pozdrawiam,
Łukasz

Czujnik wody