Czy Gazeta Wyborcza opublikowała "ułomn ą" fakturę (z premedytacją)?

Data: 2019-02-07 22:40:49
Autor: Robert Tomasik
Czy Gazeta Wyborcza opublikowała "ułomn ą" fakturę (z premedytacją)?
W dniu 07-02-19 o 15:18, A. Filip pisze:

O ile samo nagranie faktycznie jest jakimś tam dowodem, przynajmniej
poszlaką, to ta faktura już świadczy o indolencji dziennikarzy.
Pomijając ju fakt, że nie wiadomo, czy jest to rzeczywisty dokument - bo
spreparowanie go jest proste - tow obrocie gospodarczym występuje cała
masa faktur, które nie są uznane później przez drugą stronę. Czasem
strony się porozumiewają, a czasem dopiero sąd ustala, kto ma rację.
Brak pisemnej umowy przy tak wysokiej kwocie również wzbudza moje
zdziwienie.

Zastanawiam się, na ile cała sytuacja może być po prostą próbą
wymuszenia zapłaty pieniędzy pod "batem" opublikowania.

Data: 2019-02-07 23:03:11
Autor: Kviat
Czy Gazeta Wyborcza opublikowała "ułomn ą" fakturę (z premedytacją)?

Brak pisemnej umowy przy tak wysokiej kwocie również wzbudza moje
zdziwienie.

Umowa ustna jest tak samo ważna jak pisemna, tyle że trudniejsza do udowodnienia.
To po pierwsze.

Po drugie, skoro ktoś dostał pełnomocnictwo do wykonania jakichś tam czynności, to dość poważna przesłanka do tego, że umowa była.
Pełnomocnictwo dali dla jaj?

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2019-02-07 23:08:04
Autor: Robert Tomasik
W dniu 07-02-19 o 23:03, Kviat pisze:

[...]

No kodeks cywilny ma trochę inne stanowisko w tej sprawie.

Po drugie, skoro ktoś dostał pełnomocnictwo do wykonania jakichś tam
czynności, to dość poważna przesłanka do tego, że umowa była.
Pełnomocnictwo dali dla jaj?

Ale ostatecznie do zawarcia umowy mogło nie dojść. Natomiast samo
upoważnienie sugeruje, że doszło do zawarcia umowy zlecenia.

Data: 2019-02-07 23:37:55
Autor: Kviat
[...]

Nie, nie ma.

Po drugie, skoro ktoś dostał pełnomocnictwo do wykonania jakichś tam
czynności, to dość poważna przesłanka do tego, że umowa była.
Pełnomocnictwo dali dla jaj?

Ale ostatecznie do zawarcia umowy mogło nie dojść.

Czyli pełnomocnictwo do wykonania zleconych czynności dali, bo nie było umowy.
Tak dla jaj dali...

Natomiast samo
upoważnienie sugeruje, że doszło do zawarcia umowy zlecenia.

Serio?
I nie sugeruje, że do zawarcia umowy mogło nie dojść?

Zdanie wyżej piszesz, że do zawarcia umowy mogło nie dość. Zdanie później piszesz, że upoważnienie sugeruje, że doszło do zawarcia umowy.

Ręce opadają.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2019-02-08 08:42:02
Autor: u2
W dniu 07.02.2019 o 23:37, Kviat pisze:

[...]

lewacki kwiatek znowu wie, ale nie powie, czyli znowu dyrektor więzienia z Va Bank:))))))

--
George Orwell :

Data: 2019-02-08 10:45:32
Autor: cef
W dniu 2019-02-08 o 08:42, u2 pisze:
W dniu 07.02.2019 o 23:37, Kviat pisze:

Umowa ustna jest tak samo waĹźna jak pisemna, tyle Ĺźe trudniejsza do
[...]

O co chodzi z tymi dyrektorami? :-)

Ja widzę, że tu u2 pierwszy twierdzi, że KC ma inne stanowisko,
ale nie widzę paragarafów, tylko dyrektora z...

Data: 2019-02-10 07:11:29
Autor: Shrek
W dniu 08.02.2019 o 10:45, cef pisze:

O co chodzi z tymi dyrektorami? :-)

Ja widzę, że tu u2 pierwszy twierdzi, że KC ma inne stanowisko,
ale nie widzę paragarafów, tylko dyrektora z...

Chodzi o to, że u2 jest trolem i odpisuje nie na temat, żeby tylko swoją sygnaturkę wkleić. Normalnie ma antysemicką i za długa. Olej i nie reaguj to zdechnie.

Shrek

Data: 2019-02-10 10:59:35
Autor: cef
W dniu 2019-02-10 o 07:11, Shrek pisze:
[...]

Ktoś go zawsze nakarmi.

Data: 2019-02-10 10:59:59
Autor: Budzik
Czy Gazeta Wyborcza opublikowała "ułomną" fakturę (z premedytacją)?
Użytkownik cef cezfar@interia.pl ...

[...]

Ja go wrzuciłem definitywnie do KF (jako jedna z niewielu osób definitywnie, bo przewaznie robie to czasowo) i dobrzem mi z tym :)

--
Pozdrawia... Budzik
"Człowiek... to jedyne zwierzę, które się rumieni.

Data: 2019-02-10 12:09:15
Autor: cef
W dniu 2019-02-10 o 11:59, Budzik pisze:
[...]

Nigdy nie miałem potrzeby używania KF - nawet w czasach gdy
do przeklikania było kilkaset postów na jednej grupie.
Taki folklor (u2, boukun itp) zawsze będzie gdzieś wypływał.

Data: 2019-02-10 12:28:21
Autor: Shrek
W dniu 10.02.2019 o 12:09, cef pisze:

Nigdy nie miałem potrzeby używania KF - nawet w czasach gdy
do przeklikania było kilkaset postów na jednej grupie.
Taki folklor (u2, boukun itp) zawsze będzie gdzieś wypływał.

Pytałeś o co chodzi z u2, już wiesz - co z tym zrobisz i jak to rozwiążesz technicznie zależy od ciebie;)

Shrek

Data: 2019-02-10 12:59:59
Autor: Budzik
[...]

Ja tez robiłem to sporadycznie, przewaznie tylko na jakis czas.
Ale u2 to wyjątek od reguły.
Co innego folklor, co innego przygłup który 70% odpowiedzi miesci w słowie lol a w pozostałych 30% zamiast odpowiadac na temat to skupia sie na obrazeniu ciebie.
No ale skoro czerpiesz przyjemnosc z takiej dyskusji... swinio... ;-PPPP
;-)

--
Pozdrawia... Budzik
"Prawda cierpi od zbyt wielu analiz."

Data: 2019-02-10 11:10:00
Autor: Jacek Maciejewski
Czy Gazeta Wyborcza opublikowała "ułomną" fakturę (z premedytacją)?
Dnia Sun, 10 Feb 2019 10:59:35 +0100, cef napisał(a):

Ktoś go zawsze nakarmi.

Tak ale to nie unieważnia słuszności zasady. Jesteś piątym przypadkiem
odpowiedzi udzielonej u2 na tej grupie od chwili kiedy facet tu wpadł
zaistnieć. Piątym na kilkadziesiąt jego postów. Co znaczy że facet jest
dosyć powszechnie postrzegany jako niewart rozmowy. Są zresztą po temu
należyte powody, chcesz to ci je wyłożę na priv.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-02-10 11:26:16
Autor: Shrek
W dniu 10.02.2019 o 10:59, cef pisze:
[...]

Akurat tu ma zasadniczo post - od czasu do czasu odpowiedzą mu zdaje sie Liwiusz i Robert (jeśli pomyliłem to w/w przepraszam).

Shrek

Data: 2019-02-10 14:09:54
Autor: nie ma emaila
Czy Gazeta Wyborcza opublikowała "ułomną" fakturę (z premedytacją)?
w <5c5d4fd3$0$493$65785112@news.neostrada.pl>, cef <cezfar@interia.pl>
napisał(-a):

Ja widzę, że tu u2 pierwszy twierdzi, że KC ma inne stanowisko,
ale nie widzę paragarafów, tylko dyrektora z...

Nie czytaj głąba -- szkoda czasu.

Data: 2019-02-08 17:11:17
Autor: Robert Tomasik
W dniu 07-02-19 o 23:37, Kviat pisze:

[...]

Nie wiemy, na co się umawiali. Równie dobrze mogli zawrzeć ustnie umowę
o dzieło i wynagrodzenie miało nastąpić po zawarciu umowy, do zawarcia
której dostali upoważnienie.

Bo nie wiadomo, czy doszło.

Data: 2019-02-08 18:15:37
Autor: Kviat
[...]

Wiemy.
Informacja na co się umawiali jest nawet dostępna publicznie.

Równie dobrze mogli zawrzeć ustnie umowę
o dzieło

Mogli.
Ale pełnomocnictwa do realizacji tej umowy dali już na piśmie.
O reszcie wielokilogramowych załączników dołączonych faktury nie wspominając.

i wynagrodzenie miało nastąpić po zawarciu umowy,

Nikt nie płaci za samo zawarcie umowy, po zawarciu umowy.
Wynagrodzenie zwykle płaci się za wykonaną pracę.

Na miejscu tego Austriaka, wiedząc z kim mam do czynienia, to w umowie zawarłbym konieczność wypłacenia zaliczki, inaczej palcem bym nie kiwnął za słowo "honoru" od funkcjonariusza z pisu.

do zawarcia
której dostali upoważnienie.

Ja nie piszę o pełnomocnictwie do zawarcia umowy z Austriakiem.
Ja piszę o pełnomocnictwie dla Austriaka, które umożliwiło mu wykonanie prac.

[...]

Czego znowu nie wiadomo?
Gość wynajął jakieś kancelarie prawne, biura projektowe i cholera wie co tam jeszcze. Wynajął, bo miał sen?

I wszyscy tak chętnie robili robotę, bo jakiś Austriak przyszedł i ich ładnie poprosił żeby robili? Nikt z nich nie spytał, czy ma pełnomocnictwo na zlecanie roboty dla podwykonawców?
No to faktycznie, wygląda na to, że w tych biurach projektowych i kancelariach prawnych obracających grubym szmalem pracują debile.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2019-02-08 18:37:20
Autor: J.F.
Użytkownik "Kviat" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5c5db939$0$525$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Z tym akurat roznie bywa.

Na miejscu tego Austriaka, wiedząc z kim mam do czynienia, to w umowie zawarłbym konieczność wypłacenia zaliczki, inaczej palcem bym nie kiwnął za słowo "honoru" od funkcjonariusza z pisu.

Ale to w rodzinie bylo :-)

Tylko moment - jak zrozumialem, załozono spolke celową do realizacji inwestycji.
Nuneaton.
I ta spolka wystawia Srebrnej fakture.

Kto zalozyl, kto tam rzadzil, i za co spolka miala placic.

Austryjak ?
Czy moze Nuneaton miala mu zaplacic i mowi, ze nie ma pieniedzy, bo jej Srebrna nie zaplacila ..

do zawarcia której dostali upoważnienie.
Ja nie piszę o pełnomocnictwie do zawarcia umowy z Austriakiem.
Ja piszę o pełnomocnictwie dla Austriaka, które umożliwiło mu wykonanie prac.

Ale jakich prac i jakie pelnomocnictwo - bo zazwyczaj to do pracy wystarcza umowa.

[...]

Robili, bo zawarli umowe.
W czyim imieniu ... moze we wlasnym, moze na firme, ktorej byl prezesem.

No to faktycznie, wygląda na to, że w tych biurach projektowych i kancelariach prawnych obracających grubym szmalem pracują debile.

"Zaliczka musi byc" :-)

J.

Data: 2019-02-10 07:14:54
Autor: Shrek
W dniu 08.02.2019 o 18:37, J.F. pisze:

Ale jakich prac i jakie pelnomocnictwo - bo zazwyczaj to do pracy wystarcza umowa.

Do uzyskania projektu budowlanego jest potrzebne kilka pełnomocnictw. Przyłącza, boksowanie się z urzędnikami od wuzetek, wydział arch itp.

Shrek

Data: 2019-02-10 14:09:15
Autor: nie ma emaila
Czy Gazeta Wyborcza opublikowała "ułomną" fakturę (z premedytacją)?
w <5c5cac44$0$505$65785112@news.neostrada.pl>, Robert Tomasik
<robert.tomasik@gazeta.pl> napisał(-a):

> udowodnienia.
> To po pierwsze.

No kodeks cywilny ma trochę inne stanowisko w tej sprawie.

Że niby jakie?

> [...]

Ale ostatecznie do zawarcia umowy mogło nie dojść. Natomiast samo
upoważnienie sugeruje, że doszło do zawarcia umowy zlecenia.

A to już sąd rozstrzygnie.
Z taśm wynika, że umowa została wykonana.
Chociaż gadają tam jak potłuczeni -- jakbym kogoś nagrywał to raczej inaczej
prowadziłbym rozmowę.

Czy Gazeta Wyborcza opublikowała "ułomn ą" fakturę (z premedytacją)?