Czy Alior zacz±ł księgować trzeci± sesję elixir tego samego dnia?

Data: 2012-11-04 18:37:19
Autor: xbartx
Czy Alior zacz±ł księgować trzeci± sesję elixir tego samego dnia?

Właśnie zalogowałem się do konta i widzę zaksięgowany przelew 2 listopada. Niby nic dziwnego tylko, że w piątek pierwszą sesją z BGŻO wyszedł przelew do mBanku. Jak wiadomo, był lekko po 12.00 zgodnie z godziną pierwszej sesji w mBanku i został od razu skierowany do Aliora czyli wyszedł trzecią sesją z mBanku.

Szczegóły operacji Kwota: xxx PLN
Data księgowania: 02-11-2012
Typ operacji: Przelew krajowy
Data: 2012-11-04 11:05:48
Autor: quiris
Czy Alior zacz±ł księgować trzeci± sesję elixir tego samego dnia?
Od 24 paĽdziernika Alior Bank, jak i Sync księguj± trzeci± sesję tego samego dnia ok. godz. 17:30 => http://goo.gl/EDOQo

PS. Podobnie stało się z Bankiem Millennium.
--
Pozdrawiam,
Robert Błaut

Data: 2012-11-04 11:18:18
Autor: Sebastian
Czy Alior zacz±ł księgować trzeci± sesję elixir tego samego dnia?
je¶li nawet Sync i Millenium poprawiły się, to
mam pytanie: które pozostale banki NADAL nie chc±
księgować trzeciej sesji przychodz±cej?

Data: 2012-11-04 20:32:51
Autor: Wojciech Bancer
Czy Alior zaczął księgować trzecią sesję elixir tego samego dnia?
On 2012-11-04, Sebastian <komandytowa@gg.pl> wrote:
je¶li nawet Sync i Millenium poprawiły się, to
mam pytanie: które pozostale banki NADAL nie chc±
księgować trzeciej sesji przychodz±cej?

A to nie jest tak, że to jest implementacja dyrektywy unijnej?
http://banki.wp.pl/kat,6599,title,Unia-przyspiesza-przelewy-Powoli,wid,15023582,wiadomosc.html?ticaid=1f77d

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2012-11-04 11:43:52
Autor: Kris
Czy Alior zacz±ł księgować trzeci± sesję elixir tego samego dnia?
W dniu niedziela, 4 listopada 2012 19:37:20 UTC+1 użytkownik xbartx napisał:

Co¶ się zmieniło

Ano

Unia 24-go paĽdziernika nakazała szybsze księgowanie;)- przelewy zlecone przed któr±¶ tam godzin±(chyba 16t±) musza być na koncie odbiorcy tego samego dnia.

Data: 2012-11-04 12:02:59
Autor: quiris
W dniu niedziela, 4 listopada 2012 20:43:52 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

Unia 24-go paĽdziernika nakazała szybsze księgowanie;)- przelewy zlecone przed któr±¶ tam godzin±(chyba 16t±) musza być na koncie odbiorcy tego samego dnia.

Precyzyjnie rzecz ujmuj±c, przelew jest realizowany tego samego dnia, je¶li zostanie zlecony przed upływem godziny granicznej. Ta godzina graniczna w różnych bankach może być różna. Jednak powinna być okre¶lona w regulaminie obsługi rachunków. Przykładowo Deutsche Bank ma takie godziny graniczne: https://www.deutschebank.pl/klienci-indywidualni/konta/godziny-realizacji-przelewow.html, z kolei Alior Bank takie: http://www.aliorbank.pl/resources/res/repozytorium_dokumentow/przedsiebiorstwa/wykaz_godzin_przyjmowania_dyspozycji.pdf

--
Pozdrawiam,
Robert Błaut

Data: 2012-11-04 12:06:49
Autor: Sebastian
[...]

czyli teoretycznie możnaby zgodnie z dyrektyw± unijn± ustalić godzinę graniczn± na np. 9;00 i nie księgować nawet drugiej sesji przychodz±cej?

Data: 2012-11-04 14:44:40
Autor: quiris
W dniu niedziela, 4 listopada 2012 21:06:49 UTC+1 użytkownik Sebastian napisał:

czyli teoretycznie możnaby zgodnie z dyrektyw± unijn± ustalić godzinę graniczn± na np. 9;00 i nie księgować nawet drugiej sesji przychodz±cej?

Teoretycznie tak, ale w praktyce klienci nie byliby tak± godzin± specjalnie zachwyceni ;)

--
Pozdrawiam,
Robert Błaut

Data: 2012-11-04 15:49:12
Autor: Sebastian
W dniu niedziela, 4 listopada 2012 23:44:40 UTC+1 użytkownik quiris napisał:
> [...]

Teoretycznie tak, ale w praktyce klienci nie byliby tak± godzin± specjalnie zachwyceni ;)

banki które liczyły się z klientem księgowały III sesję
także przed opublikowaniem dyrektywy unijnej

Data: 2012-11-05 22:50:45
Autor: witrak()
Czy Alior zaczął księgować trzecią sesję elixir tego samego dnia?
quiris <listy@blaut.biz> wrote on 2012-11-04_21:02
W dniu niedziela, 4 listopada 2012 20:43:52 UTC+1 uĹĽytkownik
Kris napisał:

Unia 24-go października nakazała szybsze księgowanie;)-
przelewy zlecone przed ktĂłrÄ…Ĺ› tam godzinÄ…(chyba 16tÄ…) musza
być na koncie odbiorcy tego samego dnia.

Precyzyjnie rzecz ujmujÄ…c, przelew jest realizowany tego samego
dnia, jeśli zostanie zlecony przed upływem godziny granicznej.
Ta godzina graniczna w różnych bankach może być różna. Jednak
powinna być określona w regulaminie obsługi rachunków.

[...]

EuroBank ma dwie 1430 dla zewnętrznych i 20 dla wewnętrznych.
Co jak dla mnie oznacza, że nie mają prawa do określenia
"bankowość on-line" w reklamach i informacjach dla klientów...
Ciekawe kiedy ktoĹ› to skieruje do UOKiKu jako reklamÄ™
wprowadzającą w błąd?

witrak()

Data: 2012-11-04 20:18:00
Autor: xbartx
Dnia Sun, 04 Nov 2012 11:43:52 -0800, Kris napisał(a):

Unia 24-go października nakazała szybsze księgowanie;)- przelewy zlecone
przed którąś tam godziną(chyba 16tą) musza być na koncie odbiorcy tego
samego dnia.

Acha ta Unia co my byśmy bez niej zrobili ;)

--
xbartx

Czy Alior zacz±ł księgować trzeci± sesję elixir tego samego dnia?