Czy Chrześcijanstwo zaszczepiono dla zniszczenia Imperium Rzymskiego?

Data: 2010-01-06 18:39:23
Autor: sofu
Czy Chrześcijanstwo zaszczepiono dla zniszczenia Imperium Rzymskiego?
Ponoć Chrześcijaństwo zostało zaszczepione przez Żydów w Rzymie dla
zniszczenia Imperium Rzymskiego. Nie mogli sobie dać rady z wojskiem
rzymskim wiec postanowili zniszczyc imperium od środka. W tym celu stworzono
pewna legende, plan działania i z tym przybyto do Rzymu.
Żydzi u siebie praktycznie zniszczyli chrześcijaństwo, ale przy okazji
zauwazyli jak szkodliwa i rozkładajaca jest to religia. Mówimy o wczesnym
chrześcijanstwie a nie o tym tworze Bestii (Watykan, papiestwo) jaki powstał
póżniej, a z jakim mamy dzis do czynienia. System gospodarczy Rzymu opierał
sie w znacznym stopniu na pracy niewolników i biedoty. Chrześcijanstwo w tym
czasie było czyms w rodzaju naiwnego komunizmu w czasach carskiej Rosji.
Ponoc tez naprawde chrzescijanie podpalali Rzym z podjuszczenia żydowskiego
dla przyspieszenia nazwijmy to rewolucji i za co płacili straszliwa cene.
Jest niewatpliwym faktem, ze pozar Rzymu był podsycany i wielkrotnie
wznawiany w miejscach gdzie byl juz ugaszony. Łapano tez podpalaczy ktorzy
okazywali sie chrześciajanami. Z czasem chrzesciajanstwo zaczeło zyc swoim
życiem. Zostało tez przemodelowane (skanalizowane) tak, aby mogło
koegzystowac z państwem, a nawet słuzyć mu. Wtedy dopiero stało sie religia
panstwowa Imperium Rzymskiego. Niestety nie do konca to bylo możliwe i
Imperium Rzymskie upadło aby na wieki wejśc w okres tzw. mroków
średniowiecza. Dopiero stopniowe wypieranie koscioła z wszelkich dziedzin
życia doprowadzilo do rozkwitu cywilizacji  europejskiej jaka dzis znamy.

sofu

Data: 2010-01-06 12:09:46
Autor: Marek
Czy Chrześcijanstwo zaszczepiono dla zniszczeni a Imperium Rzymskiego?
On 6 Sty, 18:39, "sofu" <manhunt...@o2.pl> wrote:
Pono Chrze cija stwo zosta o zaszczepione przez yd w w Rzymie dla
zniszczenia Imperium Rzymskiego. Nie mogli sobie da rady z wojskiem
rzymskim wiec postanowili zniszczyc imperium od rodka. W tym celu stworzono
pewna legende, plan dzia ania i z tym przybyto do Rzymu.
ydzi u siebie praktycznie zniszczyli chrze cija stwo, ale przy okazji
zauwazyli jak szkodliwa i rozk adajaca jest to religia. M wimy o wczesnym
chrze cijanstwie a nie o tym tworze Bestii (Watykan, papiestwo) jaki powsta
p niej, a z jakim mamy dzis do czynienia. System gospodarczy Rzymu opiera
sie w znacznym stopniu na pracy niewolnik w i biedoty. Chrze cijanstwo w tym
czasie by o czyms w rodzaju naiwnego komunizmu w czasach carskiej Rosji.
Ponoc tez naprawde chrzescijanie podpalali Rzym z podjuszczenia ydowskiego
dla przyspieszenia nazwijmy to rewolucji i za co p acili straszliwa cene.
Jest niewatpliwym faktem, ze pozar Rzymu by podsycany i wielkrotnie
wznawiany w miejscach gdzie byl juz ugaszony. apano tez podpalaczy ktorzy
okazywali sie chrze ciajanami. Z czasem chrzesciajanstwo zacze o zyc swoim
yciem. Zosta o tez przemodelowane (skanalizowane) tak, aby mog o
koegzystowac z pa stwem, a nawet s uzy mu. Wtedy dopiero sta o sie religia
panstwowa Imperium Rzymskiego. Niestety nie do konca to bylo mo liwe i
Imperium Rzymskie upad o aby na wieki wej c w okres tzw. mrok w
redniowiecza. Dopiero stopniowe wypieranie koscio a z wszelkich dziedzin
ycia doprowadzilo do rozkwitu cywilizacji  europejskiej jaka dzis znamy..

sofu

Podobno Jaruzelski byl agenten CIA, ktorego zadaniem bylo
skompromitowanie wladzy komunistycznej w Polsce.
Zadanie wykonal, ale nie do konca, bo ludzie nadal wierza, ze "sluzby"
sa  O.K.  i ufaja Donkowi.

Data: 2010-01-06 21:24:16
Autor: sofu
Czy Chrzescijanstwo zaszczepiono dla zniszczenia Imperium Rzymskiego?

Uzytkownik "Marek" <mwisniewski2008@googlemail.com> napisal w wiadomosci
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Podobno obecny prymas Polski stal sie TW Karol, aby za ich posrednictwem
wplywac na KRK w Polsce i kablowac na kolesiów.
Absurd prawda?!

sofu

Data: 2010-01-06 18:54:17
Autor: bit
Czy Chrze�cijanstwo zaszczepiono dla zniszczenia Imperium Rzymskiego?
W dniu 2010-01-06 18:39, sofu pisze:
Pono� Chrze�cija�stwo zosta�o zaszczepione przez �yd�w w Rzymie dla
zniszczenia Imperium Rzymskiego. Nie mogli sobie daďż˝ rady z wojskiem
[...]
Jest niewatpliwym faktem, ze pozar Rzymu byďż˝ podsycany i wielkrotnie
[...]
ďż˝ycia doprowadzilo do rozkwitu cywilizacji  europejskiej jaka dzis znamy.

sofu

Podobno lenin chciał nawrócić Rosję poprzez stworzenie kontrastu, aby ludzie zobaczyli jak źle jest bez Boga w sercu.
Widzisz, papier przyjmie każdą teorię.

Data: 2010-01-06 19:06:28
Autor: BarnabaRudge

Użytkownik "bit" <x@x.pl> napisał w wiadomości
> [...]
Podobno lenin chciał nawrócić Rosję poprzez stworzenie kontrastu, aby
ludzie zobaczyli jak źle jest bez Boga w sercu.

-- -- -- -- -- -- -- --

Chyba zły przykład wybrałes. Bo akurat Lenin w Rosji pojawil sie podobnie
jak niby Piotr w Rzymie (ponoc nigdy go w nim nie bylo, ale to inna sprawa).
Lenin przyjechal do Rosji z gotwym planem dzialania w celu: wyeliminowania
Rosji jako przeciwnika Niemiec. I to zrobił, a przy okazji o mało nie
doprowadzil do rewolucji w samych Niemczech. Czesto ogien wymyka sie z pod
katroli i niszczy podpalaczy.

sofu

Data: 2010-01-06 21:48:25
Autor: Pit Kowalski albo Nowak
sofu wrote:

[...]

Takich przyczyn upadku Rzymu, to nawet za ciężkiej komuny nie szukano.
I to nie tylko w Polsce, ale i w ZSRR. :)
To z "Racjonalisty"?
--
Pit

Data: 2010-01-07 00:27:42
Autor: sofu

Użytkownik "Pit Kowalski albo Nowak" <pit@poczta.pit> napisał w wiadomości
sofu wrote:

> [...]

Takich przyczyn upadku Rzymu, to nawet za ciężkiej komuny nie szukano.
I to nie tylko w Polsce, ale i w ZSRR. :)
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Komuna miala w dupie jak upadł Rzym. A to co napisałem nie pochodzi z
Racjonalisty choc pewnie oni dotrali do podobnych źródeł.
Imperium Rzymskie  byc moze i tak by sie rozlecialo, ale upadek nie bylby
naznaczony taka ciemnota jak to mialo miejsce za sprawa kapłanów KRK.
Oni byli zainteresowani podobnie jak i dzis w krzewieniu nauki o własnej
wierze, a nie nauki jako takiej. Cenzura koscielna dziala do dziś i ma nadal
swoje ksiegi zakazane. Dopiero stopniowe uwalnianie sie cywilizacyjne spod
władzy kosciola doprowadzilo najpierw do powstania uniwersytetów, a później
do mysli oświeconej.

sofu

Data: 2010-01-07 01:52:49
Autor: Pit Kowalski albo Nowak

sofu wrote:

> [...]

cywilizacyjne spod władzy kosciola doprowadzilo najpierw do powstania
uniwersytetów, a później do mysli oświeconej.

"Pierwsze uniwersytety były wytworem ówczesnej kultury miejskiej. Początkowo
określano je mianem studium generale. Ich struktura organizacyjno-ustrojowa
wzorowana była na instytucjach cechowych. Olbrzymi wpływ na kształt uczelni
miał Kościół".

To z Wikipedii. Z własnych źródeł pamięci mam dane, które mówią, że pierwsze
szkoły zakładał właśnie Kościół.

Pierwszy uniwersytet europejski, był założony w Bolonii i uczył głównie
Prawa Kanonicznego, a jego wykładowcami byli duchowni katoliccy.
Zakładane później uniwersytety uczyły łaciny i greki i również duży wpływ
na nie miał Kościół.

Uniwersytet Jagielloński w Krakowie rozwinął się dzięki staraniom (w tym
u samego Papieża) katolickiej świętej Królowej Jadwigi.

Pierwsze, powszechne szkoły podstawowe w Europie były zakładane przez zakon
Pijarów. To dzięki nim w Polsce kształtowały się podwaliny Oświecenia. Początkiem XVIII w. Pijarzy założyli jedną za najlepszych szkół wyższych
w Polsce - warszawskie Collegium Nobilium.

Kopernik był duchownym katolickim. Wielki pisarz Oświecenia Ignacy Krasicki
był biskupem. Stanisław Konarski, założyciel Collegium Nobilium, był
członkiem zakonu (zakonnikiem) Pijarów.

Wielkie dzieła renesansu, oświecenia i późniejsze, do dziś zdobią ściany
i są podziwiane w Katedrach i kościołach na całym świecie.

Spójrz na daleki wschód. Jak tam wyglądała sprawa nauki jeszcze kilkaset lat
temu? Tam KRK nie miał żadnych wpływów.
--
Pit

Data: 2010-01-06 23:22:26
Autor: kefirh
sofu pisze:
[...]

Chyba rozkwitu podkultury.

k.

Data: 2010-01-07 00:23:27
Autor: sofu

Użytkownik "kefirh" <madonna@doda.pl> napisał w wiadomości
sofu pisze:
> [...]
dziedzin
> życia doprowadzilo do rozkwitu cywilizacji  europejskiej jaka dzis

Chyba rozkwitu podkultury.

k.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Mam na mysli cos wiecej niz kultura, a mianowicie cywilizacja.
Rozumiem ze dla ciebie kultura oznacza obrazki swietych na scianach i muzyka
sakralna?
Cywilizacja to cos o wiele wiecej. Nie wiem czy wiesz, ze przez cale wieki
praktycznie nie istnialo prawodawstwo w chrzescijanskiej Europie.
Istniały prawa koscielne i dowolnie krzatałtowane prawa moznych według
widzimisie. To niemiłosiernie hamowało rozwój gospodarczy i społeczny
Europy.
Prawdziwy przełom nastąpił gdy odkryto kodeks Justynianai rozczytano sie w
nim. Do dzis prawodawstwo (bardzo szeroko rozumiane) opiera sie na prawie
rzymskim. Oczywiscie bylo zmieniane, dostosowywane i kodyfikowane. Kodeks
Napoleona tez sie na nim opiera. Juz nie chodzi nawet o poszczególen zapisy
ale logike tworzenia prawa w ogóle. W póżniejszym okresie znaleziono
poukrywane przez rózne zakony dziela prawodawcze z wieków wcześniejszych niż
kodyfikacja Justynianska i dzis mozna przesledzić mniej wiecej rozwój prawa
na przestrzeni tysiacleci.

sofu

Data: 2010-01-07 00:39:15
Autor: kefirh
sofu pisze:
[...]

Ja o kulturze a Ty o prawie, ze niby ta "cywilizacja" oparta jest na prawie. Mhm. No bo w sumie jest.
Dawniej bylo dziesiec przykazan a dzisiaj jest tysiac przykazan.

Pamietaj sofu: podstawa sa dobre maniery.

k.

Data: 2010-01-07 01:07:43
Autor: sofu

sofu pisze:
> [...]

prawie. Mhm. No bo w sumie jest.
Dawniej bylo dziesiec przykazan a dzisiaj jest tysiac przykazan.

Pamietaj sofu: podstawa sa dobre maniery.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Ty o kulturze? A o jakiej?
A co do prawa to spróbuj sie podzielic morgami po ojcach w oparciu o 10
przykazań. Wnet byscie sie pozabijali.
A co do dobrych manier, to miewam je zawsze wobec tych ktorzy potrafia je
zachowac. Ale tylko wobec tych.

sofu

Data: 2010-01-07 01:54:23
Autor: kefirh
sofu pisze:
[...]

Te podstawowa dla wszelkich lokalnych kultur.
Chodzi mi o kulture oparta na pismie swietym.
Ale wlasnie protestancką, bez ludycznej katolickiej miekkiej wysciolki. Tej, ktora jest osnowa calej naszej zachodniej cywilizacji.

k.

Czy Chrześcijanstwo zaszczepiono dla zniszczenia Imperium Rzymskiego?