Czy Chrześcijanstwo zaszczepiono dla zniszczenia Imperium Rzymskiego?

Data: 2010-01-06 23:22:26
Autor: kefirh
Czy Chrześcijanstwo zaszczepiono dla zniszczenia Imperium Rzymskiego?
sofu pisze:
Imperium Rzymskie upadło aby na wieki wejśc w okres tzw. mroków
średniowiecza. Dopiero stopniowe wypieranie koscioła z wszelkich dziedzin
życia doprowadzilo do rozkwitu cywilizacji  europejskiej jaka dzis znamy.

sofu

Chyba rozkwitu podkultury.

k.

Data: 2010-01-07 00:23:27
Autor: sofu

Użytkownik "kefirh" <madonna@doda.pl> napisał w wiadomości
sofu pisze:
> [...]
dziedzin
> życia doprowadzilo do rozkwitu cywilizacji  europejskiej jaka dzis

Chyba rozkwitu podkultury.

k.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Mam na mysli cos wiecej niz kultura, a mianowicie cywilizacja.
Rozumiem ze dla ciebie kultura oznacza obrazki swietych na scianach i muzyka
sakralna?
Cywilizacja to cos o wiele wiecej. Nie wiem czy wiesz, ze przez cale wieki
praktycznie nie istnialo prawodawstwo w chrzescijanskiej Europie.
Istniały prawa koscielne i dowolnie krzatałtowane prawa moznych według
widzimisie. To niemiłosiernie hamowało rozwój gospodarczy i społeczny
Europy.
Prawdziwy przełom nastąpił gdy odkryto kodeks Justynianai rozczytano sie w
nim. Do dzis prawodawstwo (bardzo szeroko rozumiane) opiera sie na prawie
rzymskim. Oczywiscie bylo zmieniane, dostosowywane i kodyfikowane. Kodeks
Napoleona tez sie na nim opiera. Juz nie chodzi nawet o poszczególen zapisy
ale logike tworzenia prawa w ogóle. W póżniejszym okresie znaleziono
poukrywane przez rózne zakony dziela prawodawcze z wieków wcześniejszych niż
kodyfikacja Justynianska i dzis mozna przesledzić mniej wiecej rozwój prawa
na przestrzeni tysiacleci.

sofu

Data: 2010-01-07 00:39:15
Autor: kefirh
sofu pisze:
[...]

Ja o kulturze a Ty o prawie, ze niby ta "cywilizacja" oparta jest na prawie. Mhm. No bo w sumie jest.
Dawniej bylo dziesiec przykazan a dzisiaj jest tysiac przykazan.

Pamietaj sofu: podstawa sa dobre maniery.

k.

Data: 2010-01-07 01:07:43
Autor: sofu

sofu pisze:
> [...]

prawie. Mhm. No bo w sumie jest.
Dawniej bylo dziesiec przykazan a dzisiaj jest tysiac przykazan.

Pamietaj sofu: podstawa sa dobre maniery.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Ty o kulturze? A o jakiej?
A co do prawa to spróbuj sie podzielic morgami po ojcach w oparciu o 10
przykazań. Wnet byscie sie pozabijali.
A co do dobrych manier, to miewam je zawsze wobec tych ktorzy potrafia je
zachowac. Ale tylko wobec tych.

sofu

Data: 2010-01-07 01:54:23
Autor: kefirh
sofu pisze:
[...]

Te podstawowa dla wszelkich lokalnych kultur.
Chodzi mi o kulture oparta na pismie swietym.
Ale wlasnie protestancką, bez ludycznej katolickiej miekkiej wysciolki. Tej, ktora jest osnowa calej naszej zachodniej cywilizacji.

k.

Czy Chrześcijanstwo zaszczepiono dla zniszczenia Imperium Rzymskiego?