Czy Jan ¦piewak trafi do wiêzienia po aferze reprywatyzacyjnej ?

Data: 2019-06-07 13:07:48
Autor: u2
Czy Jan ¦piewak trafi do wiêzienia po aferze reprywatyzacyjnej ?
takie jaja to tylko w Bolanda, ¿yd pójdzie do pierdla za ujawnienie prawdy o z³odziejskiej, bandyckiej reprywatyzacji:)))))))))))))))))

https://wpolityce.pl/polityka/449989-czy-jan-spiewak-trafi-do-wiezienia-po-aferze-w-warszawie

Czy Jan ¦piewak trafi do wiêzienia po aferze reprywatyzacyjnej? Ponura symbolika za moment mo¿e siê zrealizowaæ

W niezmiernie ciekawym numerze tygodnika ,,Sieci", jaki wci±¿ mog± pañstwo nabyæ w kioskach, warto zwróciæ uwagê na rozmowê z Janem ¦piewakiem. Daleki od szeroko rozumianej prawicy dzia³acz spo³eczny zwraca uwagê na pogardê ze strony elit III RP (i wskazuje j± jako jedn± z przyczyn pora¿ek) i na brak choæby elementarnej refleksji po klêsce w eurowyborach.

[...]

Data: 2019-06-07 13:23:46
Autor: u2
Czy Jan ¦piewak trafi do wiêzienia po aferze reprywatyzacyjnej ?
W dniu pi±tek, 7 czerwca 2019 22:07:50 UTC+2 u¿ytkownik u2 napisa³:
[...]

¦piewak: Kancelaria by³ego ministra sprawiedliwo¶ci z czasów PO oskar¿a mnie ju¿ w s±dzie apelacyjnym. S±d I instancji do³o¿y³ mi 5 tys. z³ grzywny, a do tego kolejne 10 tys. nawi±zki dla pani Æwi±kalskiej. ,,Sieci": Mo¿e rzeczywi¶cie z czym¶ przesadzi³e¶? Za co ciê oskar¿ono? ¦piewak:Za to, ¿e ujawni³em, i¿ pani Æwi±kalska by³a kuratorem 118-letniej osoby przy reprywatyzacji kamienicy na warszawskiej Ochocie. Sytuacja by³a prosta - w tej kamienicy w mieszkaniu komunalnym mieszkali moi dziadkowie. Lokatorzy tej kamienicy zwrócili siê do mnie, bym im pomóg³. Nag³o¶ni³em tê sprawê. ,,Sieci: No dobrze, to za co ciê skazano? ¦piewak: Nie mogê powiedzieæ. ,,Sieci": Jak to? ¦piewak: S±d utajni³ nie tylko wyrok, lecz równie¿ sentencjê uzasadnienia, co ju¿ jest uderzeniem w moje konstytucyjne prawo do jawnego procesu. A to naprawdê nie by³a sprawa dotycz±ca jakich¶ intymnych tajemnic pani Æwi±kalskiej; mówi³em o sprawach wa¿nych dla tysiêcy osób. ,,Sieci": Chodzi³e¶ na marsze w obronie s±dów... ¦piewak: Moja obrona s±dów mog³a byæ bardziej umiarkowana... (¶miech) Jednak tzw. dobra zmiana w s±dach i kolejne zmiany nie zwiêkszy³y kontroli spo³ecznej nad s±dami. Dlaczego art. 212 ci±gle jest w u¿yciu? Wasz redakcyjny kolega Wojtek Biedroñ zosta³ ca³kiem niedawno skazany z tego artyku³u, a jeszcze próbowano go zaostrzyæ przy ostatniej nowelizacji. ,,Sieci": Rozumiem, ¿e na grzywnie mo¿e siê nie skoñczyæ. ¦piewak: Pani Æwi±kalska ¿±da wy¿szej grzywny, ale i kary wiêzienia w zawieszeniu. Ale znowu - to nie chodzi o mnie, po prostu liberalna elita, o której rozmawiamy, a która skorzysta³a z transformacji w sposób niebywa³y, jest podpiêta pod uk³ad Platformy, i nie ma wstydu ¶cigaæ i próbowaæ wsadziæ sygnalistê, który nag³o¶ni³ aferê reprywatyzacyjn±. Walka idzie o ich interes ekonomiczny, o to, by ,,zdobycze" reprywatyzacji nie zosta³y cofniête. Na placu boju zosta³em tylko ja, no i komisja weryfikacyjna, z któr± nie wiadomo, co bêdzie, bo Patryk Jaki wyje¿d¿a do Brukseli. ,,Sieci": Wygl±da na to, ¿e tak jak Bronis³aw Wildstein by³ swojego czasu jedynym skazanym w sprawie stanu wojennego, tak ty mo¿esz byæ jedynym w sprawie afery reprywatyzacyjnej. ¦piewak: To pokazuje nêdzê polskiego wymiaru sprawiedliwo¶ci. Ale jest szansa, ¿e ze mn± bêdzie jeszcze gorzej i pójdê siedzieæ. ,,Sieci": O czym mówisz? ¦piewak: W ramach obywatelskiego niepos³uszeñstwa nie zap³acê ani grzywny, ani nawi±zki dla pani Æwi±kalskiej, niezale¿nie od tego, co postanowi s±d apelacyjny. To narusza moje elementarne prawa obywatelskie. Niech s±d zamienia wyrok na areszt, trudno. ,,Sieci": Nastêpny wywiad przeprowadzimy zza krat? ¦piewak: Mam tylko nadziejê, ¿e nastêpca ministra Jakiego, który bêdzie nadzorowa³ s³u¿bê wiêzienn±, za³atwi mi dobr± celê i zapewni dostêp do ksi±¿ek
Podsumowuj±c - Jan ¦piewak mo¿e trafiæ do wiêzienia, o ile oczywi¶cie wyrok s±du dotycz±cy grzywny zostanie utrzymany (lub zwiêkszony). Mo¿e bêdzie to pó³ roku, mo¿e kwarta³, wiele zale¿eæ bêdzie od tego, jak wyliczy to odpowiedni algorytm w s±dzie. Nie uprzedzaj±c faktów, wygl±da³oby to ponuro, ale i symbolicznie: w aferze reprywatyzacyjnej w Warszawie pierwszy do wiêzienia (nie licz±c aresztów dla kilkorga osób) trafi³by ¦piewak, czyli w zasadzie sygnalista ca³ej sprawy. No, mo¿e jeden z sygnalistów. ¦piewak mêczy³ tym tematem dziennikarzy - miejskich, ogólnopolskich, ¶ledczych i zwyk³ych reporterów - w zasadzie od zawsze. I przed rokiem 2015, i ju¿ po, gdy prokuratura zaczê³a temat zauwa¿aæ, a komisja reprywatyzacyjna ujawniaæ kolejne skandale (i wydawaæ decyzje, choæ tutaj w grê wchodz± jeszcze s±dy administracyjne, sprawa siê komplikuje). Niemniej jednak temat beztroskiej, aferalnej reprywatyzacji w Warszawie zosta³ zamro¿ony. I du¿a w tym zas³uga ¦piewaka, z którym mogê nie zgadzaæ siê w tysi±cu konkretnych spraw (od ideologii, przez gospodarkê, na systemie politycznym koñcz±c), ale odmówiæ mu zapa³u, odwagi i konsekwencji nie mo¿na. Na przyk³adzie jego procesów widaæ, jak patologiczne uk³ady otorbi³y Rzeczpospolit± w ostatnich dwóch, trzech dekadach. Styk biznesu, polityki, administracji, s±downictwa nie by³ ani czysty, ani nawet przejrzysty, co groteskowo-smutno wybrzmia³o w utajnieniu sentencji uzasadnienia wyroku (sic!). Nie wiem, czy jest tu pole do dzia³ania dla S±du Najwy¿szego, ministra sprawiedliwo¶ci, ale z pewno¶ci± zareagowaæ powinien Rzecznik Praw Obywatelskich. Gdzie jak gdzie, ale tutaj jego g³os by³by potrzebny: jasny, klarowny, o co zreszt± prosi³ sam ¦piewak, zwracaj±c uwagê, jak tego rodzaju wyroki jak powy¿szy utrudniaj± dzia³alno¶æ innym organizacjom i aktywistom.

[...]

Data: 2019-06-08 04:03:41
Autor: bytomir.kwasny
Czy Jan ¦piewak trafi do wiêzienia po aferze reprywatyzacyjnej ?
Nu tak, ale narazi³ siê i Æwi±kalskiej Æwi±kale czyli sitwie
za ujawnienie 118 latki, i pisiorstwu za uwalenie ich inwestycji:(

Czy Jan ¦piewak trafi do wiêzienia po aferze reprywatyzacyjnej ?