Czy (GE Money) bank miał prawo... ustalić raty wyższe od dochodów?

Data: 2009-10-31 19:12:12
Autor: witek
Czy (GE Money) bank miał prawo... ustalić raty wyższe od dochodów?
darr_d1 wrote:

Moje pytanie brzmi: czy GE Money Bank miał prawo udzielić takich
kredytów czy też dopuścił się jakichś zaniedbań w ocenie zdolności
kredytowej tej osoby?

Miał.
Co go obchodzi, z czego dana osoba bedzie spłacać. To jej sprawa.

Data: 2009-10-31 17:24:29
Autor: darr_d1
On 1 Lis, 01:12, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:
darr_d1 wrote:

> [...]
> kredytowej tej osoby?

Miał.
Co go obchodzi, z czego dana osoba bedzie spłacać. To jej sprawa.

Czy mógłbyś podać mi jakąś podstawę prawną? Na podstawie jakich
przepisów mogli udzielić kredytów, których raty przekraczają dochody?
Z tego co wiem niemal każdy bank jakoś to wylicza, sprawdza i ocenia,
czyż nie? A co gdyby nagle przestała spłacać? Zajmą jej rentę? (LOL)

Data: 2009-10-31 19:49:15
Autor: witek
darr_d1 wrote:

[...]

Podstawę prawną czego?
A potrafisz podać podstawę prawną tego, że możesz spać na wersalce?

Na podstawie jakich
przepisów mogli udzielić kredytów, których raty przekraczają dochody?

Żadnych. Bank udziela kredytów komu chce i jak chce.
Z jednym ograniczeniem. Lichwiarskiego procentu.

Z tego co wiem niemal każdy bank jakoś to wylicza, sprawdza i ocenia,
czyż nie?

Na swoje własne potrzeby komu dać a komu nie dac bo stanowi za duże ryzyko.

  A co gdyby nagle przestała spłacać? Zajmą jej rentę? (LOL)

pojdą do sądu, dostaną wyrok, pójdą do komornika, a on zajmie rentę, sprzeda mieszkanie i co tam jeszcze ona ma.
Z pewnymi ograniczeniami, bo takowe istnieją. Np. minimalna kwota niepodlegająca zajęciu. Przy 500 zł emerytury raczej komornik nie bedzie miał czego zając. Ale mieszkanie jak najbardziej na licytację się nadaje.

Data: 2009-10-31 23:23:09
Autor: Tomek z Wawy
On 1 Lis, 01:49, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:

[...]

I to może być odpowiedź dlaczego i po co kredyt dostała. Zbadali nie
tylko dochody, ale także majątek.

Data: 2009-11-01 09:03:54
Autor: MK
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:hcilub$f6g$15inews.gazeta.pl...

Żadnych. Bank udziela kredytów komu chce i jak chce.
Z jednym ograniczeniem. Lichwiarskiego procentu.

I tu sie klania art 70 Prawa bankowego :). Bank moze udzielic kredytu tylko osobie, ktora posiada zdolnosc kredytowa, ale za to moze udzielic pozyczki kazdemu ;). Oczywiscie w ramach ostroznego zarzadzania bankiem.

MK

Data: 2009-11-01 03:56:20
Autor: darr_d1
On 1 Lis, 09:03, "MK" <ma...@interia.pl> wrote:
Użytkownik "witek" <witek7...@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomościnews:hcilub$f6g$15inews.gazeta.pl...

> [...]

osobie, ktora posiada zdolnosc kredytowa, ale za to moze udzielic pozyczki
kazdemu ;). Oczywiscie w ramach ostroznego zarzadzania bankiem.

Tego właśnie nie rozumiem. Na czym polega różnica pomiędzy kredytem a
pożyczką - czy to tylko kwestia odpowiedniej terminologii w umowie
kredytowej czy też może karta kredytowa jest jedynie formą pożyczki a
nie kredytu? Piszę jak laik bo nie znam prawa bankowego, w moim jednak
rozumieniu bank (jakikolwiek) udzielając takich kredytów/pożyczek
ponad miarę możliwości ich spłacania i mając pełną świadomość dochodów
danej osoby zwyczajnie tą osobę "udupia". Czy taki jest interes banku?
Nie chodzi im chyba przecież o to, aby komuś niszczyć życie...?

Nawiązując do wypowiedzi przedmówców przepisy w Polsce powinny jednak
w bardziej precyzyjny sposób regulować takie kwestie (choć zapewne
tego nie robią). Co ciekawe wspomniana kredytobiorczyni nie posiada
ani domu ani żadnego własnego majątku.

Jak rozumiem nie ma raczej sensu wychylać się i domagać się od banku,
żeby zmniejszyli raty, bo a nuż uznają że należy zażądać
natychmiastowej spłaty całości kredytu, a przepisy i tak zapewne są po
stronie banku? Co więc można w takiej sytuacji zrobić - czy tylko
grzecznie płacić i cicho siedzieć?

Data: 2009-11-01 13:18:03
Autor: MarekZ
Użytkownik "darr_d1" <darr_d1@wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:09baae3d-c9d3-4863-be8b-00a66167158f@r5g2000yqb.googlegroups.com...

Co więc można w takiej sytuacji zrobić - czy tylko
grzecznie płacić i cicho siedzieć?

Tak.

Albo ewentualnie zdecydować się na niepłacenie.

Data: 2009-11-01 13:23:54
Autor: MK
Użytkownik "darr_d1" <darr_d1@wp.pl> napisał w wiadomości news:09baae3d-c9d3-4863-be8b-00a66167158fr5g2000yqb.googlegroups.com...

Tego właśnie nie rozumiem. Na czym polega różnica pomiędzy kredytem a
pożyczką

Kredyt jest udzielany na konkretny cel, a prawo wlasnosci nie jest przenoszone. Pozyczka moze byc bez celu a pozyczajacy moze zrobic z nimi co mu sie tylko podoba.

MK

Data: 2009-11-01 04:31:57
Autor: szczurwa
On 1 Lis, 13:23, "MK" <ma...@interia.pl> wrote:

Kredyt jest udzielany na konkretny cel, a prawo wlasnosci nie jest
przenoszone. Pozyczka moze byc bez celu a pozyczajacy moze zrobic z nimi co
mu sie tylko podoba.

Czyli karta kredytowa powinna nazywac się "pożyczkowa", przynajmniej
wg Twojej definicji..;-)

Data: 2009-11-01 13:39:43
Autor: MK
Użytkownik "szczurwa" <szczurwa@gmail.com> napisał w wiadomości news:741b9a4a-1416-4b85-9c55-81a15cf4b02ej19g2000yqk.googlegroups.com...

Czyli karta kredytowa powinna nazywac się "pożyczkowa", przynajmniej
wg Twojej definicji..;-)

Dokladnie tak :).

MK

Data: 2009-11-01 14:22:39
Autor: wiatrak
[...]

Właśnie zapisałem do pliku PDF, historię karty kredytowej Aliora za październik.
Plik zatytułowany przez bank: "Historia pożyczki".

wiatrak

Data: 2009-11-01 21:33:51
Autor: Marcin Wasilewski
[...]

Kredyt może być udzielony z pieniędzy zdeponowanych w banku przez klientów, pożyczka z aktywów własnych banku. Dlatego też pożyczki może udzielić każdy Kowalski, a kredytu tylko bank.

Data: 2009-11-01 07:44:09
Autor: SQLwysyn
Użytkownik "darr_d1" <darr_d1@wp.pl> napisał w wiadomości news:6d5f9145-22a1-4d0f-996c-57222597d2f2m16g2000yqc.googlegroups.com...

Czy mógłbyś podać mi jakąś podstawę prawną? Na podstawie jakich
przepisów mogli udzielić kredytów, których raty przekraczają dochody?

Czy mógłbyś podać mi jakąś podstawę prawną? Na podstawie jakich
przepisów byliby zobowiązani nie udzielić kredytów, których raty przekraczają dochody?

W Polsce przepisy nie regulują każdej dziedziny zycia.

--
SQLwysyn
sqlwysyn.blog.onet.pl

Data: 2009-11-01 08:39:15
Autor: SQLwiel
[OT]Re: Czy
SQLwysyn pisze:
[...]

MSPANC.
Tak sie zastanawiam, czy ze mnie większy SQLwiel, czy z Ciebie większy SQLwysyn? A jakby było na odwrót?

:D

(skromnie przyznam, że ja-tam tylko w MySQLu i Postgresie conieco...)

--
Pzdr.         SQLwiel.

Data: 2009-11-01 11:17:38
Autor: RobertS
Czy (GE Money) bank miał prawo... ustalić raty wyższe od dochodów?

Czy mógłbyś podać mi jakąś podstawę prawną? Na podstawie jakich
przepisów byliby zobowiązani nie udzielić kredytów, których raty przekraczają dochody?

nie ma takiego przepisu, widocznie osoba ta była "czysta" w BIK i na tej podstawie uzyskała kolejny kredyt

RobertS

Czy (GE Money) bank miał prawo... ustalić raty wyższe od dochodów?