Czy DVI (Dual-Link) przyjmie sygnal analogowy?

Data: 2017-04-02 12:28:59
Autor: ąćęłńóśźż
Czy DVI (Dual-Link) przyjmie sygnal analogowy?
Czy monitor nieposiadający gniazda (złącza) d-Sub (VGA), ale posiadający złącze DVI Dual link przyjmie sygnał analogowy z wyjścia d-Sub laptopa?
Przykład monitora:
www.samsung.com/de/monitors/professional-wqhd-sd850
Pytanie stąd, że trudno jest znaleźć monitor o rozdzielczości powyżej 1920x1200 z wejściem d-Sub, a pamiętam, ze niektóre wejscia DVI niektórych monitorów (np. NEC?) były "podwójnego działania".

Data: 2017-04-02 17:06:52
Autor: Uncle Pete
On 2017-04-02 12:28, ąćęłńóśźż wrote:
[...]

Generalnie nie, DVI Dual Link to nadal złącze cyfrowe, tyle że o szerszym paśmie przenoszenia. Musisz szukać karty i monitora ze złączem DVI-I Dual Link, ale nie wiem, czy na linii analogowej będą wspierane tak wysokie rozdzielczości. Tamten Samsung ma złącze według opisu DVI-D Dual Link, czyli tylko cyfrowe (aczkolwiek na rysunku wygląda jak DVI-I DL).

https://en.wikipedia.org/wiki/Digital_Visual_Interface#/media/File:DVI_Connector_Types.svg

Piotr

Data: 2017-04-02 18:21:55
Autor: Irokez
W dniu 2017-04-02 o 17:06, Uncle Pete pisze:
On 2017-04-02 12:28, ąćęłńóśźż wrote:
[...]

hmm.. patrzę w specyfikację i pisze: Signaleingang: Analog, digital
I nigdzie o DVI-D (Signalanschlüsse: HDMI, Display Port, DVI (Dual Link))

A w sprzęcie to wygląda tak, że praktycznie DVI obsługujące sygnały analogowe i cyfrowe oznaczane są jako DVI (mało kto dopisuje DVI-I), natomiast te które nie mają sygnałów analogowych, oznaczają DVI-D (czyli tak jak ma być). A ten Dual-Link to tylko taki extra feature który kompletnie nic nie mówi o byciu lub nie RGB w złączu.

Zdrówko

--
Irokez

Data: 2017-04-02 23:41:01
Autor: Uncle Pete
Czy DVI (Dual-Link) przyjmie sygnal analogowy?
hmm.. patrzę w specyfikację i pisze: Signaleingang: Analog, digital
I nigdzie o DVI-D (Signalanschlüsse: HDMI, Display Port, DVI (Dual Link))

Dreifach-Schnittstelle: Ermöglicht nahtlose Konnektivität mit Ihrem PC und Ihren AV-Geräten über DisplayPort 1.2, HDMI 1.4 und DVI-D Dual Link.

A ten Dual-Link to tylko taki extra feature który
kompletnie nic nie mówi o byciu lub nie RGB w złączu.

Z kim w tej chwili dyskutujesz? Bo nie ze mną )))

Data: 2017-04-03 17:50:16
Autor: Irokez
W dniu 2017-04-02 o 23:41, Uncle Pete pisze:
[...]

no to takie rozbieżności w danych, najlepiej znaleźć zdjęcie gniazda. Wtedy widać czarno na białym czy obsługuje VGA czy nie.

Zciągnąłem instrukcję, i jeśli wierzyć zdjęciom na stronie 30, to jednak nie ma obsługi VGA

http://downloadcenter.samsung.com/content/UM/201610/20161021125851979/BN46-00424A-Eng.pdf

A ten Dual-Link to tylko taki extra feature który
kompletnie nic nie mówi o byciu lub nie RGB w złączu.

Z kim w tej chwili dyskutujesz? Bo nie ze mną )))

Jednak tak, odniosłem się do "DVI Dual Link to nadal złącze cyfrowe" co nie jest prawdą. skrót DVI nie mówi czy to jest DVI-I czy DVI-D, czy DVI-A.
Poprawnie powinno być napisane "DVI-D Dual Link" lub "DVI-I Dual Link"
https://en.wikipedia.org/wiki/Digital_Visual_Interface

zdrówko

--
Irokez

Data: 2017-04-03 21:44:53
Autor: Uncle Pete
[...]

Dobrze, źle się wyraziłem, mi chodziło o to, że bycie dual linkiem nie oznacza dodania "analogowości". Przy okazji nazewnictwa, określenie DVI-A jest trochę absurdalne - Digital Visual Interface analog only. Ciekaw jestem, czy w praktyce takie gniazdo było gdzieś stosowane.

Data: 2017-04-03 22:07:26
Autor: Irokez
W dniu 2017-04-03 o 21:44, Uncle Pete pisze:

DVI-A jest trochę absurdalne - Digital Visual Interface analog only.
Ciekaw jestem, czy w praktyce takie gniazdo było gdzieś stosowane.

Z tego co widzę to na pewno jako kabelki VGA->DVI-A oraz BNC->DVI-A.

--
Irokez

Czy DVI (Dual-Link) przyjmie sygnal analogowy?