Czy CitiBank poświadczył nieprawdę ?

Data: 2009-10-02 00:34:15
Autor: krzysztofsf
Czy CitiBank poświadczył nieprawdę ?
szczurwa pisze:
Jakiś czas temu pisałem na temat wątpliwości odnośnie daty wyciągu
mojej karty Citi:

http://groups.google.pl/group/pl.biznes.banki/browse_thread/thread/a4357a614187e02f/f07624939dd7f015?hl=pl&q=citi+author:szczurwa#

Zgodnie z umową, dniem zamknięcia jest u mnie 04 każdego miesiąca. 03
kupiłem dość drogi bilet lotniczy, licząc na to, że przejdzie już na
nowy okres rozliczeniowy.

Kicha. Nie udało się.

Zaglądam do systemu i co widzę: saldo zadłużenia na ostatnim wyciągu z
06/09/2009 !!! Kwota: 5906,24 PLN.

Poniżej w systemie: wyciąg z dnia 04/09/2009 (!!! ), a w nim owa
nieszczęsna transakcja. Kwota ta sama.

Mało tego: biorę raport BIK, a tam jak wół stoi, ze z ostatniego
wyciągu mam do spłaty nieco ponad cztery tysiące, czyli właśnie tę
kwotę, która została wydana kartą od 05/08/09 do 04/09/09 minus
transakcje od 03/09 do 05/09.

A skad wiesz, czy ze wzgledu na wysokosc kwoty nie zaksiegowano transakcji recznie po przeslaniu jej z visa?
Zreszta, tak przy okazji, czasem transakcje robione w dniu ( a nie przeddzien) zamkniecia wyciagu) rowniez moga sie zalapac na aktualny okres rozliczeniowy. Wyciagi w wielu bankach pojawiaja sie z opoznieniem dnia czy 2-ch, lapiac w ten sposob transakcje w trakcie ksiegowania.

Data: 2009-10-01 16:40:16
Autor: szczurwa
On 2 Paź, 00:34, krzysztofsf <krzyszto...@wp.pl> wrote:
szczurwa pisze:

> [...]

przeddzien) zamkniecia wyciagu) rowniez moga sie zalapac na aktualny
okres rozliczeniowy. Wyciagi w wielu bankach pojawiaja sie z opoznieniem
dnia czy 2-ch, lapiac w ten sposob transakcje w trakcie ksiegowania.- Ukryj cytowany tekst -

- Pokaż cytowany tekst -

To skąd dwie daty wyciągu ? 04/09 i 06/09 ? Myślę, że ktoś przy tym
gmerał ręcznie.

Data: 2009-10-02 03:40:10
Autor: MK
szczurwa pisze:

> [...]

- Pokaż cytowany tekst -

To skąd dwie daty wyciągu ? 04/09 i 06/09 ? Myślę, że ktoś przy tym

A jaka byla data ksiegowania transakcji? Czy przypadkiem nie bylo tam dnia wolnego od pracy? W takim BRE ja wiadomo w przypadku dnia wolnego data zakonczenia cyklu rozliczeniowego jest przesuwana na nastepny dzien roboczy. W Citi czy Polbanku wyciag jest generowany ostatniego dnia roboczego.

Czy nie sadzisz, ze linie lotnicze za wzgledu na swoja sytuacje finansowa mogly zmienic proces i troche wczesniej pobierac kase, a zwlaszcza w przypadku biletow, ktore nie moga zostac zwrocone?

MK

Data: 2009-10-01 19:21:10
Autor: szczurwa
On 2 Paź, 03:40, "MK" <ma...@interia.pl> wrote:

[...]

03/09 to byl czwartek, wyciąg powinien się wygenerowac w piątek o
północy.

Czy nie sadzisz, ze linie lotnicze za wzgledu na swoja sytuacje finansowa
mogly zmienic proces i troche wczesniej pobierac kase, a zwlaszcza w
przypadku biletow, ktore nie moga zostac zwrocone?

Nie mam pojęcia. Skąd zatem różne kwoty zobowiązań - inna na wyciągu,
inna do BIK -u. Do tej pory wszystko grało...

Data: 2009-10-01 21:48:03
Autor: witek
szczurwa wrote:

Nie mam pojęcia. Skąd zatem różne kwoty zobowiązań - inna na wyciągu,
inna do BIK -u. Do tej pory wszystko grało...

niekoniecznie dokładnie ten sam program robi obie rzeczy.
Dane do biku mogły być liczone później i cos wiecej moglo sie zalapac.

Data: 2009-10-02 05:29:43
Autor: xbartx
Dnia Thu, 01 Oct 2009 19:21:10 -0700, szczurwa napisał(a):

03/09 to byl czwartek, wyciąg powinien się wygenerowac w piątek o
północy.

Ja tam obstawiam, że skoro w piątek po 24.00 czyli de facto "sobota imieniny kota" i jest wolna, więc zrobili w niedzielę po 24.00 czyli de facto w "poniedziałek dzień bez pałek" :)

Data: 2009-10-03 10:20:16
Autor: Michal
szczurwa pisze:

- Pokaż cytowany tekst -

To skąd dwie daty wyciągu ? 04/09 i 06/09 ? Myślę, że ktoś przy tym
gmerał ręcznie.

Ja tylko chciałem dodać, że u mnie- bo mamy pewnie ten sam okres rozliczeniowy- daty wyglądały identycznie we wrześniu.

--
Michał

Czy CitiBank poświadczył nieprawdę ?