Czy Msza może być zajęciami obowiązkowymi w szkole?

Data: 2009-09-10 03:53:58
Autor: Kron
Czy Msza może być zajęciami obowiązkowymi w szkole?
Podałem konkretny problem prosząc o ocenę prawną zwłaszcza jeżeli to
forum czytają prawnicy.
Wiem że temat jest drażliwy dlatego prosiłbym aby nie dać puszczać
nerwom bo dyskusja przestanie mieć sens.

Żeby było ciekawiej wymienione dwa poglądy dały mi dwie osoby zawodowo
zajmujące się prawem.

Data: 2009-09-10 12:58:29
Autor: spp
Kron pisze:

Żeby było ciekawiej wymienione dwa poglądy dały mi dwie osoby zawodowo
zajmujące się prawem.

Z faktu, że obie zajmują się zawodowo prawem nic nie wynika. Zwłaszcza druga opinia jest zupełnie oderwana od prawnego spojrzenia na sprawę :)

--
spp

Data: 2009-09-10 04:27:34
Autor: Kron
[...]

Jeżeli można.
Tzn że Twoim zdaniem obowiązkowe uczestnictwo w Mszy w tej sytuacji
było poprawne?
Czy też że: nie było poprawne ale mogą zajść inne okoliczności w
których będzie?

Jeżeli o to drugie to oczywiście wypowiedź odnosiła się do danego
kontekstu. Ja źle to przekazałem. Powinno być raczej że: w tego typu
sytuacjach Msza nie może być obowiązkowa. Po prostu skróciłem do
pojednyńczych zdań wypowiedzi obydwóch.
Przedstawienie teatralne w którym grają mszę nie jest Mszą.

Data: 2009-09-10 04:35:21
Autor: Kron
On 10 Wrz, 13:27, Kron <kro...@wp.pl> wrote:
> [...]

pojednyńczych zdań wypowiedzi obydwóch.
Przedstawienie teatralne w którym grają mszę nie jest Mszą.

Czy też chodziło o pierwsze z dwóch stanowisk. Czyli błędne jest:
-Jeżeli Msza została wpisana jako zajęcia obowiązkowe a nie chciałem
by dziecko brało w niej udział to powinienem powiadomić o tym
placówkę.

Data: 2009-09-10 13:43:34
Autor: spp
Kron pisze:

Przedstawienie teatralne w którym grają mszę nie jest Mszą.

Tutaj chodzi o normalne, comiesięczne przedstawienia teatralne (teatrów zawodowych) na które dzieci są obowiązane chodzić - są one ujęte w programie nauczania. Też szkoła publiczna i państwowa. :)

Po prostu są specyficzne szkoły, ale o takich dodatkowych wymaganiach to rodzice wiedzą na długo zanim dzieci tam poślą. :)

--
spp

Data: 2009-09-10 05:34:00
Autor: Kron
Czy Msza może być zajęciami obowiązkowymi w szkole?
Tutaj chodzi o normalne, comiesięczne przedstawienia teatralne (teatrów
zawodowych) na które dzieci są obowiązane chodzić - są one ujęte w

A co to ma wspólnego ze sprawą o której pisałem bo zaczynam się gubić?
Przedstawieni teatralne nie jest obowiązkowym praktykowaniem religii w
formalnie zwykłej szkole.

Data: 2009-09-10 14:38:56
Autor: spp
Kron pisze:

A co to ma wspólnego ze sprawą o której pisałem bo zaczynam się gubić?
Przedstawieni teatralne nie jest obowiązkowym praktykowaniem religii w
formalnie zwykłej szkole.

Że są szkoły państwowe w których obowiązuje pewne zasady (np. dodatkowe obowiązkowe zajęcia) i że jest to dopuszczalne prawem.
Nie wiem o jakiej szkole pisze autor wątku - może to taka, gdzie rozszerzone zajęcia z religii są wpisane w program?
W zwykłej rejonówce to raczej niemożliwe, wygląda na nadgorliwość Dyrekcji.

--
spp

Data: 2009-09-10 15:05:24
Autor: szerszen

Użytkownik "spp" <spp@op.pl> napisał w wiadomości news:4aa8f364$1news.home.net.pl...

Że są szkoły państwowe w których obowiązuje pewne zasady

w zadnej panstwowej szkole nie ma prawa obowiazywac zasada, obowiazkowych prakty religijnych, bo konstytucja tego zabrania

w tej konkretnej sprawie widze dla szkoly dwie "linie obrony"

po pierwsze ze dziecko jest zgloszone jako chodzace na zajecia z religii i stad w ramach zajec "mysza"
po drugie, ze program dnia byl tak rozpisany i ze szkola wziela na siebie odpowiedzialnosc opieki na ten czas, a zatem wymagala zwolnienia z zajec :) choc to drugie lekko naciagane

Czy Msza może być zajęciami obowiązkowymi w szkole?