Czujniki do np. Sky Map czy pokemonów

Data: 2017-03-21 12:26:34
Autor: radekp@konto.pl
Czujniki do np. Sky Map czy pokemonów
Z jakich czujników korzystają takie apki jak Google SkyMap czy Pokemony?
Akcelerometr? Żyroskop?
Stawiam na to drugie, ale wolę się zapytać.

Data: 2017-03-21 12:39:23
Autor: J.F.
Użytkownik  radekp napisał w wiadomości grup
Z jakich czujników korzystają takie apki jak Google SkyMap czy Pokemony?
Akcelerometr? Żyroskop?
Stawiam na to drugie, ale wolę się zapytać.

Raczej z akcelerometru i kompasu - zyroskopy nie sa obowiazkowe i wiele telefonow ich nie ma.

Sam Android ma odpowiednie funkcje/uslugi lokalizacyjne/orientacyjne, i podejrzewam, ze to z nich korzystaja programy, a dopiero te funkcje z czujnikow.

Te elektroniczne zyroskopy malo dokladne, i do wyznaczenia orientacji sie raczej nie nadaja.
Natomiast swietnie sie nadaja przy dosc szybkich zmianach, a wiec do wspomagania okreslenia orientacji z innych czujnikow.

J.

Data: 2017-03-21 12:54:04
Autor: radekp@konto.pl
Czujniki do np. Sky Map czy pokemonów
Tue, 21 Mar 2017 12:39:23 +0100, w
<58d110ed$0$15205$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(-a):

> [...]
>Stawiam na to drugie, ale wolę się zapytać.

Raczej z akcelerometru i kompasu - zyroskopy nie sa obowiazkowe i wiele telefonow ich nie ma.

Kompas to magnetometr?
Np.
http://www.mgsm.pl/pl/katalog/huawei/p9/
http://www.mgsm.pl/pl/katalog/asus/zenfonegozb452kg/Asus-Zenfone-GO-ZB452KG.html

[...]

Czymś muszę się posiłkować, przecież w opisie nie znajdę -- "działa z SkyMap"
:)

Data: 2017-03-21 14:17:00
Autor: J.F.
[...]

Tak. Przy czym:
-od magnetometru do namiaru kompasu droga daleka ... Android jakos sam to oblicza.
-firmowy flip-cover samsunga ma magnes ... i kompas juz nie dziala :-(

http://www.mgsm.pl/pl/katalog/huawei/p9/

Ciekawe.
Zyroskopy IMO nie pomoga, bo one mierza predkosc katowa, wiec trzeba najpierw ustalic aktualna orientacje.
W pionie pomoga akcelerometry, ale w poziomie ?

A i potem zyroskopom nie mozna dowierzac, bo drobny blad w pomiarze tej predkosci sie calkuje ...

http://consumer.huawei.com/pl/mobile-phones/tech-specs/p9.htm
tu sa i zyroskopy i kompas wymienione. Pewnie ma i magnetometr.

[...]

Hm, w uprawnieniach "dokladna lokalizacja". Ale to chyba nie to, bo w nawiasie "na podstawie GPS".

W praktyce to mi raczej wygodniej bylo wylaczyc w skymap te automatyke - mozna sobie na spokojnie obejrzec, nie trzeba  glowy zadzierac :-)

Po zastanowieniu ... Skymap musi miec to jakos inaczej zrobione, standardowa orientacja z androida tu chyba na nic.

Hm, to by trzeba przeanalizowac:
https://developer.android.com/guide/topics/sensors/sensors_position.html#sensors-pos-orient

J.

Data: 2017-03-21 15:25:57
Autor: radekp@konto.pl
Czujniki do np. Sky Map czy pokemonów
Tue, 21 Mar 2017 14:17:00 +0100, w <58d127cf$0$651$65785112@news.neostrada.pl>,
[...]

Wiem, że można orientację obliczyć na podstawie innych czujników, ale to
rzeźbienie...

Skymap czerpie orientację z tego samego źródła co Pokemony i pewnie inne apki.

Data: 2017-03-21 17:08:58
Autor: J.F.
[...]

I to jest wlanie to zrodlo :-) Czy moze wymieniona tam funkcja getOrientation.

Tylko ja kojarze stare funkcje, a moze podstawowe wyniki, ktore sie swietnie sprawdzaly jak telefon lezal na stole.
Byl azymut (na ktory wskazywala "dlugosc" telefonu), pitch czyli pochylenie tyl-przod, i roll - czyli pochylenie na boki.

A jak ustawisz telefon jak do Skymap, to sie okaze, ze azymut wskazuje gdzies w bok, roll jest 90 stopni i wiecej, a pitch to juz nie wiadomo co podaje.

Ale Skymap jakos sobie radzi, widac google dobrze zna wlasny system :-)

J.

Data: 2017-03-23 02:05:55
Autor: J.F.
Dnia Tue, 21 Mar 2017 12:26:34 +0100, radekp@konto.pl napisał(a):
Z jakich czujników korzystają takie apki jak Google SkyMap czy Pokemony?
Akcelerometr? Żyroskop?
Stawiam na to drugie, ale wolę się zapytać.

A propos, nowy skymap pisze a) new in 1.9.2 "Using gyro is now default for phones that support it"
b) "Sky Map needs both a builtin compass and an accelerometer. Your
device reports that it is missing one of them".

c) opcja "Disable gyroscope" "...if your device does not have a gyro
then Sky Map will probably not work if you uncheck this box"

Wychodzi mi na to, ze sami obsluguja zyroskopy. A moze i akcelerometry tez.

J.

Czujniki do np. Sky Map czy pokemonów