Czujniki parkowania - Audi a4

Data: 2012-04-02 12:30:03
Autor: Tomasz
Czujniki parkowania - Audi a4
Witam
Jakie polecacie czujniki parkowania do Audi A4 1999rok. I ile kosztuje mniejwicej monta.

Data: 2012-04-02 12:43:58
Autor: Bydlę
On 2012-04-02 10:30:03 +0000, "Tomasz" <tomaszkucharski1987-1@gazeta.pl> said:

czujniki parkowania do Audi A4 1999rok. I ile kosztuje
mniejwięcej montaż.

Dwa popołudnia.

===
Montaż czujników parkowania
11.01.2012 193 000 km
Kategoria: zmiany w aucie
Po poprzednim aucie zostały mi czujniki parkowania. Zrobiłem więc z nich użytek i już funkcjonują w Audi.
Chętnie udzielę wskazówek w tym temacie!

Z powodu licznych komentarzy negujących jakość mojego wpisu staram się niejako poprawić i wstępnie rozbudować wątek ;)

Montaż czujników wbrew pozorom nie jest do końca lekki, łatwy i przyjemny. Przynajmniej w tym aucie. O ile w Pugu 306 zajęło to niecałą godzinę to tutaj trzeba było poświęcić dwa popołudnia. Przypominam - Audi A4 AVANT.

Jak już wspomniałem nie posiadam żadnych zdjęć z tego zabiegu więc czynności opiszę skrótowo i czysto teoretycznie. A zatem...

Na dzień dobry sprawdzamy czy wyświetlacz i czujniki działają... 'Na krótko' podpinamy się pod aku, spinamy kabelki wg instrukcji i sprawdzamy czujnik po czujniku. Głupio by trochę było rozbebeszyć furę, porobić dziury, a potem odkryć, że nasze czujniki są do tyłka...

Dalej trzeba wymontować zderzak tylny:

1) Wymontować siedzisko kanapy. Trzeba wyszukać zatrzaski i po prostu wyszarpać ku górze.

2) Odkręcić wyściółkę siedzenia tylnego. Każda ma po jednej śrubie.

3) Wyjąć podłogę bagażnika. Jest zamocowana dość mocno w zatrzaskach, więc trzeba ją silnie pociągnąć. Jak dobrze pamiętam - do tyłu...

4) Wykręcić osłonę krawędzi bagażnika (to takie srebrne, szerokie, na krawędzi bagażnika co widać po otwarciu klapy). Cztery śruby. I śmiało wyrwać z zatrzasków.

5) Wykręcić i wyjąć boczki bagażnika. Na początek wykręcamy uchwyty do mocowania bagażu. Potem były jeszcze jakieś wkręty (chyba widać je po otwarciu schowków).
W wersji z subwooferem trzeba wymontować głośnik wraz ze wzmacniaczem. Odkręcamy cały moduł - 3 albo 4 wkręty. Pamiętać o odłączeniu kabli!!
Same boczki 'wyrywamy' z zatrzasków.

6) Teraz mamy dostęp do do nakrętek które trzymają cały zderzak. Po 3 większe i 2 mniejsze nakrętki z każdej strony. Te większe to takie charakterystyczne z zespoloną podkładką obrotową.

7) Ostatnia rzecz to wykręcić wkręty od dołu zderzaka i od strony nadkola. Żeby dostać się do wkrętów w nadkolu trzeba odchylić wyściółkę nadkola.

8) Te fragmenty zderzaka co są z boku auta trzymają się w zatrzaskach. Musimy je również, dość stanowczo, wyczepić.
Teraz już całość powinna zejść bez problemu. O ile o czymś po drodze nie zapomniałem :D

Montowanie czujników:

To sprawa łatwa - bierzemy instrukcję od czujników i patrzymy jakie są zalecane odległości czujników od ziemi i od siebie nawzajem. Dobieramy odpowiednie miejsca w zderzaku (tak aby zmieścić je w płaskich fragmentach zderzaka; od wewnętrznej strony wygląda on trochę jak plaster miodu - lepiej tej struktury nie naruszać. Zaznaczamy miejsca markerem i sprawdzamy jeszcze raz miarką czy jest symetrycznie i w ogóle git.
Otwory wiercimy dołączonym do zestawu wiertłem.

Podpięcie centralki:

Zasilanie centralki oczywiście podpinamy pod światło cofania.

1) Wyciągamy lewy bądź prawy klosz. Trzeba wykręcić jedną śrubę (widoczna z boku lampy) i odchylić klosz na zewnątrz.

2) Dostajemy się do żarówek i lutujemy kabelki do odpowiednich 'szyn' żarówki światła tylnego. Dla pewności sprawdzić miernikiem.

3) Kabelek przeciągnąć do przestrzeni bagażowej i zamocować lampę.

Mocowanie wyświetlacza:

Mój jest podwieszony w podsufitkę, a dokładniej w listwę dachu. Aby ją zdjąć trzeba ją po prostu mocno wyrwać z zatrzasków. Zaznaczyć miejsca na otwory i je wywiercić. Kabel ukryłem pod listwą i pod uszczelkami.

Teraz już w sumie z górki.

Przykładamy zderzak z zamontowanymi czujnikami, kable przeciągamy przez otwory do wentylacji naturalnej. Dla porządku mocujemy je do siebie taśmą bądź zaciskami. Łączymy wszystko z centralką.
Lekko przykręcamy zderzak. SPRAWDZAMY CZY WSZYSTKO DOBRZE DZIAŁA. Jak gra muzyka, a raczej piszczy i wyświetla to zaczynamy składać wszystko do kupy ukrywając gdzieś centralkę i nadmiar kabelków. Generalnie w odwrotnej kolejności niż to rozkręcaliśmy.

Uwagi ogólne:

W przeciwieństwie do Peugeota wszystkie elementy są bardzo ładnie spasowane. Nie ma problemu z montowaniem. Materiały są dobrej jakości więc nie połamałem żadnych zatrzasków, haczyków, plastików czy innych p*****ł, a często trzeba użyć na prawdę sporej siły.

No i tak BTW aby sprawiedliwości stało się za dość... Nie ponoszę odpowiedzialności za żadne szkody wyrządzone podczas montażu czujników wg tej instrukcji.

Powodzenia!!

===

--
Bydlę