Czy Alarm w aucie cos daje?

Data: 2009-05-25 20:10:51
Autor: Tomasz Pyra
Czy Alarm w aucie cos daje?
kruszyzna2@o2.pl pisze:

Pewnie wyjaca syrena zniecheci desperata ktory decyduje sie nie majac
kluczy do radia samochodowego i nie wyrwie go z deski rozdzielczej,
ale czy przestraszy nacpanego gowniarza ktory przyszedl po CB-radio?
Czy ktokolwiek zainteresuje sie wyjacym alarmem?

Na wyj膮ce alarmy dzi艣 ju偶 nikt nie zwraca uwagi.
Po prostu jest masa alarm贸w kt贸re co chwil臋 w艂膮czaj膮 si臋 same i tym samym przyzwyczajaj膮 mieszka艅c贸w miast 偶e bli偶ej lub dalej, ale zawsze co艣 wyje.

Kiedy艣 przy pr贸bie uruchomienia silnika w艂膮czy艂 mi si臋 alarm - wy艂 i miga艂. By艂a gdzie艣 21-22, nie moja okolica, wi臋c nie mo偶na tego wyt艂umaczy膰 tym 偶e np. s膮siedzi mnie znali.
Chcia艂em otworzy膰 mask臋 偶eby wy艂膮czy膰 syren臋, ale urwa艂a si臋 linka.
Otwiera艂em mask臋 siedz膮c pod wyj膮cym samochodem, 艣wiec膮c sobie latark膮 i grzebi膮c pod mask膮 艂adnych kilka minut.
Nikt si臋 nie zainteresowa艂, nikt nie wezwa艂 policji, wszyscy to mieli gdzie艣, nawet je艣li kto艣 wyjrza艂 przez okno to najwy偶ej sprawdzi膰 偶e to nie jego samoch贸d.

Moim zdaniem jedyny skuteczny spos贸b monta偶u alarmu to z syren膮 umieszczon膮 w kabinie.
Wraz ze zwi臋kszaj膮cym si臋 poziomem ha艂asu, spada zdolno艣膰 cz艂owieka do logicznego my艣lenia. W ha艂asie 120db iloraz inteligencji cz艂owieka spada do poziomu szympansa i 艂amig艂贸wki w stylu "w艂贸偶 kwadratowy klocek do kwadratowego otworu" staj膮 si臋 bardzo skomplikowane. Z艂odziej wi臋c b臋dzie mia艂 bardzo utrudnione jakiekolwiek kombinowanie przy samochodzie.
W dodatku g艂o艣no艣膰 takiej syreny b臋dzie ju偶 powy偶ej progu b贸lu, a wi臋c raz 偶e b臋dzie mu zadawa膰 dotkliwy b贸l, a dwa 偶e niemo偶liwe b臋dzie zlokalizowanie 藕r贸d艂a d藕wi臋ku za pomoc膮 s艂uchu.
Do tego dochodzi element zaskoczenia.

Wad膮 rozwi膮zania jest IMO jednak niebezpiecze艅stwo 偶e alarm si臋 zepsuje i zacznie mi wy膰 w czasie jazdy i wtedy ja zostan臋 jak ten szympans kt贸ry nie potrafi kwadratu w艂o偶y膰 w kwadratowy otw贸r.
Dlatego sobie jeszcze syreny do 艣rodka nie prze艂o偶y艂em.

Data: 2009-05-25 21:02:30
Autor: pavellz
Czy Alarm w aucie cos daje?

[...]

Pomys艂 nieg艂upi. Mo偶e zatem rozwi膮zaniem by艂oby umieszczenie w jakim艣
dost臋pnym i niewidocznym miejscu zwyk艂ego prze艂膮cznika odcinaj膮cego
zasilanie od syreny, kt贸ry przy uruchomieniu auta by艣 zwyczajnie wy艂膮cza艂
na wszelki wypadek?

Pozdrawiam
Pawe艂

Data: 2009-05-25 21:06:20
Autor: Tomasz Pyra
Czy Alarm w aucie cos daje?
pavellz pisze:

[...]

To by nie by艂o takie proste w typowych syrenach stosowanych w samochodach, bo te po odci臋ciu przewodu zaczynaj膮 wy膰 z wbudowanego akumulatora.
Ale da艂oby si臋 to zrobi膰 grzebi膮c albo we wn臋trzno艣ciach syreny, albo stosuj膮c jak膮艣 inn膮 syren臋.

Pozostaje te偶 kwestia zapomnienia o konieczno艣ci wy艂膮czenia syreny.
Chocia偶 mo偶na by zrobi膰 w jednym prze艂膮czniku np. odci臋cie zasilania pompy paliwa i wy艂膮cznik syreny.

Data: 2009-05-25 22:04:57
Autor: JKK
Czy Alarm w aucie cos daje?

U偶ytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisa艂 w wiadomo艣ci news:gveqb7$1gp$2atlantis.news.neostrada.pl...
To by nie by艂o takie proste w typowych syrenach stosowanych w samochodach, bo te po odci臋ciu przewodu zaczynaj膮 wy膰 z wbudowanego akumulatora.

O ile go maj膮 ;-)

Pzdr

JKK

Czy Alarm w aucie cos daje?