Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Czy ASO jest w stanie określić stan sprzęgła i dwumasy?

Czy ASO jest w stanie określić stan sprzęgła i dwumasy?

Data: 2014-10-08 23:39:18
Autor: PiteR
Czy ASO jest w stanie określić stan sprzęgła i dwumasy?
na  ** p.m.s **  Lisciasty pisze tak:

a ojciec utrzymuje że w ASO zbadają i powiedzą.

to niech wywróżą ile jeszcze km wytrzymałoby moje :)

http://youtu.be/JJyjTenIEw8

--
Piter

golf - 350 tyś km, nic nie póka nic nie stóka
Niemiec pod kocem trzymał. Płakał jak sprzedawał.

Data: 2014-10-08 23:52:03
Autor: Tomasz Pyra
Czy ASO jest w stanie określić stan sprzęgła i dwumasy?
W dniu 2014-10-08 23:39, PiteR pisze:
na  ** p.m.s **  Lisciasty pisze tak:

a ojciec utrzymuje że w ASO zbadają i powiedzą.

to niech wywróżą ile jeszcze km wytrzymałoby moje :)

http://youtu.be/JJyjTenIEw8


Hehe... To chyba nie trzeba sobie było rąk brudzić, a wszyscy sąsiedzi słyszeli że dwumas umarł jak parkowałeś ;)

Data: 2014-10-09 00:32:15
Autor: PiteR
Czy ASO jest w stanie określić stan sprzęgła i dwumasy?
na  ** p.m.s **  Tomasz Pyra pisze tak:

W dniu 2014-10-08 23:39, PiteR pisze:
na  ** p.m.s **  Lisciasty pisze tak:

a ojciec utrzymuje że w ASO zbadają i powiedzą.

to niech wywróżą ile jeszcze km wytrzymałoby moje :)

http://youtu.be/JJyjTenIEw8


Hehe... To chyba nie trzeba sobie było rąk brudzić, a wszyscy
sąsiedzi słyszeli że dwumas umarł jak parkowałeś ;)


Nie było żadnych objawów, wibracji, stuków ani niedogodności ze strony koła. Właściwie żyłem w przekonaniu i nadziei, że mój rocznik jeszcze nie miał montowanego DMF.

Przy wymianie łożyska igiełkowego okazało się, że niestety jest :/


To koło także nie dawało żadnych znaków ostrzegawczych. Pewnego pięknego dnia zablokowało wał.

http://piterpro.private.pl/auto/dmf.jpg

--
Piter

golf - 350 tyś km, nic nie póka nic nie stóka
Niemiec pod kocem trzymał. Płakał jak sprzedawał.

Data: 2014-10-09 00:42:50
Autor: Tomasz Pyra
Czy ASO jest w stanie określić stan sprzęgła i dwumasy?
W dniu 2014-10-09 00:32, PiteR pisze:
na  ** p.m.s **  Tomasz Pyra pisze tak:

W dniu 2014-10-08 23:39, PiteR pisze:
na  ** p.m.s **  Lisciasty pisze tak:

a ojciec utrzymuje że w ASO zbadają i powiedzą.

to niech wywróżą ile jeszcze km wytrzymałoby moje :)

http://youtu.be/JJyjTenIEw8


Hehe... To chyba nie trzeba sobie było rąk brudzić, a wszyscy
sąsiedzi słyszeli że dwumas umarł jak parkowałeś ;)


Nie było żadnych objawów, wibracji, stuków ani niedogodności ze strony
koła. Właściwie żyłem w przekonaniu i nadziei, że mój rocznik jeszcze
nie miał montowanego DMF.

Przy wymianie łożyska igiełkowego okazało się, że niestety jest :/

Dziwne... Może jakimś szczęśliwym zbiegiem okoliczności się zablokowało w jednej pozycji? ;)
W każdym razie pokazuje to że jest to zbędny element i naprawa za pomocą spawarki powinna zadziałać :)

Bo tak swoją drogą to działanie tego ustrojstwa jest jakieś symboliczne - LUK sprzedaje zamienniki bez ruchomych części, widziałem auta z czymś takim i jak dla mnie różnica niewielka.

Oczywiście dokładniejsze pomiary coś tam pokażą, ale taka prawda że skoro samochody od zawsze sobie radziły bez, a obroty biegu jałowego były nie wyższe niż dziś i nic się nie telepało, a skrzynia biegów była najtrwalszym elementem auta, to niby co się miało ostatnio zmienić?
Bo jedyne co się zmieniło, to to że wszyscy narzekają na dwumasy - że awaryjne i że drogie.

Data: 2014-10-08 16:31:50
Autor: kogutek444
Czy ASO jest w stanie określić stan sprzęgła i dwumasy?
W dniu czwartek, 9 października 2014 00:42:50 UTC+2 użytkownik Tomasz Pyra napisał:
W dniu 2014-10-09 00:32, PiteR pisze:

> na  ** p.m.s **  Tomasz Pyra pisze tak:

>

>> W dniu 2014-10-08 23:39, PiteR pisze:

>>> na  ** p.m.s **  Lisciasty pisze tak:

>>>

>>>> a ojciec utrzymuje �e w ASO zbadaj� i powiedz�.

>>>

>>> to niech wywr� ile jeszcze km wytrzyma�oby moje :)

>>>

>>> http://youtu.be/JJyjTenIEw8

>>>

>>

>> Hehe... To chyba nie trzeba sobie by�o r�k brudzi�, a wszyscy

>> s�siedzi s�yszeli �e dwumas umar� jak parkowa�e� ;)

>

>

> Nie by�o �adnych objaw�w, wibracji, stuk�w ani niedogodno�ci ze strony

> ko�a. W�a�ciwie �y�em w przekonaniu i nadziei, �e m�j rocznik jeszcze

> nie miaďż˝ montowanego DMF.

>

> Przy wymianie �o�yska igie�kowego okaza�o si�, �e niestety jest :/



Dziwne... Mo�e jakim� szcz�liwym zbiegiem okoliczno�ci si� zablokowa�o w jednej pozycji? ;)

W ka�dym razie pokazuje to �e jest to zb�dny element i naprawa za pomoc� spawarki powinna zadzia�a� :)



Bo tak swoj� drog� to dzia�anie tego ustrojstwa jest jakie� symboliczne - LUK sprzedaje zamienniki bez ruchomych cz�ci, widzia�em auta z czym� takim i jak dla mnie r�nica niewielka.



Oczywi�cie dok�adniejsze pomiary co� tam poka��, ale taka prawda �e skoro samochody od zawsze sobie radzi�y bez, a obroty biegu ja�owego by�y nie wy�sze ni� dzi� i nic si� nie telepa�o, a skrzynia bieg�w by�a najtrwalszym elementem auta, to niby co si� mia�o ostatnio zmieni�?

Bo jedyne co si� zmieni�o, to to �e wszyscy narzekaj� na dwumasy - �e awaryjne i �e drogie.

Ani awaryjne i drogie. Producentów aut interesuje żeby pierwszy nabywca był zadowolony. I pierwszy jest zadowolony. Jak mu się dwumasa rozwali to nie ponosi kosztów bo na gwarancji wymienią. Dużo mniej interesuje go drugi. A od trzeciego traktują właścicieli jako dojne krowy. Producenci samochodów dokładnie wiedzą jakich przebiegów mają się spodziewać po pierwszym nabywcy i pod jakiegoś średniaka projektują samochody.

Data: 2014-10-09 02:11:18
Autor: PiteR
Czy ASO jest w stanie określić stan sprzęgła i dwumasy?
na  ** p.m.s **  Tomasz Pyra pisze tak:

Dziwne... Może jakimś szczęśliwym zbiegiem okoliczności się
zablokowało w jednej pozycji? ;)

rdza skleiła ;)


W każdym razie pokazuje to że jest to zbędny element i naprawa za
pomocą spawarki powinna zadziałać :)

No właśnie podobno źle się spawa koła? Po obwodzie zapewne. Bo wieść gminna niesie, że trudno jest zespawać w równoleglej płaszczyźnie. Ja bym położył na nie jakiś ciężar przed spawaniem, który docisnie obie częsci.



--
Piter

golf - 350 tyś km, nic nie póka nic nie stóka
Niemiec pod kocem trzymał. Płakał jak sprzedawał.

Data: 2014-10-09 09:44:16
Autor: Tomasz Pyra
Czy ASO jest w stanie określić stan sprzęgła i dwumasy?
W dniu 2014-10-09 02:11, PiteR pisze:

Ja bym położył na nie jakiś ciężar przed spawaniem, który docisnie obie
częsci.

No takie rzeczy to zawsze kwestia precyzji i narzędzi.
Ja bym pewnie złapał w tokarkę, drugą część docisnął konikiem, wtedy wszystko pomierzył czujnikiem zegarowym.
Potem zawołał kogoś kto umie pospawać tak żeby mi konstrukcji nie rzuciło :)
A na koniec najlepiej jeszcze chyba wyważyć.

Ale jakoś nigdy nie miałem potrzeby.
Podobno w V6 dwumasa jest wieczna :)

Czy ASO jest w stanie określić stan sprzęgła i dwumasy?

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona