Data: 2014-10-08 13:05:26 | |
Autor: A | |
Czujniki ciśnienia w oponie | |
Gotfryd Smolik news wrote:
...obowiązkowe w UE.w-ue http://auto.dziennik.pl/garaz/artykuly/471705,wymiana-opon-drozsza-przez-obowiazkowe-czujniki-cisnienia.html Nowe auto musi mieć czujniki ciśnienia i fajnie, niech sobie ma. Stare mieć nie muszą. Nowe auto nawet jak Ci się czujniki popsują czy masz drugi komplet kół bez czujników to po prostu każesz raz wyłączyć ich używanie w komputerze auta i po problemie. -- A. |
|
Data: 2014-10-08 13:09:25 | |
Autor: Przemek | |
Czujniki ciśnienia w oponie | |
Skoro będą obowiązkowym wyposażeniem pojazdu, to możliwe, że na przeglądzie diagnosta sprawdzi ich działanie. Dla mnie takie czujniki są zbędne, bo regularnie sprawdzam ciśnienie w oponach, ale często widuję auta, zwłaszcza z kobietą za kierownicą, które mają sporo za mało powietrza w kole lub kołach...
|
|
Data: 2014-10-08 23:04:04 | |
Autor: Pszemol | |
Czujniki ciśnienia w oponie | |
Użytkownik "Przemek" <przemyslaw.22@gmail.com> napisał w wiadomości news:49f28a8c-43f4-466b-95fc-389e28524358googlegroups.com...
Dla mnie takie czujniki są zbędne, W czasie jazdy? ale często widuję auta, zwłaszcza z kobietą za kierownicą, Acha. |
|
Data: 2014-10-08 15:06:42 | |
Autor: Przemek | |
Czujniki ciśnienia w oponie | |
W dniu środa, 8 października 2014 23:04:04 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
> bo regularnie sprawdzam ciďż˝nienie w oponach, Rzut oka na opony i wiem, czy jest w miarę OK. A średnio raz na 2-3 tygodnie sprawdzam na stacji kompresorem. Dodatkowo w schowku mam miernik ciśnienia i mogę sobie sprawdzić w dowolnej chwili. Akurat ciśnienia w oponach nie mam potrzeby monitorować online, a większy ubytek jestem mogę zauważyć gołym okiem (mam niski profil). Ale rozumiem, że ktoś odczuwa potrzebę posiadania takiej opcji w aucie(nie twierdzę, że nie jest wygodna/pomocna), tylko po co mus dla wszystkich? |
|
Data: 2014-10-08 16:07:55 | |
Autor: kogutek444 | |
Czujniki ciśnienia w oponie | |
W dniu czwartek, 9 października 2014 00:06:42 UTC+2 użytkownik Przemek napisał:
W dniu środa, 8 października 2014 23:04:04 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał: Może dlatego chcą ze zbyt niskie ciśnienie w kołach powoduje spore zwiększenie zużycia paliwa. W przeliczeniu na ilość samochodów w Europie oszczędności mogą być bardzo duże. W Europie pomimo że w tej chwili ceny są w miarę stabilne to ze względu na głównego dostawcę paliw jakim jest Rosja cały czas jest jakiś kryzys paliwowy. Rząd Niemiec w przeciwieństwie do polskiego dobrze wie ze jak Rosjanie zbudują rurociągi do Chin to Europa może stracić priorytet w dostawach nie przerobionej ropy. Rosjanie cały czas modernizują swój przemysł paliw płynnych. Priorytetem dla nich jest sprzedaż produktów a nie surowców. Jak straszyli zakręceniem kurka przez Rosję to się trochę zdoktoryzowałem z rosyjskiego przemysłu naftowego. Wychodzi że sankcje jakie zostały nałożone na przemysł naftowy w Rosji mają opóźnić moment w którym Rosja przestanie eksportować surową ropę. Rosja ma duży potencjał w przerobie ropy. Połowę wydobycia przeznacza na własne potrzeby. Czyli przerabia na paliwa. Jak mają taki potencjał to już niedługo mogą zaproponować sprzedaż paliw a nie ropy. Na razie trochę ich ogranicza to że nie mają dostatecznej ilości instalacji do produkcji nowoczesnych paliw a E78 w ilościach hurtowych nikt na zachodzie nie kupi. To samo z paliwami do nowoczesnych silników wysokoprężnych. |
|
Data: 2014-10-11 04:23:21 | |
Autor: __Maciek | |
Czujniki ciśnienia w oponie | |
Wed, 8 Oct 2014 15:06:42 -0700 (PDT) Przemek <przemyslaw.22@gmail.com>
napisał: Ale rozumiem, że ktoś odczuwa potrzebę posiadania takiej opcji w aucie Ja to dochodzę do wniosku że naczalstwo ZSRE po prostu dba o unijny przemysł, kosztem konsumenta i środowiska - RoHS, żarówki a teraz wynalazki tego typu... |
|
Data: 2014-10-11 13:41:39 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Czujniki ciśnienia w oponie | |
On Sat, 11 Oct 2014, __Maciek wrote:
Wed, 8 Oct 2014 15:06:42 -0700 (PDT) Przemek <przemyslaw.22@gmail.com> Podobnoż przez tych, którzy sprawdzają ciśnienie RazNaRok, uzupełniając je na autostradzie ciśnieniem w stosowny pedał ;) Ja to dochodzę do wniosku że naczalstwo ZSRE po prostu dba o unijny Dzieło sztuki - z argumentacją "ochrony" zapewnić przydział nowych odpadów :) Ale przyznać trzeba, że akurat "tej" działki nie dotyczy (AFAIK elektronika samochodowa w zakresie dotyczącym bezpieczeństwa jest wyłączona spod RoHS, dobrze kojarzę i czy ciągle obowiązuje?) pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2014-10-08 22:59:53 | |
Autor: Budzik | |
Czujniki ciśnienia w oponie | |
Użytkownik Pszemol Pszemol@PolBox.com ...
Dla mnie takie czujniki są zbędne, Jeżeli ubytek jest tak szybki ze przed jazda było ok a w czasie jazdy juz jest kiepsko to szybko wyczujesz na kierownicy ze cos jest nie tak. |
|
Data: 2014-10-11 08:56:42 | |
Autor: depros | |
Czujniki ciśnienia w oponie | |
W dniu 2014-10-09 00:59, Budzik pisze:
Użytkownik Pszemol Pszemol@PolBox.com ...Wyczujesz dopiero przy wchodzeniu w ostry zakręt jak Cię obróci. Sprawdzone i tak to działa;/ Prawy ostry zakręt i prawa przednia opona uszkodzona.. Powietrza na tyle że opona jeszcze nie spadła z ranta. Efekt sytuacji obrócenie o 180 stopni;/ |
|
Data: 2014-10-11 02:12:35 | |
Autor: Przemek | |
Czujniki ciśnienia w oponie | |
Jeżeli nie jesteś w stanie zauważyć sporego ubytku powietrza w przednim kole podczas jazdy, to albo masz tak rozwalone zawieszenie, że nie robi to większej różnicy, albo coś nie tak z tobą, jako kierowcą.. Ewentualnie może masz opony typu Run Flat, chociaż skoro obróciło auto, to pewnie nie masz.
Łapałem kapcia z przodu wielokrotnie i nigdy nie miałem problemu, żeby go zauważyć. Co innego z tyłu - przy większej prędkości i dużym aucie ciężko szybko zauważyć problem. |
|
Data: 2014-10-11 09:20:26 | |
Autor: Irokez | |
Czujniki ciśnienia w oponie | |
W dniu 2014-10-11 o 08:56, depros pisze:
W dniu 2014-10-09 00:59, Budzik pisze: Zgadza się. Jakiś czas temu jechałem jako pasażer gdzie spadło ciśnienie z tylnej gumy. Kierownik nie poczuł, tylko usłyszałem w pewnym momencie hałas z tyłu, a to rant felgi przeciął już oponę i toczył się po asfalcie. Może w maleństwie klasy A jak się jedzie to czuć od razu. -- Irokez |
|
Data: 2014-10-11 10:59:45 | |
Autor: Budzik | |
Czujniki ciśnienia w oponie | |
Użytkownik depros depros@gmail.com ...
Wyczujesz dopiero przy wchodzeniu w ostry zakręt jak Cię obróci. Sprawdzone i tak to działa;/ Prawy ostry zakręt i prawa przednia oponaDla mnie takie czujniki są zbędne, Jak to nie wyczujesz? Cisnienie spadnie na tyle, ze akurat w zakrecie bedzie juz krytycznie małe a ty nie wyczujesz tego wczesniej? Hmm... Wystarczy spadek o powiedzmy pol atmosfery i juz samochód prowadzi sie zupełnie inaczej a spadek o pol atmosfery krytyczny jeszcze nie jest. |
|
Data: 2014-10-11 17:56:01 | |
Autor: dddddddd | |
Czujniki ciśnienia w oponie | |
W dniu 2014-10-11 12:59, Budzik pisze:
to pewnie zależy od samochodu - tak jak z zawieszeniem - w jednym aucie jak zaczyna coś pukać, albo coś wyczuwasz to masz do zrobienia pierdółkę, w innym jak zaczyna być czuć to już nieźle wywalone (takie mam doświadczenie z wielowahaczowym zawieszeniem w Audi a6) -- Pozdrawiam Łukasz |
|
Data: 2014-10-11 19:27:54 | |
Autor: megrimsES | |
Czujniki ciśnienia w oponie | |
W dniu 2014-10-11 o 08:56, depros pisze:
W dniu 2014-10-09 00:59, Budzik pisze:Mi się druty skończyły na tyle w C63 kiedyś przy 140 i nic mnie nie obróciło. |
|
Data: 2014-10-11 18:43:07 | |
Autor: megrimsES | |
Czujniki ciśnienia w oponie | |
W dniu 2014-10-08 o 13:05, A pisze:
(ciach) po prostu każesz raz wyłączyć ich używanie w komputerze auta i po problemie. Niczego nie trzeba wyłączać. |