Czujniki ruchu - oświetlenie w inteligętn ym domu

Data: 2009-06-24 23:27:59
Autor: Grzegorz Brycki
Czujniki ruchu - oświetlenie w inteligętn ym domu
Witam,

Czy ktoś z Was ma zainstalowaną instalację w domu, która zarządza oświetleniem w pomieszczeniach np. wchodzę do łazienki, piwnicy, pokoju i światło się zapala samo (oczywiście mogę je pobudzić samodzielnie przyciskiem) a gdy wyjdę to nie dalej niż za x min samo się wyłączy (zgodnie z oprogramowaniem).

Co jeśli ktoś po prostu leży sobie czy siedzi, nie rusza się - czy wtedy światło zgaśnie?

Jak to działa?

--
Grzegorz Brycki, http://beczkasoli.pl/GD298, a Ty?

Data: 2009-06-25 01:47:50
Autor: Chris
W dniu 2009-06-24 23:27, Grzegorz Brycki pisze:

[...]

Mam takie u rodziców na korytarzach i działa to na zasadzie ruchu. jak się nie ruszysz to zgaśnie chyba że masz psa albo kota :) u rodziców pies odpala oświetlenie jak tylko wejdzie w strefę czujnika :)

Data: 2009-06-25 15:06:05
Autor: Grzegorz Brycki
Chris pisze:
[...]

Hm no to w takim razie jest coś takiego jak "czujnik obecności?" ;-))

--
Grzegorz Brycki, http://beczkasoli.pl/GD298, a Ty?

Data: 2009-06-25 16:10:03
Autor: BQB
Grzegorz Brycki pisze:
Chris pisze:
[...]

Czujnik ciepła :P Który wykryje nagłą zmianę temperatury, albo coś do podczerwieni, z bardziej skomplikowanych, czujnik wykrywający różnicę w gazach, albo czujniki nacisku. Możliwości jest dużo, lecz większość kosztuje.

Data: 2009-06-25 21:31:55
Autor: Ro
Czujniki ruchu - oświetlenie w inteligętnym domu
i po co kombinować ... zwykła czujka PIR z przekaźnikiem
bardziej toporna ... 30,00 obciążąlność kilkaset W
miniaturowa z zewnętrznym układem optycznym do zabudowy ponad 100 ... było na grupie

ustawiany próg czułości żeby słońce i koty nie włączały i time do wygaśnięcia, zmyślny elektryk wie że jak się zdejmie napięcie to poprzez reset układu spowoduje się zainicjowanie pierwszego procesu
czyli stycznik ma być ZAWSZE w pozycji włączony a włączenie światła uzyskamy przez chwilowe wyłączenie obwodu zasilania

proste tanie i skuteczne

z droższych rozwiązań to czujka z centralki alarmowej któa realizuje fukkcje wykonawcze ale to są rozwiązania systemowy idące w K pln

ale widziałem patentową lampe klatkową gdzie centralnie zamontowana jest czujka 360st ... troche drogawa była bo to jakieś nikle i kryształy ale napewno jest coś w oszczędniejszym wykonaniu bo w nowych blokach się to stosuje zamiast automatów schodowych

Pozdro
4all

Użytkownik "BQB" <adres@anty.spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości news:4a43853b$1news.home.net.pl...
Grzegorz Brycki pisze:
Chris pisze:
[...]

-- bqb znaczek wiadomo jaki bqb wiadomo co pl

Data: 2009-06-26 08:41:51
Autor: BQB
Czujniki ruchu - o
Ro pisze:
i po co kombinować ... zwykła czujka PIR z przekaźnikiem
bardziej toporna ... 30,00 obciążąlność kilkaset W
miniaturowa z zewnętrznym układem optycznym do zabudowy ponad 100 ... było na grupie

Kolego, ale ta czujka PIR nie wykrywa osoby która np siedzi i się nie rusza.

Ps. Proszę, tnij cytaty, oraz odpisuj pod postem:

Data: 2009-07-04 17:31:31
Autor: Ro
Czujniki ruchu - o
jak się użyje aktywnej to działa wyśmienicie
tak mam zrobione w ustronnym miejscu :)

pasywna faktycznie denerwowała :/

chociaż jak pod LED jest to podłaczone to ustawić większy time out ... dla niewprawnego użytkownika bezpieczniejsze bo nie jest prosto przełożyć wnętrze czujki a i sygnały wzwalające nie są takie same (prądowe lub napięciowe)
różnica tych paru minut nie zaważy na rachunku a będzie wygodna ... dla żarowego czy halogenowego to faktycznie niekoniecznie ekonomiczne by wyszło

można jeszcze kombinować jakieś kontaktrony ale to już nieco inwazyjne i gdzies te kable trzeba pochować

tak sobie jeszcze pomyślałem ... a coś takiego jak w spłuczkach bezdotykowych
jest tam emiter jak w bateriach zbliżeniowych ... i odbiornik, jak się zejdzie czy wyjdzie ew opuści klape to zadziała mechanizm spusstowy
tanie to to nie jest ... widziałem to w wykonaniu Geberit'a w Merlinie Leroy'u
spotyka się w toaletach publicznych (markety/stacje beznynowe, hotele) gdzie wymagane są odpowiednie warunki higieniczne

Ro

Data: 2009-06-26 04:00:10
Autor: ZbyszekZ
On Jun 25, 3:06 pm, Grzegorz Brycki <grzegorz.bry...@op.pl> wrote:
Chris pisze:

> [...]
> pies odpala oświetlenie jak tylko wejdzie w strefę czujnika :)

Hm no to w takim razie jest coś takiego jak "czujnik obecności?" ;-))

Jest. Połączenie czujnika ruchu i licznika przejść. Co prawda da się
oszukać ale nie tak łatwo jak sam czujnik ruchu.
Oczywiście całością steruje komputer, ale zwykły pecet (byle
działający 24h) obsłuzy kilkaset pomieszczeń.

--
ZZ@private

Data: 2009-07-05 16:46:04
Autor: Grzegorz Brycki
Chris pisze:

[...]

Noo to wygląda już sensownie. Czy są gotowe takie rozwiązanie, oczywiście nie idące w grupe K zł?

--
Grzegorz Brycki, http://beczkasoli.pl/GD298, a Ty?

Data: 2009-07-06 02:07:31
Autor: ZbyszekZ
On 5 July, 16:46, Grzegorz Brycki <grzegorz.bry...@op.pl> wrote:
ZbyszekZ pisze:

> [...]
> działający 24h) obsłuzy kilkaset pomieszczeń.

Noo to wygląda już sensownie. Czy są gotowe takie rozwiązanie,

Hmmm, ta inteligĘcja to jednak kosztuje. Samo utrzymanie serwera to K
zł rocznie (prąd+konserwacja), a inwestycja też jest liczona w K.
Pecet działający 24/7 to jednak kosztuje troszkę więcej niż używane XT
z allegro. Używanie go tylko do tego jest dosyć ekskluzywnym użyciem.
Jak połączysz to z zarządzaniem obiegiem wody, alarmem, roletami,
nawodnieniem ogrodu to będzie na pewno uzasadnione ekonomicznie. Jest
grupie człowiek, które takie instalacje zestawia, bo to zawsze będzie
projekt indywidualny.

--
ZZ@private

Czujniki ruchu - oświetlenie w inteligętn ym domu