Czy BP ma slabą jakośc diesla ultimate ?

Data: 2010-02-15 16:32:59
Autor: Sebastian Biały
Czy BP ma slabą jakośc diesla ultimate ?
Witam.

Tankuje od dawna BP Diesel Ultimate. Uznałem, ze jak już coś lać do mojego baku to te pare groszy nie robi różnicy a jest mniejsza szansa na kombinacje ze składem.

Jednak dzisiaj uslyszałem juz druga opinię o marności tego paliwa. Nie rozmawiałem osobiście, ale "podobno mechanicy w pewnym sewisie zrobili sobie statystkę" dlaczego padają pompy paliwowe i okazało się, ze podejrzanie dużo pomp pracowało w BOP Diesel Ultimate. Podobno związane to jest z mała ilością "środkow smarujących".

Zazwyczaj do opini statatystycznych podchodzÄ™ ostroĹĽnie (wiedzÄ…c tak naprawdÄ™ ile sa warte opinie szwagra kuzyna dziadka). Jednak to juz druga opinia o BP wychodzaca w serwisu.

Pytanie więc:

a) czy ktoś widział może jakąs opinię o Bp Ultimate (np. porównujaca skład) w stosunku do innych paliw - możliwie niezależną?

b) Byly jakies hasła w mediach że coś może byc nie tak z tym paliwem?

c) Co to za "środki smarujące" i czy można poprosić na stacji o skład paliwa w celu oceny gdzie mają naprawdę lepsze?

Data: 2010-02-15 16:56:04
Autor: krzysiek82
Sebastian Biały pisze:
a) czy ktoś widział może jakąs opinię o Bp Ultimate (np. porównujaca skład) w stosunku do innych paliw - możliwie niezależną?

sa jakieś badania w necie, odostępnione przed urząd nadzoru nad paliwami czy jak to się tam nazywa.

b) Byly jakies hasła w mediach że coś może byc nie tak z tym paliwem?

nie słyszałem.

c) Co to za "środki smarujące" i czy można poprosić na stacji o skład paliwa w celu oceny gdzie mają naprawdę lepsze?

nie wydaje mi się żeby musieli udostępniać takie dane, zawsze możesz oddać próbkę do analizy. Moim zdaniem ropa sama z siebie jest środkiem smarnym i nic więcej nie potrzeba, ale może się mylę i niech mnie ktoś poprawi.

--
krzysiek82

Data: 2010-02-15 22:17:38
Autor: Bastion
Czy BP ma slab± jako¶c diesla ultimate ?

Użytkownik "Sebastian Biały" <heby@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hlbpg3$e01$1news.onet.pl...
Witam.

a) czy kto¶ widział może jak±s opinię o Bp Ultimate (np. porównujaca skład) w stosunku do innych paliw - możliwie niezależn±?

b) Byly jakies hasła w mediach że co¶ może byc nie tak z tym paliwem?

c) Co to za "¶rodki smaruj±ce" i czy można poprosić na stacji o skład paliwa w celu oceny gdzie maj± naprawdę lepsze?

Kiedys czytalem na jakims blogu, ze ropa z "gornej polki" (Ultimate, Verva, Dynamic)
szkodzi pompa wtryskowym bo ma obnizona zawartosc siarki i przez to gorzej
smaruje pompe wtryskowa. Podobno do takich wnioskow pierwsi doszli Szwedzi gdzie dbajac o
ekologie od dawna stosuje sie rope o niskiej zawartosci siarki.
Z tego co pamietam to autor blogu polecal stosowanie jako dodatku do ropy jakis specjalnych
preparatow zwiekszajacych wlasciwosci smarne.

Czytalem to chyba z rok temu szukajac informacji o pompie wtryskowej
Bosch VP44. Wtedy wydawalo mi sie to smieszne no ale jezeli piszesz, ze podobne
informacje masz z serwisu to moze cos w tym jednak jest?

Data: 2010-02-15 23:19:26
Autor: limken
Bastion wrote:

[...]

jest dokładnie tak jak piszesz - do paliw bezsiarkowych powinno dodawać się dodatek smaruj±cy

--
limken polimken

Data: 2010-02-15 23:23:58
Autor: Sebastian Biały
limken wrote:
jest dokładnie tak jak piszesz - do paliw bezsiarkowych powinno dodawać się dodatek smaruj±cy

A gdzie ten dodatek można znaleĽć - powiedzmy interesuje mnie nazwa tego dodatku b±dĽ jaie¶ słowa kluczowe. Bo do diesla jest pełno preparatów "czyszczacych wtryskiwacze". Ale czy to to samo?

Data: 2010-02-16 11:36:37
Autor: limken
Sebastian Biały wrote:
limken wrote:
[...]

ja tego używam
http://www.hil.pl/-p-39.html

przy okazji po cichu wspomnieli o opale ;)

--
limken polimken

Data: 2010-02-16 00:57:03
Autor: J.F.
On Mon, 15 Feb 2010 23:19:26 +0100,  limken wrote:
Bastion wrote:
[...]

Akurat obecnie to chyba wszystkie paliwa sa "bezsiarkowe".
Nawet "zwykly" "Ekodielel" ma 50ppm.

J.

Czy BP ma slabą jakośc diesla ultimate ?