Czy Józef Piłsudski był terrorystą?

Data: 2020-01-10 08:16:45
Autor: A. Filip
Czy Józef Piłsudski był terrorystą?
Jest choćby to:

https://pl.wikipedia.org/wiki/J%C3%B3zef_Pi%C5%82sudski
 tzw. krwawa środa - skoordynowane zamachy na funkcjonariuszy carskich
 w 19 miastach Królestwa Polskiego[52]

--
A. Filip : Pij mleko (matki)!!

Data: 2020-01-09 23:48:06
Autor: Bruno Brunowski
W dniu piątek, 10 stycznia 2020 08:16:50 UTC+1 użytkownik A. Filip napisał:
Jest choćby to:

https://pl.wikipedia.org/wiki/J%C3%B3zef_Pi%C5%82sudski
>  tzw. krwawa środa - skoordynowane zamachy na funkcjonariuszy carskich
>  w 19 miastach Królestwa Polskiego[52]

Był. Pamiętaj, że terrorystę od bojownika o wolność oddziela jedynie cieniutka linia akceptacji dla metod działania..

A to znasz? ,,kobieta w długiej sukni mogła swobodnie nieść dwa lub trzy mauzery przywiązane do ciała, wzdłuż nóg. Rewolwery i amunicję zaszywano w szerokie pasy, które kładło się pod ubranie. Dynamit znakomicie nadawał się do gorsetu. [...] Z czasem doszłyśmy do takiej wprawy, że mają[c] na sobie do czterdziestu funtów amunicji i bibuły, podróżowałyśmy swobodnie, nie wzbudzając podejrzenia"

Tu znajdziesz więcej szczegółów: https://www.znak.com.pl/ksiazka/polscy-terrorysci-wojciech-lada-116447

--
Bruno

Data: 2020-01-10 04:46:36
Autor: Jacek Bialy
Czy Józef Piłsudski był terrorystą?
   -- - Był. Pamiętaj, że terrorystę od bojownika o wolność oddziela jedynie cieniutka linia akceptacji dla metod działania.

Chodzi nie tyle o technikalia, lecz o bezpośredni cel ataku. Strzelanie do uzbrojonych funkcjonariuszy jeszcze nie jest terrorem. Terrorem jest zabijanie cywilów w celu wywołania ogólnego strachu, branie zakładników, rozstrzeliwanie co dziesiątego na zasadzie odpowiedzialności zbiorowej itd..

[...]
-- -- -- -- -

Armia Krajowa dokonywała zamachów na obiekty cywilne w głębi Rzeszy, jak dworce kolejowe wypełnione niemieckimi żołnierzami itp. To były już akty terroru, gdyż świadomie godziły w ludność cywilną. Osobiście uważam, że nie miało to większego sensu, lecz mogę zrozumieć tych ludzi zważywszy na niemieckie dokonania.

JB

Data: 2020-01-10 05:13:54
Autor: Bruno Brunowski
W dniu piątek, 10 stycznia 2020 13:46:37 UTC+1 użytkownik Jacek Bialy napisał:
[...]

I sam widzisz jak wiele zależy od interpretacji, w szczególności politycznej danego czynu.

Bojownicy o wolność - uzbrojna grupa ludzi których działalność popieramy.

Terroryści - uzbrojona grupa ludzi których działań nie popieramy.

Bandyci - uzbrojona grupa ludzi, których działalność jest nam obojętna, acz cokolwiek irytująca.
 --
Bruno

Data: 2020-01-10 10:15:41
Autor: Jacek Bialy
[...]

Polityka nie ma tu nic do rzeczy.  Armia Krajowa była organizacją apolityczną - wykonywali rozkazy, które również z polityką nie miały nic wspólnego.  Polityczne oblicze miały oddziały NSZ, BCh, GL/AL, jako że podlegały partiom politycznym.

JB

Data: 2020-01-10 10:27:24
Autor: Bruno Brunowski
W dniu piątek, 10 stycznia 2020 19:15:43 UTC+1 użytkownik Jacek Bialy napisał:
> [...]

Polityka nie ma tu nic do rzeczy.  Armia Krajowa była organizacją apolityczną - wykonywali rozkazy, które również z polityką nie miały nic wspólnego.  Polityczne oblicze miały oddziały NSZ, BCh, GL/AL, jako że podlegały partiom politycznym.

To żeś dowalił. Armia Krajowa podlegała strukturze politycznej zwaniej Polski Rząd na Uchodźctwie i była jej zbrojnym ramieniem w kraju, a z upływem czasu starno się dołączać do niej kolejne "polityczne" oddziały.

--
Bruno

Data: 2020-01-10 12:07:12
Autor: Jacek Bialy
> [...]

   -- - To żeś dowalił. Armia Krajowa podlegała strukturze politycznej zwaniej Polski Rząd na Uchodźctwie i była jej zbrojnym ramieniem w kraju,

Dokładnie tak.  Przed wojną był standard, że wojsko jest apolityczne - z przyczyn czysto pragmatycznych. Również Armia Krajowa nie była ani endecka, ani pepeesowska, czy jeszcze jakaś.

   -- - a z upływem czasu starno się dołączać do niej kolejne "polityczne" oddziały.

Pod warunkiem zawieszenia ich politycznych pryncypiów, co w wypadku   AL było niewykonalne, gdyż ci byli partyjną bojówką PPR.

JB

Data: 2020-01-11 08:20:48
Autor: Bruno Brunowski
W dniu piątek, 10 stycznia 2020 21:07:14 UTC+1 użytkownik Jacek Bialy napisał:

> [...]

Dokładnie tak.  Przed wojną był standard, że wojsko jest apolityczne - z przyczyn czysto pragmatycznych.
Dobre, dobre, całkowicie pomijające Sanację, jej czystki, Berezę Kartuską i Wyspę Węży.

Również Armia Krajowa nie była ani endecka, ani pepeesowska, czy jeszcze jakaś.

Niestety to mrzonki. Endecy szybko wypadli ze struktur Rządu na Uchodźstwie, co miało odzwierciedlenie w późniejszych losach NSZ.

   -- - a z upływem czasu starno się dołączać do niej kolejne "polityczne" oddziały.

Pod warunkiem zawieszenia ich politycznych pryncypiów, co w wypadku   AL było niewykonalne, gdyż ci byli partyjną bojówką PPR.

W przypadku znacznej części NSZ również.

--
Bruno

Data: 2020-01-11 15:48:22
Autor: Jacek Bialy
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Porachunki personalne.  Piłsudski nie miał sprecyzowanych poglądów politycznych. Jako wojskowy polityków nie lubił - mówił, że polityka psuje mu wojsko.

Również Armia Krajowa nie była ani endecka, ani pepeesowska, czy jeszcze jakaś.

Niestety to mrzonki. Endecy szybko wypadli ze struktur Rządu na Uchodźstwie, co miało odzwierciedlenie w późniejszych losach NSZ.
-- -- -- -- -- -- -- -

I co z tego?   Armia Krajowa była apolityczna. Każdy kto chciał się przyłączyć do AK musiał zaakceptować ten fakt. Jeśli rząd nie miał wpływu na endeków, to nic dziwnego, że NSZ działały osobno.

JB

Data: 2020-01-10 15:24:09
Autor: u2
Bojownicy o wolność - uzbrojna grupa ludzi których działalność popieramy.

te piździak, terrorystów popierasz ?:))))))))))))

Data: 2020-01-10 15:54:00
Autor: A. Filip
u2 <u_2@o2.pl> pisze:
Bojownicy o wolność - uzbrojna grupa ludzi których działalność popieramy.

te piździak, terrorystów popierasz ?:))))))))))))

Ty śmiesz nie popierać Żydowskich bojowników o Izrael Niepodległy
(w tym terrorystów) antysemito jeden?! :-)

--
A. Filip : Pij mleko (matki)!!

Data: 2020-01-10 16:03:25
Autor: u2
W dniu 10.01.2020 o 15:54, A. Filip pisze:
u2 <u_2@o2.pl> pisze:
[...]

Ada.zxy
10 stycznia 2020, 00:05

A co Wy sie tak dziwicie ,przeciez w Niemczech do niedawna jeszcze na Urzedach Panstwowych pracowali Nazisci.W Izraelu pelno jest Rosyjskich ,Ukrainskich,Litewskich i Polskich komunistow mordercow Polakow,ale tez i Nazistow Niemieckich.

https://www.salon24.pl/u/cepol/1011286,v-lkov-wspomagala-rezim-komunistyczny-i-teraz-chce-zostac-rzecznikiem-praw-obywatelskich#comment-17637558

Data: 2020-01-10 17:16:04
Autor: Runt
W dniu 2020-01-10 o 15:24, idiota u2 pisze:
Bojownicy o wolność - uzbrojna grupa ludzi których działalność popieramy.

te piździak, terrorystów popierasz ?:))))))))))))

nie wiem kogo popiera bruno ale na 100% nie takich durni jak ty.

--
Runt

"Do polityki nie idzie się dla pieniędzy!" - (c) J.Kaczyński

Data: 2020-01-10 10:40:01
Autor: u2
Był. Pamiętaj, że terrorystę od bojownika o wolność oddziela jedynie cieniutka linia akceptacji dla metod działania.

dla piździaka wszyscy kto obalają jego władzę to terroryści:)))))))))

Data: 2020-01-10 10:39:04
Autor: u2
W dniu 10.01.2020 o 08:16, A. Filip pisze:
Jest choćby to:

https://pl.wikipedia.org/wiki/J%C3%B3zef_Pi%C5%82sudski
  tzw. krwawa środa - skoordynowane zamachy na funkcjonariuszy carskich
  w 19 miastach Królestwa Polskiego[52]

nie mordował niewinnych cywilów, tylko namiestników carskich, ale oczywiście wprowadził terror wobec caratu:)

Data: 2020-01-10 03:19:30
Autor: Bruno Brunowski
W dniu piątek, 10 stycznia 2020 10:39:05 UTC+1 użytkownik u2 napisał:
W dniu 10.01.2020 o 08:16, A. Filip pisze:
> Jest choćby to:

nie mordował niewinnych cywilów, tylko namiestników carskich, ale oczywiście wprowadził terror wobec caratu:)

"W zamachach padało jednak niemało przypadkowych ofiar spośród ludności cywilnej - podczas próby zabicia generała żandarmerii Lwa Uthofa bomby rzucono na tłoczną ulicę w centrum Warszawy, w zamachu na policmajstra Anatoliusza Ulicha doszło do strzelaniny na wypełnionym ludźmi rynku lubelskim, a na prowincji zdarzało się, że uciekający bojowcy po prostu otwierali ogień do stojących im na drodze chłopów."

https://histmag.org/Jozef-Pilsudski-terrorysta-mimo-woli-10915"

--
Bruno

Czy Józef Piłsudski był terrorystą?