Czy Msza może być zajęciami obowiązkowymi w szkole?

Data: 2009-09-11 19:40:03
Autor: Robert Tomasik
Czy Msza może być zajęciami obowiązkowymi w szkole?
Użytkownik "Kron" <kron41@wp.pl> napisał w wiadomości news:0e33adde-1682-46ee-902b-2870a9c863dfk19g2000yqc.googlegroups.com...

Lekcja religii, to lekcja religii. Oczywiście można założyć, że owe wyjście na mszę było wycieczką do kościoła, ale na taką wycieczkę zgodę pisemną muszą wyrazić rodzice. Nie wiem z czego to wynika, ale w każdym razie takie oświadczenia są przyjmowane. A zatem ni była to wycieczka. A skoro nie była, to nie była to część zajęć, bo inne niż wycieczki odbywają się w szkole.

Działania dyrekcji szłoły w mojej ocenie naruszają zapis art. 6 ust. 2 Ustawy z dnia 17 maja 1989 r. o gwarancjach wolności sumienia i wyznania. W praktyce nei da się mieć tortu i jednocześnie go zjeść. Zasadniczo widzę tu trzy rozwiązania praktyczne:

1) nie robić nic;
2) napisać do Kuratorium z prośbą o przeprowadzenie kontroli tych dziwnych zajęć szkolnych zarzadzonych przez dyrekcje;
3) zawiadomić prokuraturę o przekroczeniu uparwnień przez dyrekcję, która zmusiła Twoje dziecko do wzięcia udziału w Mszy Świętej.

Czy Msza może być zajęciami obowiązkowymi w szkole?