Czy Google legalnie przetwarza nasze dane osobowe?

Data: 2014-10-09 15:43:53
Autor: Krzychu
Czy Google legalnie przetwarza nasze dane osobowe?
Przeglądając tematy związane z ochroną danych osobowych, natrafiłem na taką wypowiedź Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych:

> Mówiąc skrótowo: adres IP (tak jak i MAK adres) należy do grona
> danych, które MOGĄ BYĆ danymi osobowymi, szczególnie wówczas, gdy są
> w posiadaniu niektórych rodzajów podmiotów takich jak np. operatorzy
> telekomunikacyjni i IAP (i tu jest w notatce błąd, bo tam jest ISP
> zamiast IAP), lub jeśli dany przetwarzający może je uzupełnić o inne
> dane (np. geolokacyjne).

Źródło: http://prawo.vagla.pl/node/9269#comment-25289

Skoro wg stanowiska GIODO, adres IP+geolokalizacja=dane osobowe, to czy Google (lub inne sieci reklamowe) wyświetlając internautom retargetowane reklamy (wchodzisz na allegro i później na innych stronach widzisz reklamy allegro) przetwarza nasze dane osobowe legalnie?

Data: 2014-10-09 16:02:09
Autor: Krogulec

"Krzychu" <krzychu@wp.pl.invalid> wrote in message news:m163eq$d1k$1node2.news.atman.pl...
> [...]

Skoro wg stanowiska GIODO, adres IP+geolokalizacja=dane osobowe, to czy Google (lub inne sieci reklamowe) wyświetlając internautom retargetowane reklamy (wchodzisz na allegro i później na innych stronach widzisz reklamy allegro) przetwarza nasze dane osobowe legalnie?

Nie - nielegalnie ale spróbuj im to udowodnić

Data: 2014-10-10 00:33:35
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Krogulec" <kgc@mandarin.ch> napisał w wiadomości news:m16pk6$qmf$1speranza.aioe.org...

[...]

Najpierw należałoby sie zastanowić, na ile w ogóle polskie prawo na zastosowanie do amerykańskiej firmy.

Data: 2014-10-10 08:44:10
Autor: Danusia

Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:54370dde$0$12634$65785112news.neostrada.pl...
[...]

UE potrafiła już wymusić stosowanie prawa europejskiego wobec amerykańskich
firm udostępniających swe usługi na terenie Europy.

-- -

Data: 2014-10-10 11:27:52
Autor: Jarek Pudelko
W dniu 2014-10-10 o 08:44, Danusia pisze:

UE potrafiła już wymusić stosowanie prawa europejskiego wobec amerykańskich
firm udostępniających swe usługi na terenie Europy.

UE to potrafi rozne cuda robic.
Ostatnio im sie wydaje, ze w powietrzu magiczna unijna bariera i CO2 z Chin do UE nie doleci i jesli obnizymy emisje to bedziemy mieli czyste powietrze :)

A w temacie, to tak teoretycznie zapytam, jesli mam np. strone na serwerach w USA, i na tej stronie mozna za dolara kupic porade wrozbity Jamesa (niech to bedzie odpowiednik wrozbity Macieja albo Zefira :)...
To czy ta sprzedaz wrozby, platna elektronicznie musi byc zgodna z regulacjami WSZYSTKICH krajow, z ktorych osoby wchodza na moja super strone bo przeciez udostepniam usluge na terenie tego kraju przez internet.

A jesli w jakims kraju sprzedaz wrozb jest karana smiercia to co wtedy? Dostane zaoczny wyrok?

--
jarek

Data: 2014-10-10 11:53:24
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 10.10.2014 11:27, Jarek Pudelko pisze:

UE to potrafi rozne cuda robic.
Ostatnio im sie wydaje, ze w powietrzu magiczna unijna bariera i CO2 z
Chin do UE nie doleci i jesli obnizymy emisje to bedziemy mieli czyste
powietrze :)

To co, uważasz że powinniśmy podnosić emisje, żeby nasze wypychały ich emisje?

Poza tym tu nie chodzi o czystość powietrza tylko o zmiany klimatyczne.

[ciach]

A jesli w jakims kraju sprzedaz wrozb jest karana smiercia to co wtedy?
Dostane zaoczny wyrok?

Salman Rushdie dostał...

--
Boga prawdopodobnie nie ma.
A teraz przestań się martwić

Data: 2014-10-10 15:11:53
Autor: szerszen
Czy Google legalnie przetwarza nasze dane osobowe?
On Fri, 10 Oct 2014 11:53:24 +0200
Andrzej Lawa <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> wrote:

Poza tym tu nie chodzi o czysto¶æ powietrza tylko o zmiany
klimatyczne.

Zmiany klimatyczne to mocna kwestia dyskusyjna, szczególnie ich
spowodowanie przemys³em. Ale dobrowolne zak³±danie sobie kagañca jest
przyczynkiem koñca tak zwanej zachodniej cywilizacji. Chiñczycy nawet
nie bêda musieli nas podpbijac, oni nas po prostu kupi±. ;)

szerszen

Data: 2014-10-10 22:00:01
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 10 Oct 2014, szerszen wrote:

[...]

  Nie wiem czemu, ale dawno nie by³o flejma na ten temat na .pregierz ;)

Ale dobrowolne zak³±danie sobie kagañca jest
przyczynkiem koñca tak zwanej zachodniej cywilizacji. Chiñczycy nawet
nie bêda musieli nas podpbijac, oni nas po prostu kupi±. ;)

  Jako¶ tak.
  Bo to ta kategoria przypadków, w której "gorszy wygrywa".
  Tak jak z pieni±dzem.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-10-13 09:32:34
Autor: szerszen
Czy Google legalnie przetwarza nasze dane osobowe?
On Fri, 10 Oct 2014 22:00:01 +0200
Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> wrote:

  Bo to ta kategoria przypadków, w której "gorszy wygrywa".
  Tak jak z pieni±dzem.

Gorszy czy nie to kwestia punktu widzenia. Bogatszy. Sami, w sensie tak
zwana zachodnia cywilizacja, sobie takie podwórko zbudowa³a, wiêc teraz
bêdzie musia³± siê z nim zmierzyæ. ;)

szerszen

Data: 2014-10-13 07:17:09
Autor: januszek
Czy Google legalnie przetwarza nasze dane osobowe?
Danusia napisa?(a):

[...]

UE potrafiła już wymusić stosowanie prawa europejskiego wobec amerykańskich
firm udostępniających swe usługi na terenie Europy.

Nie w zakresie ochrony danych osobowych. Vide: http://www.giodo.gov.pl/317/id_art/1500/j/pl/

j.

ps. Ma być: "-- " czyli myślnik, myślnik i spacja a nie trzy myślniki :)

--
"Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

Data: 2014-10-13 21:07:19
Autor: Karol
Czy Google legalnie przetwarza nasze dane osobowe?
Dnia Fri, 10 Oct 2014 08:44:10 +0200, Danusia napisa³(a):

U¿ytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:54370dde$0$12634$65785112news.neostrada.pl...
U¿ytkownik "Krogulec" <kgc@mandarin.ch> napisa³ w wiadomo¶ci news:m16pk6$qmf$1speranza.aioe.org...

Skoro wg stanowiska GIODO, adres IP+geolokalizacja=dane osobowe, to czy
Google (lub inne sieci reklamowe) wy¶wietlaj±c internautom retargetowane
.> reklamy (wchodzisz na allegro i pó¼niej na innych stronach widzisz
reklamy allegro) przetwarza nasze dane osobowe legalnie?
Nie - nielegalnie ale spróbuj im to udowodniæ

Najpierw nale¿a³oby sie zastanowiæ, na ile w ogóle polskie prawo na zastosowanie do amerykañskiej firmy.

UE potrafi³a ju¿ wymusiæ stosowanie prawa europejskiego wobec amerykañskich
firm udostêpniaj±cych swe us³ugi na terenie Europy.

ale to jest fikcja!
Jesli szukasz czego¶ w www.google.pl to masz informacjê, ze niektóre wyniki
zosta³y usuniête.
Jesli siedz±c w Polsce przeniesiesz siê wirtualnie do USA co nie jest
trudne i stamt±d u¿ywasz www.google.com to masz wszystkie wyniki jakie
google zindeksowa³o, równie¿ te usuniête z europejskich wersji
wyszukiwarki.

Równie¿ masz ró¿ne rosyjskie wyszukiwarki.

Data: 2014-10-13 21:07:45
Autor: Karol
Czy Google legalnie przetwarza nasze dane osobowe?
Dnia Thu, 09 Oct 2014 15:43:53 +0200, Krzychu napisa³(a):

Przegl±daj±c tematy zwi±zane z ochron± danych osobowych, natrafi³em na tak± wypowied¼ Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych:

 > Mówi±c skrótowo: adres IP (tak jak i MAK adres) nale¿y do grona
 > danych, które MOG¡ BYÆ danymi osobowymi, szczególnie wówczas, gdy s±
 > w posiadaniu niektórych rodzajów podmiotów takich jak np. operatorzy
 > telekomunikacyjni i IAP (i tu jest w notatce b³±d, bo tam jest ISP
 > zamiast IAP), lub je¶li dany przetwarzaj±cy mo¿e je uzupe³niæ o inne
 > dane (np. geolokacyjne).

¬ród³o: http://prawo.vagla.pl/node/9269#comment-25289

Skoro wg stanowiska GIODO, adres IP+geolokalizacja=dane osobowe, to czy Google (lub inne sieci reklamowe) wy¶wietlaj±c internautom retargetowane reklamy (wchodzisz na allegro i pó¼niej na innych stronach widzisz reklamy allegro) przetwarza nasze dane osobowe legalnie?

Legalno¶æ przetwarzania danych osobowych ? nawet polska ustawa zezwala na
przetwarzanie danych ogólnie dostêpnych. po co wiêc udostêpnia³e¶ swoje
dane ?
Udostêpni³ je mo¿e kto inny ? có¿... to siê mo¿e zdarzyæ

Data: 2014-10-16 09:23:07
Autor: Krzychu
W dniu 13.10.2014 o 21:07, Karol pisze:
[...]

Stworzy³em co¶ podobnego do opisanego mechanizmu u¿ywanego Google i zastanawiam siê czy GIODO bêdzie mia³o co¶ przeciw.

Zbieram unikalny (ale anonimowy) identyfikator u¿ytkownika i dok³adn± geolokalizacjê, a nastêpnie jestem w stanie stwierdziæ czy i kiedy u¿ytkownik o danym (anonimowym) id by³ w okre¶lonym miejscu.

Data: 2014-10-16 09:28:10
Autor: szerszen
Czy Google legalnie przetwarza nasze dane osobowe?
On Thu, 16 Oct 2014 09:23:07 +0200
[...]

Zgodnie z ustaw±, dane osobowe to takie, które pozwalaj± na
identyfikacjê osoby bez nadmiernego nak³adu czasu, si³ i ¶rodków. Wiêc
je¶li rzeczywi¶cie nie da siê tego ID powi±z±c z konkretnym
u¿ytkownikiem, tudzie¿ jego miejscem zamieszkania, to nikt nie powinien
mieæ pretensji.

szerszen

Data: 2014-10-16 13:27:57
Autor: Ajgul
Czy Google legalnie przetwarza nasze dane osobowe?

U¿ytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:20141016092810.77bf74cf3f37bd37e4763524tlen.pl...
[...]

_____

A po co wszyscy wymazuj± pracowicie ze zdjêæ i filmów tablice rejestracyjne?
Dla "cywila" identyfikacja osoby poprzez tablice jest praktycznie niemo¿liwa. No i nie ma domniemania, ¿e w³a¶ciciel siedzi w poje¼dzie.

Aygul

Data: 2014-10-16 13:41:38
Autor: Tomasz Kaczanowski
W dniu 2014-10-16 13:27, Ajgul pisze:

A po co wszyscy wymazuj± pracowicie ze zdjêæ i filmów tablice
rejestracyjne?

Otó¿ nie wszyscy, a ci co wymazuj± - pewnie dla "¶wiêtego spokoju".

--
Kaczus
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2014-10-17 16:32:20
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 16 Oct 2014, Ajgul wrote:

A po co wszyscy wymazuj± pracowicie ze zdjêæ i filmów tablice rejestracyjne?

  Jacy "wszyscy"?
  Jest taki szczegó³, którego "przeciêtny lud¼" mo¿e nie braæ pod uwagê,
ale np. du¿a firma musi siê z nim liczyæ, szczególnie je¶li ma jaki¶
maj±tek w innych krajach.
  Sk±d wiesz, czy *w którym¶* kraju taka tablica nie jest "dan± zastrze¿on±"
dla publikacji?
  Dopóki tam nie pojedziesz, ani np. nie wy¶lesz swoich towarów handlowych,
to "oni ci mog±".
  Ale jakby¶ by³ na miejscu, mo¿e siê np. okazaæ, ¿e te "dane zastrze¿one"
le¿± na serwerze w ich kraju :P ... i co? Kto je tam umie¶ci³? :>

Dla "cywila" identyfikacja osoby poprzez tablice jest praktycznie niemo¿liwa. No i nie ma domniemania, ¿e w³a¶ciciel siedzi w poje¼dzie.

  No i wg *polskiego* prawa to wystarczy.

pzdr, Gotfryd

Czy Google legalnie przetwarza nasze dane osobowe?