Data: 2020-01-10 08:16:45 | |
Autor: A. Filip | |
Czy Józef Piłsudski był terrorystą? | |
Jest choćby to:
https://pl.wikipedia.org/wiki/J%C3%B3zef_Pi%C5%82sudski tzw. krwawa środa - skoordynowane zamachy na funkcjonariuszy carskich -- A. Filip : Pij mleko (matki)!! | Jeżeli będzie koń, znajdzie się i siodło; jeżeli będzie nóż, | znajdzie się i pochwa. (Przysłowie jakuckie) |
|
Data: 2020-01-09 23:48:06 | |
Autor: Bruno Brunowski | |
Czy JĂłzef PiĹsudski byĹ terrorystÄ ? | |
W dniu piątek, 10 stycznia 2020 08:16:50 UTC+1 użytkownik A. Filip napisał:
Jest choćby to:Był. Pamiętaj, że terrorystę od bojownika o wolność oddziela jedynie cieniutka linia akceptacji dla metod działania.. A to znasz? ,,kobieta w długiej sukni mogła swobodnie nieść dwa lub trzy mauzery przywiązane do ciała, wzdłuż nóg. Rewolwery i amunicję zaszywano w szerokie pasy, które kładło się pod ubranie. Dynamit znakomicie nadawał się do gorsetu. [...] Z czasem doszłyśmy do takiej wprawy, że mają[c] na sobie do czterdziestu funtów amunicji i bibuły, podróżowałyśmy swobodnie, nie wzbudzając podejrzenia" Tu znajdziesz więcej szczegółów: https://www.znak.com.pl/ksiazka/polscy-terrorysci-wojciech-lada-116447 -- Bruno |
|
Data: 2020-01-10 04:46:36 | |
Autor: Jacek Bialy | |
Czy JĂłzef PiĹsudski byĹ terrorystÄ ? | |
-- - Był. Pamiętaj, że terrorystę od bojownika o wolność oddziela jedynie cieniutka linia akceptacji dla metod działania.
Chodzi nie tyle o technikalia, lecz o bezpośredni cel ataku. Strzelanie do uzbrojonych funkcjonariuszy jeszcze nie jest terrorem. Terrorem jest zabijanie cywilów w celu wywołania ogólnego strachu, branie zakładników, rozstrzeliwanie co dziesiątego na zasadzie odpowiedzialności zbiorowej itd.. -- - A to znasz? ,,kobieta w długiej sukni mogła swobodnie nieść dwa lub trzy mauzery przywiązane do ciała, wzdłuż nóg. Rewolwery i amunicję zaszywano w szerokie pasy, które kładło się pod ubranie. Dynamit znakomicie nadawał się do gorsetu. [...] Z czasem doszłyśmy do takiej wprawy, że mają[c] na sobie do czterdziestu funtów amunicji i bibuły, podróżowałyśmy swobodnie, nie wzbudzając podejrzenia" -- -- -- -- - Armia Krajowa dokonywała zamachów na obiekty cywilne w głębi Rzeszy, jak dworce kolejowe wypełnione niemieckimi żołnierzami itp. To były już akty terroru, gdyż świadomie godziły w ludność cywilną. Osobiście uważam, że nie miało to większego sensu, lecz mogę zrozumieć tych ludzi zważywszy na niemieckie dokonania. JB |
|
Data: 2020-01-10 05:13:54 | |
Autor: Bruno Brunowski | |
Czy JĂłzef PiĹsudski byĹ terrorystÄ ? | |
W dniu piątek, 10 stycznia 2020 13:46:37 UTC+1 użytkownik Jacek Bialy napisał:
-- - Był. Pamiętaj, że terrorystę od bojownika o wolność oddziela jedynie cieniutka linia akceptacji dla metod działania. -- - A to znasz? ,,kobieta w długiej sukni mogła swobodnie nieść dwa lub trzy mauzery przywiązane do ciała, wzdłuż nóg. Rewolwery i amunicję zaszywano w szerokie pasy, które kładło się pod ubranie. Dynamit znakomicie nadawał się do gorsetu. [...] Z czasem doszłyśmy do takiej wprawy, że mają[c] na sobie do czterdziestu funtów amunicji i bibuły, podróżowałyśmy swobodnie, nie wzbudzając podejrzenia"I sam widzisz jak wiele zależy od interpretacji, w szczególności politycznej danego czynu. Bojownicy o wolność - uzbrojna grupa ludzi których działalność popieramy. Terroryści - uzbrojona grupa ludzi których działań nie popieramy. Bandyci - uzbrojona grupa ludzi, których działalność jest nam obojętna, acz cokolwiek irytująca. -- Bruno |
|
Data: 2020-01-10 10:15:41 | |
Autor: Jacek Bialy | |
Czy JĂłzef PiĹsudski byĹ terrorystÄ ? | |
Armia Krajowa dokonywała zamachów na obiekty cywilne w głębi Rzeszy, jak dworce kolejowe wypełnione niemieckimi żołnierzami itp. To były już akty terroru, gdyż świadomie godziły w ludność cywilną. Osobiście uważam, że nie miało to większego sensu, lecz mogę zrozumieć tych ludzi zważywszy na niemieckie dokonania.-- - I sam widzisz jak wiele zależy od interpretacji, w szczególności politycznej danego czynu. Polityka nie ma tu nic do rzeczy. Armia Krajowa była organizacją apolityczną - wykonywali rozkazy, które również z polityką nie miały nic wspólnego. Polityczne oblicze miały oddziały NSZ, BCh, GL/AL, jako że podlegały partiom politycznym. JB |
|
Data: 2020-01-10 10:27:24 | |
Autor: Bruno Brunowski | |
Czy JĂłzef PiĹsudski byĹ terrorystÄ ? | |
W dniu piątek, 10 stycznia 2020 19:15:43 UTC+1 użytkownik Jacek Bialy napisał:
> Armia Krajowa dokonywała zamachów na obiekty cywilne w głębi Rzeszy, jak dworce kolejowe wypełnione niemieckimi żołnierzami itp. To były już akty terroru, gdyż świadomie godziły w ludność cywilną. Osobiście uważam, że nie miało to większego sensu, lecz mogę zrozumieć tych ludzi zważywszy na niemieckie dokonania.To żeś dowalił. Armia Krajowa podlegała strukturze politycznej zwaniej Polski Rząd na Uchodźctwie i była jej zbrojnym ramieniem w kraju, a z upływem czasu starno się dołączać do niej kolejne "polityczne" oddziały. -- Bruno |
|
Data: 2020-01-10 12:07:12 | |
Autor: Jacek Bialy | |
Czy JĂłzef PiĹsudski byĹ terrorystÄ ? | |
> Armia Krajowa dokonywała zamachów na obiekty cywilne w głębi Rzeszy, jak dworce kolejowe wypełnione niemieckimi żołnierzami itp. To były już akty terroru, gdyż świadomie godziły w ludność cywilną. Osobiście uważam, że nie miało to większego sensu, lecz mogę zrozumieć tych ludzi zważywszy na niemieckie dokonania.-- - To żeś dowalił. Armia Krajowa podlegała strukturze politycznej zwaniej Polski Rząd na Uchodźctwie i była jej zbrojnym ramieniem w kraju, Dokładnie tak. Przed wojną był standard, że wojsko jest apolityczne - z przyczyn czysto pragmatycznych. Również Armia Krajowa nie była ani endecka, ani pepeesowska, czy jeszcze jakaś. -- - a z upływem czasu starno się dołączać do niej kolejne "polityczne" oddziały. Pod warunkiem zawieszenia ich politycznych pryncypiów, co w wypadku AL było niewykonalne, gdyż ci byli partyjną bojówką PPR. JB |
|
Data: 2020-01-11 08:20:48 | |
Autor: Bruno Brunowski | |
Czy JĂłzef PiĹsudski byĹ terrorystÄ ? | |
W dniu piątek, 10 stycznia 2020 21:07:14 UTC+1 użytkownik Jacek Bialy napisał:
> > Armia Krajowa dokonywała zamachów na obiekty cywilne w głębi Rzeszy, jak dworce kolejowe wypełnione niemieckimi żołnierzami itp. To były już akty terroru, gdyż świadomie godziły w ludność cywilną. Osobiście uważam, że nie miało to większego sensu, lecz mogę zrozumieć tych ludzi zważywszy na niemieckie dokonania.Dobre, dobre, całkowicie pomijające Sanację, jej czystki, Berezę Kartuską i Wyspę Węży. Również Armia Krajowa nie była ani endecka, ani pepeesowska, czy jeszcze jakaś.Niestety to mrzonki. Endecy szybko wypadli ze struktur Rządu na Uchodźstwie, co miało odzwierciedlenie w późniejszych losach NSZ. -- - a z upływem czasu starno się dołączać do niej kolejne "polityczne" oddziały.W przypadku znacznej części NSZ również. -- Bruno |
|
Data: 2020-01-11 15:48:22 | |
Autor: Jacek Bialy | |
Czy JĂłzef PiĹsudski byĹ terrorystÄ ? | |
Dokładnie tak. Przed wojną był standard, że wojsko jest apolityczne - z przyczyn czysto pragmatycznych.Dobre, dobre, całkowicie pomijające Sanację, jej czystki, Berezę Kartuską i Wyspę Węży. -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- Porachunki personalne. Piłsudski nie miał sprecyzowanych poglądów politycznych. Jako wojskowy polityków nie lubił - mówił, że polityka psuje mu wojsko. Również Armia Krajowa nie była ani endecka, ani pepeesowska, czy jeszcze jakaś.Niestety to mrzonki. Endecy szybko wypadli ze struktur Rządu na Uchodźstwie, co miało odzwierciedlenie w późniejszych losach NSZ. -- -- -- -- -- -- -- - I co z tego? Armia Krajowa była apolityczna. Każdy kto chciał się przyłączyć do AK musiał zaakceptować ten fakt. Jeśli rząd nie miał wpływu na endeków, to nic dziwnego, że NSZ działały osobno. JB |
|
Data: 2020-01-10 15:24:09 | |
Autor: u2 | |
W dniu 10.01.2020 o 14:13, Bruno Brunowski pisze:
Bojownicy o wolność - uzbrojna grupa ludzi których działalność popieramy. te piździak, terrorystów popierasz ?:)))))))))))) |
|
Data: 2020-01-10 15:54:00 | |
Autor: A. Filip | |
Czy Józef Piłsudski był terrorystą? | |
u2 <u_2@o2.pl> pisze:
W dniu 10.01.2020 o 14:13, Bruno Brunowski pisze: Ty śmiesz nie popierać Żydowskich bojowników o Izrael Niepodległy (w tym terrorystów) antysemito jeden?! :-) -- A. Filip : Pij mleko (matki)!! | Dobre słowo jest lepsze od dobrego pieroga. (Przysłowie rosyjskie) |
|
Data: 2020-01-10 16:03:25 | |
Autor: u2 | |
W dniu 10.01.2020 o 15:54, A. Filip pisze:
u2 <u_2@o2.pl> pisze: Ada.zxy 10 stycznia 2020, 00:05 A co Wy sie tak dziwicie ,przeciez w Niemczech do niedawna jeszcze na Urzedach Panstwowych pracowali Nazisci.W Izraelu pelno jest Rosyjskich ,Ukrainskich,Litewskich i Polskich komunistow mordercow Polakow,ale tez i Nazistow Niemieckich. https://www.salon24.pl/u/cepol/1011286,v-lkov-wspomagala-rezim-komunistyczny-i-teraz-chce-zostac-rzecznikiem-praw-obywatelskich#comment-17637558 |
|
Data: 2020-01-10 17:16:04 | |
Autor: Runt | |
W dniu 2020-01-10 o 15:24, idiota u2 pisze:
W dniu 10.01.2020 o 14:13, Bruno Brunowski pisze: nie wiem kogo popiera bruno ale na 100% nie takich durni jak ty. -- Runt "Do polityki nie idzie się dla pieniędzy!" - (c) J.Kaczyński |
|
Data: 2020-01-10 10:40:01 | |
Autor: u2 | |
W dniu 10.01.2020 o 08:48, Bruno Brunowski pisze:
Był. Pamiętaj, że terrorystę od bojownika o wolność oddziela jedynie cieniutka linia akceptacji dla metod działania. dla piździaka wszyscy kto obalają jego władzę to terroryści:))))))))) |
|
Data: 2020-01-10 10:39:04 | |
Autor: u2 | |
W dniu 10.01.2020 o 08:16, A. Filip pisze:
Jest choćby to: nie mordował niewinnych cywilów, tylko namiestników carskich, ale oczywiście wprowadził terror wobec caratu:) |
|
Data: 2020-01-10 03:19:30 | |
Autor: Bruno Brunowski | |
Czy JĂłzef PiĹsudski byĹ terrorystÄ ? | |
W dniu piątek, 10 stycznia 2020 10:39:05 UTC+1 użytkownik u2 napisał:
W dniu 10.01.2020 o 08:16, A. Filip pisze: "W zamachach padało jednak niemało przypadkowych ofiar spośród ludności cywilnej - podczas próby zabicia generała żandarmerii Lwa Uthofa bomby rzucono na tłoczną ulicę w centrum Warszawy, w zamachu na policmajstra Anatoliusza Ulicha doszło do strzelaniny na wypełnionym ludźmi rynku lubelskim, a na prowincji zdarzało się, że uciekający bojowcy po prostu otwierali ogień do stojących im na drodze chłopów." https://histmag.org/Jozef-Pilsudski-terrorysta-mimo-woli-10915" -- Bruno |
|