Czy BGZOptima digipass ?

Data: 2011-11-25 21:04:46
Autor: zaemka
Czy BGZOptima digipass ?
Nigdzie nie mogłem znaleźć na info o digipass'ie, więc pytam - może ktoś ma informację.

Jeśli np. zgubie albo rozbije młotkiem albo zamknę w szufladzie mój digipass.

I następnie pożyczę od sąsiada jego digipass - to czy zaloguję się do mojego konta i czy będę mógł wykonać operację przy pomocy pożyczonego digipassa?

Jeśli tak to jest to kpina z bezpieczeństwa, a nigdzie na stronach BGŻOptima takiej informacji nie ma.

Data: 2011-11-25 21:10:46
Autor: neoniusz
Czy BGZOptima digipass ?
W dniu 25.11.2011 21:04, zaemka pisze:
[...]

LOL! A czy jesli mam token RSA SecurID, zgubie go i pozycze od sasiada to uda mi sie zalogowac?

Data: 2011-11-25 21:04:03
Autor: xbartx
Czy BGZOptima digipass ?
Dnia Fri, 25 Nov 2011 21:10:46 +0100, neoniusz napisał(a):

LOL! A czy jesli mam token RSA SecurID, zgubie go i pozycze od sasiada
to uda mi sie zalogowac?

Trochę ostatnio byłem w rozjazdach i jak od kilku dni wertuję archiwum grupy i mam wrażenie, że to jest jakiś bardziej skomasowany atak, bo ilość postów w stylu "nie dostałem jeszcze PINu z eBGŻ, więc pewnie za moje pieniądze rozpoczną III wojnę światową za 3 dni robocze" jest wręcz zatrważająca jak na dotychczasowy poziom grupy. Coś mnie ominęło?

Data: 2011-11-25 13:10:11
Autor: Clegan
Czy BGZOptima digipass ?
On 25 Lis, 22:04, xbartx <b...@hashzero.net> wrote:

[...]
Internetyzacja Polski postępuje. Niestety.

Data: 2011-11-25 21:43:35
Autor: xbartx
Czy BGZOptima digipass ?
Dnia Fri, 25 Nov 2011 13:10:11 -0800, Clegan napisał(a):

Internetyzacja Polski postępuje. Niestety.

No to wychodzi. Tylko czemu w jakimś dziwny kierunku to dryfuje. Nie można by raz jakoś tak bardziej na plus ;)

Data: 2011-11-26 00:15:04
Autor: Waldek
Czy BGZOptima digipass ?

Użytkownik "xbartx" <bart@hashzero.net> napisał w wiadomości news:jap267$i0f$5inews.gazeta.pl...
Dnia Fri, 25 Nov 2011 13:10:11 -0800, Clegan napisał(a):

Internetyzacja Polski postępuje. Niestety.

No to wychodzi. Tylko czemu w jakimś dziwny kierunku to dryfuje. Nie
można by raz jakoś tak bardziej na plus ;)

Bo nic ciekawego poki co poza tym (nowosci)
No i ile mozna mielic o półbanku albo wyższej kulturze ....
Az tu nagle cóś nowego - dosc atrakcyjnego i jeszcze z TOKENEM
a ten dla czesci ludkow jak widac stanowi swoista egzotyke
łącznie z tym ze chcą go moczyć w kompocie ;)

Data: 2011-11-26 23:59:54
Autor: xbartx
Czy BGZOptima digipass ?
Dnia Sat, 26 Nov 2011 00:15:04 +0100, Waldek napisał(a):

[...]

Ok, rozumiem, ale o tym jak działa token ogólnie i w bankowości, to przy pomocy przeglądarki i jakiejkolwiek wyszukiwarki jesteśmy się w stanie dowiedzieć w przeciągu 5-10 minut.

Data: 2011-11-27 01:26:25
Autor: Waldek
Czy BGZOptima digipass ?

Użytkownik "xbartx" <bart@hashzero.net> napisał w wiadomości news:jaruhq$bab$1inews.gazeta.pl...
[...]

Taaa ...pierwszy Token to dostalem w grudniu 2000r od Inteligo
- taki niebieski kalkulatorek :)

Data: 2011-11-27 07:06:43
Autor: Kamil Jońca
Czy BGZOptima digipass ?
"Waldek" <mam@nie.dam> writes:

Taaa ...pierwszy Token to dostalem w grudniu 2000r od Inteligo
- taki niebieski kalkulatorek :)

Token w Inteligo? W 2000 roku? Przypuszczam, że wątpię. Powiedz lukas, powiedz
Pekao (z żubrem) albo BZWBK to uwierzę. Jeszcze jest e-PKO[1], ale ono
chyba później  wystartowało.

KJ
[1] taka starsza wersja, nie PKO-inteligo.
--
Gdyby ktoś miał zbędny Toshiba G450 - to chętnie przejmę ;)
-- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2011-11-27 22:04:27
Autor: Waldek
Czy BGZOptima digipass ?

Użytkownik "Kamil "Jońca"" <kjonca@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:87vcq63xqk.fsfalfa.kjonca...

[...]

Oj mam go jeszcze, choc juz nie dziala ;P

Data: 2011-11-27 22:19:34
Autor: Waldek
Czy BGZOptima digipass ?

"Waldek" <mam@nie.dam> writes:

[...]

Zasiales watpliwosc co zmusilo mnie do zanurania w lamusie :]
pisze na nim jak byk - PKO BP SA i widnieje logo
http://samcik.blox.pl/resource/logopko.jpg

Data: 2011-11-27 23:48:40
Autor: Kamil Jońca
Czy BGZOptima digipass ?

"Waldek" <mam@nie.dam> writes:

[...]

No więc, (Jońca, nie zaczyna się od "więc") w 2000 PKO BP nie miało nic
wspólnego z inteligo. Może po prostu pokaż ten token i zweryfikuj datę.

KJ

kondensator - kondensatorych - kondensatoremu
   (odmiana słowa "kondensator" według MS Word 6.0)

Data: 2011-11-28 00:11:01
Autor: Waldek
Czy BGZOptima digipass ?

Użytkownik "Kamil "Jońca"" <kjonca@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:87wrali3lj.fsfalfa.kjonca...

[...]

Nigdy nie mialem konta w "marmurowym" PKO BP
a fotke zaraz dostaniesz na maila skoro takis niewierny Tomasz  ;P

Data: 2011-11-28 08:32:40
Autor: Kamil Jońca
Czy BGZOptima digipass ?
"Waldek" <mam@nie.dam> writes:

[...]

Nigdy tego nie twierdziłem; ePKO funkcjonowało jako "oddział
elektroniczny"

a fotke zaraz dostaniesz na maila skoro takis niewierny Tomasz  ;P

http://wiadomosci.wp.pl/kat,1333,title,PKO-BP-kupil-od-Bankgesellschaft-Berlin-internetowy-Inteligo,wid,295223,wiadomosc.html?ticaid=1d761

Niestety nie mogłem znaleźć info kiedy zostało otwarte (innego niż swoje
archiwum pocztowe) ale https://groups.google.com/group/pl.biznes.banki/msg/e77864c5cb0f8f75?hl=en

I o ile dobrze pamiętam (bo ja nie miałem) token do ePKO był małym
kalkulatorkiem (czyli taki jaki widziałem na zdjęciu)

KJ

--
Gdyby ktoś miał zbędny Toshiba G450 - to chętnie przejmę ;)
-- -- -- -- -- -- -- --
Jak ktoś ma pecha, to złamie ząb podczas seksu oralnego (S.Sokół)

Data: 2011-11-28 10:01:38
Autor: Waldek
Czy BGZOptima digipass ?

Użytkownik "Kamil "Jońca"" <kjonca@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:87obvwitwn.fsfalfa.kjonca...

I o ile dobrze pamiętam (bo ja nie miałem) token do ePKO był małym
kalkulatorkiem (czyli taki jaki widziałem na zdjęciu)

Jak zwal tak zwal e-PKO -> Inteligo
co nie zmienia faktu ze pierwszy token dostalem w 2000r :)

Data: 2011-11-28 10:04:43
Autor: Kamil Jońca
Czy BGZOptima digipass ?
"Waldek" <niet@niet.net> writes:

[...]

Tego nie negowałem. Negowałem, że to było z integligo.

Data: 2011-11-28 11:43:53
Autor: witrak()
Czy BGZOptima digipass ?
kjonca@poczta.onet.pl (Kamil Jońca) wrote on 2011-11-28_10:04
"Waldek" <niet@niet.net> writes:

[...]

Tak na prawdę to było TelePEKAO...
Mam ten token, ale na nim nie było żadnej nalepki ani logotypu...

witrak()

Data: 2011-11-28 11:47:01
Autor: Kamil Jońca
Czy BGZOptima digipass ?

"Waldek" <niet@niet.net> writes:

[...]

TelePEAKAO (Pekao SA)!= ePKO (PKOBP)
KJ

--
http://sporothrix.wordpress.com/2011/01/16/usa-sie-krztusza-kto-nastepny/
Biologia poucza, ze jeśli cię coś ugryzło, to niemal pewne, ze była to samica.

Data: 2011-11-28 12:01:54
Autor: witrak()
Czy BGZOptima digipass ?
kjonca@poczta.onet.pl (Kamil Jońca) wrote on 2011-11-28_11:47

"Waldek" <niet@niet.net> writes:

[...]

A pewnie... Tyle, że ja nie o tym, choć może tak to wyglądało :-(

Sygnalizowałem, że pierwszym bankiem, który miał tokeny i w
dodatku w systemie challenge-response, było Telepekao (Pekao) a
nie ePKO (PKO BP)

witrak()

Data: 2011-11-28 12:06:33
Autor: Kamil Jońca
Czy BGZOptima digipass ?

"Waldek" <niet@niet.net> writes:

[...]

Być może, choć podobne (identyczne?) tokeny miało wtedy (BZ)WBK (też
pytanie-odpowiedź), ale nie wiem czy wcześniej czy później niż
telepekao. ALE JA NAPRAWDĘ  NIE  O TYM.
Ja tylko twierdzę, że zdanie 'w 2000 roku można było mieć token z inteligo" jest
fałszywe. Kropka. Nie o tym kto, kiedy, jaki token wdrożył jako pierwszy.

KJ

Data: 2011-11-28 12:21:19
Autor: witrak()
Czy BGZOptima digipass ?
kjonca@poczta.onet.pl (Kamil Jońca) wrote on 2011-11-28_12:06

"Waldek" <niet@niet.net> writes:

[...]

No, tośmy sobie pogadali :-)
Oczywiście, to zdanie było fałszywe...

witrak()

Data: 2011-11-28 12:54:02
Autor: Jarek Andrzejewski
Czy BGZOptima digipass ?
On Sun, 27 Nov 2011 07:06:43 +0100, kjonca@poczta.onet.pl (Kamil
Jońca) wrote:

Token w Inteligo? W 2000 roku? Przypuszczam, że wątpię. Powiedz lukas, powiedz
Pekao (z żubrem) albo BZWBK to uwierzę. Jeszcze jest e-PKO[1], ale ono
chyba później  wystartowało.

AFAIR pierwszy był OE PBG S.A. z tokenami Vasco, październik 1998.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-11-28 13:04:20
Autor: Kamil Jońca
Czy BGZOptima digipass ?

Jońca) wrote:

[...]

Który, po wykupieniu, przez Pekao, został OE Pekao :)
KJ

Data: 2011-11-28 13:17:50
Autor: Jarek Andrzejewski
Czy BGZOptima digipass ?

Jońca) wrote:

[...]

nie mam pewności, ale chyba wraz ze zmianą na "żubra" stał się
Telepekao 24. Tokeny w każdym razie zostały bez zmian.
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-11-29 10:46:49
Autor: witrak()
Czy BGZOptima digipass ?
Jarek Andrzejewski <ptja.pl@gmail.com> wrote on 2011-11-28_13:17

Jońca) wrote:

[...]

Tak.

witrak()

Data: 2011-11-25 22:28:50
Autor: neoniusz
Czy BGZOptima digipass ?
W dniu 25.11.2011 22:04, xbartx pisze:
[...]

Tez mam wrazenie ze albo:
a) ludzie dostali nagle sraczki na punkcie BGZ
b) wybilo szambo z durnymi pytaniami

Data: 2011-11-25 21:42:17
Autor: xbartx
Czy BGZOptima digipass ?
Dnia Fri, 25 Nov 2011 22:28:50 +0100, neoniusz napisał(a):

Tez mam wrazenie ze albo:
a) ludzie dostali nagle sraczki na punkcie BGZ

Jak wchodził Alior, który 100 wisienek dawał na starcie to czegoś takiego nie było o ile sobie dobrze przypominam. Teraz eBGŻ prócz procentów nic innego nie daje. Także IMO to chyba nie to.

b) wybilo szambo z durnymi pytaniami

Ale z aĹź tak durnymi?

Data: 2011-11-25 22:58:06
Autor: Kamil Jońca
Czy BGZOptima digipass ?
xbartx <bart@hashzero.net> writes:

[...]

Było. Jak wchodził mBank też. Tylko, ze może faktycznie pytania były
mniej durne.

KJ

Data: 2011-11-26 09:21:57
Autor: pwz
Czy BGZOptima digipass ?
W dniu 2011-11-25 22:28, neoniusz pisze:
Tez mam wrazenie ze albo:
a) ludzie dostali nagle sraczki na punkcie BGZ
b) wybilo szambo z durnymi pytaniami

c) ze względu na atrakcyjność oferty BGZO został uruchomiony pozostałych banków "czarny PR".

Wystarczyłoby pod każdym ewidentnie "czepliwym" postem ("ojej, ojej, wczoraj wysłałem zamówienie, a dzisiaj nie mam ani umowy, ani tokena, a w dodatku nikt nie chce mi dać 1k zł - skandal!") pytać, czy autor jest pracownikiem jakiejś instytucji finansowej albo na jej zlecenie działa.

Pozdr
pwz

P.S. Nie jestem związany zawodowo z żadnym bankiem.
pwz

Data: 2011-11-26 14:04:34
Autor: witrak()
Czy BGZOptima digipass ?
pwz <pwz@onet.pl> wrote on 2011-11-26_9:21
[...]

Nie ???
A wygląda jakbyś był z BGŻ ;-)

witrak()

Data: 2011-11-26 01:19:21
Autor: zaemka
Czy BGZOptima digipass ?
LOL! A czy jesli mam token RSA SecurID, zgubie go i pozycze od sasiada to uda mi sie zalogowac?

http://www.techit.pl/Aktualnosci/RSA-wymieni-wszystkie-tokeny-SecurID,5805.html

Tokeny działają na innej zasadzie (liczb pseudolosowych związanych z konkretnym egzemplarzem) - a system jedynie sprawdza poprawność.(prawdopodobieństwo trafienia przypadkowo jest praktycznie żadne)
Dodatkowo tokeny najczęściej są autoryzowane przez  konkretną zewnętrną firmę zajmującą się bezpieczeństwem - w tym wypadku RSA

Na temat digipassa nie ma żadnych informacji i dlatego moje pytanie jest nadal aktualne.

Data: 2011-11-25 21:25:55
Autor: Bogdan B.
Czy BGZOptima digipass ?
W dniu 2011-11-25 21:04, zaemka pisze:

[...]

BGĹťOptima takiej informacji nie ma.

Zauważ, że nie ma też informacji czy będziesz się mógł zalogować po
umieszczeniu digipasa w kompocie.
I nie mĂłw Ĺźe to jest niepraktyczna bzdura, bo u mnie w pracy jest taki
który umieścił telefon w kompocie. Telefon był nie do użycia, a w
instrukcji obsługi takiej informacji nie ma.

Data: 2011-11-25 22:45:28
Autor: marfi
Czy BGZOptima digipass ?
Użytkownik "zaemka" <NOSPAMzaemka@wp.pl> napisał w wiadomości news:jaoser$s6q$1mx1.internetia.pl...
[...]

  Trzymaj się z daleka od tego produktu jeżeli to dla Ciebie zbyt trudne, użyj skarpetki.

--
marfi

Data: 2011-11-25 13:58:18
Autor: michalp
Czy BGZOptima digipass ?
Dla mnie to skandal, że BGŻ zarabia na mojej złotówce, a ja wciąż nie
mam PINu!!!!!!!!

PS.
Na jakiejś innej grupie znalazłem wątek o tym, jaki rodzaj Digipassu
(który model) BGŻ przysyła (:

Data: 2011-11-26 01:43:37
Autor: zaemka
Czy BGZOptima digipass ?
znalazłem, po godzinie klikania, sądziłem że ktoś po prostu podpowie :

http://www.cc.com.pl/pl/prods/vasco/dp.php

swoją drogą BGZOptima mogłoby podawać takie dane - to żadna tajemnica.

A pytanie nie było wcale ani głupie ani nieistotne,
tylko trafiło na tych co nie znali odpowiedzi,
a koniecznie chcieli komuś dokopać ;-)

Data: 2011-11-26 09:26:33
Autor: Rafał
Czy BGZOptima digipass ?
W dniu 2011-11-26 01:43, zaemka pisze:
A pytanie nie było wcale ani głupie ani nieistotne,
tylko trafiło na tych co nie znali odpowiedzi,
a koniecznie chcieli komuś dokopać ;-)

Pytanie było wybitnie głupie. Raz, że trolujesz, dwa, że uważasz pracowników działu bezpieczeństwa banku za idiotów.

--
Raf

Data: 2011-11-26 09:36:13
Autor: Kamil Jońca
Czy BGZOptima digipass ?
Rafał <adres@moj.invalid> writes:

[...]

Biorać pod uwagę ostatnie wpadki DigiNotar, czy chyba RSA ...
KJ

--
http://sporothrix.wordpress.com/2011/01/16/usa-sie-krztusza-kto-nastepny/
KRETYNIZM - ułomność predysponująca często do wampiryzmu

Data: 2011-11-26 11:57:31
Autor: maly_mis
Czy BGZOptima digipass ?
W dniu 2011-11-26 09:26, Rafał pisze:
[...]

nie wiem jak jest z pracownikami dzialu bezpieczenstwa w BGZ, ale prawnikow maja.... kto byl tak genialny i wymyslil tak dlugi regulamin i umowe? i do tego tak nieprzejrzyste dokumenty...

Data: 2011-11-26 03:33:37
Autor: MK
Czy BGZOptima digipass ?
On 26 Lis, 11:57, maly_mis <maly_...@misiakowo.pl> wrote:

nie wiem jak jest z pracownikami dzialu bezpieczenstwa w BGZ, ale
prawnikow maja.... kto byl tak genialny i wymyslil tak dlugi regulamin i
umowe? i do tego tak nieprzejrzyste dokumenty...

Sugerujesz, ze krotka umowa/regulamin sa lepsze od dlugich? Gdyby byly
jednozdaniowe to byloby ok? ;).

MK

Data: 2011-11-26 13:22:59
Autor: bzdreg
Czy BGZOptima digipass ?
W dniu 2011-11-26 12:33, MK pisze:
[...]

Zdecydowanie.
To te q..y, prawnicy, zawsze wszystko komplikują.
W takich przypadkach z upodobaniem przytaczam cytat z książki Borhardta opisujący protokół przekazania transatlantyka (z pamięci) :

"Statek m/s Pułaski zdan kapitanem Eustazym Borkowskim kapitanu Mamertu Stankiewiczu w stanie takim, w jakim jest". Gdynia, data, dwa podpisy.

MoĹźna? MoĹźna!

--

Dziękuję i pozdrawiam. Bzdreg.

Data: 2011-11-26 14:08:08
Autor: maly_mis
Czy BGZOptima digipass ?

[...]

gdyby to pisali prawnicy bgz to pewnie byloby tyle tomow, ze protokol zaladowany na statek bylby tak ciezki, ze translatlantyk zatonalbym nie mogac go udzwignac... :P

Data: 2011-11-26 14:11:50
Autor: witrak()
Czy BGZOptima digipass ?
bzdreg <bzdreg@null.com> wrote on 2011-11-26_13:22
[...]

Ci tam, psychiatrzy zdaje się nazywają to fiksacją ? ;-)

witrak()
PS. A jeśli idzie o długość umów, regulaminów itp., to nie uważam,
aby była prosta zależność pomiędzy ich absurdalnością a długością,
ale korelacja dodatnia pomiędzy jednym a drugim jakaś jest...

Data: 2011-11-26 17:05:52
Autor: mvoicem
Czy BGZOptima digipass ?
(26.11.2011 14:11), witrak() wrote:
[...]
PS. A jeśli idzie o długość umów, regulaminów itp., to nie uważam,
aby była prosta zależność pomiędzy ich absurdalnością a długością,
ale korelacja dodatnia pomiędzy jednym a drugim jakaś jest...

Biorąc pod uwagę, że umowy powinno się czytać, krótsza jest lepsza - bo łatwiej przeczytac przed podpisaniem.

p. m.

Data: 2011-11-28 11:45:34
Autor: witrak()
Czy BGZOptima digipass ?
mvoicem <mvoicem@gmail.com> wrote on 2011-11-26_17:05
(26.11.2011 14:11), witrak() wrote:
[...]
[...]

Ale to tylko przy asymetrycznych kryteriach oceny: gdybyś to Ty
chciał zabezpieczyć swoje interesy i przygotował umowę adhezyjną,
to na pewno nie byłaby zbyt krótka :-)

witrak()

Data: 2011-11-26 14:06:04
Autor: maly_mis
Czy BGZOptima digipass ?
[...]

Niekoniecznie, ale okolo 60 stron lacznie to duza przesada (szczegolnie, ze mowimy o oszczedzaniu i funduszach inwestycyjnych). W takim regulaminie mozna ukryc tyle kruczkow, ze bank bedzie robil z toba co chce.

Czy BGZOptima digipass ?