Czy CBA naruszyło Konstytucję ?

Data: 2009-10-12 10:45:01
Autor: Imię Nazwisko
Czy CBA naruszyło Konstytucję ?
Użytkownik "Anatol"

Art. 71. Konstytucji :

1. Państwo w swojej polityce społecznej i gospodarczej
uwzględnia dobro rodziny. [...]

Używanie technik operacyjnych oraz agentów CBA w celu
uwodzenia mężatek jest sprzeczne z tym artykułem.

A CBA prowadziło polityke społeczną czy gospodarczą?

Pozdrawiam

Data: 2009-10-12 10:46:49
Autor: boukun

Użytkownik "Imię Nazwisko" <imie.nazwisko@adres.pl> napisał w wiadomości news:hauqu9$nll$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

Bandycką, politykę mafii...

boukun

Data: 2009-10-12 10:52:02
Autor: Slawomir Stoff

"boukun" <boukun@neostrada.pl> schrieb im Newsbeitrag news:haur22$nr5$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

   pozdrowienia dla bublowatego szenicera

   ar

Data: 2009-10-12 11:58:55
Autor: boukun

Użytkownik "Slawomir Stoff" <a_rem@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:38a7d$4ad2ee2f$54702a04$8447news.chello.at...

[...]

Szkoda, że nie dla pana Nowaka, byłego posła. Przedwczoraj się właśnie z nim spotkałem, w Pszennie (przy wjeździe do Świdnicy od strony Wrocławia), zadzwonił do mnie, że przejeżdża przez Świdnicę...

boukun

Data: 2009-10-12 12:04:49
Autor: Slawomir Stoff

"boukun" <boukun@neostrada.pl> schrieb im Newsbeitrag news:hauv99$1m8$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

   oni wszyscy sami nowacy :-)))

   ar

Data: 2009-10-12 19:51:42
Autor: Anatol
[...]

CBA jest częścią państwa, które prowadzi politykę społeczną i gospodarczą których to celem jest łąd społeczny, a dzialania CBA pośrednio lub bezpośrednio wpływają na tą politykę - ta zależność jest trochę dyskusyjna.

Jeżeli chodzi o artykul Art. 18.

"Małżeństwo jako związek kobiety i mężczyzny, rodzina, macierzyństwo i
rodzicielstwo znajdują się pod ochroną i opieką Rzeczypospolitej Polskiej."

to tutaj nie powinno być żadnych wątpliwości.

Anatol

Data: 2009-10-12 21:57:53
Autor: Imię Nazwisko
Czy CBA naruszyło Konstytucję ?
Użytkownik "Anatol"

[...]

... ta zależność jest trochę dyskusyjna.

Ciesze się, że pomogłem ci to zrozumieć.

[...]

Czyli np. nie powino sie wsadzać do więzienia osób żonatych/zamężnych/dzieciatych gdyby interpretować ten artykuł tak jak to robisz.

Pozdrawiam

Data: 2009-10-12 23:14:17
Autor: Anatol

Użytkownik "Imię Nazwisko" <imie.nazwisko@adres.pl> napisał w wiadomości news:hb02bv$lrk$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

To także reguluje Konstytucja :

Art. 41.

1. Każdemu zapewnia się nietykalność osobistą i wolność osobistą. Pozbawienie lub ograniczenie wolności może nastąpić tylko na zasadach i w trybie określonych w ustawie.

Nie ma nigdzie mowy o wyjątku umożliwiającym państwu nakłanianie do zdrady małżenskiej.

Anatol

Data: 2009-10-13 11:13:39
Autor: Imię Nazwisko
[...]

Być może dlatego, że nakłanianie do zdrady małżeńskiej nie ogranicza czyjejś wolności. A z tego co powyżej wynika, że konstytucja jest sprzeczna wewnętrznie (co mnie specjalnie nie dziwi): dopuszcza ustawy pozwalajace pozbawiać wolności osobistej, którą sama gwarantuje. Zresztą przykład z pozbawianiem wolności to tylko jedna z wielu dziedzin, w której państwo działa przeciwko rodzinie. Najbardziej drastycznym przejawem takiej działalności jest odbieranie dzieci rodzicom czy to dosłownie czy to poprzez szkolna indoktrtynację.

Pozdrawiam

Data: 2009-10-13 21:23:07
Autor: Anatol

Użytkownik "Imię Nazwisko" <imie.nazwisko@adres.pl> napisał w wiadomości news:hb1h1u$h0d$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

Jest sprzeczne z zasadą ochrony małżeństwa przez państwo. Konstytucja nie mówi i wyjątkach które pozwalaja przedstawicielom państwa bezpośrednio uderzyć w instytucję mażństwa czy rodziny.

A z tego co powyżej wynika, że konstytucja jest sprzeczna wewnętrznie (co mnie specjalnie nie dziwi): dopuszcza ustawy pozwalajace pozbawiać wolności osobistej, którą sama gwarantuje.

Konstytucja mówi że zasady ograniczenia wolności nie mogą być regulowane aktami niższej rangi niż ustawa. Czyli nie może to być rozporządzenie, arbitralna decyzja służb mundurowych, kontrolerów biletów, stowarzyszeń, związków religijnych albo społeczności lokalnych. Jest to bardzo wazne ograniczenie.

[...]

Sąd ma prawo. Służby mundurowe i specjalne nie mają. Jeżelei chodzi o ochronę instytucji małżeństwa Konstytucja nie zwlania z tego obowiazku nawet sądu (tzn. sąd nie mialby prawa wyrazić zgody na uwiedzenie malżonka analogicznie do aresztowania czy rewizji).

Anatol

Data: 2009-10-14 09:40:38
Autor: Imię Nazwisko
Czy CBA naruszyło Konstytucję ?
Użytkownik "Anatol"

[...]

Konstytucja mówi że zasady ograniczenia wolności nie mogą
być regulowane aktami niższej rangi niż ustawa.

O tym właśnie piszę. To tak jakby w regulaminie szkoły było napisane iż kary cielesne są zakazane, mogą być jednak stosowane za zgodą dyrektora.

Czyli nie może to być rozporządzenie, arbitralna decyzja służb
mundurowych,

Może być. Służby mundurowe mogą każdego zatrzymać arbitralnie na 48 godzin (i wypuścić na kilka, po czym znowu zatrzymać na 48).

... Najbardziej drastycznym przejawem takiej
działalności jest odbieranie dzieci rodzicom czy to
dosłownie czy to poprzez szkolna indoktrtynację.

Sąd ma prawo.

Czyli sąd ma prawo naruszyć konstytucję. Minister oświaty również, pozbawiając rodziców wpływu na treść nauczania. Tak to już jest gdy w konstytucji chce się zmieścić zbyt dużo. Nawet wielokrotnie krótsza i znacznie bardziej przemyślana konstytucja USA jest sprzeczna wewnętrznie.

Reasumując. Gdyby konstytucja była niesprzeczna wewnętrznie i traktowana poważnie (żaden z tych warunków nie jest w Polsce spełniony), to istotnie można byłoby mieć podejrzenia, że odpowiedź na tytułowe pytanie jest twierdząca.

Pozdrawiam

Czy CBA naruszyło Konstytucję ?