Czy Kościół pozwoli na profanację krzyża?

Data: 2010-07-14 16:54:05
Autor: abc
Czy Kościół pozwoli na profanację krzyża?
Spotkać go można w wielu miejscach. Na rozstajach dróg, na zwieńczeniach
świątyń i na ścianach polskich domów.

Krzyż. Symbol wiary i pokoju. Symbol odkupienia, najświętszy znak
chrześcijan. Z nim rozpoczynają swoje życie i z nim odchodzą z tego świata.

Jest osią, na której opiera się cywilizacja łacińska. Ma w sobie niezwykłą
siłę i moc zdolną przemieniać ludzkie serca. Potrafi przewrócić człowiekowi
całe życie, nagle i niespodziewanie otworzyć na Nieskończoność, której nie
dostrzegamy z ziemskiej perspektywy.

Krzyż - dla Polaków największy i najważniejszy ze znaków.

Więcej
http://sol.myslpolska.pl/2010/07/czy-kosciol-pozwoli-na-profanacje-krzyza/

Data: 2010-07-14 16:58:36
Autor: marek czaplicki
abc napisał na pl.soc.polityka:

[...]

nie rozumiem co ma tytuł postu do treści. proszę o wyjaśnienie.

Data: 2010-07-14 17:10:44
Autor: abc
Czy Kościół pozwoli na profanację krzyża?
http://sol.myslpolska.pl/2010/07/czy-kosciol-pozwoli-na-profanacje-krzyza/

nie rozumiem co ma tytuł postu do treści. proszę o wyjaśnienie.

Jest w dalszej części pod wskazanym linkiem:

"Brakuje mi w tym wszystkim stanowczego i donośnego głosu hierarchów
Kościoła. Brakuje mi głosu, który twardo i jednoznacznie zażąda wyłączenia
krzyża z politycznej wojny. Brakuje mi głosu nowego prymasa, głosu
piętnującego z imienia, nazwiska i przynależności partyjnej wszystkich tych,
którzy dzisiaj okładają się krzyżem.

Kto, jeśli nie Kościół, ma dzisiaj bronić krzyża? Kto ma dać jednoznaczną
ocenę tego, co godziwe, a co haniebne, jeśli nie hierarchowie? Czy to
uczynią w sposób nie pozostawiający wątpliwości? Chciałby wierzyć, że tak
będzie. Chciałbym."

Data: 2010-07-14 17:21:06
Autor: cytryna
> [...]

ocenę tego, co godziwe, a co haniebne, jeśli nie hierarchowie? Czy to
uczynią w sposób nie pozostawiający wątpliwości? Chciałby wierzyć, że tak

-- Nie da się oddzielić polityki od religii. Nie da się w człowieku oddzielić

Proponuje póki co zamienić wiarę w autorytet Kościoła na wiarę mądrość TW
Papino, TW Grey'a, TW Filozofa i Staśka-kapciowego. Już pognali wyściskać
fraglesa a za ileś tam lat okaże się, że 1,5 mil martwych dusz wybrało tego
"przyjaciela kościła", któremu krzyż upamiętniający mord na sp.Prezydencie
przeszkadza w fetowaniu sukcesu wyborczego ludzi ze WSI.

Data: 2010-07-14 17:36:56
Autor: marek czaplicki
cytryna napisał na pl.soc.polityka:
[...]
i mamy sedno. czy nie jest walką krzyżem, nie z krzyżem, ale właśnie nim
stawianie go wszędzie i liczenie na to, że przecież w Polsce nie znajdzie
się nikt kto raz umocowany krzyż bedzie chciał zdjąć? dlaczego za stanowczy
i donośny głos uznać trzeba tylko głos dający do zrozumienia, że należy
krzyż zostawić tylko dlatego, że ktoś go tam a nie gdzie indziej postawił?
dlaczego nie można uznać za profanację krzyża głosy "wara każdemu od
niego"?

Data: 2010-07-14 17:44:32
Autor: abc
[...]

Może być podobnie jak z krzyżem na Żwirowisku. Gdy protestujący w obronie
krzyża papieskiego na Żwirowisku  w Aschwitz zwrócili się do oficjalnej
hierarchii o odprawienie dla nich Mszy Świętej,  to spotkali się z odmową.

Wowczas ci protestujący udali się do przeoratu Bractwa św. Piusa X i na ich
prośbę kapłani z Bractwa odprawili Mszę Świętą (trydencką) na Żwirowisku,
ratując w ten sposób honor Kościoła w Polsce.

Data: 2010-07-14 17:52:24
Autor: Grzegorz Z.
[...]

No i proszę. Sam lefebrysta przyznał się że przynależy do sekty.

--
Nasz bog to my i nasze idee.

Data: 2010-07-14 22:43:44
Autor: kochamspamWYTNIJTO
> [...]

ratując w ten sposób honor Kościoła w Polsce.

-- Nie da się oddzielić polityki od religii. Nie da się w człowieku oddzielić

Spórzmy prawdzie w oczy.
Sobór Vaticanum II zapoczątkował apostazję, a późniejsi papieże ją tylko utrwalali. To co się obecnie nazywa Kościołem Katolickim nie jest więc już prawdziwym Kościołem Chrystusowym.

Nic więc dziwnego że kościoły pustoszeją, a wierni zaprzestają praktyk.
Ekumenizm - głoszony przez KK - oznajmia że wszystkie religie są prawdziwymi religiami, a różnią się jedynie stopniem dojścia do prawdy.
Skoro tak, to w gruncie rzeczy wszystko jedno, jaką religię wyznajemy (może być i voodoo, które JPII zaszczycił brakiem dezaprobaty) - jak również możemy wyznawać swoją własną bądź żadnej ("Nasz bóg to my i nasze idee").

Data: 2010-07-14 23:39:23
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik <kochamspamWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:47f6.0000060c.4c3e2180newsgate.onet.pl...
Ekumenizm - głoszony przez KK - oznajmia że wszystkie religie są prawdziwymi
religiami, a różnią się jedynie stopniem dojścia do prawdy.

Ekumenizm - głoszony przez KK jest zakłamany. Według KK prawdziwą religią jest tylko religia katolicka. Tylko katolik dozna zbawienia wiecznego.
Jeśli nie wierzycie, zapytajcie Benka. On był naczelnym inkwizytorem KK w Watykanie.

Data: 2010-07-15 09:20:32
Autor: ab.666

"Bogdan Idzikowski" <bogdanid@sz.home.pl> wrote in message

Ekumenizm - głoszony przez KK jest zakłamany. Według KK prawdziwą religią
jest tylko religia katolicka.

Oczywiście; patrz "Dominum Iesus"

ab.

Data: 2010-07-14 17:55:27
Autor: konus

Użytkownik "abc" <abc@wp.pl> napisał w wiadomości news:4c3dcf92$0$2602$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Krzyz ma laczyc a nie dzielic matole . Jesli jest postawiony bezprawnie a tak jest w tym wypadku to usuniecie go nie bedzie profanacja , tylko holdem zlozonym Jezusowi bo ten napewno niechcialby aby symbol Jego wielkosci i cierpienia stal tam gdzie nie jest jego miejsce .
Gdybym wiedzial gdzie mieszkasz a tymbardziej jesli mialbys dom, to przyjechalbym na \twoja dzialke i w nocy postawil na niej dupny krzyz upamietniajacy pomordowanych przez UPA i sprobowalbys go usunac !! a stalby naprzeciw twoich drzwi wejsciowyh do domu !/.

kwakwa

Data: 2010-07-14 19:25:54
Autor: ab.666

"abc" <abc@wp.pl> wrote in message
> [...]

Krzyż. Symbol wiary

Wsadź se go w dupę; faszysto.
Wiesz gdzie mam twój krzyż?
Niech go szlag trafi

ab.

Data: 2010-07-15 02:07:13
Autor: Jaksa
Czy Koœció³ pozwoli na profanacjê krzy¿a?
On Wed, 14 Jul 2010 19:25:54 +0200, ab.666 <to@nie.adres> wrote:

"abc" <abc@wp.pl> wrote in message

KrzyÂż. Symbol wiary

WsadÂź se go w dupĂŞ; faszysto.
Wiesz gdzie mam twĂłj krzyÂż?
Niech go szlag trafi

ab.

A co mnie to obchodzi gdzie ty co masz ty smierdzacy kawalku gowna?

Wypierdalaj stad klocu, bo zanizasz i tak niski poziom tej grupy.

Jaksa

Data: 2010-07-15 09:23:28
Autor: ab.666
Czy Ko?ció3 pozwoli na profanacje krzy?a?
Powieś se na ścianie 666 krzyży.... a najlepiej sam się ukrzyżuj.... krzyże
w urzędzie, w starostwie, w sejmiku, w sejmie, na poczcie, na policji, w
straży, szpitalu, szkołach, przedszkolach..... juz rzygam tymi krzyżami z
przesytu....

alleluja i do przodu!

ab.

Czy Kościół pozwoli na profanację krzyża?