Czy Alior zaczął księgować trzecią sesję elixir tego samego dnia?

Data: 2012-11-04 11:43:52
Autor: Kris
Czy Alior zaczął księgować trzecią sesję elixir tego samego dnia?
W dniu niedziela, 4 listopada 2012 19:37:20 UTC+1 użytkownik xbartx napisał:

Coś się zmieniło

Ano

Unia 24-go października nakazała szybsze księgowanie;)- przelewy zlecone przed którąś tam godziną(chyba 16tą) musza być na koncie odbiorcy tego samego dnia.

Data: 2012-11-04 12:02:59
Autor: quiris
W dniu niedziela, 4 listopada 2012 20:43:52 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

Unia 24-go października nakazała szybsze księgowanie;)- przelewy zlecone przed którąś tam godziną(chyba 16tą) musza być na koncie odbiorcy tego samego dnia.

Precyzyjnie rzecz ujmując, przelew jest realizowany tego samego dnia, jeśli zostanie zlecony przed upływem godziny granicznej. Ta godzina graniczna w różnych bankach może być różna. Jednak powinna być określona w regulaminie obsługi rachunków. Przykładowo Deutsche Bank ma takie godziny graniczne: https://www.deutschebank.pl/klienci-indywidualni/konta/godziny-realizacji-przelewow.html, z kolei Alior Bank takie: http://www.aliorbank.pl/resources/res/repozytorium_dokumentow/przedsiebiorstwa/wykaz_godzin_przyjmowania_dyspozycji.pdf

--
Pozdrawiam,
Robert Błaut

Data: 2012-11-04 12:06:49
Autor: Sebastian
[...]

czyli teoretycznie możnaby zgodnie z dyrektywą unijną ustalić godzinę graniczną na np. 9;00 i nie księgować nawet drugiej sesji przychodzącej?

Data: 2012-11-04 14:44:40
Autor: quiris
W dniu niedziela, 4 listopada 2012 21:06:49 UTC+1 użytkownik Sebastian napisał:

czyli teoretycznie możnaby zgodnie z dyrektywą unijną ustalić godzinę graniczną na np. 9;00 i nie księgować nawet drugiej sesji przychodzącej?

Teoretycznie tak, ale w praktyce klienci nie byliby taką godziną specjalnie zachwyceni ;)

--
Pozdrawiam,
Robert Błaut

Data: 2012-11-04 15:49:12
Autor: Sebastian
W dniu niedziela, 4 listopada 2012 23:44:40 UTC+1 użytkownik quiris napisał:
> [...]

Teoretycznie tak, ale w praktyce klienci nie byliby taką godziną specjalnie zachwyceni ;)

banki które liczyły się z klientem księgowały III sesję
także przed opublikowaniem dyrektywy unijnej

Data: 2012-11-05 22:50:45
Autor: witrak()
Czy Alior zaczął księgować trzecią sesję elixir tego samego dnia?
quiris <listy@blaut.biz> wrote on 2012-11-04_21:02
W dniu niedziela, 4 listopada 2012 20:43:52 UTC+1 uĹźytkownik
Kris napisał:

[...]

EuroBank ma dwie 1430 dla zewnętrznych i 20 dla wewnętrznych.
Co jak dla mnie oznacza, że nie mają prawa do określenia
"bankowość on-line" w reklamach i informacjach dla klientów...
Ciekawe kiedy ktoś to skieruje do UOKiKu jako reklamę
wprowadzającą w błąd?

witrak()

Data: 2012-11-04 20:18:00
Autor: xbartx
Dnia Sun, 04 Nov 2012 11:43:52 -0800, Kris napisał(a):

Unia 24-go października nakazała szybsze księgowanie;)- przelewy zlecone
przed którąś tam godziną(chyba 16tą) musza być na koncie odbiorcy tego
samego dnia.

Acha ta Unia co my byśmy bez niej zrobili ;)

--
xbartx

Czy Alior zaczął księgować trzecią sesję elixir tego samego dnia?