Czy Gazeta Wyborcza "zapytała się" jak poseł Lepper (2006)?

Data: 2021-03-29 17:04:09
Autor: A. Filip
Czy Gazeta Wyborcza "zapytała się" jak poseł Lepper (2006)?
Ja nie widzę powodu by dziennikarze byli chronieni bardziej niż posłowie
(opozycji).  Jak dla mnie niezawisłe sędziostwo ustanowiło sprawą
Leppera solidny precedens na dziesięciolecia *nie tylko na posłów opozycji*.

[A] https://wyborcza.pl/7,75398,26925731,prof-jedrzej-skrzypczak-pozywanie-dziennikarzy-wladzy-pewnych.html
[...]
Agnieszka Kublik: - Agencja R4S, założona przez byłego rzecznika PiS
Adama Hofmana, zamiast odpowiedzieć na przesłane jej pytania przez
dziennikarzy "Wyborczej", portalu OKO.press i Fundacji Reporterów
złożyła doniesienie do prokuratury. Twierdzi, że pytania są
zniesławiające. To sytuacja bez precedensu. Już nie chodzi o
zatrzymanie publikacji, ale o to, by się do niej nie przygotowywać. To
nowa forma mrożenia wolnych mediów?

Prof. Jędrzej Skrzypczak, prawnik i politolog, Uniwersytet im. Adama
Mickiewicza w Poznaniu, Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa: -
Faktycznie, sytuacja jest bez precedensu. Wprawdzie w przeszłości, w
2006 r. w głośnej sprawie pytań formułowanych przez Andrzeja Leppera
podczas wystąpienia w Sejmie, sądy rozstrzygnęły, iż pytanie może
zawierać zniesławiającą treść - jeżeli zawiera w sobie zniesławiające
fakty - to jednak okoliczności tamtej sprawy były inne. [koniec wersji
za daemo bez ograniczeń]

[B] https://pl.wikipedia.org/wiki/Andrzej_Lepper#Procesy_s%C4%85dowe
W maju 2006 Sąd Apelacyjny w Warszawie nie uwzględnił apelacji
Andrzeja Leppera od wyroku za pomówienie pięciu polityków z Platformy
Obywatelskiej i Sojuszu Lewicy Demokratycznej podczas wystąpienia w
Sejmie, na mocy zapadłego orzeczenia lider Samoobrony RP został
skazany za ten czyn na karę roku i trzech miesięcy pozbawienia
wolności z warunkowym zawieszeniem wykonania tej kary na okres pięciu
lat próby[14].

--
A. Filip

Data: 2021-03-31 16:04:34
Autor: _Master_
Czy Gazeta Wyborcza "zapytała się" ja k poseł Lepper (2006)?
AAA to ta europejska "maniera" ZABEZPIECZAM

Trudno. Chcieliście unijnych zwyczajów to macie ;-)

Czy Gazeta Wyborcza "zapytała się" jak poseł Lepper (2006)?