Czy ETPC/Strasburg "zainspiruje" terrorystów Zachodniej Europy do częstszego brania zak ładnikĂłw?

Data: 2017-04-13 13:17:28
Autor: A. Filip
Czy ETPC/Strasburg "zainspiruje" terrorystów Zachodniej Europy do częstszego brania zak ładnikĂłw?
[1] http://www.polskieradio.pl/5/3/Artykul/1752143,Zamach-na-szkole-w-Bieslanie-Europejski-Trybunal-powazne-bledy-rosyjskich-wladz
Europejski Trybunał Praw Człowieka w Strasburgu (ETPC) orzekł, że
rosyjskim władzom nie udało się zapobiec wzięciu zakładników przez
czeczeńskich rebeliantów [...]
Trybunał orzekł, że władze rosyjskie miały informacje o planowanym
ataku terrorystycznym, a mimo to "nie podjęły wystarczajacych działań,
by zakłócić przygotowania zamachowców". [...]
Wytknął również "poważne niedociągnięcia" podczas "przygotowań i
nadzoru operacji bezpieczeństwa". Użycie siły podczas szturmu ETPC
ocenił jako "nieproporcjonalne". [...]

Kiedy skargi "za Paryż" [2] osiągną ETPC/Strasburg?  Zbyt szeroka
interpretacja tego "precedensu" [1] tworzy bardzo groźny precedens dla
Francji+, nieprawdaż?  Wiec takie "nieprecyzyjne" cytowanie czego się
ETPC czepnął to IMHO krótkowzroczna i zbrodnicza głupota.

Ja jestem na 200% przekonany że tam jest się czego czepnąć w sposób
uzasadniony. Tylko że to w interesie UE+ powinny to być BARDZO wąskie
precedensy (jeśli już).

[2] https://pl.wikipedia.org/wiki/Zamachy_w_Pary%C5%BCu_w_listopadzie_2015