Czy CitiBank poświadczył nieprawdę ?

Data: 2009-10-01 15:07:16
Autor: szczurwa
Czy CitiBank poświadczył nieprawdę ?
Jakiś czas temu pisałem na temat wątpliwości odnośnie daty wyciągu
mojej karty Citi:

http://groups.google.pl/group/pl.biznes.banki/browse_thread/thread/a4357a614187e02f/f07624939dd7f015?hl=pl&q=citi+author:szczurwa#

Zgodnie z umową, dniem zamknięcia jest u mnie 04 każdego miesiąca. 03
kupiłem dość drogi bilet lotniczy, licząc na to, że przejdzie już na
nowy okres rozliczeniowy.

Kicha. Nie udało się.

Zaglądam do systemu i co widzę: saldo zadłużenia na ostatnim wyciągu z
06/09/2009 !!! Kwota: 5906,24 PLN.

Poniżej w systemie: wyciąg z dnia 04/09/2009 (!!! ), a w nim owa
nieszczęsna transakcja. Kwota ta sama.

Mało tego: biorę raport BIK, a tam jak wół stoi, ze z ostatniego
wyciągu mam do spłaty nieco ponad cztery tysiące, czyli właśnie tę
kwotę, która została wydana kartą od 05/08/09 do 04/09/09 minus
transakcje od 03/09 do 05/09.

W związku z tym mam kilka pytań:

Czy bank może dowolnie sobie robić w systemie, co chce, zmieniać datę
wyciągu, aby takich cwaniaków jak ja, chcących przenieść duże
transakcje już na nowy okres, zostawiac na lodzie ? Czy banki
monitorują duże transakcje na pograniczu okresów zamknięcia wyciągu ?
Chyba nie ma cudów, żeby transakcja z 03/09 doszła do banku 04/09 i
została zaksięgowana ? Nie raz kupowałem bilet w Lufie i jeszcze się
nie zdarzyło, zeby zakup został zaksięgowany i rozliczony następnego
dnia.
Dlaczego bank kłamie w raporcie do BIK ? Skoro już mnie "naciął", to
przynajmniej nie musiał fałszować danych wysyłanych do BIK ? Jak się
to ma do kontraktowej zasady zaufania stron ?

Kopnąłbym w dupę citka, gdyby nie te mile...

Data: 2009-10-02 00:34:15
Autor: krzysztofsf
szczurwa pisze:
[...]

A skad wiesz, czy ze wzgledu na wysokosc kwoty nie zaksiegowano transakcji recznie po przeslaniu jej z visa?
Zreszta, tak przy okazji, czasem transakcje robione w dniu ( a nie przeddzien) zamkniecia wyciagu) rowniez moga sie zalapac na aktualny okres rozliczeniowy. Wyciagi w wielu bankach pojawiaja sie z opoznieniem dnia czy 2-ch, lapiac w ten sposob transakcje w trakcie ksiegowania.

Data: 2009-10-01 16:40:16
Autor: szczurwa
On 2 Paź, 00:34, krzysztofsf <krzyszto...@wp.pl> wrote:
szczurwa pisze:

> [...]

przeddzien) zamkniecia wyciagu) rowniez moga sie zalapac na aktualny
okres rozliczeniowy. Wyciagi w wielu bankach pojawiaja sie z opoznieniem
dnia czy 2-ch, lapiac w ten sposob transakcje w trakcie ksiegowania.- Ukryj cytowany tekst -

- Pokaż cytowany tekst -

To skąd dwie daty wyciągu ? 04/09 i 06/09 ? Myślę, że ktoś przy tym
gmerał ręcznie.

Data: 2009-10-02 03:40:10
Autor: MK
szczurwa pisze:

> [...]

- Pokaż cytowany tekst -

To skąd dwie daty wyciągu ? 04/09 i 06/09 ? Myślę, że ktoś przy tym

A jaka byla data ksiegowania transakcji? Czy przypadkiem nie bylo tam dnia wolnego od pracy? W takim BRE ja wiadomo w przypadku dnia wolnego data zakonczenia cyklu rozliczeniowego jest przesuwana na nastepny dzien roboczy. W Citi czy Polbanku wyciag jest generowany ostatniego dnia roboczego.

Czy nie sadzisz, ze linie lotnicze za wzgledu na swoja sytuacje finansowa mogly zmienic proces i troche wczesniej pobierac kase, a zwlaszcza w przypadku biletow, ktore nie moga zostac zwrocone?

MK

Data: 2009-10-01 19:21:10
Autor: szczurwa
On 2 Paź, 03:40, "MK" <ma...@interia.pl> wrote:

[...]

03/09 to byl czwartek, wyciąg powinien się wygenerowac w piątek o
północy.

Czy nie sadzisz, ze linie lotnicze za wzgledu na swoja sytuacje finansowa
mogly zmienic proces i troche wczesniej pobierac kase, a zwlaszcza w
przypadku biletow, ktore nie moga zostac zwrocone?

Nie mam pojęcia. Skąd zatem różne kwoty zobowiązań - inna na wyciągu,
inna do BIK -u. Do tej pory wszystko grało...

Data: 2009-10-01 21:48:03
Autor: witek
szczurwa wrote:

Nie mam pojęcia. Skąd zatem różne kwoty zobowiązań - inna na wyciągu,
inna do BIK -u. Do tej pory wszystko grało...

niekoniecznie dokładnie ten sam program robi obie rzeczy.
Dane do biku mogły być liczone później i cos wiecej moglo sie zalapac.

Data: 2009-10-02 05:29:43
Autor: xbartx
Dnia Thu, 01 Oct 2009 19:21:10 -0700, szczurwa napisał(a):

03/09 to byl czwartek, wyciąg powinien się wygenerowac w piątek o
północy.

Ja tam obstawiam, że skoro w piątek po 24.00 czyli de facto "sobota imieniny kota" i jest wolna, więc zrobili w niedzielę po 24.00 czyli de facto w "poniedziałek dzień bez pałek" :)

Data: 2009-10-03 10:20:16
Autor: Michal
szczurwa pisze:

- Pokaż cytowany tekst -

To skąd dwie daty wyciągu ? 04/09 i 06/09 ? Myślę, że ktoś przy tym
gmerał ręcznie.

Ja tylko chciałem dodać, że u mnie- bo mamy pewnie ten sam okres rozliczeniowy- daty wyglądały identycznie we wrześniu.

--
Michał

Data: 2009-10-02 18:39:49
Autor: Mithos
szczurwa pisze:
Kopnąłbym w dupę citka, gdyby nie te mile...

Ja ponad miesiąc temu wypowiedziałem umowę o KK i wycofałem zgodę na przetwarzanie danych do celów marketingowych. Citi potwierdziło i jedno i drugie. Po 30 dniach karta przestała działać. Wczoraj w skrzynce znalazłem jakiś marketingowy bełkot od nich. Shitibank.

--
Mithos

Data: 2009-10-05 10:23:10
Autor: pI
Czy CitiBank poświadczył nieprawdę ?
Thu, 1 Oct 2009 15:07:16 -0700 (PDT), na pl.biznes.banki, szczurwa
napisał(a):

Zgodnie z umową, dniem zamknięcia jest u mnie 04 każdego miesiąca. 03
kupiłem dość drogi bilet lotniczy, licząc na to, że przejdzie już na
nowy okres rozliczeniowy.
[...]

Wydaje mi się, że Citi rozlicza to tak (na przykładzie "swojej" daty).
28 dzień miesiąca to ostatni dzień okresu rozliczeniowego, a wyciąg
generowany jest 2-3 dni później (chyba 2, czyli 30). I teraz jeśli
transakcja zostanie w ciągu tych 2-3 dni rozliczona, to wygeneruje się
na wyciągu, mimo rozliczenia po końcu okresu. Kilka razy już się na to
złapałem chcąc przerzucić właśnie coś na następny okres rozliczeniowy. --
pI

Data: 2009-10-05 10:36:38
Autor: MarekZ
"pI" <pisklepirat@poczta.onet.pl> wrote in message news:acjqcsm8jn48.dlgatpa.org...

[...]

Jeżeli dniem, w którym normalnie powinien zostać wygenerowany wyciąg jest piątek - wyciąg jest generowany z datą o dwa dni późniejszą.

Jeżeli dniem, w którym normalnie powinien zostać wygenerowany wyciąg jest sobota - wyciąg jest generowany z datą o jeden dzień późniejszą.

Jeżeli dniem, w którym normalnie powinien zostać wygenerowany wyciąg jest niedziela - wyciąg jest generowany z datą niedzielną.

Ogólnie: jeśli po dniu generowania wyciągu jest n dni wolnych, wyciąg jest generowany z datą o n dni późniejszą. Natomiast nie powinno być mowy o żadnym ręcznym przenoszeniu transakcji na kolejny okres rozliczeniowy.

Data: 2009-10-05 17:38:33
Autor: MK
Użytkownik "pI" <pisklepirat@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:acjqcsm8jn48.dlgatpa.org...

[...]

Bzdury piszesz mam karte citi od dobrych kilku lat i nigdy nie zaobserwowalem takiego zachowania.

MK

Data: 2009-10-06 13:24:33
Autor: pI
Mon, 5 Oct 2009 17:38:33 +0200, na pl.biznes.banki, MK napisał(a):

[...]

Opisałem autentyczny przykład z zeszłego miesiąca. Dzień zamknięcia
wyciągu 28.08, transakcja z 28.08, rozliczenie 1-2 dni później i
zmieściła się w sierpniowym wyciągu. Bo zgodnie z tym co napisał MarekZ
jeśli to piątek, to wyciąg generuje się z datą o dwa dni późniejszą. Więc to co napisałem wyżej nie jest reguła, ale gdy się trafi z datą
końca okresu na piątek czy sobotę, to może się zdarzyć i kilka razy
udało mi się na to "złapać".

--
pI

Data: 2009-10-06 18:55:46
Autor: MK
Użytkownik "pI" <pisklepirat@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:tmdmsk6elgtp.dlgatpa.org...

Więc to co napisałem wyżej nie jest reguła, ale gdy się trafi z datą
końca okresu na piątek czy sobotę, to może się zdarzyć i kilka razy
udało mi się na to "złapać".

Raczej nie moze, o ile transakcja nie zostanie rozliczona przed data zamkniecia wyciagu. Data generowania wyciagu nie ma tu nic do rzeczy. W Citi i Polbanku (Millennium chyba tez) jesli dzien zakonczenia okresu rozliczeniowego przypada na dzien wolny (sobota, niedziela, swieto) to jest on zamykany ostatniego dnia roboczego. Sytuacja o ktorej piszesz moze sie zdarzyc tylko wtedy gdy agent rozliczeniowy przesle dokument obciazeniowy do banku. Czasami sie zdarza, ze rozliczenie nastepuje tego samego dnia co transakcja.

MK

Data: 2009-10-06 22:04:05
Autor: MarekZ
"MK" <macka@interia.pl> wrote in message news:hafsqq$fod$1news.wp.pl...

[...]

Napisałem "data generowania wyciągu" w znaczeniu "data zamknięcia okresu rozliczeniowego". Citi zmienia datę zamknięcia okresu rozliczeniowego w opisany wcześniej sposób (przetestowałem to przy użyciu przelewów z rachunku karty).

Co do Mille mam wrażenie, że data zamknięcia okresu rozliczeniowego nie jest ruchoma (zawsze jest to ostatni kalendarzowy dzień miesiąca), natomiast w sposób który opisałeś zmienia się data spłaty określona na wyciągu (łącznie z "pułapką" spłaty w sobotę).

Data: 2009-10-06 22:26:43
Autor: MK
Użytkownik "MarekZ" <brak@adresu.w.pl> napisał w wiadomości news:hag7jq$e4c$1srv.cyf-kr.edu.pl...

[...]

Przelew z karty to cos zupelnie innego niz 'normalna' transakcja karciana. W przypadku zakupu transakcje sa rozliczne w dni powszednie (pn-pt), wien nawet jesli zamkniecie okresu rozliczeniowego by zostalo przesuniete na noc z niedzieli na poniedzialek to zadna transakcja nie moze wpasc. W przypadku przelewu wazna jest data zlecenia operacji, a nie wykonania przelewu przez bank.

[...]

W zadnym z 3 ktore opisalem data zamkniecia wyciagu nie jest ruchoma :).

MK

Czy CitiBank poświadczył nieprawdę ?