Czy Chrystus chciał Bazyliki w Licheniu?

Data: 2009-04-13 22:03:10
Autor: Michał Stanisław
Czy Chrystus chciał Bazyliki w Licheniu?

Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:gs01gm$654$1atlantis.news.neostrada.pl...
Wczoraj napisałem wątek, "Czy Chrystus chciał Bazyliki w Watykanie", a w nim jeden z komentarzy dotyczący budowanych kościołów w Polsce, w tym Bazyliki w Licheniu, podsumowujący moje przemyslenia:

boukun

Szanowny Panie,
Nam wiernym Kościoła rzymskokatolickiego jest potrzebna do życia
i strawa duchowa i ta w postaci minimum dóbr doczesnych.
Ksiądz kustosz Eugeniusz  Makulski nie wołał na Pana pieniędzy na budowę
 Bazyliki w Licheniu,
Podobną wypowiedz jak Pana czytałem w żydowskiej GW

Pozdrawiam

michał zieleśkiewicz

Data: 2009-04-13 22:36:45
Autor: boukun

Użytkownik "Michał Stanisław" <jmdez@op.pl> napisał w wiadomości news:grvte2$id5$1node1.news.atman.pl...

[...]

Ten może nie, ale na budowę betonowego ogromnego kościoła z miedzianym dachem i wysokimi witrażami i krzyżem pod niebiosa to zbierali po całej Świdnicy, po domach chodzili, a tych co nie mogli wesprzeć finansowo, wzywano, żeby w czynie społecznym pomagali budować, sprzątać. Jak będę miał czas, to wrzucę na wrzutę zdjęcie, tego jednego z tysięcy kościoła, jakie za ubogich ludzi pieniądze tysiące w Polsce w ostatnich latach postawiono, kosztem rozwoju rodzin polskich. A do tego "świątynie" te służą do nawoływania do piosłuszeństwa wobec ciemiężącej z drugiej strony naród władzy. Biedota tak ma, że często się wiąże z głupotą. A ja mam prawo się za biedną głupotą wstawiać, za Pana nie muszę...

boukun

Data: 2009-04-14 12:51:40
Autor: boukun
[...]

To samo pytanie co do Piotrusia. Czy Chrystus chciał Bazyliki w Licheniu? Nie obchodzi mnie co ludzie chcieli, za namową kościoła, czy Chrystus tego chciał?
Kto ludziom tę strawę podrzucił i w jaki sposób? Minimum dóbr doczesnych dla jednych, dla ogromu ludzkości, a maximum dla kapłanów?

boukun

Czy Chrystus chciał Bazyliki w Licheniu?