Czy ESP, ASR jest istotne? Czujki zmierzchu, deszczu...

Data: 2011-05-16 00:56:53
Autor: Michał
Czy ESP, ASR jest istotne? Czujki zmierzchu, deszczu...
jh <no-email@sorry.com> napisał(a):
Czy takie elementy jak ESP czy kontrola trakcji mają znaczenie w typowej miejskiej jeździe i sporadycznych wypadach wakacyjnych? Czy są na tyle ważne, żeby do nich dopłacać? To codzienne podróżowanie zdecydowanie spokojne, z dzieckiem do przedszkola/szkoły etc.

W codziennej jeździe nie ma to znaczenia, będzie miało jak się okaże
że trzeba coś niecodziennego na drodze zrobić, albo już się zrobiło
i trzeba z tego jakoś cało wyjść.

W zimie może mieć, tylko cholera wie w jakim aucie jak to zrobili.
Przy mocach ponad 100 koni na tonę ASR potrzebny.

I podobne pytania, choć nie w kwestii bezpieczeństwa, a czysto użytkowej - podgrzewane przednie fotele, czujnik zmierzchu, deszczu. Sprawdza się to?

czujnik świateł - bez znaczenia bo i tak włączone mają być,

czujnik deszcz - dobre.

fotele, jak skóra to ważne, welur bez znaczenia (chyba że auto
się długo grzeje) - tu nie mam dużych doświadczeń

pozdrawiam.

Data: 2011-05-19 12:57:06
Autor: BrunoJ
=?ISO-8859-2?Q?_Micha=B3?= <mttj@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a):
czujnik świateł - bez znaczenia bo i tak włączone mają być,
troche nie prawda, bo jak juz ktos pisal - to sie przydaje przy automatycznych
swiatlach. Wtedy auto samo przelaczy miedzy dziennymi a mijania, lub jesli
dziala caly czas na mijania to samo przelaczy z trybu dziennego na nocny (inne
podswietlenie deski, inne dzialanie dlugich). U mnie wg instrukcji jest ficzer ze swiatla wlacza sie o zmierzchu lub gdy
wycieraczki chodza na maxa (chyba polaczone z czujnikiem wycieraczek?). Ale
nie mam jak sprawdzic bo to by dzialalo przy wylaczonych swiatlach, a ja mam
na stale.

czujnik deszcz - dobre.
fajna rzecz, ale jak pisali inni, jesli nie masz regulacji jako kierowca, to
ustawienia moga sie nie zawsze sprawdzac w kazdej sytuacji. Zawsze mozna
wylaczyc, wiec lepiej miec niz nie miec. Generalnie oba powyzsze to umilacze, ale w mlodszych autach dosc czesto
stosowane. Da sie bez tego zyc. W kwestii bezpieczenstwa, systemy dziwne rowniez lepiej miec niz nie miec. Ale
w miescie to przydaja sie tak sobie. Kwestia jakie to miasto, jakie predkosci
i zagrozenia. I ogolnie jakie auto, jakos nie doczytalem czy to jest pytanie o nowe auto (co
wybrac jako opcje) czy raczej pytanie pod katem co kupic uzywanego i czy
szukac na sile wersji z bajerami (pewnie tez troche drozej, lub ciezej do
dostania). Podgrzewane fotele to stanowczo bajer, wprawdzie temat zawozenia dzieci do
szkoly zimnym autem jest konkretnym problemem, ale tutaj bardziej sprawdza sie
przykrycie na noc kocem fotelikow czy siedzen, wtedy po zdjeciu koca nie sa
takie lodowate. POd tym katem bardziej skupilbym sie na problemie
benzyna-diesel pod katem czasu ugrzewania wnetrza. --

Data: 2011-05-20 17:55:42
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-05-19,  BrunoJ <brunojj@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:

[...]

Jeździłeś regularnie zimą samochodem ze skórzanymi fotelami i
podgrzewaniem siedzeń?

--
Pozdrawiam,
Krzysiek Kiełczewski

http://maverick.jogger.pl/2011/04/12/obsluga-klienta-by-era-czesc3/

Data: 2011-05-23 13:00:52
Autor: BrunoJ
Krzysiek Kielczewski <krzysiek.kielczewski@gmail.com> napisał(a):
On 2011-05-19,  BrunoJ <brunojj@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:

> [...]
> takie lodowate.

Jeździłeś regularnie zimą samochodem ze skórzanymi fotelami i
A woziles kiedys dzieci do przedszkola i szkoly? Rozumiem ze masz dla nich skorzane podrzewane foteliki?

--
pozdr
BrunoJ, Bydg

Data: 2011-05-23 18:44:02
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-05-23,  BrunoJ <brunojj@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:

Jeździłeś regularnie zimą samochodem ze skórzanymi fotelami i
podgrzewaniem siedzeń?
A woziles kiedys dzieci do przedszkola i szkoly? Rozumiem ze masz dla nich skorzane podrzewane foteliki?

W życiu bym nie wpadł na pomysł kupienia dzieciom skórzanych fotelików.
A skóra w zimie po prostu jest zimniejsza od obić materiałowych.

Data: 2011-05-23 19:37:15
Autor: BrunoJ
On 2011-05-23,  BrunoJ <brunojj@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:
> [...]

W życiu bym nie wpadł na pomysł kupienia dzieciom skórzanych fotelików.
A skóra w zimie po prostu jest zimniejsza od obić materiałowych.
To oczywista oczywistosc. Wiec teraz jeszcze raz oryginalne pytanie - czy
warto kupic grzane fotele z przodu (juz wiemy ze grzanie ma sens raczej ze
skorzanymi wiec rowniez skorzane) do auta ktore bedzie jezdzilo po miescie i
wozilo dzieci do przedszkola i szkoly. Moja odpowiedz to w dalszym ciagu -
zbedny bajer. Lepiej miec niz nie miec, ale specjalnie doplacac w tym
przypadku nie warto, ani celowo szukac takiej sztuki. Warto conajwyzej wziac
pod uwage ze skorzane fotele czesto oznaczaja duzo fajniejsza regulacje tychze
(elektryka, pamiec), niekonieczne dostepna ze 'zwyklymi'.

--
pozdr
BrunoJ, Bydg

Data: 2011-05-24 00:29:30
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2011-05-23,  BrunoJ <brunojj@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:

[...]

Moje doświadczenia mówią: przy skórzanej tapicerce kupować. Przez całą
zimę codziennie mruczę pod nosem różne brzydkie rzeczy nt. pomysłu
skórzanej tapicerki - aż mi się fotel nie podgrzeje.

A tu to się zgadzam.