Czy Chrześcijanstwo zaszczepiono dla zniszczenia Imperium Rzymskiego?

Data: 2010-01-06 21:48:25
Autor: Pit Kowalski albo Nowak
Czy Chrześcijanstwo zaszczepiono dla zniszczenia Imperium Rzymskiego?
sofu wrote:

Ponoć Chrześcijaństwo zostało zaszczepione przez Żydów w Rzymie dla
zniszczenia Imperium Rzymskiego. Nie mogli sobie dać rady z wojskiem
rzymskim wiec postanowili zniszczyc imperium od środka. W tym celu
stworzono pewna legende, plan działania i z tym przybyto do Rzymu.
Żydzi u siebie praktycznie zniszczyli chrześcijaństwo, ale przy okazji
zauwazyli jak szkodliwa i rozkładajaca jest to religia. Mówimy o wczesnym
chrześcijanstwie a nie o tym tworze Bestii (Watykan, papiestwo) jaki
powstał póżniej, a z jakim mamy dzis do czynienia. System gospodarczy
Rzymu opierał sie w znacznym stopniu na pracy niewolników i biedoty.

Takich przyczyn upadku Rzymu, to nawet za ciężkiej komuny nie szukano.
I to nie tylko w Polsce, ale i w ZSRR. :)
To z "Racjonalisty"?
--
Pit

Data: 2010-01-07 00:27:42
Autor: sofu

Użytkownik "Pit Kowalski albo Nowak" <pit@poczta.pit> napisał w wiadomości
sofu wrote:

> [...]

Takich przyczyn upadku Rzymu, to nawet za ciężkiej komuny nie szukano.
I to nie tylko w Polsce, ale i w ZSRR. :)
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Komuna miala w dupie jak upadł Rzym. A to co napisałem nie pochodzi z
Racjonalisty choc pewnie oni dotrali do podobnych źródeł.
Imperium Rzymskie  byc moze i tak by sie rozlecialo, ale upadek nie bylby
naznaczony taka ciemnota jak to mialo miejsce za sprawa kapłanów KRK.
Oni byli zainteresowani podobnie jak i dzis w krzewieniu nauki o własnej
wierze, a nie nauki jako takiej. Cenzura koscielna dziala do dziś i ma nadal
swoje ksiegi zakazane. Dopiero stopniowe uwalnianie sie cywilizacyjne spod
władzy kosciola doprowadzilo najpierw do powstania uniwersytetów, a później
do mysli oświeconej.

sofu

Data: 2010-01-07 01:52:49
Autor: Pit Kowalski albo Nowak

sofu wrote:

> [...]

cywilizacyjne spod władzy kosciola doprowadzilo najpierw do powstania
uniwersytetów, a później do mysli oświeconej.

"Pierwsze uniwersytety były wytworem ówczesnej kultury miejskiej. Początkowo
określano je mianem studium generale. Ich struktura organizacyjno-ustrojowa
wzorowana była na instytucjach cechowych. Olbrzymi wpływ na kształt uczelni
miał Kościół".

To z Wikipedii. Z własnych źródeł pamięci mam dane, które mówią, że pierwsze
szkoły zakładał właśnie Kościół.

Pierwszy uniwersytet europejski, był założony w Bolonii i uczył głównie
Prawa Kanonicznego, a jego wykładowcami byli duchowni katoliccy.
Zakładane później uniwersytety uczyły łaciny i greki i również duży wpływ
na nie miał Kościół.

Uniwersytet Jagielloński w Krakowie rozwinął się dzięki staraniom (w tym
u samego Papieża) katolickiej świętej Królowej Jadwigi.

Pierwsze, powszechne szkoły podstawowe w Europie były zakładane przez zakon
Pijarów. To dzięki nim w Polsce kształtowały się podwaliny Oświecenia. Początkiem XVIII w. Pijarzy założyli jedną za najlepszych szkół wyższych
w Polsce - warszawskie Collegium Nobilium.

Kopernik był duchownym katolickim. Wielki pisarz Oświecenia Ignacy Krasicki
był biskupem. Stanisław Konarski, założyciel Collegium Nobilium, był
członkiem zakonu (zakonnikiem) Pijarów.

Wielkie dzieła renesansu, oświecenia i późniejsze, do dziś zdobią ściany
i są podziwiane w Katedrach i kościołach na całym świecie.

Spójrz na daleki wschód. Jak tam wyglądała sprawa nauki jeszcze kilkaset lat
temu? Tam KRK nie miał żadnych wpływów.
--
Pit

Czy Chrześcijanstwo zaszczepiono dla zniszczenia Imperium Rzymskiego?