Czy Facebook stosuje cenzurę prewencyjną zabronioną w Konstytucji RP3? [Facebook z ulicy Mysiej]

Data: 2017-11-14 21:15:51
Autor: A. Filip
Czy Facebook stosuje cenzurę prewencyjną zabronioną w Konstytucji RP3? [Facebook z ulicy Mysiej]
https://wiadomosci.wp.pl/kuriozalna-wpadka-facebooka-slynny-fotograf-zablokowany-za-propagowanie-faszyzmu-6187676514547329a
Znikające zdjęcia z marszu narodowców. Chris Niedenthal wyjaśnia
14 listopada 2017, 18:30
[...]
Wówczas za prawicowcami wstawiła się minister Anna Streżyńska: - Mark
Zuckerberg (założyciel Facebooka - przyp. red.) nie ma prawa nie życzyć
sobie znaku Falangi i wielu innych znaków, które są legalne w
poszczególnych krajach. Facebook naruszył zasadę niestosowania
prewencyjnej cenzury, która jest konstytucyjną zasadą - powiedziała
dziennikarzom

http://www.sejm.gov.pl/prawo/konst/polski/kon1.htm
54.1  Każdemu zapewnia się wolność wyrażania swoich poglądów oraz
pozyskiwania i rozpowszechniania informacji.
54.2 Cenzura prewencyjna środków społecznego przekazu oraz
koncesjonowanie prasy są zakazane. Ustawa może wprowadzić obowiązek
uprzedniego uzyskania koncesji na prowadzenie stacji radiowej lub
telewizyjnej.

--
A. Filip

Data: 2017-11-14 21:46:33
Autor: Robert Tomasik
W dniu 14-11-17 o 21:15, A. Filip pisze:
[...]

Weź się zastanów, czy ktokolwiek z pracowników FaceBook czytał
kiedykolwiek naszą Konstytucję oraz czy w ogóle ona go dotyczy.

Data: 2017-11-14 21:56:00
Autor: A. Filip
Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> pisze:
[...]

Nie ale ja mam ich nieuctwo głęboko w dupie jak Facebook chce sprzedawać
reklamy albo działać na polskim rynku.  Chcą działać na polskim rynku to
niech się dupki dostosowują do lokalnego prawa _tak jak w Niemczech_ .
Jak się wycofają w Polski w ogóle to ja to będę to miał w dupie,
kto inny się wciśnie ochoczo na miejsce po nich.

--
A. Filip
| Język kobiety jest krótki, ale rani mężczyznę bardzo głęboko.
(Przysłowie chińskie)

Data: 2017-11-14 22:14:22
Autor: Ziggi
[...]

A oni Twoje narzekania, nie podoba sie to nie korzystaj, obrazony idz do
innych. Uzytkownicy FB korzystaja z uslug powstalych na mocy prawa...
amerykanskiego.

Data: 2017-11-15 04:35:26
Autor: japanizer
On Wednesday, November 15, 2017 at 3:53:07 PM UTC+9, A. Filip wrote:
Ziggi <Ziggy@vimuster.you> pisze:

> [...]
> amerykanskiego. _W Polsce_ prawo USA nie obowiązuje.  Niemcy nie wymusiły na Facebooku z
kraju "ponoć sztandarowej wolności słowa" stosowania niemieckich
prawnych standardów cenzurowania?

Nie, nic takiego nie ma, coś sobie ubzdurałeś.

Data: 2017-11-15 10:29:26
Autor: Ziggi
On 2017-11-15, A. Filip wrote:
[...]

prawnych standardów cenzurowania?  Facebook bronił do upadłego
"wartości USA" i wyższości prawa USA na prawem zapyziałych Niemiec?
Nie zauważyłem.
#

Jakie w Polsce, Internet jest amerykanski, Facebook jest amerykanski.
Czytajac to teraz korzystasz z produktu amerykanskiego.
Rzecz ma sie tak ze to Polsce na FB zalezy a nie FB na Polsce. FB
bedzie chcial to zablokuje PL i tyle.
~

Data: 2017-11-15 11:36:25
Autor: Wojciech Bancer
On 2017-11-15, A. Filip <anfi@pseudonim.pl> wrote:

[...]

[...]

Ja się tylko zastanawiam gdzie i co masz poprzestawiane "nie tak",
że zamiast czuć wstyd z powodu akcji narodowców i tego pokazu rasizmu, zamiast czuć chociażby lekką wdzięczność do FB, że chociaż w części
ogranicza tą naszą kompromitację, to jeszcze szukasz dziury w całym.

I przykro mi się robi, jak sobie teraz uświadamiam jak wiele osób
w Polsce skrywało w sobie tego typu nienawistne i małostkowe zachowania i poglądy.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2017-11-15 12:30:58
Autor: Marcin Debowski
On 2017-11-15, Wojciech Bancer <wojciech.bancer@gmail.com> wrote:
[...]

Wstyd jak diabli, ale ukrywanie tego przed światem nie przyniesie na pewno niczego dobrego. --
Marcin

Data: 2017-11-15 15:05:05
Autor: Wojciech Bancer
On 2017-11-15, Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com> wrote:

[...]

[...]

Nie ukrywa. Ogranicza.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2017-11-16 17:21:22
Autor: rg
Czy Facebook stosuje cenzurę prewencyjną zabronioną w Konstytucji RP3? [Facebook z ulicy Mysiej]
Wed, 15 Nov 2017 11:36:25 +0100, w
<slrnp0o659.4eu.wojciech.bancer@pl-test.org>, Wojciech Bancer
<wojciech.bancer@gmail.com> napisał(-a):

I przykro mi się robi, jak sobie teraz uświadamiam jak wiele osób
w Polsce skrywało w sobie tego typu nienawistne i małostkowe zachowania i poglądy.

Tak jak Linda powiedział -- "przez tyle skrzętnie ukrywaliśmy to burakostwo,
ale teraz to wszystko nagle się wylało".

Data: 2017-11-16 18:02:11
Autor: A. Filip
"rg" <nie_ma_emaila@onet.pl> pisze:
[...]

Jakie zmiany _prawne_ to spowodowały?
Tu jest grupa "prawo" a nie "polityka".

--
A. Filip

Data: 2017-11-15 16:13:12
Autor: Wojtek
W dniu 2017-11-15 o 07:53, A. Filip pisze:

[...]

W Polsce to Ty masz myszkę i przeglądarkę. Serwer FB jest niekoniecznie w Polsce.

Pozdrawiam,
Wojtek

Data: 2017-11-15 16:36:40
Autor: A. Filip
Czy Facebook stosuje cenzurę prewencyjną zabronioną w Konstytucji RP3? [Netzwerkdurchsetzungsgesetz]
Wojtek <wojsal1960@o2.pl> pisze:
[...]

Wytłumaczysz to prawnym niemieckim barbarzyńcom?  Bo oni jakoś nie
wiedzą że tylko myszka i przeglądarka są w Niemczech jak swoje standardy
Niemieckiej Wolności Słowa (cenzurowania) wymuszają.

https://www.theatlantic.com/international/archive/2017/11/germany-facebook/543258/
Linda Kinstler Nov 2, 2017
[...] On October 1, a new law went into force in Germany, compelling
Facebook and other social-media companies to conform to federal law
governing the freedom of speech. The Netzwerkdurchsetzungsgesetz, or
the "Network Enforcement Law," colloquially referred to as the
"Facebook Law," allows the government to fine social-media platforms
with more than 2 million registered users in Germany-- a club that
includes giants such as Twitter, YouTube, Instagram, and Reddit-- up to
50 million euros for leaving "manifestly unlawful" posts up for more
than 24 hours. Unlawful content is defined as anything that violates
Germany's Criminal Code, which bans incitement to hatred, incitement
to crime, the spread of symbols belonging to unconstitutional groups,
and more. But what makes content "manifestly" illegal is left up to
human-- or algorithmic-- judgment. A transition period lasting until
January 1, 2018, is meant to give companies time to figure out how to
comply [...]

--
A. Filip

Data: 2017-11-15 08:21:03
Autor: japanizer
On Thursday, November 16, 2017 at 12:37:16 AM UTC+9, A. Filip wrote:

[...]

Ale rozumiesz, co tam jest napisane?

Robisz zarzuty Facebookowi w Polsce, że cenzuruje treści użytkowników, tzw. mowę nienawiści.

I na "wzmocnienie" swojej argumentacji przytaczasz niemieckie prawo, które nakazuje cenzurować Facebookowi i innym mediom tzw. mowę nienawiści (czyli dokładnie to, co robi również w Polsce)..

Z kim się na głowy zamieniłeś? O_o

Data: 2017-11-15 17:35:18
Autor: A. Filip
japanizer@japanizer.org pisze:
[...]

Cytuje prawo narzucające Facebookowi "nie amerykańskie" standardy prawne.
Za głupi jesteś by to zauważyć?  Niemcy mają swoje standardy Niemieckiej
Wolności Słowa (cenzury), Polska ma swoje standardy wolności słowa
_wpisane bezpośrednio do konstytucji_.

--
A. Filip

Data: 2017-11-15 10:24:41
Autor: japanizer
On Thursday, November 16, 2017 at 1:35:21 AM UTC+9, A. Filip wrote:

> [...]

Za głupi jesteś by to zauważyć?  Niemcy mają swoje standardy Niemieckiej
Wolności Słowa (cenzury), Polska ma swoje standardy wolności słowa

Czyli jednak zamieniłeś się z kimś na głowy. Nie wiem, z pasikonikiem czy muchą.

Data: 2017-11-15 16:54:17
Autor: Ziggi
On 2017-11-15, A. Filip wrote:

[...]

Lecz ono nie obowiazuje obywateli i firm w USA :-)

Data: 2017-11-15 18:34:29
Autor: A. Filip
On 2017-11-15, A. Filip wrote:

[...]

Siła niemieckiej cenzury Facebooka wyjdzie po 1 stycznia 2018 gdy
upłynie okres przejściowy.  Jak ono zadziała w praktyce to dlaczego
Polska ma się nie wzorować na Niemczech?  Szczególnie jeśli wykopanie
Facebooka z polskiego rynku byłoby także uznane za sukces.
Facebookowi takie Polskie prawo ograniczające cenzurę może być nawet do
pewnego stopnia na rękę jako kontra do niemieckiego prawa utrudniająca
UE łatwe i szybkie stanięcie po stronie Niemiec.

Ja na miejscu powiedzmy "trolli Putina" już bym szykował stado niezwykle
starannych prowokacji ustawionych pod działania prawne w USA i
Niemczech ukrytych w wielkiej masie protestów obrońców wolności słowa.
Chodzi o to by Niemcy wymierzyli grzywnę która wstrząśnie ameryką
o wolności słowa pierdolącą.

--
A. Filip

Data: 2017-11-15 22:34:20
Autor: Marcin Debowski
On 2017-11-15, A. Filip <anfi@pseudonim.pl> wrote:
[...]

Wygląda na to, że w kwestii jurysdykcji decyduje co prawda prawna siedziba firmy, bądź oddziału, nie zaś fizyczna lokalizacja serwerów ale...

http://www.reuters.com/article/us-facebook-belgium/facebook-wins-privacy-case-a$
The Belgian Privacy Commission said the Brussels Appeals Court had
dismissed its case on the grounds that the regulator has no jurisdiction
over Facebook Inc, which has its European headquarters in Ireland.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2017-10-12/facebook-is-watching-you-bel$
Facebook, whose European base is in Ireland, said it remains open to
"discussing key elements with them and the Irish Data Protection
Commissioner."

A zobacz to:
http://www.thejournal.ie/high-court-reference-ecj-3627357-Oct2017/
High Court refers Facebook data case to Europe The case taken by Austrian privacy lawyer Max Schrems is against Facebook's transfer of personal data from Europe to the US.

Czyli wygląda, że ten Austryjak pozwał FB w Irlandii, co jest zgodne z logiką wczesniejszych wyroków z Beligii. Słowem, nadal pozostaje kwestia wykonalności niemieckiego wyroku i bardzo jestem ciekaw jak w praktyce ów "niemiecki barbarzyńca" będzie działał, bo skoro jurysdykcję ma Irlandzki sąd, to oznacza to, że obowiązuje prawo Irlandii a nie Niemiec.

Nb. może mi cos umknęło, ale nie widzę, aby wymienione w art. instytucje beglijskie jakoś spieszyły z pozywaniem FB w Irlandii, co może też zastanawiać.

--
Marcin

Data: 2017-11-16 09:47:59
Autor: Ziggi
On 2017-11-15, Marcin Debowski wrote:
On 2017-11-15, A. Filip <anfi@pseudonim.pl> wrote:
[...]

Bo nikt nie smie z FB fikac, nikt nie wyobraza sobie zycia bez FB.

--
Ziggi

Data: 2017-11-16 13:10:41
Autor: A. Filip
On 2017-11-15, Marcin Debowski wrote:
On 2017-11-15, A. Filip <anfi@pseudonim.pl> wrote:
[...]

Nawet ci politycy wodzowie-narodu którym Facebook nie pasuje bo nie pod
ich ma ustawioną swoją politycznie stronniczą cenzurę?  Po prostu
w nie fasadowej demokracji parlamentarnej politycy potrzebują *bardzo*
dobrego oficjalnego powodu na pójście na prawdziwą wojnę z Facebookiem z
opcją totalnej eskalacji aż po wykopanie Facebooka z ich kraju.  To jest
zasadniczo polityka a tu dyskutujemy i jej przełożeniu na _solidne_ prawne
podkładki/uzasadnienia/wykręty.

--
A. Filip

Data: 2017-11-14 23:30:51
Autor: Robert Tomasik
W dniu 14-11-17 o 21:56, A. Filip pisze:

[...]

Sądzę, ze ich stosunek do Twoich problemów jest podobny, jak Twój do ich
stanowiska. Możesz tam nie zaglądać po prostu.

Data: 2017-11-15 07:42:45
Autor: A. Filip
[...]

A co ja im osobiście zrobię i jak bardzo głęboko w dupie będą mieli moje zdanie?
Bo tego się to w praktyce sprowadza: jak _wymusić_ na Facebooku
zmianę polityki "na Polskę".

Precedensy które przepchnęli Niemcy co do tego jak Facebook ma się
zachowywać w Niemczech (na rynku Niemieckim) czekają do wykorzystania.
Polska gówno może w sprawie tego jak Facebook zachowuje się na inne
kraje.  Polska wiele może zrobić w sprawie tego jak Facebook zachowuje
się na Polskę.  Dla Facebooka Polski rynek nie jest kluczowy ale jest na tyle
ważny żeby przez parę kółek byli gotowi skakać.  Oglądanie prezydenta,
senatorów i kongresmenów USA broniących _publicznie_ prawa Facebooka do
(politycznej) cenzury byłoby zaiste interesujące i godne archiwizacji na
dziesięciolecia.

A jak chcesz politycznego cynizmu: Polskie rządy mają i będą to mieć w
dupie ale któremuś rządowi może pasować użycie tego jako grubego kija na
Facebooka z innych powodów.  Wiec warto _powolutku_ ciułać podstawy
prawne żeby potem związek z prawdziwą przyczyną nie kłuł potem po oczach. Takie przewidujące wykorzystywanie prawa w polityce.  Ktoś "ważny+"
kiedyś będzie chciał Facebooka uderzyć, niech znajdzie kij który nam pasuje.

--
A. Filip

Data: 2017-11-15 13:54:33
Autor: rg
[...]

Zaoferuj im siedzibę w Polsce. Niech mają ubaw :)

Data: 2017-11-16 11:16:39
Autor: Robert Tomasik
W dniu 15-11-17 o 07:42, A. Filip pisze:

[...]

Pytanie kluczowe, czy "Polska" tego po prostu chce. Bo osobiście wywalił
bym z FB wszystkie te polityczne wtrącenia. Staram się blokować
oszołomów, ale co rusz któryś z moich znajomych coś tam komentuje albo
udostępnia.

Polska, to była NASZA KLASA. 10 lat temu to był fajny portal. Mógł się
rozwinąć z polski FB, ale de facto umarł. Tam mogliśmy sobie wymyślać,
co można, a co nie.

Data: 2017-11-16 13:19:57
Autor: A. Filip
[...]

Wywalił w ogóle?  Nie wystarczyłoby ci że Facebook by odznaczał
"polityczne wtrącenia" a ty byś sobie wybierał czy chcesz je widzieć,
widzieć że są ale "bez detali" (na wypadek gdyby któreś jednak wywołało
dużą dyskusję) albo nie widzieć wcale.

Z punktu widzenia wolności słowa podejście "nie zobaczysz nawet jak
chcesz" jest trudne do akceptacji.

Polska, to była NASZA KLASA. 10 lat temu to był fajny portal. Mógł się
rozwinąć z polski FB, ale de facto umarł. Tam mogliśmy sobie wymyślać,
co można, a co nie.

Jeśli niemieckie "prawo Facebooka" zadziała w praktyce to naśladowcy
"prawnych wymuszeń na Facebooku" się znajdą może nie błyskawiczne ale
dość szybko.

--
A. Filip

Data: 2017-11-15 12:05:49
Autor: Olin
Dnia Tue, 14 Nov 2017 21:56:00 +0100 (CET), A. Filip napisał(a):

[...]

Nie palcie komitetów, zakładajcie własne:
http://pikio.pl/podfejs-wkurzeni-narodowcy-stworzyli-wlasnego-facebooka/

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

"Jednym z symptomów nadchodzącego załamania nerwowego jest przekonanie,
 że nasza praca jest szalenie ważna"
Bertrand Russell

Data: 2017-11-14 22:21:45
Autor: Marcin Debowski
On 2017-11-14, A. Filip <anfi@pseudonim.pl> wrote:
[...]

A co ich w zasadzie łączy z polskim rynkiem i z czego ma wynikać,
podleganie polskiej jurysdykcji?

--
Marcin

Data: 2017-11-15 20:21:22
Autor: Wojciech Bancer
On 2017-11-14, A. Filip <anfi@pseudonim.pl> wrote:

[...]

[...]

Konstytucja RP, Rozdział 1, Art. 13: "Zakazane jest istnienie partii politycznych i innych organizacji odwołujących się w swoich programach do totalitarnych metod i praktyk działania nazizmu, faszyzmu i komunizmu, a także tych, których program lub działalność zakłada lub dopuszcza nienawiść rasową i narodowościową, stosowanie przemocy w celu zdobycia władzy lub wpływu na politykę państwa albo przewiduje utajnienie struktur lub członkostwa."

Kodeks Karny, art. 256: § 1. Kto publicznie propaguje faszystowski lub inny totalitarny ustrój państwa lub nawołuje do nienawiści na tle różnic narodowościowych, etnicznych, rasowych, wyznaniowych albo ze względu na bezwyznaniowość, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2."

Kodeks Karny, art. 257: "Kto publicznie znieważa grupę ludności albo poszczególną osobę z powodu jej przynależności narodowej, etnicznej, rasowej, wyznaniowej albo z powodu jej bezwyznaniowości lub z takich powodów narusza nietykalność cielesną innej osoby,
podlega karze pozbawienia wolności do lat 3."

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Czy Facebook stosuje cenzurę prewencyjną zabronioną w Konstytucji RP3? [Facebook z ulicy Mysiej]