Czuła karta WiFi USB

Data: 2017-04-23 21:28:33
Autor: Sebastian Biały
Czuła karta WiFi USB
Cześć.

Jaką obecnie kartę WiFi można polecić pod względem mocy nadawania (jak największa) i czułości?

Pelno na rynku kart licytujących się mocą, jestem przekonany że znajde taka z moca megawatową jak poszukam.

Mnie interesuje rzeczywostość.

Dodatkowo koniecznie odkrecana antena, zamierzam wsadzić coś o długości metra jak da radę.

Dla ciekawskich: jadę w miejsce gdzie wifi ledwo działa. Hotel konkretnie. Jak w każdym hotelu z resztą. Chciałbym zwiekszyć szansę na sukces komunikacji.

Data: 2017-04-24 16:10:13
Autor: Adam
Czuła karta WiFi USB
[...]

Ja swego czasu na wyjazdy kupiłem:

Sapido WL617n USB Long Range Super High Power Wireless adapter 802.11n 30dBm
Kod ABC-Data: C6718021  P/N: WL617n

Działa. Możesz podpiąć antenę panelową, bo jeździć z jakąś sektorówką to trochę problem ;)

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2017-04-24 18:35:58
Autor: Krzysztof Staniorowski
Czuła karta WiFi USB
Sebastian Biały <heby@poczta.onet.pl> wrote:
Cześć.

Jaką obecnie kartę WiFi można polecić pod względem mocy nadawania (jak największa) i czułości?

Alfa AWUS036H (1W radio i wymienna antena - fabrycznie dookólna o zysku
9dBi)

Pelno na rynku kart licytujących się mocą, jestem przekonany że znajde taka z moca megawatową jak poszukam.

Mnie interesuje rzeczywostość.

j/w

Dodatkowo koniecznie odkrecana antena, zamierzam wsadzić coś o długości metra jak da radę.

a nie lepiej kierunkową zamiast ogromnej omni?

Dla ciekawskich: jadę w miejsce gdzie wifi ledwo działa. Hotel konkretnie. Jak w każdym hotelu z resztą. Chciałbym zwiekszyć szansę na sukces komunikacji.

to ja tylko przypomnę, że od kilku ładnych lat można uzyskać całkiem
stabilny, dosyć szybki i ostatnio nawet bardzo tani dostęp do Internetu
poprzez sieć komórkową - najprostsze i najwygodniejsze rozwiązanie

--
Sent from my iPad via NewsTap :-)

Data: 2017-04-24 21:10:05
Autor: Sebastian Biały
Czuła karta WiFi USB
On 4/24/2017 8:35 PM, Krzysztof Staniorowski wrote:
Dodatkowo koniecznie odkrecana antena, zamierzam wsadzić coś o długości
metra jak da radę.
a nie lepiej kierunkową zamiast ogromnej omni?

W labiryncie odbić cieżko stwierdzić gdzie jest kierunek.

to ja tylko przypomnę, że od kilku ładnych lat można uzyskać całkiem
stabilny, dosyć szybki i ostatnio nawet bardzo tani dostęp do Internetu
poprzez sieć komórkową - najprostsze i najwygodniejsze rozwiązanie

Ale nie w Hiszpani :D Nie dośc że prepaidy sa drogie to jeszcze rejestracja i masa klopotow z aktywacją.

Data: 2017-04-24 19:15:17
Autor: Krzysztof Staniorowski
Czuła karta WiFi USB
[...]

miernik zasięgu Twoim przyjacielem (polecam bezpłatne narzędzie Acrylic
Wi-Fi)

[...]

faktycznie, to zmienia postać rzeczy :-(

--
Sent from my iPad via NewsTap :-)

Data: 2017-04-25 14:58:12
Autor: Adam
Czuła karta WiFi USB
W dniu 2017-04-24 o 21:15, Krzysztof Staniorowski pisze:
[...]

Miernik zasięgu niewiele pomoże.

Lat temu kilka czy kilkanaście czasem nawet Fluki za walizkę dolarów przegrywały walkę w różnych halach typu Obi czy Auchan, gdzie trzeba powiesić co kilkanaście metrów AP, a dochodzą do tego APClient - przy interferencjach i odbiciach nie zawsze wcelowanie w antenę AP dawało lepszy sygnał.

Robiłem też instalacje w jakichś starych fortach, z 2-metrowej grubości ścianami, w żelbetowych konstrukcjach, w blaszanych barakach. Czasami spotykało się takie cuda, że podręczniki fizyki (czy książki radio-techniczne) można by było spalić na stosie jako herezje ;)

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2017-04-25 17:55:45
Autor: Trefniś
Czuła karta WiFi USB
W dniu .04.2017 o 14:58 Adam <a.g@poczta.onet.pl> pisze:

[...]

:O
Jeśli się wie, jak korzystać, przydatny i niezbędny...

[...]

Ależ właśnie wtedy mierniki typu inSSIDer (Acrylic?) są niezbędne!
Prawa fizyki nie kłamią _nigdy_ więc skąd te herezje?
To, że nie "zgadłeś" zachowania sieci nie oznacza, że podręczniki kłamią,  a już zwłaszcza, że miernik zasięgu nie pomoże. Wręcz przeciwnie!

--
Trefniś

Data: 2017-04-25 19:18:56
Autor: Adam
Czuła karta WiFi USB
W dniu 2017-04-25 o 17:55, Trefniś pisze:
[...]

I tu jest pies pogrzebany - nie wystarczy sam miernik. Trzeba jeszcze umieć zinterpretować wyniki.

Pierwszy z brzegu przykład, jaki mi się nasunął:
Ktoś instalował WiFi w jakimś kinie. Mimo, że sygnał bardzo wysoki, to ciężko było uzyskać połączenie. Punkty AP (albo anteny i AP-Switch - nie pamiętam) co kawałek, żeby niby wszędzie był sygnał.
No i okazało się, że chłopaki przedobrzyli - sygnały się wzajemnie wygaszały. Wystarczyło dość radykalnie zmniejszyć moc sygnałów i wszystko zaczęło chodzić prawidłowo.

A teraz nie potrzebuję Fluka za górę złota, czasem wystarczy prosta aplikacja na androida na przyzwoitym (technicznie) smartfonie.

Chyba, że zestawiamy most - to inna bajka, miernik pomaga.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2017-04-25 21:32:08
Autor: Trefniś
Czuła karta WiFi USB
W dniu .04.2017 o 19:18 Adam <a.g@poczta.onet.pl> pisze:

[...]

Pisałeś "niewiele pomoże", co jest herezją zwłaszcza w świetle tego, co  piszesz.
Jakaś wiedza potrzebna jest zawsze.
I wystarczy wiedza nawet na poziomie przedszkolaka:
"Zobaczę, gdzie najsilniejszy sygnał, najlepsza jakość linku i tam ustawię  sprzęt".
I tak do skutku.

[...]

Boziu...
Ale  n a d a l  mierzysz siłę sygnału i inne parametry miernikiem!!!

Najprostsze, darmowe pokazują siłę sygnału, ale też jakość linku,  overlapping, współdzielenie kanału.
Nawet najbardziej prymitywny WifiInfoView z NirSofer.
Nie brnij w tę herezję - mierniki są przydatne zawsze!!!
Interpretacja wyników nie przekracza średnio inteligentnej osoby!
Ech, gawędziarze...

--
Trefniś

Data: 2017-04-25 11:32:49
Autor: RadoslawF
Czuła karta WiFi USB
W dniu 2017-04-24 o 20:35, Krzysztof Staniorowski pisze:

[...]

Cenowo jednak sporo droższe niż hotelowe WiFi wliczone w koszt
pokoju. Nie wiedziałeś ?

Pozdrawiam

Data: 2017-04-25 19:56:05
Autor: Krzysztof Staniorowski
Czuła karta WiFi USB
RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:
Cenowo jednak sporo droższe niż hotelowe WiFi wliczone w koszt
pokoju. Nie wiedziałeś ?

Niektorych stać na wybór najlepszego rozwiązania (LTE) zamiast kurczowego
trzymania się najtańszego możliwego. Nie wiedziałeś?

--
Sent from my iPad via NewsTap :-)

Data: 2017-05-16 13:00:37
Autor: Poldek
Czuła karta WiFi USB
[...]

Maksymalna moc nadawania WiFi jest określona normą. Każda karta sprzedawana legalnie na rynku europejskim musi spełniać normę. Inaczej każdy by każdego zagłuszył i nikt by nic nie wysłał/odebrał.

Data: 2017-05-23 19:58:39
Autor: Sebastian Biały
Czuła karta WiFi USB
On 5/16/2017 1:00 PM, Poldek wrote:
Maksymalna moc nadawania WiFi jest określona normą. Każda karta sprzedawana legalnie na rynku europejskim musi spełniać normę. Inaczej każdy by każdego zagłuszył i nikt by nic nie wysłał/odebrał.

Podobnie płacenie podatków wszedzie jest uregulowane jakąś ustawą. I każdy te podatki płaci co do grosza, prawda?

Bardziej zalezy mi na czułości niz mocy nadawania. A co do mocy: wiele kart mimo ze może maxx to tego nie robi. Szukam karty która *naprawdę* emituje najwięcej jak się da i ma jak najwieksza czułość. To lepsze niz 99% innych kart na rynku.

Data: 2017-05-30 04:47:17
Autor: Wiktor Lobazewicz
Czuła karta WiFi USB
[...]

Ja mam staruszka AirLive WL-5460APv2. Ma rozne tryby pracy - client, bridge, repeater itp.
Z tego co pamietam ma tez mozliwosc ustawienia mocy.
Antena odkrecana.

Jak znajdziesz cos z 1Gb ethernetem i dwuzakresowego, to mozesz sie pochwalic, chetnie odeslalbym Airlinka na emeryture.

Data: 2017-05-31 08:30:22
Autor: Trybun
Czuła karta WiFi USB
[...]

Najlepsza  pod tym względem jaką znam to - Sapido AU-4622.

Czuła karta WiFi USB